Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij een ochtend- of een avondmens?

<<

Anoniem185

Bericht 23 Feb 2017 21:30

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Van nature een avondmens, maar omdat ik door mijn werk zo gewend ben aan vroeg opstaan en wisselend werken is dat een beetje onderdrukt. Ik ben nu bijvoorbeeld ook heel moe en ga straks slapen, terwijl als ik een week vrij ben, dan verlegt mijn ritme zich naar avondmens.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2017 21:50

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik heb dit:
Je kunt er makkelijk vroeg uit, maar even wat langer blijven liggen vind je ook geen probleem. Ieder mens heeft een ander bioritme, dus misschien maar handig dat jij lekker bij de middenmoot zit. Of je graag vroeg opstaat of van de nachtelijke uurtjes houdt, is overigens geen keuze maar genetisch bepaald.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Feb 2017 22:07

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben gewoon een mens. Functioneel altijd even goed (of slecht).
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Feb 2017 23:08

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ochtendmens!

Vroeg opstaan is voor jou gelukkig niet hel op aarde. Je vindt het redelijk makkelijk en bent vaak goed uitgerust. Prijs je gelukkig: ochtendmensen zijn minder vaak depressief, slapen beter en roken en drinken minder. Of je graag vroeg opstaat of van de nachtelijke uurtjes houdt, is overigens geen keuze maar genetisch bepaald.
<<

Anoniem237

Bericht 23 Feb 2017 23:26

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ochtendmens.
Ik vind het heerlijk om lekker alleen in de serre een kopje koffie te drinken als de meeste mensen nog slapen. Het liefste lig ik rond 22:00 uur al te slapen.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 23:39

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

's Avonds ben ik moe en heb ik echt geen zin iets te ondernemen. In de ochtend heb ik als ik eenmaal op ben gestaan zin in de dag en ben ik actief. Dan kan ik ook werk verzetten. Maar ik sta het liefste wel pas om 8 uur/ half 9 op. 7 uur vind ik geen tijd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2017 00:48

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben meer een avondmens dan een ochtendmens. Gelukkig zijn mijn kinderen ook goede/lange slapers en pik ik toch nog aardig wat uurtjes slaap mee (op weekenddagen dan, doordeweeks moet ik er sowieso uit om de oudste naar school te brengen) als ik weer eens niet vroeg in mijn bed geraak. Sporten gaat mij 's avonds ook veel beter af dan in de ochtend.
2012 & 2016
<<

Brooke

Bericht 24 Feb 2017 11:04

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik zit er tussen in. Niet specifiek een ochtend-/ avond mens. Zo'n paar jaar geleden was ik toch echt een ochtendmens, maar nu kan ik ook enorm genieten van de avonden. En nu moet ik in de ochtend toch even opstarten sinds ik een kind heb. Heb toch even tijd nodig merk ik soms. Maar ik ga ook weer niet heel laat slapen. Gewoon op tijd, anders heb ik mezelf daar weer mee.
<<

anoniem224

Bericht 24 Feb 2017 23:20

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Meer avond dan ochtend.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 24 Feb 2017 23:50

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Een ochtendmens.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2017 00:06

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben geen van beide echt, al heb ik liever avonden dan vroege ochtenden! Als ik vrij ben, ga ik later naar bed en slaap ik langer uit.
❤ 7 juni 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 25 Feb 2017 00:37

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

avondmens. als kind al, tot frustratie van mijn ouders.
ik zet wel elke ochtend de wekker ookal hoef ik nergens heen. als ik dat niet doe dan draait mijn hele dag/nacht ritme om.
Afbeelding
<<

Anoniem243

Bericht 25 Feb 2017 23:08

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Meer een avondmens dan een ochtendmens. Maar de test zegt dit:
Je kunt er makkelijk vroeg uit, maar even wat langer blijven liggen vind je ook geen probleem. Ieder mens heeft een ander bioritme, dus misschien maar handig dat jij lekker bij de middenmoot zit. Of je graag vroeg opstaat of van de nachtelijke uurtjes houdt, is overigens geen keuze maar genetisch bepaald.

"Er makkelijk vroeg uit" HA HA HA!

Wel vind ik de ochtend, als ik eenmaal opgestart ben, het fijnst. Vanaf een uur of 10 dus. Daarna de avond, maar dat is vooral omdat ik dan over het algemeen niet veel meer hoef en kan ontspannen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Feb 2017 23:50

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben van nature een avondmens (en ga daardoor standaard veel te laat naar bed) maar ben door de kinderen die soms 6 uur wakker zijn noodgedwongen ook een ochtendmens geworden. Ik zal wel moeten.
Ben altijd wel echt verrot 's ochtends maar als ik dus vroeg naar bed ga lig ik alleen maar te malen.
04-2014
10-2015
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 26 Feb 2017 20:56

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Jij begint net iets later dan het merendeel van de maatschappij te functioneren. Vervelend, af en toe. Maar als je wat bijslaapt ben je wel weer te genieten. Wist je dat echte avondmensen vaker depressief zijn, minder slapen en meer drinken en roken? Misschien maar goed dat jij het iets makkelijker vindt om je slaapritme aan te passen. Mocht je er toch vroeg uit moeten elke dag, treur niet. Er wordt steeds meer rekening gehouden met avondmensen. Er bestaat zelfs al een school voor nachtbrakers!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 27 Feb 2017 15:20

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben ook echt een avondmens. De test gaf dit ook aan. Ik heb weinig slaap nodig om te kunnen functioneren. Ook komt het deels door het werk van mijn vriend. Vind het fijn om, als hij thuiskomt, nog wel eventjes te kunnen kletsen soms. Ik blijf dan ook vaak op tot hij ergens begin van de nacht thuiskomt. Wel ben ik blij dat ons gezinsleven nog een ritme in de dag brengt. Elke ochtend moeten we gewoon om half negen op school zijn. Dus die wekker gaat toch wel op tijd.
<<

anoniem203

Bericht 27 Feb 2017 15:48

Re: Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Meer een avondmens dan een ochtendmens. Ik heb altijd even tijd nodig om wakker te worden en ik houd van uitslapen. Ik kan met gemaak doortuffen tot een uur of 11. Voor ik kinderen had kon ik met gemak tot een uur of 1 opblijven. Nu haal ik de 12.00 uur niet eens en lig ik meestal rond 11 uur op bed. Wel heb ik echt 8-9 uur slaap nodig om overdag goed te kunnen functioneren.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Eep, Sublimo