Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? miskraam?

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Mrt 2017 14:58

Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ik ben zwanger. Heel pril, zou nu net 5 weken zijn. Vanaf begin heb ik er geen goed gevoel over. Gisteren had ik al een beetje bloedverlies. 's Avonds stopte dit, en nu vanmorgen begon het weer. En het is nu weer opgehouden. Het is een soort van middelmatige menstruatie.
Zouden jullie in dit geval de verloskundige bellen of gewoon afwachten? Ik weet dat de verloskundige in principe niks kan. En ze zien ook niks op dit termijn. Dat maakt het lastig. Maar ik maak mezelf wel gek van onzekerheid en wil zekerheid.
Zelf ga ik uit van een miskraam. Al ging mijn vorige miskraam direct over in heftig bloedverlies. Bloedverlies in de andere zwangerschappen had ik niet.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Mrt 2017 15:06

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Oh moeilijk om te constateren.
Mijn bloedverlies was ook niet veel (maar ik wijt dat aan het feit dat ik ook altijd een lichte menstruatie heb).
Je moet doen wat je zelf voelt. Idd een vk kan nu ook niet veel. Maar het feit dat je door een telefoontje evt je angst uitspreekt en dat helpt in je gevoel kan een reden zijn om te bellen.
(En ja bloedverlies hoeft natuurlijk niet altijd wat te betekenen)
Sterkte
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem251

Bericht 02 Mrt 2017 15:26

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Het hoeft niks te betekenen. Ik zou het denk ik even aankijken en als je over een week geen heftiger bloedverlies incl krampen hebt gehad de verloskundige bellen en vragen om een echo.

Sterkte!
<<

Geel

Bericht 02 Mrt 2017 15:29

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ik zou wel je verloskundige bellen en vragen om een zo snel mogelijke afspraak. Zeker omdat je al eerder een miskraam hebt gehad. Dan hoef je mss maar een weekje in onzekerheid te zitten.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 15:29

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

misschien wel even aangeven, dat als het niet doorzet je vervroegd een echo kan krijgen?
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 15:35

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Betty schreef:misschien wel even aangeven, dat als het niet doorzet je vervroegd een echo kan krijgen?

Ja idd, bij bloedverlies mag je hier altijd bellen en dan maken ze z.s.m. een echo (zodra het kan).
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Mrt 2017 15:36

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Heb inmiddels al gebeld. Haha, afwachten is het antwoord. 23 maart alsnog op controle en dan gaan ze kijken of het oke is. (of alles weg is, of dat het loos alarm was). En als de pijn of het bloeden erger wordt dan moet ik alsnog bellen. Ze kunnen nu toch niks zien.
Prft.. Kon er ook niet tegenin te gaan omdat dat resulteert in een huilbui.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 15:40

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ik snap dat je nu niet in staat bent om er tegenin te gaan, maar een hartje klopt vanaf een week of 6 toch? Dan zou je toch wel eerder dan 23 maart iets kunnen zien? Vervelend dat het zo loopt nu.
Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het allemaal meevalt én dat je wat eerder terecht kan ook.
<<

Geel

Bericht 02 Mrt 2017 15:42

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ik vind 23 maart ook wel erg laat zeg! Dat is nog drie weken! Ik kreeg al een echo met nipt zeven weken en toen konden ze het hartje prima zien. Ik zou morgen nog een keer bellen dat je het echt te laat vindt. En anders misschien een andere praktijk vinden?
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 15:43

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ja rond 8 weken kunnen ze meer inderdaad, vervelend is het! Je kan niks en zij kunnen niks maar je wilt zo graag weten hoe en wat!
Ik hoop voor je dat het loos alarm is en dat mini boerenkool blijft zitten!

Ik had ook een echo met 7 weken toen, maar ze doen het vaak niet eerder dan dat, want de kans groot dat er niks te zien is nog. Met 8 weken hebben ze veel meer zkeerheid
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Mrt 2017 15:49

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Wat vervelend! Ik zou ook bellen voor een eerdere echo. Ik heb in mijn zwangerschappen al erg vroeg echo's gehad. Tijdens de eerste zwangerschap was ik nog maar 3+1 en zagen we twee vruchtzakjes en dan is de bevruchting nog maar net achter de rug. En als je nu 5 wkn bent zou er dus ergens volgende week hartactiviteit te vinden moeten zijn als het goed zit. Zou daar toch wel op staan. Twee weken langer wachten als dat niet noodzakelijk is is erg lang.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Mrt 2017 15:52

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ja, 3 weken is lang. Maar ik snap het op zich ook wel, want die vroege echo's geven vaak alleen maar meer onzekerheid (ervaring mee). Ik vind het voor mezelf al een overwinning toch gebeld te hebben, voel me altijd zo'n zeur.. Bij mijn vorige miskraam die ik met 6 weken kreeg kon ik overigens gelijk door naar het ziekenhuis om te kijken of het niet buitenbaarmoederlijk was. En door die miskraam hebben ze bij m'n andere zwangerschappen ook al eerder dan met 8 weken een echo gemaakt.
Als ik echt gek word van onzekerheid dan bel ik ze na het weekend nog wel. Of anders idd naar de andere verloskundige praktijk :-)
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mrt 2017 15:52

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ik had ook bloedverlies met een week of 6 en toen ik belde om raad, gaven ze ook het antwoord: 'Afwachten'. Uiteindelijk stopte het en is het gewoon goed gegaan.

Het is m.i. niet raar dat ze je niet laten komen. 1 op de 10 gaat mis, dus als ze iedereen laten langskomen, is er geen beginnen aan. Niet om jou te ontmoedigen, maar ik begrijp wel dat praktijken gewoon niet eerder een echo maken dan een week of 7/8.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mrt 2017 15:53

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Dat zeg je zelf dus ook ;)
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 16:00

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Exogenesis schreef:
Het is m.i. niet raar dat ze je niet laten komen. 1 op de 10 gaat mis, dus als ze iedereen laten langskomen, is er geen beginnen aan. Niet om jou te ontmoedigen, maar ik begrijp wel dat praktijken gewoon niet eerder een echo maken dan een week of 7/8.

Ik snap het wel, maar 7 is wel weer wat anders dan 8. 23 maart is pas over 3 weken, dan is ze ook al 8 weken. Zou dan toch met 7 weken willen komen. Als je zo in onzekerheid zit is iedere dag 1, denk ik.

Ik mocht 7 maart al voor een echo komen, dan ben ik 6w6d, dat vond ik zelf wel te vroeg, maar zij vonden het geen probleem als ik het wilde.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 16:07

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

met 8 weken hebben ze zoveel meer zekerheid dan met 7 weken. Ik gok daarom
En stel ze is 7 weken en komt voor echo maar er is nog niks te zien, dan weet je nog niks en zit je alleen maar meer in de stress.
<<

Anoniem219

Bericht 02 Mrt 2017 16:08

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Wat balen boerenkool, dat je zo in de onzekerheid zit en dat je nog zo lang moet wachten.

Ik heb ook flinke bloedingen gehad, tussen 5 en 6,5 week en tussen 8 en 9 weken. Bij de eerste heb ik toen het ziekenhuis gebeld en mocht toen met 6weken en 1 dag komen maar wel met de mededeling dat er misschien nog niets te zien was.
Met 8,5 week was op zondag avond en toen heb ik vk gebeld waar ik na het ziekenhuis heen zou gaan, was er nog nooit geweest, mocht gelijk door rijden.

Ik hoop dat het bloeden niets betekend en je een goede echo zult hebben :(
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2017 16:20

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Wat rot die onzekerheid. Hopelijk ga je niet meer bloeden en zit er de 23e een heel mooi kindje.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 04 Mrt 2017 14:27

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Geen bloed meer gehad. Maar vanmorgen nog een x een zwangerschapstest gedaan. En die was niet positief. Tenminste. Heb de clearblue met wekenindicator gedaan want die had ik nog liggen. Waar hij bij de eerste x testen 2-3 weken aangaf..gaf hij nu 1-2 weken aan.
Dus ga er vanuit dat de HCG aan het afnemen is.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mrt 2017 15:57

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ach wat balen meid :( Sterkte..
<<

Anoniem210

Bericht 04 Mrt 2017 18:04

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Oh no wat rot. Sterkte!
<<

Anoniem243

Bericht 04 Mrt 2017 18:06

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Nee :( Wat rot, sterkte!
<<

Brooke

Bericht 04 Mrt 2017 22:34

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Ah wat rot zeg! Heel veel sterkte!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Mrt 2017 08:52

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Wat rot, sterkte!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 31 Mrt 2017 16:45

Re: Wat zouden jullie doen? miskraam?

Hoe is het nu met je Boerenkool? Heb je vorige week nog een echo gehad?
2012 & 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers