Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner en zwangerschap

<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 21 Nov 2016 23:40

Re: Partner en zwangerschap

Bij de oudste vond mijn vriend het in het begin te abstract. Later toen hij haar kon voelen en wat contact kon maken werd het wel iets echter. Hij heeft een boek over vaderschap gelezen maar verder geen info opegzocht of zo. Qua zorgzaamheid was hij eigenlijk niet zo anders, maar hij is sowieso best zorgzaam en attent. Hij wilde met liefde zware dingen voor me tillen, wat extra dingen in huis doen en dergelijke maar het was niet zo dat hij om 23:00 uur voor me naar de snackbar zou gaan om iets te halen als ik een craving had bijvoorbeeld.
Bij de jongste was het wel iets anders, de zwangerschap zelf minder bijzonder omdat het niet meer nieuw was. Maar ook deze keer wel wat zorgzamer.

Beide keren is hij bij alle echo's mee geweest, dat vond hij zelf ook veel te leuk om te missen en persoonlijk had ik het ook niet fijn gevonden om dan alleen te moeten gaan. Bij de afspraken met de verloskundige is hij, voor zover ik weet, alleen de eerste keren mee geweest. De andere afspraken plande ik altijd overdag en dan werkt hij gewoon. Mijn zwangerschappen verliepen ook zonder bijzonderheden dus ik stond altijd zo weer buiten.
<<

Anoniem221

Bericht 21 Nov 2016 23:42

Re: Partner en zwangerschap

Waarom zou je niet poezelig zwanger kunnen zijn? Ik kan me best voorstellen dat je klachten op de koop toeneemt als de rest geweldig is. Mijn vriend is een topgozer en ik geloof echt dat ik op Marin's manier in een zwangerschap zou kunnen staan. Ik vind zijn "beledigingen" ook absoluut niet beledigend en weet dat hij het alleen maar zegt om me op stang te jagen. Lijkt me heerlijk om continu, ondanks de klachten, te genieten van de positieve pluspunten van een zwangerschap.
<<

Anoniem210

Bericht 22 Nov 2016 01:18

Re: Partner en zwangerschap

Ik krijg juist een glimlach op mijn gezicht van je post Marin.
Wat fijn dat je je zo gelukkig voelt in je relatie en dat je man zo betrokken en begaan is bij/met je.

Ik vraag me oprecht af waarom er zoveel kritiek geleverd wordt? Of waarom het zelfs niet geloofd wordt wat Marin zegt. Want het kan niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn. Wie zegt dat dat zo is? Marin beschrijft de relatie met haar man. Niet haar zwangerschapkwalen van A tot Z. Wellicht heeft ze er tientallen. En ja het is misschien zoetsappig maar wat is er mis mee? Als Marin en haar man daar blij van worden. Laat ze lekker hun sprookje (Bewust een zoetsappige woordkeuze) leven.

Terug naar waar het eigenlijk om gaat in dit topic.
Mijn vriend was tijdens mijn zwangerschap ook net iets liever voor mij dan ervoor. Hij is mee gegaan naar alle echo controles, was een heuse carrière als shopaholic begonnen, kookte regelmatig voor mij als ik uit mijn werk kwam, liep het bad vollopen zodat ik lekker kon ontspannen en zorgde ervoor dat er chocolade en een goed boek in huis was.
Hij las zich in over baby's en ging mee naar bijeenkomsten over borstvoeding zwangerschapcursus.
En elke keer als hij zijn dochter voelde schoppen straalde zijn gezicht.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Nov 2016 01:29

Re: Partner en zwangerschap

Ik lees het trouwens helemaal niet als geromantiseerd. Ik heb mijn vriend zelfs gevraagd, nadat ik iets had gelezen, omdat hij al een zwangere vrouw heeft meegemaakt, of een vrouw zoveel last kan hebben van haar bekken als een vrouw 'slechts' 20 weken zwanger is. Kon volgens hem alleen als de vrouw overgewicht had en toen zei ik nog dat ze niet te dik is. Hoe dan ook, ik snap wel dat mensen het als geromantiseerd lezen, maar zo lees ik het niet.

PS, ik reageer weer. Ik weet dat ik eerder had gereageerd. Dit is slechts een aanvulling. :wink:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Nov 2016 10:32

Re: Partner en zwangerschap

Mijn vriend is heel lief en bezorgd, maar aan de andere kant ook heel nuchter. Wanneer ik na een dag werken bijvoorbeeld aangeef wat last van mijn onderrug te hebben, vraagt hij eerst of ik niet ergens gelezen heb dat je daar last van kunt krijgen en ik het me nu inbeeld.
Ik kan mij voorstellen dat dat voor buitenstaanders heel raar overkomt, maar ik ken hem niet anders en weet dat hij het echt niet rot bedoeld.

Verder heeft hij iets vaker het gevoel dat alles zo overweldigend is dan dat ik dat heb. Ik werd ongepland zwanger dus voorbereid waren we geestelijk niet. Hij heeft dus af en toe nog wel eens het gevoel van: wil ik dit allemaal wel echt? Maar als hij dan aan mijn groeiende buik voelt en we het er even over hebben, smelt hij weer helemaal en ziet hij het wel weer voor zich gelukkig!
10.04.17
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 22 Nov 2016 12:54

Re: Partner en zwangerschap

Ik vind het ook allemaal wel erg schattig klinken bij Marin maar dat is misschien ook gewoon haar manier van schrijven. Wat zoet misschien maar ook wel schattig. Mijn man was totaal anders overigens die las er echt niets over. Hij hoefde van mij ook echt niet mee naar al die controles bij de verloskundige. Dat kon ik ook prima alleen ahah.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Mrt 2017 11:08

Re: Partner en zwangerschap

Ahhh, leuk topic dit. Mag nu natuurlijk ook meeschrijven, maar mijn vriend is zo lief! :love:

Hij is normaal heel nuchter enzo, dus ik had dit niet zo verwacht, maar hij is zo lief en zorgzaam. Als hij `s avonds weg wil dan vraagt hij zelfs of ik liever heb dat hij thuis blijft enzo. Ahhhh. Lief. :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2017 11:15

Re: Partner en zwangerschap

Wat fijn Cotton! Zo leuk hoe je dan ineens je partner in een andere rol gaat zien he. Ik zie mijn man ook echt langzaam veranderen in een papa, ineens soms van die beschermende uitspraken over ons (nog ongeboren) kindje of over mij, het is echt leuk om te zien hoe mannen daar in groeien.

Heel lief en leuk om te lezen van je!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Mrt 2017 11:17

Re: Partner en zwangerschap

Jaaa, of dat we in de auto zitten en dan is het stil en dan zegtie ineens; Honey!!! You're pregnant!! :dance:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2017 11:24

Re: Partner en zwangerschap

Aaah lief :love:
Zo leuk! Ga maar lekker leuk samen leuke dingen bedenken voor jullie kleine spruit.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Mrt 2017 11:26

Re: Partner en zwangerschap

Cotton schreef:Jaaa, of dat we in de auto zitten en dan is het stil en dan zegtie ineens; Honey!!! You're pregnant!! :dance:


Wij reden naar ons vakantieadres toen en mijn man zei: We gaan gewoon met zn drietjes op vakantie :heart:
Dat soort dingen zijn ZO leuk.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Mrt 2017 11:32

Re: Partner en zwangerschap

Ohh Cotton als die baby er straks uit is smelt je helemaaaaal van je vriend! Mijn man zat gister op de bank met D.tje op schoot, zelfverzonnen liedjes voor hem te zingen. Ik dacht dat ik gek werd van al die schattigheid. :heart:

(Ok, ik vergeet nu voor het gemak even dat hij letterlijk gaat kotsen van poepluiers, dat is natuurlijk een stuk minder aandoenlijk.)

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 01 Mrt 2017 14:39

Re: Partner en zwangerschap

Hahah Elliot. Mijn man vindt ze juist leuk om te doen. Komt dat even goed uit :wink:

Lief Cotton! Geniet er maar lekker van.

Mijn man kan niet vaak genoeg zeggen hoe trots hij is op zijn meiden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Mrt 2017 15:39

Re: Partner en zwangerschap

Super leuk Cotton! En inderdaad dat wat Elliot zegt herken ik ook: je man en baby samen is mega veel liefde bij elkaar, echt te leuk.

@Dee, haha poepluiers leuk? Daar kan ik me niks bij voorstellen :laughcry:
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 02 Mrt 2017 08:26

Re: Partner en zwangerschap

Dat heeft mijn vriend ook hoor! Die zit nog steeds in de poep en plasfase.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Mrt 2017 12:35

Re: Partner en zwangerschap

Mijn man was ook heel lief tegen mij en m'n buik. Genoot daar echt van.
Nu is hij m'n steun en toeverlaat gelukkig. Heel fijn om te merken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers