Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Piep zei de muis...

<<

Anoniem197

Bericht 02 Mrt 2017 21:57

Piep zei de muis...

In het voorhuis.

Maar goed. Een muis dus in mijn huis. Ik heb met een stomme kop de garage open gelaten (naar de keuken). Ik kon natuurlijk verwachten dat hier muizen zitten en dat is ook prima maar liever niet in mijn keuken. Wat ga ik er aan doen?

Klemmen en korrels kunnen niet ivm de kids. Ow en het is natuurlijk avond dus kan niets halen. Iemand tips? Ben niet bang voor muizen maar ga hem ook niet met mijn handen vangen ;)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 02 Mrt 2017 22:05

Re: Piep zei de muis...

Ik liet de deur open en toen ging ie weer weg. Verder kun je zoeken waar hij zit en hem eruit jagen met een bezem.
Als je kinderen slapen zou ik dus wel klemmen neerzetten of gif.
Muizen... brrr.... laatst zat er 1 in de schuur die zo tussen mijn benen doorschoot naar buiten. Ik zie ze regelmatig in de tuin lopen, laatst zelfs een dikke bruine rat.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem197

Bericht 02 Mrt 2017 22:30

Re: Piep zei de muis...

Het probleem is dus dat ik hem niet meer zie.
Ik durf dat echt niet. Dadelijk vergeet ik het een keer op te ruimen en dan zit zoon er aan.
Ik ga morgen op zoek naar kindvriendelijke vallen ;)
<<

Anoniem221

Bericht 02 Mrt 2017 22:43

Re: Piep zei de muis...

Wij hadden een huismuis genaamd Gijs. Hij deed zich altijd te goed aan het eten van de hond en ach, hij zat gewoon overal. Vallen plaatsen vond ik niet zo aardig en dus lieten we hem gewoon geworden. Hij was in zijn eentje, dus wat voor schade kon hij aanrichten? Op een avond zat ik achter de computer van mijn stiefvader met mijn voeten op de computer. Ik wilde opstaan om drinken te pakken en stapte zo op huismuis Gijs. We hebben hem nooit meer gezien.

Ik zou persoonlijk geen vallen zetten en hem zijn gang laten gaan. Maar goed, ik ben dan ook niet bang voor muizen.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Mrt 2017 22:50

Re: Piep zei de muis...

Ik ben ook niet bang maar vind het niet hygiënisch met kleine kinderen. Ben echt wel wat gewend want op de boerderij hadden wij ook altijd muizen.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Mrt 2017 22:58

Re: Piep zei de muis...

Wij hadden ook een muis. Hebben m uiteindelijk gevangen met zo'n kooitje waar ze in blijven leven. Kan prima met kinderen.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Mrt 2017 23:11

Re: Piep zei de muis...

Ga ik daar morgen achteraan. Ze werken dus wel goed? Las op internet iets van een vaatwasserblokje maar dat vind ik weer te ver gaan.

Zet ik dat kastje in de garage want daar kan zoon niet komen alleen en als het gebeurt, dan is het nog veilig.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 03 Mrt 2017 07:25

Re: Piep zei de muis...

Het duurde wel een paar weken voor we de muis gevangen hadden maar dat was prima wat mij betreft. Alles beter dan een klem of gif...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Mrt 2017 07:29

Re: Piep zei de muis...

Hier hadden we ze in de bijkeuken en wc. We hebben klemmen gezet. Steeds 's avonds. En mijn man keek dan als hij 's ochtends naar zijn werk ging.
Na een stuk of 10 muizen gevangen te hebben is het nu eindelijk paar weken rustig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem243

Bericht 04 Mrt 2017 18:49

Re: Piep zei de muis...

Wij hadden ook een muis, overal keutels, zo smerig! Scheelt nog of het een huismuis of veldmuis was, de laatste zal wel weer naar buiten gaan. Wij hebben uiteindelijk klapvallen gezet. 's Nachts, overdag weggehaald ivm zoon inderdaad. De muisvriendelijke vallen werden hier vrolijk genegeerd.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 07 Mrt 2017 21:19

Re: Piep zei de muis...

Oh getss, zo vies!

Ik heb er ook een keer een in huis gehad, mee genomen door mijn lieve kat (aargghh). Kreeg hem ook niet gevangen. Toen heb ik mijn koekjes enzo in een tas geknoopt. Daar ging ie in rommelen en toen heb ik hem met tas en al in de tuin gegooid haha.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers