Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Madeira

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Mrt 2017 13:10

Madeira

Na alles stress, chaos en drukte van de afgelopen maanden wil ik er graag even tussenuit.
Eind april heb ik 2 weken vakantie van mij werk en 1 week van mijn opleiding. Ideaal dus om even er tussenuit te gaan.

Nu wil ik heel graag nog een keertje naar Madeira, heeft iemand tips?
Het wordt waarschijnlijk een Fly en Drive. Dus ik zal een auto hebben.
Een singel reis heb ik weinig zin in, aangezien er voornamelijk 50+ deelnemers zijn. Het zal vast heel gezellig zijn, maar ik heb er niet echt behoefte aan om mij daar bij aan te sluiten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 01 Mrt 2017 13:13

Re: Madeira

Ja! Ik ben er 3 jaar terug 2 weken geweest. Zaten toen in Canico de Baixo, in hotel Four Views Oasis. 1 kamer appartement was daar groot zat, eten kun je prima in de verschillende dorpjes.

Wij hadden een huurauto, hebben we het hele eiland mee rondgereden. Moet thuis even in een boekje kijken voor de verschilllende plekken, dan kan ik je gerihter tips geven.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Mrt 2017 17:59

Re: Madeira

Je ja! Klinkt al heel enthousiast.
Ik heb mij nog niet echt verdiept in de bezienswaardigheden, wil er vooral heen omdat het bekend staat als bloemen eiland en je er goed kan wandelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Mrt 2017 02:14

Re: Madeira

Tom je hebt er zelfs een keertje een stukje over geschreven.

Zie dit topic: reisrubriek-6-madeira-t10091.html

Mijn ervaring ga ook levada wandelingen doen met gids. Je wordt dan opgehaald bij je hotel met een busje en op het eindpunt van de wandeling weer naar je hotel gebracht. De auto zelf parkeren en gaan wandelen is niet overal een optie want je wilt niet 11 km heen en weer 11 km terug over het zelfde pad lopen (terug is vaak ook nog omhoog en dus zwaarder). Neem goede wandelschoenen mee.

Nog een tip is het lokale eten. Heerlijke mini banaantjes, degenvis en rundvlees aan een laurierstok (al serveren veel restaurants deze aan een ijzerenspies, maar je moet echt specifiek voordat je besteld vragen of ze hem echt bereiden aan een laurierstok dat is zoveel lekkerder). De gidsen van de wandelingen weten wel welke restaurants dat zijn (krijgen waarschijnlijk commissie als je hun naam noemt bij het bestellen van dat gerecht in het restaurant).
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 04 Mrt 2017 05:18

Re: Madeira

Wat leuk dat je naar Madeira gaat.

Wij zijn er de afgelopen jaren (2006 t/m 2011) meerdere keren geweest. Altijd in Funchal (Porto mare Residence). Het eiland is overal zo mooi, ook om gewoon een stuk te lopen door de straatjes.

Ik zou o.a. de levada wandeling doen, in funchal vonden wij de markt erg leuk (ook zo mooi kleurrijk), monte palace tropical garden is mooi, met de kabelbaan naar monte (prachtig uitzicht), ritje met de toboggan (rieten mand van Monte naar funchal). Je kan op veel plekken lekker eten. O en we zouden een boottocht doen om dolfijnen te spotten, alleen na een paar minuten al van de boot gegaa n omdat ik me niet goed voelde (dolfijnen zagen we uiteindelijk ook als we op het privé grasveld voor ons appartement lagen).

Verder weet ik het zo even niet, dit is wat me nu te binnen schiet. Maar als ik er aan denk wil ik weet terug. Zo'n fijne plek om te zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Mrt 2017 16:25

Re: Madeira

Fred bedankt voor de link naar het topic van Tom.
Een stuk twee keer lopen vind ik niet erg. Je ziet juist andere dingen omdat je het vanaf de andere kant ergens heen loopt. Twee keer de vierdaagse gelopen terwijl ik twee dagen tegen mij zin in liep. Ik wil denk ik om de dag wel een stuk gaan wandelen.

Leuk Femm dat je dolfijnen vanaf het grasveld kon zien.
Ik ga als SOG gedrag mij hierin maar eens een tijdje goed in verdiepen en ik denk dat het een last minuut boeken gaat worden. Ook even kijken of mijn relatie dan nog een kans van slagen heeft en wat hij t.z.t. Te doen heeft en of hij tijd heeft.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers