Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderwagen vragen

<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 26 Feb 2017 20:49

Re: Kinderwagen vragen

Wij vonden o.a. belangrijk dat we hem echt mooi vonden, makkelijk inklapbaar en weinig ruimte in nemend, massieve banden, goed rijdend ook in het bos of op het strand.

We hebben een iCandy peach. Echt een superfijne wagen en hele goede service (als er iets is komt er gewoon iemand aan huis het probleem verhelpen). We gebruiken hem nu bij ons derde kindje en rijd nog alsof hij nieuw is (en dat terwijl peuter er lang in heeft gezeten en kleuter vaak in het boodschappenmandje ging liggen).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2017 21:09

Re: Kinderwagen vragen

- Waar heb je op gelet bij aanschaf?
We hebben op op design gelet maar uiteindelijk bleek gemak wel echt veel belangrijker. We vonden de Joolz Geo heel mooi en gingen eigenlijk naar de winkel met het idee die gewoon te kopen. Maar die bleek zó zwaar. Doordat het gewicht anders verdeeld wordt omdat het ook als duo wagen gebruikt kan worden is hij echt veel stugger en zwaarder in gebruik. Ik kreeg 'm met twee handen amper nog omhoog voor stoepranden bijv. En moest echt hard duwen met beide handen om de wagen bak los te koppelen. Nee, die viel echt gauw af.
Toen was 't tussen de Bugaboo en de Cybex Priam, een nieuwer merk uit Duitsland. En de Dubatti maar die vond m'n man te grof. De Bugaboo was echter heel laag en hoe meer ik er naar ging kijken, hoe meer ik zag dat het frame gewoon kaal was en eigenlijk knapte ik er toen beetje op af. De Bugaboo was wel super wendzaam en licht, ideaal.

De Cybex Priam was ook super licht en wendzaam, echt super fijn. En mooi design, geïnspireerd op de Eames stoeltjes. Een beetje een klassiek model in een modern jasje. Dus uiteindelijk helemaal overtuigd dat het die werd. Hoe ie bevalt kan ik nog niet zeggen natuurlijk maar ik kan 'm echt makkelijk duwen, super licht en wendzaam, hij is mooi en nog redelijk uniek, dat vinden we eigenlijk ook wel heel leuk. Wat ook super fijn is dat hij heel ergonomisch is. Zowel het zit gedeelte (voor als ie ouder is) als het autostoeltje dat je er op kunt klikken, kun je helemaal plat maken. Dan ligt kindje dus niet in een kronkel met z'n ruggetje.


Oh ja en de Joolz geo vonden we idd ook handig om z'n grote boodschappenmand. Dat heeft deze minder, hoewel hij wel uitklapbaar is en dus stuk groter kan worden.

En ik vind 'm dus heel mooi, zo'n rijke volle blauwe kleur.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Feb 2017 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 26 Feb 2017 21:19

Re: Kinderwagen vragen

Voor mij is een grote mand belangrijk want ik doe de boodschappen te voet. Dus ik heb de joolz geo. Nu 2 kinderen erop en dus een side bag. Dan loop ik dus nu zo en nog een tas in mijn handen. Ook fijn dus dat er 2 kinderen in kunnen. En verder moet hij lekker rijden.
<<

Anoniem316

Bericht 26 Feb 2017 21:23

Re: Kinderwagen vragen

Oh het mandje onder de Igo is niet bijzonder groot maar het lukt mij altijd om behoorlijk wat mee te nemen haha. Je zou eventueel een extra mand kunnen kopen.
De igo is ook heel makkelijk wendbaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2017 22:49

Re: Kinderwagen vragen

Oh ja en de Joolz Day2 was nog niet uit bij ons. Die heeft volgens mij wel een grotere boodschappenmand dan de oude Day. Die hadden we dan zeker overwogen. Het verschil in gewicht en wendbaarheid van de Day en Geo was echt opvallend. (Day dus echt veel lichter)
Misschien handig om op te letten. Misschien komt het oude Day model ook meer in de aanbieding nu het nieuwe model er is.
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Feb 2017 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 26 Feb 2017 22:55

Re: Kinderwagen vragen

Oh de wendbaarheid is ook zeker belangrijk. Ik kon met peuter (10kg) in het buggyzitje en kleuter (17kg) in het boodschappenmandje (erg fijn dus dat deze groot was, met flinke afstanden wilde ze daar wel eens in) de wagen nog met gemak met 1hand besturen alsof deze leeg was.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Feb 2017 23:07

Re: Kinderwagen vragen

Ik zou echt nooooit zon klein mandje/tasje onderin willen. Die Joolz is altijd pretty maar zon klein onzinnig tasje onderin... why! Zelfde bij die van jou Marin. Je propt zoveel in die wagen! Wij konden echt 2 volle boodschappentassen kwijt in onze Mutsy Evo urban nomad :yes:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 26 Feb 2017 23:22

Re: Kinderwagen vragen

Marin schreef:Oh ja en de Joolz Day2 was nog niet uit bij ons. Die heeft volgens mij wel een grotere boodschappenmand dan de oude Day. Die hadden we dan zeker overwogen. Het verschil in gewicht en wendbaarheid van de Day en Geo was echt opvallend. (Day dus echt veel lichter)
Misschien handig om op te letten. Misschien komt het oude Day model ook meer in de aanbieding nu het nieuwe model er is.


Ja, Joolz heeft nu echt een grotere boodschappenmand onder de Day en de Quadro gezet, dus dat is heel fijn.

De oudere modellen zijn maar mondjesmaat in de aanbieding. Zag bij van Asten in Tilburg de Joolz Day in het knalrood wel al voor €499-, maar dat is natuurlijk ook niet zo'n geliefde kleur.

Vind jouw wagen ook heel mooi trouwens, Marin. Ben benieuwd hoe deze straks bevalt. Evenals je PacaPod.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2017 23:23

Re: Kinderwagen vragen

Zora schreef:Ik zou echt nooooit zon klein mandje/tasje onderin willen. Die Joolz is altijd pretty maar zon klein onzinnig tasje onderin... why! Zelfde bij die van jou Marin. Je propt zoveel in die wagen! Wij konden echt 2 volle boodschappentassen kwijt in onze Mutsy Evo urban nomad :yes:

Zo 1 gaan wij wss kopen. Mocht iemand nog een mooie Mutsy Evo set te koop hebben dan hou ik me aanbevolen. We willen geen nieuwe namelijk :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2017 23:24

Re: Kinderwagen vragen

Zora schreef:Ik zou echt nooooit zon klein mandje/tasje onderin willen. Die Joolz is altijd pretty maar zon klein onzinnig tasje onderin... why! Zelfde bij die van jou Marin. Je propt zoveel in die wagen! Wij konden echt 2 volle boodschappentassen kwijt in onze Mutsy Evo urban nomad :yes:


Die van ons kan je openklappen hoor, is veel groter! Ideaal juist.

Maar idd ik vond een goede boodschappenmand wel belangrijk! Daarom dacht ik eerst aan de Geo!

Fientje, ik zal het laten weten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 27 Feb 2017 02:30

Re: Kinderwagen vragen

Ik wilde graag een compacte kinderwagen. Niet te groot. Makkelijk te besturen en in te klappen etc. Ook wilde ik geen brede (irritant voor in de winkels).
Ook wilde ik geen tijd 1000 eu uitgeven.

Ik was 400 euro kwijt voor 3delige wagen en een luiertas (als heb ik regenhoezen genomen). En ze hebben geweldige service.

Mijn kinderwagen heeft wel een grote boodschappen mand. Van te voren niet op gelet maar ben er zo onwijs blij mee dat het wel een punt is om op te letten.
<<

Anoniem197

Bericht 27 Feb 2017 06:48

Re: Kinderwagen vragen

Nog even terug gelezen. Marin je hebt wel gelijk dat het loskoppelen van de bovenste inzet moeizaam gaat. De onderste en de boodschappenmand gaat echt heel makkelijk. Maar de bovenste is wel hard drukken.
Maar dat hij zwaar is om op stoepranden te krijgen herken ik niet. Ik heb er 2 kinderen in zitten en het gaat echt heel makkelijk. Hij was alleen tijdens de zwangerschap zwaar (in en uit de auto tillen) en toen heb ik voor zoon een buggy gekocht want ik kon niet zoveel tillen.
Ik vind het echt een hele fijne wagen.
Ow en hij is heel makkelijk in te klappen. Doordat het een duowagen is, is het opbergen van de verschillende inzetten heel compact. Je hebt een frame en daar kan je de wieg op ritsen of het stoeltje. Om uit te breiden, heb je een ander frame voor eronder dan de mand. Dus echt weinig plek nodig.
En in de zomer heb ik een zomerstoeltje gekocht (weer op hetzelfde frame) dus hij werd niet te warm en de kap kan je ook open slaan waardoor de kinderen naar buiten kunnen kijken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Feb 2017 08:05

Re: Kinderwagen vragen

Hier ook een Mutsy Evo. Bevalt prima. Wij hebben vooral gelet op hij fijn rijdt en de hoogte en verstelbaarheid van de duwstang.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Feb 2017 08:11

Re: Kinderwagen vragen

Cotton schreef:
Zora schreef:Ik zou echt nooooit zon klein mandje/tasje onderin willen. Die Joolz is altijd pretty maar zon klein onzinnig tasje onderin... why! Zelfde bij die van jou Marin. Je propt zoveel in die wagen! Wij konden echt 2 volle boodschappentassen kwijt in onze Mutsy Evo urban nomad :yes:

Zo 1 gaan wij wss kopen. Mocht iemand nog een mooie Mutsy Evo set te koop hebben dan hou ik me aanbevolen. We willen geen nieuwe namelijk :)


Hele slimme keus! Echt awesome, zo tevreden met dat ding!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2017 08:34

Re: Kinderwagen vragen

Ddl, dat zou best kunnen komen omdat jij 'm met twee kinderen gebruikt. Daar is de wagen eigenlijk op gemaakt en daar zit het kracht punt handig voor! Dat werd ons iig vertelt wat de reden was dat ie zo zwaar was. Dus voor jou dan ideaal. Ik vond het wel echt een mooie wagen maar ik moest gewoon echt veel meer kracht zetten dan bij andere wagens. Anders was het denk ik die geworden.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Feb 2017 09:03

Re: Kinderwagen vragen

Marin schreef:
Zora schreef:Ik zou echt nooooit zon klein mandje/tasje onderin willen. Die Joolz is altijd pretty maar zon klein onzinnig tasje onderin... why! Zelfde bij die van jou Marin. Je propt zoveel in die wagen! Wij konden echt 2 volle boodschappentassen kwijt in onze Mutsy Evo urban nomad :yes:


Die van ons kan je openklappen hoor, is veel groter! Ideaal juist.

Maar idd ik vond een goede boodschappenmand wel belangrijk! Daarom dacht ik eerst aan de Geo!

Fientje, ik zal het laten weten.


Zoo balen dat de oude Joolz day zo'n dom bakje onderin heeft. Ik vraag mij af of daar niet iets anders voor te krijgen is.
Ik heb nu dus dit net van Joolz erbij gekocht maar dan nog is het jammer :12:
Maargoed daar kom je later pas achter.

Afbeelding
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Feb 2017 09:15

Re: Kinderwagen vragen

Ik heb ook zo'n groot net bij mijn Bugaboo, een universele die niet speciaal van Bugaboo is, hij is net zo bevestigd als bij de Joolz hier boven. Ideaal met boodschappen doen, ik kan er voor een hele week boodschappen in kwijt, dat zou ik ook met een grotere boodschappenmand niet redden. Nadeel is wel dat het met de bak of het stoeltje naar je toe niet past.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Feb 2017 09:49

Re: Kinderwagen vragen

minoessepoes schreef:Ik heb ook zo'n groot net bij mijn Bugaboo, een universele die niet speciaal van Bugaboo is, hij is net zo bevestigd als bij de Joolz hier boven. Ideaal met boodschappen doen, ik kan er voor een hele week boodschappen in kwijt, dat zou ik ook met een grotere boodschappenmand niet redden. Nadeel is wel dat het met de bak of het stoeltje naar je toe niet past.


Klopt, maar ik heb hem nog half liggend zeg maar. Dus wel naar mij toe, dan zitten zijn voeten wel bovenin het net.
beetje onhandig maar als hij straks groter is dan gaat de kinderwagen inderdaad andersom.
2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Feb 2017 10:32

Re: Kinderwagen vragen

Ik neem de wagen van mijn zus over en heb werkelijk geen idee welke het is. Volgens mij een Mutsy. Het is ook al een oudere versie want zij heeft deze zeven jaar geleden gekocht. Wat wij belangrijk vonden waren de luchtbanden. Omdat wij veel in het bos lopen. Maar ik hoop veel te gaan dragen. En zoals ik vrienden om mij heen zie gebruiken ze de wagen weinig. Daarom hebben we op de rest niet zo heel veel gelet. Wel of de wagen qua hoogte en zo fijn is. Maar dat hebben we in de tijd met mijn neefjes al wel uitgeprobeerd.
10-08-2017 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Feb 2017 10:36

Re: Kinderwagen vragen

- Waar heb je op gelet bij aanschaf?
Op de prijs, de kwaliteit en hoe makkelijk de wagen is in gebruik.
- Wat is voor jou belangrijk?
Makkelijk in te klappen, fijne reiswieg die niet te klein is, wendbaar en een leuke uitstraling.
- Welke kinderwagen heb je uiteindelijk gekocht?
Een (tweedehands) Bugaboo Cameleon
- Hoe bevalt hij?
Heel fijn. Het is eigenlijk precies waar ik naar op zoek was. Wij zijn ook beiden niet heel groot dus dat de bak wat aan de lage kant is, maakt voor ons niet uit. Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne wagen is als je 1,90 m + bent.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Feb 2017 10:40

Re: Kinderwagen vragen

Ik was verliefd op het uiterlijk van de Dubatti (door een plaatje van Marin). Deze bleek ook fijn te rijden, makkelijk in te klappen en hoog te zijn, dus is het ook geworden. Enige nadeel is het kleine boodschappenbakje onderin, zoals bij de Joolz Day.

Joolz en Mutsy waren ook kanshebber, alleen heeft zo ongeveer iedereen die ik ken de Joolz, dus dat vond ik minder leuk. De Mutsy vonden we het frame wat wiebelig aanvoelen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2017 10:45

Re: Kinderwagen vragen

Hoe bevalt ie nu na een aantal maanden, Taeda? M'n man vond 'm te 'grof' maar ik vind 'm nog steeds prachtig.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Feb 2017 10:46

Re: Kinderwagen vragen

Mijn man is inderdaad ook verliefd op de Dubatti. Vind hem alleen zelf wat aan de dure kant! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Feb 2017 10:54

Re: Kinderwagen vragen

Marin schreef:Hoe bevalt ie nu na een aantal maanden, Taeda? M'n man vond 'm te 'grof' maar ik vind 'm nog steeds prachtig.

Hij is superfijn! Tot nu toe heb ik twee minpuntjes, de boodschappenmand is klein en het dekje, dat je erop ritst, is vrij kort en laag, waardoor er veel wind in de bak waait. Nu heeft A het eerder te warm dan koud, maar dit kan vervelend zijn.

Burn, wij hebben hem cadeau gekregen :angel:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2017 11:00

Re: Kinderwagen vragen

Wij onze wagen ook, zo fijn!
En fijn dat ie bevalt, Taeda! En ik denk dat je in verloop van tijd altijd wel wat onhandige dingetjes ontdekt, dat zal elke wagen wel hebben.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers