Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het beste voor je kind.

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Mrt 2017 16:06

Re: Het beste voor je kind.

Aagje! schreef:
Kira schreef:
Lejow schreef:
Ben ik met 5 nog op tijd? :omg:


Ik denk als je een Sweet 5 party met limousine gegeven hebt wel!



Vergeet de minion niet!

Volgend jaar B haar sweet 6 party ;P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Mrt 2017 23:01

Re: Het beste voor je kind.

Oh men... er was wel een clown??
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2017 23:21

Re: Het beste voor je kind.

Ik vind het toch wel een lastig programma hoor. Het is pure entertainment en zo kijk ik het ook, lekker vermaak. Maar ik vind het ook sneu voor mensen die eigenlijk gewoon het beste met hun kind voor hebben. En dat op hun eigen manier invullen. Zoals dat gelovige gezin. Ja sorry dat vind ik eigenlijk niet heel vermakelijk om te zien. Ze doen gewoon hun best op hun eigen manier.

Maar anderzijds zie ik ook wel dingen (dan niet perse bij dat gezin maar meer bij dat bos gezin) waar ik zo lijnrecht tegenover sta dat ik er zulke kriebels van krijg.

En ja, die sweet 5 vond ik ook behoorlijk overdreven ja. Wat ik wel nog redelijk goed vond aan die moeder was dat het wel leek alsof ze echt vroeg of 't jochie die dingen zoals fotoshoots en zangles zelf leuk vond. Dat vond ik nogal een contrast met dat knulletje van vorige week. Natuurlijk komt het idee van zo'n model worden van de moeder vandaan en niet vanuit 't kindje zelf maar ze vroeg iig nog wat ie er van vond.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem219

Bericht 01 Mrt 2017 23:30

Re: Het beste voor je kind.

Ik vond eigenlijk alleen het gezin in het bos zo vreemd...

De moeder van de shoots die vroeg inderdaad of hij het zelf leuk vond of niet, heel verschil met die van vorige week. En het gelovige gezin vond ik helemaal niet zo raar eigenlijk
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Mrt 2017 08:19

Re: Het beste voor je kind.

Ik kreeg t gevoel dat ze dat alleen deed omdat de camera er was en dat dat jochie weet dat hij niet veel kwuze heeft.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Mrt 2017 10:17

Re: Het beste voor je kind.

Ik dacht die mounira ergens van de kennen, heb het dus even opgezocht, ze blijkt in spangas gespeeld te hebben.

Ik val bij dit programma ook van de ene verbazing in de andere. Mounira sleept wel heel veel met haar kinderen overal naartoe. Maarja , de momenten dat ze thuis zijn en het kind lekker speelt zijn natuurlijk niet interessant genoeg voor het programma..

Dat gelovige gezin vond ik ook niet heel speciaal. Er zijn genoeg mensen in Nederland die hun kinderen zo opvoeden.

En die mensen in het bos, ze voeden hun dochter heel liefdevol op maar ik vind haar wereldje wel heel klein. Zeker omdat ze ook niet naar school gaat wanneer ze vier wordt. Dan heeft ze alleen maar dat andere kindje om mee te spelen.

Ik ben weer benieuwd naar volgende week.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Mrt 2017 11:30

Re: Het beste voor je kind.

Ik las dat veel mensen het levensgevaarlijk vonden dat dat meisje met een mesje wat ging snijden. Die mensen moeten maar niet hier komen kijken, dan heb ik straks veilig thuis over de vloer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mrt 2017 11:38

Re: Het beste voor je kind.

Ik zag het probleem ook niet zo Spencer. Ik had dan misschien niet voor aardappels gekozen om door te snijden omdat die soms zo hard zijn maar als je er bij bent, wat is het probleem dan.

Ik vond ze ook niet zo bijzonder deze week. Die mounira heeft er nog een blok over geschreven dat de meeste dingen maar 1x voor zijn gekomen, zoals de zangles.

Het gelovige gezin; tja, ik krijg daar de kriebels van maar vond het niet bijzonder.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Mrt 2017 11:42

Re: Het beste voor je kind.

Ik ben het wel met Marin eens.

Voor die mensen is het gewoon hun manier van leven/opvoeden.
Ik vond wel dat ze allemaal heel liefdevol met hun kinderen om gaan.

Die moeder die wil dat haar kinderen model worden, vind ik wel wat over de top. Met 8 maanden al naar de pedicure en dan verbaasd zijn, dat ze de jongste is daar.
Zij heeft inderdaar in Spangas gespeeld, daar kwam ze heel anders over vind ik.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2017 11:43

Re: Het beste voor je kind.

Haha dat van dat mesje was zo ongeveer het enige wat ik nog zou kunnen doen met m'n kind (onder supervisie natuurlijk). Daar had ik weinig problemen mee, mits het inderdaad veilig gebeurd. Vond wel de aardappels wel heel hard, ze moest wel heel veel kracht zetten. Het was meer de rest van hun autoriteitloze opvoeding waar ik nooit zo goed tegen kan.
Ja een kind kan prima beslissen wat ze wel en niet in dŕ mond steekt in de moestuin.. of in het bos. Tot ze een foutje maakt. Dat soort dingen vind ik gewoon echt niet zo verstandig. Sommige keuzes moeten/hoeven kinderen niet te maken, daar heb je namelijk ouders voor.

Maar goed, ik vind het ook lastig want ik probeer ook weer niet te oordelen over andere opvoedmethoden (maar doe het wel hoor, maar ik blijf dat lastig vinden).
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Mrt 2017 12:34

Re: Het beste voor je kind.

Oh dat vatte ik heel anders op. Meer zo van als je het kan eten en ze heeft honger wie zijn wij om haar tegen te houden. Kan me niet voorstellen dat ze haar giftige paddenstoelen laten eten
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2017 12:57

Re: Het beste voor je kind.

Niet laten eten nee. Maar wel zelf de keuze geven daarin. Maar als je in 't bos opgroeit en je leert dat je mag proeven zodra je weet dat dat mag...
Ze leerden haar dat ze altijd moet vragen als ze iets voor 't eerst eet. Op zich goeie regel. Maar durf je een drie jarige te vertrouwen om kritisch genoeg te zijn of de paddenstoel exact dezelfde is als de vorige keer?
Zij wel dus, ik zou dat zelf echt niet durven.
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Mrt 2017 22:45

Re: Het beste voor je kind.

Vind dat jagersgezin niet zo bijzonder.
Ben alleen bang dat er met die geweren thuis nog eens wat mis gaat, zoals er in Ameriks ook kinderen overlijden omdat ze spelen met pistolen.
Dat dansen... heel sneu voor dat meisje. Die man lijkt me echt een doordrammer.
En dan die spirituele moeder... vind er eigenlijk niets van, beetje vaag alleen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem221

Bericht 07 Mrt 2017 23:26

Re: Het beste voor je kind.

Heb het eigenlijk nog nooit eerder gezien. Maar het 'schietende' gezin vind ik nog het meest normaal.

En ze hebben Spekkie geslacht en verwerkt. :( Spekkie! :snik:
<<

Anoniem236

Bericht 07 Mrt 2017 23:39

Re: Het beste voor je kind.

Die jagers vond ik niet bijzonder, die kinderen van die spirituele zijn niet zo opgevoed, die kijken zo nu en dan wat hun moeder doet. En die dansers, het zal mijn keus niet zijn. Ik vind 20 uur trainen naast school voor een 13 jarige echt belachelijk veel, kreeg niet de indruk dat dit meisje dit 200% wilt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mrt 2017 23:55

Re: Het beste voor je kind.

Ik vond het jagersgezin wel leuk! Goed, mijn volledige keuze voor opvoeding zou het niet zijn, maar ik vind het wel heel goed dat die kinderen leren hoe ze met levende en dode beesten om moeten gaan. Ik vond het super dat ze naar de slager gingen, mochten ruiken en voelen. Super leerzaam. Zoiets zou ik m'n kind ook mee kunnen geven. Ik had ook wel het idee dat de kinderen het niet perse 'stoer' vonden om met geweren om te gaan en de ernst er wel van in zagen. Natuurlijk is het wat extreem maar ik vond dit best een leuk gezin.

Die dansers vond ik vreselijk, het arme kind was duidelijk zelf sceptisch over het hele gebeuren.

En dat hele spirituele damanhur gebeuren is echt zo niets voor mij. Laat maar lekker langs me heen gaan. Kinderen leken ook niet echt geïnteresseerd er in.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Mrt 2017 10:22

Re: Het beste voor je kind.

Ik vond dat jagers gezin juist gevaarlijk. Gewoon het wapen in een kast met een lakentje erover.
Juist zij zouden moeten weten dat je een wapen in een kluis hoort te bewaren.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mrt 2017 10:43

Re: Het beste voor je kind.

Het viel me idd wel tegen/op dat er geen echte wapenkast was. Als dat nou zo'n grote hobby van je is...Dan heb je dat toch? Gewoon in een soort archiefkastje lag het. Maar verder vond ik hen juist wel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Mrt 2017 15:10

Re: Het beste voor je kind.

In Nederland is het verplicht je wapen in een kluis te bewaren. En je munitie in een andere. Daar is ook controle op.
Dus ik vind het heel raar dat hij bij hun gewoon zo opgeborgen wordt.


Edit: voor de rest vind ik zeker goed hoe de kinderen opgevoed worden. Sommige weten niet eens dat melk van een koe komt
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Mrt 2017 22:32

Re: Het beste voor je kind.

Arme spekkie :(

Mn man heeft het wel eens over gehad om een kip van ons eigen te eten. Maar ik wil dat niet ik zeg dan: ik heb die kip gekend :laughcry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Mrt 2017 11:04

Re: Het beste voor je kind.

Ik kon echt niet kijken naar dat kind met dat mesje. Ik ken iemand die een ledemaat mist doordat die ouders net zo'n houding hadden, 'als je je pijn doet, leer je ervan en je moet de wereld zelf ontdekken'. Ik zou toch liever hebben dat m'n kind zo ongeschonden mogelijk volwassen wordt.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Mrt 2017 00:30

Re: Het beste voor je kind.

Dat robotgezin vond ik maar raar en best sneu voor dat meisje.
Lijkt me eerder dat die man een soort robot fetisj heeft of elektronica-obsessie waar hij zijn kind ook mee opzadelt. Een soort uit de hand gelopen hobby.

Dat "groene" gezin vind ik teveel doorgeslagen. Wel vind ik het knap dat ze zo extreem zuinig met water en energie omgaan, maar geen tv/telefoon/internet vind ik best ver gaan en niet bij onze maatschappij passen. Die 3 kinderen hebben dat later toch nodig voor school.

Dat gezin met al die honden vind ik wel bizar. Ik heb al niets met honden maar je hond zowat gelijkstellen aan je kind vind ik absurd.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Mrt 2017 00:42

Re: Het beste voor je kind.

Ik vind het ook erg ver gaan om je kinderen veganistisch op te voeden.
Naar mijn mening hebben kinderen eiwitten, vetten en koolhydraten nodig uit vlees, eieren, melk, vis enz.
Alleen lunchen met appels, wortels en muesli vind ik best sneu, ook dat zij vertelde dat hun kind niet met de traktatie op school mag mee-eten maar ze dan iets anders moeten krijgen, namelijk gedroogde vijgen die in een pot op school staan voor dat soort situaties. Dat vind ik erg sneu. Je brengt je kind dan wel in een lastig parket denk ik, je zondert op die manier je kind van de groep af.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem184

Bericht 15 Mrt 2017 06:37

Re: Het beste voor je kind.

Een kind bewust (zonder medische aanleiding) van traktaties afhouden zou ik denk ik niet zo snel doen, maar ik denk verder dat het wel meevalt dat een kind afzondert van de groep als het geen traktaties mag. Er zijn zoveel kinderen met allergieën die veel traktaties niet mogen en die kinderen liggen ook gewoon lekker in de groep hoor. Het trakteren gaat ook niet om het trakteren alleen (althans, dat zeg ik nu als leidster kdv) maar als feestmoment waar de groep gezamenlijk bij stil staat en waar de jarige het middelpunt van de belangstelling is.

Ik ben het er trouwens ook niet mee eens dat een veganistische levensstijl niet goed zou zijn voor een kind. Maargoed, ik moet er ook bij zeggen dat ik de aflevering van gisteren niet gezien heb en niet weet in welke mate het doorgevoerd werd. Maar in principe kun je in mijn ogen op veganistische basis ook evenwichtige voeding aanbieden. Er zijn zoveel andere producten waar eiwitten inzitten, die niet van dierlijke afkomst zijn. Daarbij, als je veganist bent dan doe je dat doorgaans vanuit een bepaald principe en dat principe laat je m.i. niet ineens vallen als je kinderen krijgt. Dan zoek je daar ook je weg in.
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 15 Mrt 2017 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 15 Mrt 2017 10:11

Re: Het beste voor je kind.

Op Facebook was er een Engels gezin met een extreme vrije opvoeding, met twee kinderen waarvan de oudste al schoolleeftijd was en geen onderwijs genoot. Hij hoefde niet te leren lezen en schrijven, op tijd, want dat zou ooit vanzelf wel komen.
Ik kan het filmpje nu niet vinden, maar daar had ik wel echt moeite mee.
Terwijl ik bij een veganistische opvoeding, en sommige andere (even uitgezonderd de eerste uitzending) mijn schouders meer kan ophalen en kan denken, 'vreemd maar ach'

Enne Maple, jij die 'werdt' met dt schrijft? Ik val bijna van mijn geloof.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers