Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2017 17:10

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Mizz_S schreef:Green Pepper, dank voor de uitleg. Ik snap het maar vind het wel vreemd en nogal ouderwets eigenlijk.


Dat het ouderwets is ben ik wel met je eens.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Feb 2017 17:12

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:
Luisa schreef:Huh maar als je gewoon je dubbele achternaam opgeeft vragen ze dus bij dat soort instanties ook nog wat dan je meisjes en gehuwde naam is? Waarom boeit hen dat eigenlijk?


Ja klopt. In principe is alles gekoppeld aan je meisjesnaam, die verandert namelijk nooit.


Dat snap ik, dat je altijd je meisjesnaam behoud. Maar snap niet wat het voor de dokter uitmaakt of Jansen of Smit nou de meisjesnaam is als je 2 namen hebt. Nou ja, door jouw uitleg over de werking van het systeem inmiddels wel. Hopeloos ouderwets trouwens.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:14

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:
Mizz_S schreef:Green Pepper, dank voor de uitleg. Ik snap het maar vind het wel vreemd en nogal ouderwets eigenlijk.


Dat het ouderwets is ben ik wel met je eens.
Ja en dat vind ik dus vreemd aan, dat het zo ouderwets is. :wink:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2017 17:24

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Overigens wordt bij een declaratie uit het ziekenhuis aan een zorgverzekeraar alleen het bsn gecommuniceerd. Je naam wordt dus nooit doorgegeven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:28

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:Overigens wordt bij een declaratie uit het ziekenhuis aan een zorgverzekeraar alleen het bsn gecommuniceerd. Je naam wordt dus nooit doorgegeven.


Nu ben ik helemaal gerustgesteld! Dank je!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2017 17:34

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:Overigens wordt bij een declaratie uit het ziekenhuis aan een zorgverzekeraar alleen het bsn gecommuniceerd. Je naam wordt dus nooit doorgegeven.


Dat bedacht ik ook :) BSN is uiteindelijk uniek
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:37

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik ben al een paar dagen niet lekker en dus niet meer zo scherp. Maar eigenlijk is dat natuurlijk heel logisch ja...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2017 17:39

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:
Luisa schreef:Huh maar als je gewoon je dubbele achternaam opgeeft vragen ze dus bij dat soort instanties ook nog wat dan je meisjes en gehuwde naam is? Waarom boeit hen dat eigenlijk?


Ja klopt. In principe is alles gekoppeld aan je meisjesnaam, die verandert namelijk nooit.


Dat snap ik ook wel weer. Dat gaven ze bij mijn verloskundige ook aan. Liever met meisjesnaam, want ik (nou ja, ik hopelijk niet) zou niet de eerste zijn die eerst onder naam X verschijnt en dan onder naam Y bij de volgende baby. Om het makkelijk te houden, houden ze dus meisjesnaam aan. Alleen is dat in het ene systeem dus toch mis gegaan.

Maar ik snap dat het irritant voor je is hoor Mizz_S!
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2017 18:11

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Stel jouw naam is nu Boer-Kooiman (meisjesnaam-familienaam) dan zeg je toch gewoon Boer-Kooiman (familienaam-meisjesnaam) dan staat het goed in het systeem. Ze moeten het alleen even andersom invullen, simpel als wat.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 18:14

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Scandic schreef:Stel jouw naam is nu Boer-Kooiman (meisjesnaam-familienaam) dan zeg je toch gewoon Boer-Kooiman (familienaam-meisjesnaam) dan staat het goed in het systeem. Ze moeten het alleen even andersom invullen, simpel als wat.


Huh, ik snap geloof ik niet helemaal wat je bedoelt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2017 18:16

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

In het systeem van een huisarts-apotheek-ziekenhuis heb je altijd twee vakjes: familienaam en meisjesnaam. De achternaam die ze invullen bij familienaam komt als eerste, daarna de meisjesnaam. Omdat het bij jou precies andersom in moeten ze die twee namen omwisselen en dan staat het goed :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2017 18:19

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Of snap ik jou niet helemaal goed en wil je dat de naam van je man niet als meisjesnaam staat genoemd? Want dat lijkt me niet te veranderen, het veld in de computer heet nou eenmaal zo.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 18:36

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ja, dit dus. Ik wil eigenlijk wel dat mijn meisjesnaam goed staat. Zo heet ik en zo wil ik ook genoemd worden. Die hele toevoeging kan me gestolen worden maar ik dacht dat dat moest kloppen met hoe ik officieel ingeschreven sta ivm verzekering etc. Blijkbaar maakt dat geen bal uit, dus vanaf nu ga ik gewoon alleen mijn meisjesnaam doorgeven.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Feb 2017 20:08

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green_Pepper schreef:Overigens wordt bij een declaratie uit het ziekenhuis aan een zorgverzekeraar alleen het bsn gecommuniceerd. Je naam wordt dus nooit doorgegeven.


KLopt, die wilde ik ook melden.

Het wordt trouwens helemaal leuk wanneer die koppeling bij de invoering in het medische systeem verkeerd is gegaan. Dat kan ivm met fraude niet zomaar worden aangepast.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers