Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restschuld vs verbouwen?

<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 00:27

Restschuld vs verbouwen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ja, nog steeds. Laat ik vooropstellen dat het nu niet aan de orde is en dat ik gewoon met gedachten aan het spelen ben. Dus nee, ik werk mezelf niet in de schulden en ja, ik weet dat nu de tijd nog niet is.

Toen ik 8 jaar geleden mijn huis kocht heb ik me laten oplichten door een zelfbenoemde loodgieter die geen loodgieter bleek te zijn. In plaats van een volwaardig toilet/badkamer, kreeg ik een Sanibroyeur/badkamer. Ik heb dat ding altijd gehaat, maar ik heb nooit het geld gehad om het aan te passen. Inmiddels is de Sanibroyeur het aan het begeven. Een Sanibroyeur is een oplossing om eventueel op zolder te plaatsen en daar tijdens de hoge nood te plassen (even snel een voorbeeld) maar geen toilet om dag en nacht gebruik van te maken. Wij willen onze woning te koop zetten (officieel mijn woning), maar ik weet dat de volgende eigenaar de badkamer moet uitbikken om een volwaardige badkamer te kunnen plaatsen.

Nu mijn vraag: Ga ik zelf geld investeren in een woning die het voor mij allang niet meer waard is a 4000 euro? Of ga ik voor het feit dat ik enkel de stenen terug wil en zelf de restschuld op mij neem?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 28 Feb 2017 00:35

Re: Restschuld vs verbouwen?

Heb je alleen dat ding of ook nog ergens een echt toilet? Ik zou het lekker zo laten en als de mensen die komen bezichtigen erover vallen een korting van 4000 voor de badkamer aanbieden zodat zij deze zelf kunnen inrichten naar keuze.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Feb 2017 00:39

Re: Restschuld vs verbouwen?

Dat hangt een beetje af van de restschuld. Als die veel hoger is dan is het het misschien wel waard om te kijken hoe je zo goedkoop mogelijk je badkamer kan vervangen? Wellicht bijvoorbeeld met een showroombadkamer die voor een leuke prijs weggaat? Kosten drukken kan wellicht ook door met een vakman af te spreken dat je sommige dingen (het sloopwerk bijvoorbeeld) zelf doet.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 00:42

Re: Restschuld vs verbouwen?

SDL schreef:Heb je alleen dat ding of ook nog ergens een echt toilet? Ik zou het lekker zo laten en als de mensen die komen bezichtigen erover vallen een korting van 4000 voor de badkamer aanbieden zodat zij deze zelf kunnen inrichten naar keuze.

Het is een badkamer van 1.5 bij 4 en heb alleen een Sanibroyeur. Er staat nu een woning, nog compleet woningbouwvereniging-type, voor een ton (toilet naast douchegelegenheid). En dan zou de verbouwing van mijn badkamer al bij de vraagprijs inzitten + dat al mijn leidingen al wel juist liggen (dus o.a. geen wasmachine in de badkamer). Ik vind het gewoon K dat ik een Sanibroyeur heb en wil mijn woning wat aantrekkelijker maken. Maar of het nut heeft, dat is voor mij echt de vraag. Korting geven voor badkamer heb ik ook al aan gedacht, maar aangezien mijn leidingen wel juist liggen... Ik vind het een heel moeilijk vraagstuk waar ik vaak wakker van lig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Feb 2017 08:16

Re: Restschuld vs verbouwen?

Nou wij hebben boven ook een sanibroyeur maar daar maken we elke dag gewoon gebruik van hoor. En prima. Okee, ik zou ook liever een wc hebben zonder afstandsbediening (haha!) maar het is gewoon een wc toch? Beter dan niet? Toen wij dit huis 2jr geleden kochten keken we wel even raar maar het daalde voor ons niet in waarde hoor. De makelaar deed er gewoon ook (slim natuurlijk :wink: ) heel normaal over.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Feb 2017 08:56

Re: Restschuld vs verbouwen?

Misschien met je deze vragen aan de deskundige voorleggen ipv aan ons. In mijn oren klinkt het als een onverstandige keuze om daar zoveel geld in te gaan pompen. Maar ik heb er geen verstand van dus dat is puur gebaseerd op mijn gevoel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 28 Feb 2017 09:03

Re: Restschuld vs verbouwen?

Verbouwen. Voorlopig kan je namelijk niet een ander huis kopen en kun je beter deze woning fijn leefbaar maken.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2017 09:09

Re: Restschuld vs verbouwen?

Als hij het aan het begeven is en verhuizen voorlopig nog niet aan de orde is, zou ik kiezen voor verbouwen. Wat Bazinga zegt dus. Je moet toch ergens plassen en poepen, de komende jaren :)
<<

Anoniem278

Bericht 28 Feb 2017 09:09

Re: Restschuld vs verbouwen?

Ik zou een goede loodgieter laten komen, of wellicht eerst een aannemer, om een inschatting te maken van het gehele (kosten) plaatje. Het maakt namelijk nogal verschil of er grote afvoer aanwezig is voor een 'echt' toilet, of de sanibroyeur gewoon de enige optie is (ik denk het niet hoor).
Als de afvoer en leidingen wel al aanwezig zijn, wat meestal in een casco pand wel zo is, dan is het waarschijnlijk een veel lager kostenplaatje en iets om voor te sparen op korte termijn dan als er nog van alles aangelegd moet worden.

Ik persoonlijk zou nooit een huis of appartement kopen waarbij het énige toilet een sani was, maar als tweede toilet zou het me dan weer minder uitmaken. En ik denk dat het, als het het enige toilet is, ook gemeld moet worden bij de verkoop, terwijl met een tweede dat waarschijnlijk niet hoeft.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2017 09:10

Re: Restschuld vs verbouwen?

Waar hebben je buren hun toilet zitten dan en hoe is dat aangesloten?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 28 Feb 2017 09:23

Re: Restschuld vs verbouwen?

Bazinga schreef:Verbouwen. Voorlopig kan je namelijk niet een ander huis kopen en kun je beter deze woning fijn leefbaar maken.


Dit.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Feb 2017 09:38

Re: Restschuld vs verbouwen?

Ik zou kijken of alleen de toilet vervangen een mogelijkheid is.
2015 💙
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 28 Feb 2017 11:03

Re: Restschuld vs verbouwen?

Ga je sowieso verhuizen?

Ik zou zeker niet gaan verbouwen, wij hebben ook getwijfeld om de badkamer te doen voor de verkoop, maar onze makelaar gaf aan dat je dat er nooit uit gaat krijgen en je beter zo kunt verkopen. Nu achteraf ben ik heel blij dat we dat niet gedaan hebben, want we hadden het er inderdaad niet uitgehaald.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 14:57

Re: Restschuld vs verbouwen?

De orginele afvoer is dichtgesmeerd en betegeld. De buren hebben dezelfde bouw, alleen in tegenstelling tot mij een zitplaats in de douche waar de buis onderdoor loopt.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 18:44

Re: Restschuld vs verbouwen?

Ik zat vanmiddag in het ziekenhuis, dus wat kort gereageerd.

Acht jaar geleden was ik heel stellig in wat ik wilde. Ik wilde gewoon geen 'bank' in het douchegedeelte. Ik woonde in een soortgelijk huis en zij hadden zelfs de badkamer en het toilet losgekoppeld, dus het moest mogelijk zijn. De eerste loodgieter kon mijn badkamer verbouwen, maar 'de bank' kon hij niet wegnemen, want daar moest toch echt de afvoer onderdoor. De tweede loodgieter, die geen loodgieter bleek te zijn, kon 'de bank' omzeilen en dus kozen we voor hem. De verbouwing van de badkamer heeft twee maanden geduurd en toen mijn vader er zat van was, omdat het gewoon niet opschoot, hebben we gekozen voor een Sanibroyeur. Dat kon ook niet anders, want hij had de afvoer allang dicht gesmeerd. Sanibroyeur heeft hilarische momenten met zich meegebracht. Visite die opeens de badkamer uit stormden, omdat het water omhoog bleef komen en ze bang waren dat ze iets fout heeft gedaan, maar door het veelvuldige gebruik, omdat het onze enige toilet is, is de levensduur met vijf jaar ingekort. Sanibroyeur gaat 13 jaar mee en in ons geval 8 jaar. Een Sanibroyeur zelf kost 1300 euro (we hebben een hangende en zonder afstandsbediening) en dan begin ik me af te vragen of we niet beter de hele badkamer kunnen doen. Want de leidingen liggen al goed. Het is een kwestie van afvoer openmaken, bankje inzetten en gewoon toilet. Maar het liefst heb ik dat het huis in de fik vliegt, want dit is het grootste ongelukhuis wat ik me kan bedenken. Laatste is slechts een gevoel, niet dat jullie denken dat ik er echt de fik in wil zetten. :P
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 28 Feb 2017 19:56

Re: Restschuld vs verbouwen?

Hoe is je badkamer zelf op het toilet na?

Waar je rekening mee zou kunnen houden is dat niet iedereen na de kosten koper nog een ruim budget overhoudt als ze voor een klein appartement (toch vaak omdat ze niet meer hypotheek kunnen krijgen) gaan dus dat als verbouwen noodzakelijk is, je zorgt dat dat gedaan is of gedaan kan worden voor de oplevering (uiteraard moet de aankoopprijs daar passend bij zijn). Maar dan wel in overleg met de koper. Het kan ook zijn dat een handig iemand het koopt die die klus zelf kan klaren. Ik zou daarom geen schuld aan gaan voordat je een koper hebt en voordat het echt noodzakelijk is.

Dit is hoe wij het doen met onze keuken (maar nu hebben wij dan wel het geld omdat te realiseren zonder schuld aan te gaan en verkopen wij sowieso al met overwaarde), als een koper dat wenst maar dan zullen ze de vraagprijs moeten neerleggen (of boven de vraagprijs als ze een bijzonder dure keuken willen). Onze keuken is een prima bryunzeel keuken van een nog zeer goede kwaliteit. Maar de kleur en handgrepen zijn gewoon niet modern meer. Ik verf hem wit en vervang de handgrepen zodat het mooier en frisser oogt. Maar vervangen of renoveren dmv nieuwe deurtjes doen we alleen als een koper daar ook belang bij heeft. Zulke dingen zijn zo smaak gebonden dat we hem wel kunnen vervangen voor bijv. een hoogglans strakke witte keuken, maar de koper misschien juist een landelijk kookeiland wil en daarom een stuk minder zal bieden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 20:21

Re: Restschuld vs verbouwen?

De badkamer is op zich goed. Maar voor een normaal toilet moet niet alleen de hele badkamer worden opengebroken, maar ook de keuken moet worden veranderd. De prutser heeft het goed verprutst. Pas vorig jaar kwam ik erachter dat er nooit een normaal toilet had kunnen worden geplaatst. Beetje laat, maar ik had het echt niet door dat leidingen verkeerd liggen en het belangrijkste, de afvoer is dichtgestopt.

Persoonlijk ken ik geen loodgieters, dat was destijds ook het probleem, maar mijn vriend waarschijnlijk wel. Ook al heb ik een partner, ik sta er niet altijd bij stil dat we dit met zijn tweeën doen en dus ook niet dat hij mensen kent, die ik niet ken.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Feb 2017 20:51

Re: Restschuld vs verbouwen?

Door dit topic net een heel goed gesprek gehad met mijn vriend. We willen hier liever vandaag dan morgen weg, maar we moeten ook reëel zijn en blijven: Het staat niet te gebeuren op korte termijn. Hoe graag we het ook willen, ook wij kunnen geen ijzer met handen breken.

Het plan is nu:

*Een vriend van mijn vriend benaderen om een prijsopgave te doen voor het verbouwen van de badkamer. Voordeel, eindelijk eens echt mijn smaak.
*De keuken uit elkaar halen en eventueel verven. (Keuken moet uitelkaar, want daar loopt de leiding van de badkamer)
*De muren stucen in woonkamer.
*Onding van een kast uit de slaapkamer en een nieuwe kast bouwen, zodat daar ook een TV kan staan.

Dit huis mag dan een kloten huis zijn, maar aangezien we hier nog even zitten, gaan we er iets van maken. En als we verkopen, dan ook met een verliefd gevoel.

(Dit dan wel allemaal als ik eindelijk eens een baan vind, maar het besluit ligt er.)
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2017 20:56

Re: Restschuld vs verbouwen?

Dat lijkt me een heel mooi, realistisch slim doel Fedora!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers