Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groot bed

<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 27 Feb 2017 17:33

Groot bed

Mijn zoon van 2.5 probeert steeds vaker uit zijn ledikant te klimmen en vroeg laatst om een groot bed net als zijn buurmeisje van 3 jaar.
Opzich wil ik wel een groot bed voor hem kopen maar ben zo bang dat hij er steeds uitkomt.
Hebben jullie nog tips of gewoon bed neerzetten kind erin en we kijken wel hoe het gaat.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 27 Feb 2017 18:06

Re: Groot bed

Gewoon neerzetten en kijken wat er gebeurd. Onze zoon slaapt vanaf dat hij 22 maanden is in een peuterbed. Vanaf dag 1 ging dit prima.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Feb 2017 19:18

Re: Groot bed

Mijn oudste was nog geen twee en toen stond hij opeens bovenaan de trap in slaapzak. Gelijk een groot bed gekocht natuurlijk. Als ik er niet bij bleef kwam hij ook gewoon uit het grote bed. Ik heb dat heel langzaam afgebouwd en nu gaat hij altijd prima alleen slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem197

Bericht 27 Feb 2017 20:00

Re: Groot bed

Ik zit zelf ook te twijfelen dus fijn topic. Zoon hangt al bijna op de kop om uit bed te komen. Ben bang dat hij eruit valt dus wil dat voor zijn.
Vind het ook moeilijk om te beslissen wanneer het dan tijd is. Doe je dan ook meteen een dekbed of daar ook een slaapzak aan?
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 27 Feb 2017 20:08

Re: Groot bed

DdL schreef:Ik zit zelf ook te twijfelen dus fijn topic. Zoon hangt al bijna op de kop om uit bed te komen. Ben bang dat hij eruit valt dus wil dat voor zijn.
Vind het ook moeilijk om te beslissen wanneer het dan tijd is. Doe je dan ook meteen een dekbed of daar ook een slaapzak aan?

Wij hebben hem eerst nog een tijdje in z'n slaapzak neergelegd om de overgang wat kleiner te maken en tevens wilde hij de deken nog niet over zich heen hebben. Na een maand of twee accepteerde hij de deken wel en kreeg hij geen slaapzak meer aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 27 Feb 2017 21:01

Re: Groot bed

Mijn zoontje wordt over 3 weken 3 jaar en gaat deze week over naar een peuterbed. Wij gaan net als we bij de oudste hebben gedaan een klemhekje in de deuropening plaatsen. Zo kan hij iig niet gaan spoken op de eerste verdieping. Hier gaat hij ook eerst in zijn slaapzak in het bed.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Feb 2017 21:19

Re: Groot bed

Mijn meiden gingen beide met 22 maanden over. Dat gaat prima.

Ja, als ze wakker zijn komen ze uit bed. De oudste komt altijd naar ons, de jongste gaat spelen.
<<

Anoniem236

Bericht 27 Feb 2017 21:26

Re: Groot bed

Onze oudste ging met 2 jaar over. Eerst in z'n slaapzak. Hij heeft zeker tot zijn derde geroepen dat hij wakker was, volgens mij kwam het niet in hem om om er zelf uit te gaan.

Maar dat krijg je toch wel, dat ze er zelf uitgaan. Beter uit een normaal bed dan uit een ledikantje klimmen.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Feb 2017 21:55

Re: Groot bed

Wij zitten ook te dubben over een nieuw bed (dus nieuwe kamer) of eerst alleen de slaapzak vervangen door dekbed, dus ik lees even mee. Hij doet geen pogingen uit zijn bed te klimmen dus wat dat betreft kan hij nog wel in zijn ledikant.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 27 Feb 2017 23:21

Re: Groot bed

Dochter ging met 1.5 jaar in een peuterbed. Ging direct goed. Bij zoon hebben we het een tijdje terug eens geprobeerd. geen succes. Binnenkort nog eens proberen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Feb 2017 01:14

Re: Groot bed

Wij hebben de zijkant van het ledikant eraf gehaald toen ze 1.5 was. Ze klimt er nooit zelf uit pas als wij het zeggen dan komt ze eruit. Ze sliep eerst nog met slaapzak. Afgelopen zomer toen het warm was sliep ze alleen in pyjama. En sinds september ongeveer slaapt ze onder een dekbed.
2014 2016
<<

Patsy

Bericht 28 Feb 2017 10:16

Re: Groot bed

Onze oudste kreeg een (kleiner dan normaal) juniorbed toen hij 1,5 was. Hier kon hij uit maar dit deed hij nooit. Sinds een week (hij is net 3) heeft hij een groot bed. Hij is er, tot nu toe, één keer uit gekomen omdat hij zijn auto's uit de vensterbank wilde pakken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Feb 2017 11:04

Re: Groot bed

Dochter ging toen ze 2 jaar en 9 maanden was over naar een groot bed, ondat ze uit het ledikant klom (en het mocht qua leeftijd ook;))
Ze bleef juist super goed in haar bedje liggen!
Had wel t traphekje bij de trap dicht, niet in haar deur
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2017 11:18

Re: Groot bed

Wij hebben de oudste ook in een groot bed gedaan toen ze uit het ledikant ging klimmen. Zij maakte gewoon een salto eruit. In het grote bed ging het direct goed en daar kwam ze niet uit. Ze was toen 19 maanden.
De jongste heeft in het ledikant gelegen tot hij ruim 3 was. Hij kwam er niet uit.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 28 Feb 2017 11:51

Re: Groot bed

Wij hebben een aantal spijlen uit het ledikant gehaald.
Eigenlijk slapen ze daar nu nog in.
Er staat een verhuizing in de planning en dan krijgen ze grote bedden.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Feb 2017 17:48

Re: Groot bed

Hier wachten we er nog even mee, hij klimt zonder slaapzak wel met gemak uit bed, maar met doet hij nog geen enkele poging. Hij vind het niet erg in zijn ledikant en ik denk dat als ik een traphekje voor de deur van zijn kamer zou maken hij daar juist wel uit zou gaan klimmen omdat hij dan dus geen slaapzak aan heeft.
De baby komt de eerste tijd/ half jaar ongeveer, bij ons op de kamer in de wieg, dus ergens richting de 3 jaar moet S wel over naar een bed om plaats te maken voor zijn broertje, maar dat lijkt me qua leeftijd ook prima.

Ik denk dat we dan voor een peuterbedje van de Ikea gaan, die je kan uitschuiven tot een groot bed. In dit huis wel handig nu de kinderen een kamer moeten delen qua ruimte en als we dan ooit een keer gaan verhuizen (wat we wel op de planning hebben) dan kan hij ook uitgeschoven worden tot een normale lengte.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem198

Bericht 28 Feb 2017 19:54

Re: Groot bed

Mijn zoon was ruim 2 toen hij een peuterbed kreeg.
Hij komt er niet uit en roept ons als hij wakker is.
<<

anoniem203

Bericht 28 Feb 2017 20:20

Re: Groot bed

Nou as we speak ligt ons meneertje nu voor het eerst in een groot bed. Tot nu doe blijft hij netjes in het bed zitten/staan. Liggen heeft hij nog niet gedaan :laughcry: Ik ben benieuwd..
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 28 Feb 2017 20:45

Re: Groot bed

Bedankt voor alle antwoorden. Wij gaan binnenkort naar de ikea voor een nieuw bed.
Pffff....waar blijft mijn kleine jongetje.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 02 Mrt 2017 17:24

Re: Groot bed

Mijn zoontje ging over naar een groot bed toen hij bijna 3 was. Ging gelijk goed, maar hij kwam ook nooit uit zijn ledikant.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers