Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inkomen naar rato verdelen

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mrt 2017 16:06

Re: Inkomen naar rato verdelen

Cotton schreef:
Fred schreef:Hoezo is dat gek? Als de een geen tandverzekering wil en de ander wel? De een een andere zorgaanbieder wil ivm een bepaalde vergoeding of collectief is dat logisch.

Dan is dat toch gewoon zo?

Mijn vriend haalt ook wel eens boodschappen die ik niet wil. En nu?

:smile:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 16:06

Re: Inkomen naar rato verdelen

Dee schreef:Ik vind dat ook niet gek Fred. Mijn man heeft een hoog eigen risico en dus een lage premie. Ik heb normale eigen risico en aanvullend pakket. Scheelt al gauw 30 euro. Dat laat ik mijn man toch niet voor betalen?

Je bent toch samen?
Mijn vriend heeft ook een hoog eigen risico, zodat de vaste lasten voor ons SAMEN minder hoog zijn. Jippie. :banaan:
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mrt 2017 16:11

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij dragen die kosten dus zelf. Als het allemaal van de gezamenlijke moet, had ik afgelopen jaar niet twee paar schoenen van ruim 150 euro gekocht. En daarom hebben wij onze eigen rekeningen ook nog. Voor zulke uitspattingen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 16:12

Re: Inkomen naar rato verdelen

Uh, ik vind 2 paar schoenen wel iets anders dan je zorgverzekering. Voor die 2 paar schoenen hebben wij ook gewoon ons eigen privé rekening.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mrt 2017 16:12

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik snap je probleem geloof ik niet zo...
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 16:16

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik heb geen probleem. Ik snap het alleen nooit als mensen een gezamenlijke rekening hebben, vaste lasten samen verdelen, maar dat dan de zorgverzekering apart moet want dat is dan ineens voor jezelf.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2017 16:17

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hahaha Cotton ik moet keihard lachen om je boodschappen.
En eens met Elliot.

Ben best blij dat wij alles op 1 hoop hebben als ik het zo lees.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mrt 2017 16:18

Re: Inkomen naar rato verdelen

Vooral leuk bij bevallingen. Als je dan een hogere verzekering wilt omdat je graag een kindje wilt (samen dus) heb je echt pech als vrouw zijnde.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2017 16:18

Re: Inkomen naar rato verdelen

Elliot schreef:Vooral leuk bij bevallingen. Als je dan een hogere verzekering wilt omdat je graag een kindje wilt (samen dus) heb je echt pech als vrouw zijnde.


En als je poliklinisch wilt bevallen helemaal. O en de kraamzorg natuurlijk. Lekkere kosten posten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 02 Mrt 2017 16:30

Re: Inkomen naar rato verdelen

Mijn zorgverzekering is inderdaad 40 euro duurder per maand, omdat goedkopere verzekeringen het ziekenhuis waar ik wil bevallen niet dekten. Vriend heeft kind erin gestopt, dus dan mag hij ook meebetalen hoor.

Wij maken alles van ons salaris over, min 150 euro en wat persoonlijke vaste lasten. Dat wordt ook steeds minder, volgens mij alleen onze telefoonabonnementen, auto's en zijn zorgverzekering. De mijne gaat via de gezamenlijke rekening omdat ik recent overgestapt ben. Benzine, reiskosten, boodschappen en kleding gaat allemaal van de gezamenlijke. Eigenlijk is die 150 euro persoonlijk een beetje onzin, vriend bestelt er weleens een pizza van op zijn werk, ik spendeer misschien een tientje in de maand op ebay. Die hebben we er alleen in gehouden omdat we zo nog eens iets kunnen kopen waar de ander het niet mee eens is. In de praktijk blijkt dat allemaal wel mee te vallen.
<<

Anoniem198

Bericht 02 Mrt 2017 17:00

Re: Inkomen naar rato verdelen

Ik denk dat ik ook ga voorstellen dat we een x bedrag voor ons zelf houden en de rest naar de gezamenlijke gaat.
Heb soms het gevoel dat we elk dubbeltje moeten omdraaien terwijl dat helemaal niet zo is en beide een goed inkomen hebben.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mrt 2017 17:15

Re: Inkomen naar rato verdelen

Mijn man moet zijn bier ook van zijn eigen geld betalen. Lijkt mij niet meer dan normaal.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mrt 2017 17:37

Re: Inkomen naar rato verdelen

Alibi schreef:Mijn man moet zijn bier ook van zijn eigen geld betalen. Lijkt mij niet meer dan normaal.


Ik mijn wijn niet, anders ben ik elke maand blut :smile:

Victoria, je reageert helemaal niet op mijn bijdragen en mijn antwoorden op je vraag, en ik weet eigenlijk niet waarom. Maar nu begrijp ik dat het hele 'naar rato' verhaal niet opgaat, want dat had je niet en dat wil je niet. Je hoeft dat ook niet te doen hé, iedereen kiest gewoon waar 'ie zich prettig bij voelt - zolang dat voor beide partners geldt is er niets aan het handje.
<<

Anoniem222

Bericht 02 Mrt 2017 17:45

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij betalen wel allebei onze eigen zorgverzerkering :D.
En verder als je naar rato wilt verdelen dus Caulfields uitleg. Maar dat is niet Victoria's probleem zo te lezen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Mrt 2017 17:52

Re: Inkomen naar rato verdelen

@ Victoria... Ik denk dat in jou situatie het best past. Het zal je rust gaan geven verwacht ik. Voor je vriend zal het minder fijn zijn, want Ik verwacht dan dat hij minder per maand privé zal overhouden omdat hij meer naar de gezamenlijke rekening zal bijdragen.

@ Cotton... Je haalt er van alles bij wat niet relevant is.
<<

Anoniem198

Bericht 02 Mrt 2017 17:57

Re: Inkomen naar rato verdelen

Claufield, jou bijdrage is ook zeker nuttig. Tijdens het typen van mijn reactie waren er alweer nieuwe reacties waardoor mijn reactie niet meer up to date was.

Mijn vriend is het ermee eens dat ik minder werk. We hebben regelmatig gekeken wat er van de gezamenlijke afgaat en wat er bij komt daarmee zouden we het moeten redden.

Ik denk dat ik ga berekenen wat het beste zal zijn naar rato gaan verdelen of een vast bedrag voor ons zelf houden.
Of wellicht moeten we het bedrag wat we aan het begin van de maand verhogen en de toeslagen gaan verdelen ofzo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mrt 2017 17:57

Re: Inkomen naar rato verdelen

Alibi schreef:Mijn man moet zijn bier ook van zijn eigen geld betalen. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Hoezo dan? Verrekenen jullie alle boodschappen? Als jij 4 appels eet en hij 2, moet jij dan extra betalen?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2017 18:02

Re: Inkomen naar rato verdelen

Elliot schreef:
Alibi schreef:Mijn man moet zijn bier ook van zijn eigen geld betalen. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Hoezo dan? Verrekenen jullie alle boodschappen? Als jij 4 appels eet en hij 2, moet jij dan extra betalen?


Jouw gezonde maaltijden lijken me inderdaad ook niet goedkoop, Alibi. Volgens mij eten jullie best vaak wat apart van elkaar. Bedoel ik niet als kritiek maar meer als vraag, want reken je dat dan ook apart af van je eigen geld?

Of bedoel je bier in de kroeg?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2017 18:09

Re: Inkomen naar rato verdelen

On topic, ik vond Caulfield's voorbeeld heel goed maar begrijp dat dat toch niet helemaal opgaat voor jou Victoria? Ik begrijp zelf niet helemaal hoe je 't graag zou zien dus vind 't moeilijk echt advies te geven.

Hier betaal ik de boodschappen, zet een bedrag op de gezamenlijke rekening. Negen van de tien keer is dat bedrag op voor 't einde van de maand dus vult m'n man aan. Zorgverzekering, telefoon enzo betaal ik (nog) zelf. De rest van wat ik overhoud is voor mezelf. Meestal niet bijster veel maar ik doe er echt dingen voor mezelf voor, soms wat kleding, soms een lekkere lunch, dat soort dingen. Echt iets voor mij. Maar dat doe ik ook wel steeds meer van de 'huisrekening' zoals we de gezamenlijke rekening noemen. M'n man betaalt alle huis gerelateerde vaste lasten, en z'n 'eigen' vaste lasten. En alle leuke dingen die we samen doen zoals etentjes en vakanties. Hij heeft daar net zoveel baat bij dat hij het voor mij betaalt, immers zouden we als ik 't zelf zou betalen niet gaan want ik verdien gewoon veel minder. En soms betaal ik dan ook wel even een etentje op reis enzo maar we verdelen het tegenwoordig niet meer zo precies de helft, dat deden we met eerdere reisjes wel, maar dan was ik hem nog maanden aan het afbetalen. Ja dat hoeft geen niet echt meer van 'm, het gaat hem meer om het feit dat we SAMEN leuke dingen kunnen doen. Het werkt voor ons zo best heel goed. En binnenkort wordt 't waarschijnlijk toch allemaal andeds want mijn inkomen zal toch veel kleiner worden.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Mrt 2017 18:45

Re: Inkomen naar rato verdelen

Mijn man betaalt alles en ik alleen de boodschappen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Mrt 2017 19:05

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij houden ieder rond de €300 op onze eigen rekening en betalen daarvan de verenigingen (contributie), lunches/eten/drinken apart van elkaar, telefoon, kleding en zorgverzekering.
Nu ik zwanger ben haal ik soms kleren van de gezamenlijke rekening en als er een baby gerelateerde rekening komt via de zorgverzekeraar gaat die ook van de gezamenlijke rekening.

Het maakt niet uit hoe je het verdeelt als je er beide maar tevreden mee bent. En als je met je gezin altijd met jouw auto gaat is het jullie auto en niet jouw auto (is mijn mening dan)
30-04-2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mrt 2017 19:51

Re: Inkomen naar rato verdelen

Zorgverzekering betalen wij ook zelf. Ik wil geen eigen risico, maar mijn vriend wel. Evenals onze telefoons.

Alle vaste gemeenschappelijke lasten tellen wij bij elkaar op + spaargeld, zodat we ook een buffer opbouwen voor onvoorziene zaken. Het bedrag dat daaruit komt betalen we naar rato.
08/2018
05/2021
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 02 Mrt 2017 21:40

Re: Inkomen naar rato verdelen

Hier houden we beiden € 250 voor onszelf. De rest gaat op de grote hoop en maken we over naar de gezamenlijke rekening. Ik verdien meer waardoor ik meer op die hoop gooi, maar we zijn 1 gezin, dus geen probleem. We betalen eigenlijk alles van de grote hoop. Die € 250 is meer voor nood omdat we 1 pas hebben van de gezamenlijke rekening en ik die altijd bij me hebt. Zo heeft ieder in ieder geval geld tot zijn beschikking.

De zorgverzekering van mijn vriend is goedkoper, maar zijn telefoonrekening is weer duurder :laughcry:

Grote uitgaven overleggen we, want die zijn meestal toch voor samen. Kleding, schoenen enzo kopen we gewoon zonder overleg.

Al het geld wat op de laatste dag van de maand nog over is gaat naar 1 gezamenlijke spaarrekening.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mrt 2017 22:04

Re: Inkomen naar rato verdelen

Sorry dames.. het was sarcasme.
Boodschappen, levensonderhoud, verzekeringen etc vinden wij echt gezamenlijke kosten. En of de een nou meer appels eet of de ander bier drinkt maakt daarbij niet uit.
We hebben allebei onze hobby's die veel geld kosten, die betalen we zoveel mogelijk zelf, maar ook dat zout verstrengeld in elkaar. Als ik voor mijn hobby de auto mee heb gehad, hoef ik deze daarna echt niet weer af te tanken oid.
We storten naar rato op de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten. Boodschappen doet mijn man meestal van zijn rekening, maar ik betaal weer alle kleding etc van het gezin.
We hebben dus wel aparte rekeningen, en officieel gaat alles naar rato ivm huwelijkse voorwaarden, maar eigenlijk gaat alles op en van dezelfde bult.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 02 Mrt 2017 22:22

Re: Inkomen naar rato verdelen

Wij hebben (gelukkig) alles op een grote hoop. In het begin van onze relatie niet, logisch ook. Maar we zijn inmiddels 8 jaar samen, en sinds 2 jaar doen we het zo. Brengt voor ons in ieder geval heel veel rust. We geven beide ook niet veel geld uit aan aparte dingen. Kleding ligt redelijk gelijk, ik ga regelmatig met een vriendin lunchen of uit eten. Maar vriend heeft elke zaterdag zijn voetbal. Één ding waar enige ergernis over is, is dat mijn vriend rookt(e!). Sinds 2 weken is hij gestopt, en hoop zó dat hij dat volhoudt. Op de 1 ste plaats natuurlijk voor zijn gezondheid. Maar het scheelt ons maandelijks ook heel veel geld!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers