Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Berlijn, Wenen of Praag?

<<

Anoniem210

Bericht 03 Mrt 2017 16:47

Berlijn, Wenen of Praag?

Mijn vriend en ik willen misschien nog een weekendje weg samen. We zijn ons aan het orienteren op een aantal steden.
Berlijn, Wenen en Praag. Hebben jullie tips voor ons? Welke stad is het leukst en hoeveel dagen zou je naar een van de steden gaan? Ik ben niet in staat hele grote afstanden te lopen maar een stadswandeling hoeft ook absoluut niet uitgesloten te zijn.
Zou je aan 3 dagen genoeg hebben bij alle steden of is dat te veel of te weinig?
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mrt 2017 16:52

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Berlijn is drie dagen te weinig, Praag zou ik sowieso niet kiezen en Wenen is prachtig.
Zonder twijfel Wenen!
Berlijn is ook wel leuk, maar jammer dat je zo weinig er van kunt zien dan.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Mrt 2017 17:25

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Ik ben in Berlijn & Praag geweest. Berlijn vind ik fantastisch, Praag vond ik vreselijk. Berlijn vind ik echt een mooie stad, heel indrukwekkend. Praag vond ik oud, lelijk & vies. Maar ik weet ook dat er veel mensen zijn die Praag fantastisch vinden. Over Wenen kan ik niets zeggen, daar ben ik niet geweest.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Mrt 2017 17:55

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Praag fantastisch, Berlijn heel leuk.
Wenen wil ik heel graag nog eens heen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Mrt 2017 17:57

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Moet wel zeggen dat Praag mijn eerste stedentrip ooit was. Denk ook door de herinnering dat het daarom heel mooi was. Man zegt nl zonder twijfel Berlijn. Haha.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 03 Mrt 2017 18:33

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Van deze drie ben ik alleen in Berlijn geweest, dat vond ik echt een super mooie en indrukwekkende stad! Daar ga je sowieso geen spijt van hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mrt 2017 19:30

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Voor Praag had ik 5 dagen nodig. Fantastische stad! Berlijn was ik ook 5 dagen en door het weer vond ik het niet geweldig. Het was gewoon niet fijn om telkens in de regen buiten te zijn. Wenen schijnt prachtig te zijn, dus als het echt gaat om 2/3 dagen zou ik gaan voor Berlijn. Ik was er toen wel uitgekeken. Voor Praag en Wenen zou ik minimaal 4 dagen rekenen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 03 Mrt 2017 20:44

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Ik vond Berlijn niet zo, had het er na 2 dagen wel gezien. Praag is mijn favoriet, zou er 3 dagen door kunnen brengen maar ook meer. Wenen ook mooi maar net wat té opgeknapt naar mijn mening.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 04 Mrt 2017 01:11

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Zonder twijfel : Berlijn! De highlights kan je in een weekend wel doen, zeker als je een fiets huurt. En je hoeft een stad ook niet in 1 x te zien toch ? Wij gingen 6 weken later nog een x omdat de stad ons zo boeide dat wij het onze kinderen ook wilde laten zien. Het is een hele fijne, vriendelijke stad met leuke hippe tentjes en streetfood. Zeker naar de Monkey bar gaan op het 25 hours hotel ( sliepen wij de 1e x berlijn samen, dikke aanrader, uitzicht op de apen van de Berlin Zoo). Bikini is ook leuk, conceptstores. En dan de basic highlights als Checkpoint Charlie ( welke je naar mijn inzicht direct kan overslaan, foto en doooooor ), de muur, Brandenburger Tor, Potsdamerplatz etc.

Praag ben ik alleen op het vliegveld geweest, dus kan ik je weinig over zeggen.
Wenen is mooi, maar zou niet alleen voor Wenen gaan. Die zou ik eens meepikken als je er ergens in de buurt bent.

@dragonfly : weet je zeker dat je in Berlijn was ? Ik ben er afgelopen jaar 3 en 4 dagen geweest en heb nog lang niet alles gezien.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem210

Bericht 04 Mrt 2017 17:56

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Het helpt dat jullie zo eensgezind zijn :ja:
Maar we hebben uiteindelijk gekozen voor Berlijn!
Wenen en Praag willen we op een later moment met elkaar combineren als we wat meer tijd en meer mogelijkheden hebben.
Bedankt voor de tips! Die neem ik zeker mee.
<<

Anoniem249

Bericht 04 Mrt 2017 19:14

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Leuke stad, goede keuze! Als je niet zo goed ter been bent kun je wellicht fietsen huren. Het is best een grote stad en zo kun je toch veel zien. Er wordt veel gefietst, dus het verkeer is eraan gewend.

Edit: ehh wat Roodkapje zegt dus :-)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 04 Mrt 2017 19:41

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Roodkapje schreef:@dragonfly : weet je zeker dat je in Berlijn was ? Ik ben er afgelopen jaar 3 en 4 dagen geweest en heb nog lang niet alles gezien.
Haha ja dat weet ik zeker. Ben er inmiddels 2x geweest maar het is op de een of andere manier gewoon mijn stad niet. Al vond ik het de tweede keer wel leuker dan de eerste keer, dus misschien wordt het 3 maal recht is scheepsrecht :ja:

Veel plezier alvast Lennox!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2017 19:43

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Hele goede keus!
Geniet van de voorpret.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem210

Bericht 04 Mrt 2017 21:18

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Dank dames. Ik heb er veel zin in!
We gaan zeker een fiets huren. :)
Als iemand nog tips heeft waar we echt naar toe moeten hoor ik dat graag.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 05 Mrt 2017 21:32

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Ik ben voor jaren geleden ook naar Berlijn geweest en ik vond de ondergrondse bunkers zeer indrukwekkend! Kan het je dan ook zeer zeker aanraden.

Ook het Holocaust monument is zeker even een kijkje waard.

http://berliner-unterwelten.de/start.1.5.html
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Mrt 2017 20:16

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Berlijn is fantastisch! En ook het leukste van de drie, vind ik persoonlijk. Praag vond ik ook erg mooi, maar na een keer heb ik het daar wel gezien. Berlijn valt zoveel te ontdekken. Ben er 2x geweest en zou zo weer terug willen!
<<

Anoniem210

Bericht 07 Mrt 2017 20:44

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Klinkt indrukwekkend mida4you.

Dat klinkt veelbelovend Jeanette. Heb je tips wat wij echt moeten doen?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Mrt 2017 22:11

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Ah je hebt al gekozen, dus mijn post komt voor niks, maar ik zou kiezen voor Wenen in de winter, rond de kerst, het is daar zo prachtig dan. Ik heb er 6 jaar gewoond. Praag ken ik niet, maar was niet zo onder de indruk van Berlijn. Al heb ik daar echt wel fijne tijd gehad en veel gezien en geleerd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Mrt 2017 20:57

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Leuke keuze Berlijn.
Als tip, ga echt naar oost Berlijn. Mijn moeder en ik vonden het daar veel gezelliger en sfeervoller.
De dom is schitterend om heen te gaan. Als je helemaal naar boven gaat heb je een leuk uitzicht over Oost Berlijn.
Ik heb het helaas niet helemaal gedaan maar ik kreeg als tip om de route te fietsen waar de muur heeft gestaan. Mijn moeder en ik hebben daar stukken van gefietst en dat was toch wel indrukwekkend. Helaas hebben we niet de hele mooie beschilderde meen gezien, dus daarvoor moet ik nog een keertje terug.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2017 09:23

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Ik vind Berlijn echt fantastisch, ben er al 4 keer geweest, en zou zo weer gaan. Tips vind ik moeilijk, er is zo ontzettend veel te doen en te zien, en het hangt er een beetje van af waar je van houdt. Maar als dit de eerste keer is dat je gaat, zou ik gewoon een beetje voor de standaard dingen gaan.
Ik zou persoonlijk in Berlijn geen fietsen huren, omdat ik er niet van houd om in het buitenland de typische Nederlandse toerist uit te hangen. Ik zou zelf eerder een dagkaart voor het ov halen, ergens met de bus of u-bahn/s-bahn heenreizen en dan maar gewoon gaan lopen. Lopend zie je zo veel, en kun je ook makkelijk naar plekken gaan waar je anders niet snel heengaat, zeker als je het comhineert met ov. Maar goed als wij een stad bezoeken lopen wij al snel 15-20 km per dag, heerlijk, maar ik snap wel dat niet iedereen dat ziet zitten. Sowieso vind ik trouwens het ov altijd heerlijk in Berlijn, wij hebben ook wel eens een dagkaart gehaald, en zijn toen de hele dag gaan rondreizen, naar allerlei uithoeken, laatste stations, etc. Maar ook dat is misschien leuker als je de stad al goed kent, en misschien minder leuk voor een eerste bezoek, dan wil je meestal toch een beetje de highlights meepakken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2017 09:26

Re: Berlijn, Wenen of Praag?

Trouwens, Praag en Wenen vond ik allebei ook fantastisch, dus als je later nog eens de kans hebt zou ik daar zeker naar toe gaan. Maar als ik moest kiezen uit deze 3, dan was Berlijn wel mijn favoriet. Zeker niet de mooiste stad van de 3, maar ik vond het persoonlijk wel de interessantste.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers