Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Einde babytijd

<<

anoniem203

Bericht 25 Feb 2017 16:39

Einde babytijd

De babykamer wordt morgen deels afgebroken en alle kleine babykleertjes zitten nu in vuilniszakken om weggegeven te worden en te worden weggegooid. En ik.. ik ben echt eventjes van slag nu :nopompom: Het gevoel bekruipt me nu ineens dat ik gewoon een grote en mooie fase afsluit in mijn leven. De babytijd. Nooit meer zwanger en nooit meer een kleintje van mezelf die ik kan verzorgen. We willen geen derde meer dus dit moet gewoon. Van de week ook al een brief thuis gekregen van de Basisschool met de eerste schooldag van de jongste. Bah.. #hetdoettocheenbeetjepijnallemaal

Hoe vonden jullie het afsluiten van deze fase? Fietste je er gemakkelijk doorheen of was je ook een beetje van slag?
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Feb 2017 18:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Feb 2017 16:53

Re: Einde babytijd

Ik herken je gevoel wel. Ik had vd week ook weer ff dat moment. We hebben de babykamer te koop staan en als die (hopelijk binnenkort eindelijk) verkocht word is die tijd echt afgesloten :(
Het voelde al raar toen de kinderwagen en de box werd opgehaald
Vind het soms best moeilijk. Nou heb ik altijd diep van binnen een 3e gewild en mijn man niet, dus het blijft echt bij 2.
Soms wordt ik daar wel verdrietig van, maarja...
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem236

Bericht 25 Feb 2017 17:32

Re: Einde babytijd

Heel herkenbaar hoor, laatst ook alles weggedaan. Het kamertje nog niet want die is nog in gebruik.
Enerzijds voelt het jammer dat die fase echt voorbij is, anderzijds kan ik ook uitkijken naar de tijd zonder slaapjes, luiers en afhankelijkheid.

En heel af en toe bekruipt me toch een gevoel van, ach misschien ooit nog een, en dan kopen we gewoon alles opnieuw ;) totdat ze beide in een terror bui zijn of ik vakantie s opzoek en stijl achterover ga van de prijs, dan denk ik, nee het is echt klaar.
Maar zwangerschap, kleine baby, kraamtijd, ja dat kan ik wel missen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 25 Feb 2017 17:42

Re: Einde babytijd

Ik herken het ook wel, en dat terwijl ik er echt wel vrede mee heb dat ik twee kinderen heb, meer wil ik niet en is ook niet verstandig. Maar het is wel een beetje een raar idee dat de kinderen alleen maar verder gaan opgroeien (gelukkig!) en er nooit meer een babytijd zal zijn.

Qua spullen wegdoen vind ik het overigens nog meevallen, toevallig gaat het hier een beetje in etappes en dan is het best te doen. Ledikantje ging dezelfde dag weg dat het peuterbed kwam, kast staat er nog en commode is nu ladekastje geworden op mijn kamer. Ook veel andere spullen geleidelijk aan weggedaan (en heb nog wel wat op zolder dat ik nog moet uitzoeken). Inmiddels doe ik dingen die weg kunnen ook zo snel mogelijk weg. Bewaren heeft geen zin en ander stel ik het uit, plus het neemt ruimte in als je veel bewaart. Dus zodra iets niet meer gebruikt wordt gaat het tegenwoordig te koop of bijv naar de kringloop. Wel bewaar ik nog wat dingetjes voor 'later', maar niet té veel. En dat wordt steeds minder, want zoon wordt maandag drie en ik bewaar nu bijvoorbeeld nagenoeg geen kleding meer, terwijl ik wel een aantal babypakjes heb bewaard. Maar het babyspul vind ik dan ook wel iets lastiger om afstand van te doen, al lukt het aardig.

Maar het blijft een raar idee, nooit meer een baby! De babytijd vond ik dan ook wel heel bijzonder, terwijl de zwangerschap me gestolen kan worden en het praktisch gezien ook echt klaar is nu. Zal toch wel een beetje het 'idee' zijn dat lastig is.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2017 21:09

Re: Einde babytijd

Ik ben nog niet zover, m'n jongste is nog geen halfjaar, maar ik ga dat ook krijgen, for sure!

Sterkte. Lijkt me een naar gevoel.
<<

Linvi

Bericht 26 Feb 2017 11:01

Re: Einde babytijd

Ik heb daar toen helemaal geen problemen mee gehad. Het voelde op de 1 of andere manier goed, compleet en klaar.

Nou was ik afgelopen week 9 dagen overtijd, maar omdat ik sinds kort een mirena heb kan dat veranderen. Tot ik ineens hele zere borsten kreeg en elke ochtend misselijk en kokhalzend boven de wc hing. Uiteindelijk toch getest en negatief. Gek genoeg was en ben ik er heel verdrietig van, ik kan aan niks anders meer denken en ben compleet uit mn doen.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 26 Feb 2017 15:58

Re: Einde babytijd

Ja lastig he. Ik heb bijna geen babyspullen meer, alleen nog kleertjes en wat babyspeelgoed. Het is in delen weggegaan, wat weggegeven en wat verkocht. Mijn jongste gaat binnen een half jaar ook al naar school. Mijn oudste is vrij weinig thuis, speelt veel bij vriendinnen (ook wel hier thuis, maar dan zijn ze meestal boven bordspellen aan het doen) en is veel op straat aan het skaten, waveboarden enzovoorts. Het voelt ineens alsof ze allemaal zo snel groot worden. Ik hoop wel dat ik de babytijd nog niet helemaal af hoef te sluiten, want ik zou zeker nog graag een kindje krijgen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Feb 2017 22:05

Re: Einde babytijd

Ik voel me juist altijd een slechte moeder als ik zulke dingen lees. Want ik herken die gevoelens helemaal niet. Integendeel zelfs. De jongste gaat binnenkort naar de basisschool en ik kan niet wachten. Het lijkt me heerlijk!
Ik ben een paar maanden geleden gesteriliseerd en ik was ook even bang dat ik het heel moeilijk zou vinden om het definitief af te sluiten, maar ik heb dat gevoel helemaal niet gehad. Ik vind het juist een opluchting dat het niet meer kan. Dat voelt soms wel een beetje ontaard...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 28 Feb 2017 13:58

Re: Einde babytijd

Jans ik sluit me bij jou aan hoor. Hier zijn alle babyspullen inmiddels weg en ik vond dat niet moeilijk ofzo. Het ruimt juist lekker op :smile: Ik ben ook heel blij dat de jongste groter wordt, nog ruim een jaar en dan gaat hij ook naar de basisschool, ik kan ook niet wachten daarop. Heerlijk weer meer vrijheid!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem250

Bericht 28 Feb 2017 21:04

Re: Einde babytijd

Ik heb dat ook. Terwijl ik rationeel geen baby meer wil, zou ik het nu gevoelsmatig nog wel 10 keer willen mee maken. Vooral bevallen, een pasgeboren baby, verlof. Ik vond het allemaal heel bijzonder. Ik heb de babykleertjes van mijn jongste dochter, maat 50,56 en 62 aan mijn zusje gegeven. Zij krijgt weer een baby. In mijn familie worden waarschijnlijk nog heel veel baby's geboren, dus ik schuif mijn spullen door en ga straks de babytijd als tante ervaren. En de allermooiste kleertjes heb ik bewaard en de eerste pakjes heb ik zelfs ingelijst. Zo klein en lief.
<<

Anoniem210

Bericht 28 Feb 2017 22:32

Re: Einde babytijd

HollyGolightly schreef: de eerste pakjes heb ik zelfs ingelijst. Zo klein en lief.


Wat een mooi idee. Wat heb je er mee gedaan?
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mrt 2017 09:27

Re: Einde babytijd

Ze hangen in mijn slaapkamer. Wacht ik heb wel een foto ergens op mijn telefoon staan.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mrt 2017 09:29

Re: Einde babytijd

Afbeelding


Hier was ik net bevallen, vandaar dat het zo vol staat met babyspullen. Boven de kaptafel hangen ze, het babypakje van mijn jongste dochter moet ik er nog bij hangen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Mrt 2017 10:28

Re: Einde babytijd

Wat een leuk idee!!
2016
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mrt 2017 10:29

Re: Einde babytijd

Maar wel heel zoet :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mrt 2017 10:30

Re: Einde babytijd

Haha jouw hele kamer is zoet, als ik dat zo zie. Ik vind het ook een leuk idee. Misschien ga ik dat ook wel met z'n eerste pakje doen. Is ook zo'n lichtblauw pakje als ik bij jou zie hangen, dus dat leent zich er best voor. Had F ook zo'n mooi pakje?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mrt 2017 10:33

Re: Einde babytijd

Nee eigenlijk is mijn slaapkamer niet zo heel zoet. In ieder geval niet roze. Maar dat komt omdat net mijn babymeisje geboren was. Vandaar roze bloemen en allerlei roze babyattributen. Ik wist natuurlijk dat ik het pakje van F ook ging inlijsten, dus ik heb een mooi petit bateau pakje gekocht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mrt 2017 10:34

Re: Einde babytijd

Leuk! Al dat roze mag best met een kleine baby inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 01 Mrt 2017 15:55

Re: Einde babytijd

Heel erg leuk Holly. Een beetje zoetsappig vind ik juist tof! Mag ik het idee van je 'pikken'? Ik wil het dan naast haar geboortetegeltje in haar eigen slaapkamer hangen.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Mrt 2017 15:58

Re: Einde babytijd

Natuurlijk mag je het pikken :smile:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers