Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pseudokroep

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2017 08:48

Pseudokroep

Onze baby heeft afgelopen week 2 nachten een kroep aanval gehad. Het was net een zeehondje.
Ik herkende het meteen en kon hem goed kalmeren.
De huisarts zei dat het hoesten nu waarschijnlijk overgaat in een slijmhoest wat ook zo is. Ook is hij heel hees.

Wie heeft er nog meer een kindje die dit weleens heeft (gehad)?
Het was best schrikken.
2016
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 25 Feb 2017 09:20

Re: Pseudokroep

Is heel erg schrikken! Wij hebben het 2 keer meegemaakt met onze oudste. Gelukkig werd zij zelf ook rustiger maar we hadden wel de hap aan de lijn midden in de nacht. Gelukkig zijn ze daarvoor!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem331

Bericht 25 Feb 2017 09:41

Re: Pseudokroep

Mijn dochter had het vanaf 7 maanden tot ruim 6 jaar regelmatig.
Met een jaar heeft ze zelfs 5 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat het niet over ging. Ze was alleen altijd altijd ney buiten de boekjes. Waar je er vooral ' nachts last van hebt, begon ze gerust in de middag al met hoesten. Stomen werd geadviseerd, maar werkte averechts. Wij hebben wat nachten met haar buiten gezeten. Dat hing het wel weer.
Uiteindelijk heeft ze nu vaak bronchitis en een allergie voor huisstofmijt. Ik weet niet of er verband is, maar al met al heeft ze gewoon altijd last van haar luchtwegen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Feb 2017 09:49

Re: Pseudokroep

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar hoe 'moet' je dan reageren?
L2014 & H2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Feb 2017 10:33

Re: Pseudokroep

Hier nog niet zo heel lang geleden ook meegemaakt met de oudste. Overdag een beetje hoesten en s'avonds na een paar uurtjes slapen inderdaad net een zeehond. Toevallig had ik er net het een en ander over gelezen toen. Dus ik bleef redelijk rustig waardoor zoon ook snel weer rustig werd. Later in de nacht had hij nog een aanval. En de dag erop was het weer gewoon wat hoesten.
<<

Anoniem316

Bericht 25 Feb 2017 11:02

Re: Pseudokroep

Ik heb het vroeger zelf heel vaak gehad. Is zeker schrikken!

Wat je kan doen Mzcharlotte is bij een warme douche gaan zitten (stomen) en soms helpt naar buiten gaan ook. En vooral proberen je kindje rustig te houden want hoe heftiger zij reageren, hoe benauwder het wordt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2017 11:52

Re: Pseudokroep

Het hielp hier eigenlijk al genoeg door hem uit bed te halen en rechtop te houden.
Door onze aanwezigheid werd hij al rustiger. Later heeft hij nog wat water gedronken.
2016
<<

Patsy

Bericht 25 Feb 2017 12:26

Re: Pseudokroep

Onze oudste heeft dit ook twee keer gehad. De eerste keer schrok ik me rot, ik dacht dat hij dood ging. Mijn man bleef gelukkig heel erg rustig en kreeg onze zoon ook weer rustig.

Onze zoon is meestal weer rustig te krijgen door met hem liedjes te gaan zingen en anders helpt stomen in de douche.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2017 15:38

Re: Pseudokroep

Ik!! B heeft een abonnement.
Volgens mij zijn er ook al wel vaker topics geweest waarin ik gereageerd heb.

Toen ze nog jonger was eindige het altijd op de HAP met medicijnen of vernevelen. Nu ze ouder is, weet ze gelukkig dat ze vooral rustig moet blijven, want wanneer ze gaat huilen wordt het natuurlijk erger.
B klinkt meestal nog 1 a 2 weken als een zeehond en euh.. kan zo aan de slag bij een 0909 lijn :omg:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Feb 2017 16:40

Re: Pseudokroep

Mijn dochter heeft het voor het eerst gehad toen ze net 1 was op 2e kerstdag in de auto van opa en oma naar huis.
Ik wist toen nog niet wat het was en vond het doodeng!

We zijn toen ook bijna direct doorgereden naar de huisartsenpost. Ze heeft toen een pufje meegekregen.

Een paar maand geleden had ze het weer, maar nu herkende ik het een hebben we een tijdje gestoomd in de douche. Daardoor ging het al snel beter.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2017 23:04

Re: Pseudokroep

Wij hebben nu overigens standaard Dexametason in huis, als de aanval te erg wordt, mogen we dat geven.
Stomen helpt hier niet :palm:
<<

Anoniem291

Bericht 26 Feb 2017 00:10

Re: Pseudokroep

Hier een mannetje die ook al een aantal aanvallen heeft gehad. De eerste was een relatief kleine vergeleken met latere gelukkig. Ook al keer bij de HAP gezeten maar schrikken is het zeker
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Feb 2017 03:35

Re: Pseudokroep

Mijn zoontje heeft het als baby ook al een paar keer gehad. De eerste keer schrokken we ons rot dus zijn we naar de hap gegaan.
Stomen was het advies maar dat werkte helemaal averechts. De andere keren ben ik met hem naar buiten gegaan en dat hielp wel.
De dagen erna bleef hij ook wat hees en had hij zo'n hoesje.
<<

Anoniem261

Bericht 27 Feb 2017 13:21

Re: Pseudokroep

De oudste heeft het ook regelmatig, merk wel nu ze iets ouder wordt dat er wat langer tussen zit (laatste keer was met Oud&Nieuw, keer daarvoor eind juli). Vooral tussen 1 en 3 had ze het vaak, soms 1 keer, soms meerdere avonden achter elkaar. Stomen werkt hier averechts, wordt ze nog benauwder van (heb ik zelf ook in vochtige ruimtes dus snap het wel), naar buiten gaan of voor het open raam staan helpt juist wel goed!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2017 17:46

Re: Pseudokroep

Ik kan inderdaad zelf ook niet tegen stomen. Vindt sauna's en Turkse stoombaden ook vreselijk.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers