Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweeling.

<<

anoniem196

Bericht 23 Feb 2017 08:10

Tweeling.

Ik ga hier al mijn vragen stellen. :smile:

Als eerste:
Een tweeling wieg? Of twee wiegjes? Of twee ledikantjes tegen elkaar aan?
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Feb 2017 08:44

Re: Tweeling.

Misschien ga je hier ook veel antwoorden vinden: tweelingtopic-t13972.html?hilit=Tweelingtopic
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 23 Feb 2017 08:47

Re: Tweeling.

Gefeliciteerd Ikknutsel!

Ik denk dat twee ledikantjes het meest praktisch is. Maar ik heb nog een tip, volgens mij woon jij bij mij in de buurt en een vriendin van mij had een hele mooie tweelingwieg gehuurd voor de kraamtijd. (Beetje jammer dat ze lang in het ziekenhuis moesten blijven)
Maar dat is dus ook nog een optie aangezien wiegen behoorlijk prijzig zijn.
Succes met alles!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Feb 2017 09:59

Re: Tweeling.

Er is idd een tweeling topic waar je veel kan vragen.

Ik denk dat heel veel persoonlijk is en wat je zelf natuurlijk fijn vind

Ik zie nu tweelingwiegjes die ik er echt super schattig uit vind zien maar ik heb ze zelf niet gehad. Het paste eigenlijk gewoon niet op onze slaapkamers. Dus de meiden hebben vanaf dat ze uit het ziekenhuis kwamen in hun eigen ledikantje geslapen, die stonden naast elkaar en dat is gewoon prima geweest. Toen ze bijna 3 waren zijn ze over gegaan naar een groter bed en allebei een eigen slaapkamer.
Het is denk ik ook maar net hoeveel ruimte je hebt en wat past en dat je op basis daarvan een keuze maakt.

Er zijn ook facebook groepen voor tweelingmoeders en tweelingmamas. Mischien kun je daar ook je vragen stellen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem258

Bericht 23 Feb 2017 10:36

Re: Tweeling.

Ik heb ze 10 maanden lang in 1 ledikantje gehad naast elkaar. Later dus in 2. Daarna stapelbed en nu bedden van elkaar af maar ze kruipen altijd in 1 bed.

Tweelingbox heb ik bijv ook niet aangeschaft omdat ik nog een box van de oudste 2 had. Ze lagen ook al snel op de grond op een groot kleed. Zo bespaar je wel mooi op grote uitgaven. Heb natuurlijk wel een tweeling wagen aangeschaft maar ook die tweedehands. Meestal had ik er dan 1 in een draagdoek zodat zoontje van net 2 er bij in kon, de oudste van 3 zat dan voorop.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Feb 2017 14:13

Re: Tweeling.

Ik had ook geen tweelingbox. Toen ze last van elkaar kregen in de box, heeft mijn moeder een heel groot kleed voor mij gemaakt daar lagen ze dan ook wel regelmatig samen op of alleen.

Tweelingwagen wel nieuw aangeschaft(eigenlijk gekregen) Die heb ik echt wel heel veel gebruikt. Ik had geen draagzak/doek.
:heart: :heart: 2011
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 23 Feb 2017 14:22

Re: Tweeling.

Allereerst gefeliciteerd! Hoop dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben.

Hier hadden we in het begin 2 van die kleine houten wiegjes naast elkaar staan, daarna beide gewoon naar eigen ledikant. Tweelingwagen (donkey) nieuw aangeschaft, maken we heel veel gebruik en hebben we heel veel plezier van. Geen tweelinbox, in het begin samen en daarna op de grond spelen of 1 in de box, 1 op het speelkleed. Nooit gemist ook , een grotere box.
Tijdje terug was het tweelingtopic idd wel actief, maar heb hem recent niet voorbij zien komen.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 14:28

Re: Tweeling.

Mijn tweeling heeft 8 maanden in een tweelingwieg gelegen en daarna in twee ledikantjes naast elkaar. Ik had ook een tweelingbox. Daar heb ik ook heel goed gebruik van gemaakt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2017 14:32

Re: Tweeling.

He ikknutsel kijk even hier:
http://www.prenatal.nl/prenatal/nl/tweelingkorting.html

Scheelt toch weer :)

♥♥
<<

Anoniem336

Bericht 23 Feb 2017 14:40

Re: Tweeling.

Er is ook een soort van Yes tweelingdrager in omloop toch,?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Feb 2017 14:46

Re: Tweeling.

Jeetje Knutsel! Wat verrassingen krijg jij op je bordje zo! Van harte gefeliciteerd! Maar ik kan mij ook voorstellen dat dit nieuws even moet landen.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Feb 2017 11:44

Re: Tweeling.

Oh wauw, is het een tweeling? Wat een verrassing! Gefeliciteerd
<<

Anoniem280

Bericht 25 Feb 2017 14:22

Re: Tweeling.

Gefeliciteerd, wat leuk!

Wij hadden 2 wiegjes en een tweelingbox.
Draagzak nooit gehad, ook niet gemist.
Babydump doet ook aan tweeling korting.
20% korting op tweede artikel
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Feb 2017 20:55

Re: Tweeling.

Wij hadden geen wiegjes, alleen ledikantjes. In het begin sliepen ze samen in 1 bedje, elk aan een hoofdeinde en met de voeten naar elkaar toe. En overdag in de box tegen elkaar aan. We hadden 1 gewone box waar ze alleen in het begin in sliepen, daarna moesten ze er niets meer van weten en lagen ze alleen maar op de grond op een kleed of op/in voedingskussen
Ik was toen niet bekend met dragen maar zou je zeker adviseren, nu ik de jongste wel heb gedragen, om dat wel te doen!
Verder heb ik na een paar mnd een elektrische schommel aangeschaft, dat was echt een verademing!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 26 Feb 2017 09:45

Re: Tweeling.

Als eerst, Gefeliciteerd!!

Wij hadden geen wiegjes, eigenlijk gingen ze direct in hun eigen bedjes.
Nu achteraf denk ik wel eens, had ik ze maar wat meer samen gelegd in een bedje.
Je kunt een ledikantje ook aan 2 kanten opmaken, dan liggen ze met de hoofdjes naar elkaar toe.
En wat betreft box, wij hadden een gewone box. en eigenlijk ging dit prima en heb ik meer ruimte (dus een tweelingbox) niet gemist.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

anoniem196

Bericht 26 Feb 2017 13:09

Re: Tweeling.

Wij hebben een tweelingwieg gekocht.
Die past ook bij ons op de kamer aan het begin.
Daarna kunnen we gaan verzinnen hoe we het in huis gaan doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers