Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe WOZ waarde

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2017 11:59

Re: Nieuwe WOZ waarde

Hier maar 2000 gestegen. Gaat nu weer langzaam omhoog voor de crisis was het hoger
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Feb 2017 12:03

Re: Nieuwe WOZ waarde

Bij mij is hij ook met 13.000 gestegen. Behoorlijk bedrag inderdaad!
<<

Anoniem316

Bericht 27 Feb 2017 12:05

Re: Nieuwe WOZ waarde

Luisa schreef:
Fedora schreef:
Dee schreef:Hier zo'n 10000 euro hoger. We hebben een dakkapel laten plaatsen. Op basis waarvan het dan 10000euro meer is, weet ik niet. We krijgen dat niet opeens meer voor de woning ofzo als we 'm nu in de verkoop zouden zetten.


WOZ wordt niet berekend op het plaatsen van een dakkapel. WOZ wordt bepaald door jouw huis en de huizen in jouw omgeving.


Er wordt wel degelijk ook rekening gehouden met dingen als een dakkapel hoor. En verder idd gekeken naar de verkoopcijfers van gelijksoortige woningen.


Nou inderdaad. Het is zelfs specifiek genoemd in de beschikking dus ik zal het wel weten Fedora ;).
<<

Anoniem221

Bericht 27 Feb 2017 12:48

Re: Nieuwe WOZ waarde

Laat ik het anders zeggen. Als het specifiek om de dakkapel zou gaan, dan zouden jullie alleen 10.000 euro stijgen. Het zal bijdragen, maar de buren gaan ook omhoog in hun WOZ. Zij hebben waarschijnlijk geen dakkapel laten plaatsen. Het is ook niet dat ze het berekenen op één woning, maar over een paar woningen in de buurt.

Verder maakt het mij niet uit. Ik hoop dat we stijgen in de WOZ, zoals ik al zei, deze is hier momenteel extreem laag. Als hij uit zou komen op wat het voor de crisis was, dan ben ik blij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Feb 2017 12:55

Re: Nieuwe WOZ waarde

Jemig, wat een bizarre bedragen komen hier voorbij zeg!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem316

Bericht 27 Feb 2017 12:56

Re: Nieuwe WOZ waarde

De buren zijn niet omhoog gegaan Fedora... Geloof me nou maar.

Edit: en zij hebben precies hetzelfde huis, voordat je daar mee komt (2-onder-1-kap)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Feb 2017 13:03

Re: Nieuwe WOZ waarde

Vergelijkbare woningen. Dan kan een dakkapel wel ineens een enorm verschil maken. Een dakkapel voegt nl behoorlijke ruimte toe over het algemeen waardoor het kan zijn dat je huis ineens vergeleken wordt met andere huizen in de buurt. Het woonoppervlak wordt door een dakkapel nou eenmaal groter.
2015 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Feb 2017 17:54

Re: Nieuwe WOZ waarde

Lady schreef:Jemig, wat een bizarre bedragen komen hier voorbij zeg!


Volgens mij is dat ook echt wel beetje Randstad gerelateerd. Althans, ik weet dat de huizenprijzen hier ook alleen maar stijgen en stijgen. Terwijl je allang zou denken dat het plafond wel een keer bereikt is.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 17:58

Re: Nieuwe WOZ waarde

Caro schreef:
Lady schreef:Jemig, wat een bizarre bedragen komen hier voorbij zeg!


Volgens mij is dat ook echt wel beetje Randstad gerelateerd. Althans, ik weet dat de huizenprijzen hier ook alleen maar stijgen en stijgen. Terwijl je allang zou denken dat het plafond wel een keer bereikt is.


Hier geen randstad, wel een gewilde wijk. Maar het is vrij ongeloofwaardig dat hetzelfde huis ineens ruim 10% meer waard is. Daarbij hebben we het dan over de toetdatum van 1 jan 2016. Kun je nagaan wat het volgend jaar doet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Feb 2017 17:59

Re: Nieuwe WOZ waarde

Inderdaad Mamsie. Ik ben bang dat onze WOZ volgend jaar nog wel 40.000 omhoog gaat :laughcry:
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 27 Feb 2017 19:45

Re: Nieuwe WOZ waarde

Wij kregen een brief van de gemeente of we de koopprijs van onze woning even wilden bevestigen, voor de woz van volgend jaar. Nou nee dus :')
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2017 19:53

Re: Nieuwe WOZ waarde

@Prosecco, ik dacht eerst dat ik hier ook onderuit kon toen ik een brief ontving. Blijkbaar ben je dit wettelijk verplicht. Daarnaast schrijft de notaris dit ook in bij het kadaster en ligt de verkoopwaarde daar ook vast.

Veel gemeenten zijn aangesloten bij het WOZ-waardeloket, dan kun je ook de WOZ-waarde van je buren bekijken:
https://www.wozwaardeloket.nl/
08/2018
05/2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Feb 2017 20:22

Re: Nieuwe WOZ waarde

Hier niets gestegen, de gemeentebelasting is in totaal met 5 cent gestegen, was dus een "meevaller"
⁠♡♡♡
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 20:42

Re: Nieuwe WOZ waarde

Prosecco schreef:Wij kregen een brief van de gemeente of we de koopprijs van onze woning even wilden bevestigen, voor de woz van volgend jaar. Nou nee dus :')


Wij kregen deze brief ook. Allerlei vragen over hoe lang het te koop had gestaan, wat we gaan verbouwen etc etc. Maar goed ik ga eerst even informatie inwinnen bij iemand met verstand van zaken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2017 21:04

Re: Nieuwe WOZ waarde

Mamsie schreef:
Prosecco schreef:Wij kregen een brief van de gemeente of we de koopprijs van onze woning even wilden bevestigen, voor de woz van volgend jaar. Nou nee dus :')


Wij kregen deze brief ook. Allerlei vragen over hoe lang het te koop had gestaan, wat we gaan verbouwen etc etc. Maar goed ik ga eerst even informatie inwinnen bij iemand met verstand van zaken.


In mijn werk vaak genoeg met wetteksten te maken gehad, dus dit even nagezocht in de wetbundels. Je bent het wettelijk verplicht. Iedereen in Nederland dient de wet te 'kennen'.
Hier kan je dit vinden (leest misschien wel lastig):
http://wetten.overheid.nl/BWBR0007119/2016-10-01
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008175/2012-01-01
08/2018
05/2021
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 21:33

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ik weet dat ik het in moet vullen maar ik wil weten wat slim is met betrekking tot bezwaar maken. Wij hebben de brief binnen gekregen en ook de woz waarde. Het getaxateerde bedrag en de woz waarde ligt ver uit elkaar. Maar omdat we gaan verbouwen is straks het verschil beduidend minder. Maar ik wil natuurlijk niet dat ze straks onze verbouwing bovenop deze belachelijke woz waarde rekenen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2017 21:44

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ik zie veel reactie van bezwaar maken op de WOZ-waarde, maar het kan ook voordelen hebben om een hogere WOZ te krijgen. Het kan zijn dat je korting krijgt op je hypotheek omdat de schuld/marktwaarde verhouding gunstiger is.

Ik hoop dat bij ons de WOZ-waarde iets gestegen is, want dan krijgen we minimaal 0,1% op de hypotheek. Dit scheelt onder de streep meer dan de euro's die je betaalt aan de gemeente!
08/2018
05/2021
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 21:57

Re: Nieuwe WOZ waarde

MissEnergy schreef:Ik zie veel reactie van bezwaar maken op de WOZ-waarde, maar het kan ook voordelen hebben om een hogere WOZ te krijgen. Het kan zijn dat je korting krijgt op je hypotheek omdat de schuld/marktwaarde verhouding gunstiger is.

Ik hoop dat bij ons de WOZ-waarde iets gestegen is, want dan krijgen we minimaal 0,1% op de hypotheek. Dit scheelt onder de streep meer dan de euro's die je betaalt aan de gemeente!


Klopt helemaal hoor. Maar het moet wel in verhouding blijven natuurlijk. Wij weten dat we door de verbouwing sowieso korting gaan krijgen. Als je voor de nieuwe waarde al een te hoge woz waarde had en nu komt daar dan 32000 bij (en dan nog maar niet te spreken over volgend jaar) plus een hele grote verbouwing dan komen we straks uit op een wel heel hoog bedrag.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Feb 2017 22:40

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ja! Hier (randstad) ook ineens 20.000 omhoog. We gaan nog even uitzoeken waarop ze dat gebaseerd hebben.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 22:48

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ik kan trouwens met mijn digiD op de website van mijn gemeente het taxatierapport inzien. Wellicht jullie ook.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Feb 2017 22:54

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ja, dat willen wij dus ook even gaan bekijken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Feb 2017 23:00

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ver buiten de Randstad ook 11.000 euro verschil op een tussen woning. Op de gemeentesite kan ik met de DigiD inloggen en staat er een taxatierapport met daarin 3 vergelijkbare woningen uit nabije straten die afgelopen jaar verkocht zijn met de verkoopprijzen. Als ik daar naar kijk is het wel reëel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 27 Feb 2017 23:29

Re: Nieuwe WOZ waarde

MissEnergy schreef:@Prosecco, ik dacht eerst dat ik hier ook onderuit kon toen ik een brief ontving. Blijkbaar ben je dit wettelijk verplicht. Daarnaast schrijft de notaris dit ook in bij het kadaster en ligt de verkoopwaarde daar ook vast.

Veel gemeenten zijn aangesloten bij het WOZ-waardeloket, dan kun je ook de WOZ-waarde van je buren bekijken:
https://www.wozwaardeloket.nl/


Dat de gemeente weet waar mujn huis voor verkocht is weet ik, dat is overal bekend en kan zelfs elke particulier opvragen. Ik vind het alleen heel raar dat ik daar voor moet tekenen (zeker aangezien het betekent dat we volgend jaar nog meer kunnen ozb kunnen gaan betalen)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2017 23:49

Re: Nieuwe WOZ waarde

rapa nui schreef:Ver buiten de Randstad ook 11.000 euro verschil op een tussen woning. Op de gemeentesite kan ik met de DigiD inloggen en staat er een taxatierapport met daarin 3 vergelijkbare woningen uit nabije straten die afgelopen jaar verkocht zijn met de verkoopprijzen. Als ik daar naar kijk is het wel reëel.


Als ik de vergelijkbare huizen bekijk zie ik echt wel grote verschillen. Ach we gaan het zien.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 28 Feb 2017 11:01

Re: Nieuwe WOZ waarde

Ik had verwacht dat de WOZ-waarde van mijn woning ook wel gestegen zou zijn, maar hij is precies gelijk gebleven.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers