Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel: Je bent je kat kwijt

<<

Anoniem184

Bericht 27 Feb 2017 08:35

Stel: Je bent je kat kwijt

En surft op Facebook en komt dan ineens de foto van je aangereden, overleden kat tegen. Hoe zou je dat vinden?

Of andersom: stel, je vindt een aangereden kat, inmiddels overleden. Je besluit een oproep te doen op zo'n algemene facebookpagina ('je bent een echte *naam woonplaats* als, zoiets). Zou je dat dan met foto doen, of alleen met beschrijving?

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen of zien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Feb 2017 09:05

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Oei ik zou dan wel schrikken, maar als m'n kat dood is wil ik dat liever weten dan dat ik hem weken loop te zoeken in de hoop dat hij nog leeft. Dus in die zin zou ik 'blij' zijn met de duidelijkheid. De dierenambulance zet hier ook heel af en toe zulke foto's op hun pagina als het dier er nog goed uitziet en ze de chip niet kunnen uitlezen. Tja, leuk is anders natuurlijk maar ik ben er niet pertinent op tegen.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 27 Feb 2017 09:11

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik wil het niet tegenkomen als ik onschuldig aan t scrollen ben eigenlijk. Dan liever een omschrijving en een 'klik hier voor de foto' iets.
<<

Anoniem184

Bericht 27 Feb 2017 09:12

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Haha oh Elliot, dan ben ik denk ik wat dat betreft gewoon supergevoelig ofzo. Iemand had hier op zo'n pagina een foto geplaatst van een overleden kat in de hoop de eigenaar te vinden (eerlijk is eerlijk, het was een foto in het donker en de lat lag in slaaphouding). Het lijkt me zo naar om als eigenaar die foto te zien. Ze had de dierenambulance ook gebeld. Ik gaf in een reactie aan dat ik het sneu voor het beestje vind en of die foto nou echt moest en een beschrijving alleen misschien ook wel voldaan had. In een reactie later nog verduidelijkt dat ik het top vind dat ze ook de dierenambulance gebeld had maar dat de foto me voor de eigenaar zo naar lijkt. Maargoed, nu ben ik dus de zeiker/azijnzeiker van m'n woonplaats, als ik de reacties moet geloven :laughcry:

Ik wilde al plaatsten maar zag toen jouw reactie Bazinga: dat dus!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Feb 2017 09:26

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik zou nooit een foto plaatsen. Ik vind het irritant en onnadenkend als mensen dat wel doen. Tuurlijk is het voor het baasje fijn om die kat direct te herkennen, maar op deze manier zorg je er dus ook voor dan misschien wel 1000 mensen (en kinderen) naar een dode kat moeten kijken.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Feb 2017 09:45

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Oh ja maar onze dierenambu plaatst het inderdaad ook wel op die manier hoor! Met zo'n 'klik hier voor de foto'. Nee, zomaar erlangs scrollen lijkt me heel akelig, dat zou ik ook niet fijn vinden.

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2017 10:57

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik zou een foto akelig vinden. Zelf vond ik ook eens een dode kat en heb toen op z'n Facebook pagina de kat beschreven
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Feb 2017 11:00

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik zou een beschrijving voldoende vinden en de foto evt via pb doen. Vind het ook nogal heftig om zo een foto zo op FB te knallen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Feb 2017 12:18

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik zou de dierenambulance bellen als ik een dode kat zou vinden. Die komen 'm dan halen en kijken of hij gechipt is en plaatsen eventueel een berichtje op sociale media/melden 'm aan bij amivedi.

Ik zou zelf nooit een foto plaatsen en ik zou ook geen foto willen tegenkomen, lijkt me heel naar om er zo achter te komen dat je dier niet meer leeft.
<<

Anoniem184

Bericht 27 Feb 2017 12:25

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Toch grappig dat iedereen hier m'n mening wel deelt. Op die Facebookpagina is het echt volledig het tegenovergestelde. Ik ben meerdere malen uitgemaakt voor zeiker en azijnzeiker en mijn reactie was maar negatief. Moet echt op m'n handen zitten om niet te reageren :silent: Heel veel mensen die ook aangeven dat het juist goed is dat ze die foto geplaatst heeft. Welgeteld één persoon (op de inmiddels tientallen reacties) die een soortgelijke reactie plaatste als ik.

Maargoed, de kat bleek gechipt en de dierenambulance heeft contact gehad met de eigenaar dus het bericht zal uiteindelijk wel verwijderd worden.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 27 Feb 2017 13:42

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik heb dit laatst ook eens gehad op Facebook!! Ook iemand die een foto plaatste van een overleden kat. Die was zelfs door een trein aangereden en ondanks dat de foto zeer discreet was doen die opengesperde oogjes mij geen goed. Heb toen ook gezegd dat ik heus begreep waarom de foto geplaatst werd. Dat je kat beter te herkennen is daaraan dan aan een beschrijving maar dat zo een foto me toch aan het hart ging. Nou het commentaar dat ik kreeg. Moest dan maar verder scrollen enz. Alsof je het dan niet ziet.
D. 💙14-01-2019💙
<<

anoniem203

Bericht 27 Feb 2017 14:41

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik zou ws een deel op de foto zetten. Alleen van de vacht of een stukje rug/poot/staart. Maar nooit het kopje van het beestje of van de wonden.

Hier op de plaatselijke fb pagina heb ik 1x ook een foto gezien van een kat. Gewoon helemaal in beeld incl. een hoop bloed. Daar was ik nou ook niet echt van gecharmeerd. Als het mijn kat zou zijn zou ik er ook erg van schrikken.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2017 14:46

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Maple schreef:Toch grappig dat iedereen hier m'n mening wel deelt. Op die Facebookpagina is het echt volledig het tegenovergestelde. Ik ben meerdere malen uitgemaakt voor zeiker en azijnzeiker en mijn reactie was maar negatief. Moet echt op m'n handen zitten om niet te reageren :silent: Heel veel mensen die ook aangeven dat het juist goed is dat ze die foto geplaatst heeft. Welgeteld één persoon (op de inmiddels tientallen reacties) die een soortgelijke reactie plaatste als ik.

Maargoed, de kat bleek gechipt en de dierenambulance heeft contact gehad met de eigenaar dus het bericht zal uiteindelijk wel verwijderd worden.

Ach joh op dat soort pagina's zitten volgens mij ook weer mensen uit het afvoerputje van de samenleving. Altijd grappig om lekker 'hard' te reageren met z'n allen op één persoon.

Laatst was er een topic op zo'n pagina van mijn woonplaats en toen ging het over het christendom en toen maakte iemand een 'grapje' over dat die in sprookjes geloven. Toen reageerde ik op die persoon met 'jammer dat je dit zegt' en toen was ik een christengekkie en inderdaad ook een azijnpisser. En allemaal van dat soort reacties. Tja.

Zie het echt heel vaak op dat soort pagina's gebeuren.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Feb 2017 15:10

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Soms snap ik wel dat ze 't doen, als het bijvoorbeeld een ongechipte cyperse kat is, daar zijn er al gigantisch veel van en als je dan een berichtje op social media zet waarin je de kat omschrijft, reageren er enorm veel mensen die zo'n kat missen. Dan is een foto misschien net datgene waaraan de eigenaar zijn kat herkent, maar leuk om te zien is het niet.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 27 Feb 2017 16:27

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Onlangs lag er een aangereden kat op de afrit van een drukke weg. Toen heb ik gegoogled waar ik dit zou kunnen melden, zodat hij niet erger aangereden wordt of een ongeluk veroorzaakt doordat iemand uitwijkt. Toen kwam ik terecht op een FB met alleen maar foto's van aangereden katten. Dat vond ik echt heel naar om te zien en begrijp ook niet waarom die pagina bestaat. Alsof mensen die gaan liken om aangereden katten te kijken.
<<

Anoniem210

Bericht 28 Feb 2017 14:27

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Carrie schreef:
Maple schreef:Toch grappig dat iedereen hier m'n mening wel deelt. Op die Facebookpagina is het echt volledig het tegenovergestelde. Ik ben meerdere malen uitgemaakt voor zeiker en azijnzeiker en mijn reactie was maar negatief. Moet echt op m'n handen zitten om niet te reageren :silent: Heel veel mensen die ook aangeven dat het juist goed is dat ze die foto geplaatst heeft. Welgeteld één persoon (op de inmiddels tientallen reacties) die een soortgelijke reactie plaatste als ik.

Maargoed, de kat bleek gechipt en de dierenambulance heeft contact gehad met de eigenaar dus het bericht zal uiteindelijk wel verwijderd worden.

Ach joh op dat soort pagina's zitten volgens mij ook weer mensen uit het afvoerputje van de samenleving. Altijd grappig om lekker 'hard' te reageren met z'n allen op één persoon.

Laatst was er een topic op zo'n pagina van mijn woonplaats en toen ging het over het christendom en toen maakte iemand een 'grapje' over dat die in sprookjes geloven. Toen reageerde ik op die persoon met 'jammer dat je dit zegt' en toen was ik een christengekkie en inderdaad ook een azijnpisser. En allemaal van dat soort reacties. Tja.

Zie het echt heel vaak op dat soort pagina's gebeuren.


Ik heb het idee dat mensen facebook zien als een platform waar het een hype is om de meest belachelijke reacties te posten. :nopompom:
<<

Anoniem278

Bericht 28 Feb 2017 14:54

Re: Stel: Je bent je kat kwijt

Ik denk dat het best een compliment is als dat soort mensen je een azijnzeiker vindt.
Ik heb n meisje in mijn lijst, een 'moetje', haar stiefouders ken ik heel goed en dus kan ik haar niet verwijderen met goed fatsoen, en die reageert ook aan een stuk door op dergelijke en allerhande Facebook topics. Als je zou zien wat die schrijft, ik zeg wel eens dat ik het een groot voordeel voor haar vind dat het online is, ik ben er zeker van dat ze in het dagelijkse leven anders al een aantal keer een flink pak op d'r broek had gehad, Wat die neerzet...!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers