Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetariër worden

<<

Anoniem305

Bericht 03 Sep 2013 21:39

Vegetariër worden

De titel zegt het al. Ik wil vegetariër worden. Zijn hier meiden vegetarisch en wat eten jullie qua vleesvervangers?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Sep 2013 21:51

Re: Vegetariër worden

Soms eet ik nog wat vlees (gehakt, hamburger, kip, snacks bij de friet, knakworstjes) en vis maar over het algemeen eten we vegetarisch. In het begin aten we veel Valess maar tegenwoordig vooral burgers van AH, Jumbo en soms van de Lidl (in van die groene bakjes).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Sep 2013 22:07

Re: Vegetariër worden

Ik ben geen vegetarier, maar eet wel 1 of meerdere dagen per week geen vlees. Voorheen at ik wel eens vleesvervangers, zoals Valess en vegetarische burgers, maar nu maak ik veel vaker gerechten met eieren/noten/kaas.

Ik eet regelmatig een omelet bij groenten en aardappels of twee gekookte eieren door een salade. Ook heb ik verschillende recepten met daarin kaas als vleesvervanger, bijvoorbeeld:
- risotto met geitenkaas (tip van iemand anders hier op het forum)
- naanbrood met spinaziecurry met fetablokjes
- pasta met zelfgemaakte rode pesto met blokjes feta, verse spinazie, pijnboompitten en cherrytomaatjes
- wraps met groene pesto, champignons, cherrytomaatjes en cashewnoten
- maaltijdsalade met mozzarella, rode pesto, cashewnoten en rucola
- couscoussalde met makreelfilet (ik weet niet of je wel vis wilt eten?) van de AH-site
- broccolisoep met reepjes gerookte zalmfilet met een bruin broodje met kruidenboter
- hartige taart met ricotta, prei, ui, champignons en eieren

En nog veel meer varianten van salades, soepen, pasta's, hartige taarten, etc.
<<

Anoniem305

Bericht 03 Sep 2013 22:43

Re: Vegetariër worden

Dank je Zonnetje. Ik heb wel een probleem; ik ben dus allergisch voor eieren en zuivel. Dit maakt het heel lastig om gevarieerd te blijven eten. Ik wil wel vis blijven eten, omdat het anders echt niet te doen is, maar eieren en zuivel moet ik dus zoveel mogelijk zien te vermijden.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 04 Sep 2013 07:56

Re: Vegetariër worden

Niet anders dan m'n ouders, alleen vervang ik het vlees voor een vervanger (valess/quorn etc). Eenpansgerechten maken we wel vega (nasi enzo). Verder ook vegetarisch broodbeleg. Je zou eens bij de ah kunnen kijken wat ze hebben, daar hebben de ze meeste keus. Veel is ook van soja gemaakt.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 04 Sep 2013 16:54

Re: Vegetariër worden

Ik eet ook vleesvervangers van de AH, die van lidl vind ik onsmakelijk.
verder koop ik van alles bij de biowinkel. Maar bij het avond eten eet ik lang niet altijd 'een stukje vlees'. Je kan ook bonen, noten, kaas (wellicht kan je wel tegen schapen/geiten kaas) tempeh of tahoe gebruiken.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Sep 2013 17:27

Re: Vegetariër worden

Ik ben ben geen vegetarier, maar ik eet wel heel vaak vegetarisch. Wij kopen qua vleesvervangers meestal het merk Vivera (oa te koop bij Hoogvliet) en af en toen Valess of Quorn. Die van de AH (Tivall) vind ik over het algemeen niet te eten, echt vies.
Maar ik kook ook gewoon heel vaak zonder vlees. Dan voeg ik extra groenten toe, of noten of kaas. Dat zijn meestal dingen als pasta, rijstgerechten, taco's gevulde paprika etc.
Op brood eet ik vrijwel nooit vlees, en ook geen kaas. Als broodbeleg eet ik graag eiersalade, tapenade, pindakaas, hagelslag bijvoorbeeld.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Sep 2013 14:54

Re: Vegetariër worden

Ik vind de vleesvervangers van de AH juist erg lekker. Vleesvervangers waarvan het de bedoeling is dat ze op vlees lijken vind ik meestal ontzettend smerig. Ik kies er eerder voor om bijv. te vervangen door noten en champignons enzo dan een vegetarische hamburger te eten.
De vegetarische stukjes van de AH vind ik trouwens heerlijk om in de nasi e.d. te doen. Deze zitten ook in de GadoGado maaltijdsalade van de AH.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Sep 2013 16:07

Re: Vegetariër worden

Ja, die vegetarische stukjes zijn wel lekker ja, maar de meeste dingen vind ik persoonlijk niet lekker. Smaken verschillen! Ik eet overigens meestal ook geen vleesvervangers die precies zouden moeten lijken op vlees. Wat wel heel lekker is overigens is een vegetarische kroket (dus geen groentekroket, hoewel die ook lekker zijn). Laatst voor het eerst tegen gekomen in de winkel (ik weet het niet meer zeker, maar ik meen ook van het merk Vivera) en dat vond ik echt een aanrader. Ik eet geen gewone kroketten maar mijn man wel en die zei dat dit er erg op leek en even lekker was.
<<

Anoniem135

Bericht 05 Sep 2013 19:08

Re: Vegetariër worden

Niet echt vegetariër volgens mij,
Ik eet al heel lang geen vlees meer,mede door gezondheidsklachten mee gestopt. Dochter eet misschien 1x in de week nog een klein stukje vlees. Wij eten ook geen vleesvervangers maar vullen het tekort aan met andere producten. Vis eten wij wel weer.
<<

Anoniem10

Bericht 05 Sep 2013 20:50

Re: Vegetariër worden

Ik ben al 21 jaar vegetariër. Ik eet eigenlijk alles wat ik vroeger ook at alleen dan met vleesvervangers. Ik vind bijna alles lekker qua vleesvervangers. Vooral de producten van de vegetarische slager, helaas is dat erg duur. Oh, en ik slik extra B vitamines, daar had ik nogal een tekort van en kreeg ik last van, nu ik het slik heb ik ook geen klachten meer.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers