Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ameland

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:21

Ameland

Volgende week gaan wij een paar dagen naar Ameland. We gaan vooral lekker relaxen en veel wandelen.
Wie heeft er verder nog tips voor leuke activiteiten, restaurantjes, mooie plekken, etc? Alle tips zijn welkom!

En we twijfelen nog of we de auto mee het eiland op nemen. Mij lijkt het wel handig vanwege bagage, maar het is ook niet goedkoop. Is het wel of niet aan te raden? We zitten bij Hollum in een appartement.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Feb 2017 17:39

Re: Ameland

Als je kinderen mee hebt zou ik wel een auto meenemen. Met z'n tweeën zou ik lekker de fiets pakken daar en anders rijdt er ook nog wel een bus.

Waar je vooral niet moet heen gaan is het Mexicaanse restaurant in Hollum. Het eten is daar echt niet goed. De snackbar daarentegen (al kan ik me voorstellen dat je daar niet heen wil :P) is wel lekker.

In Nes heb je leuke winkeltjes en moet je zeker even bij het Nescafe zijn geweest. Verder natuurlijk Nobeltje proberen!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:45

Re: Ameland

Wat is Nobeltje?

We zijn met zijn tweetjes overigens, inderdaad wel handig om even te vermelden.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Feb 2017 18:08

Re: Ameland

Een echt Amelander likeurtje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 18:10

Re: Ameland

Oh haha, nou dan sla ik toch maar even over. Wij drinken nooit alcohol.

*Deze reactie sloeg nergens op want ik had niet goed gelezen haha! Dus even weggehaald!* :palm:
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 24 Feb 2017 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Feb 2017 20:46

Re: Ameland

Ik drink ook niet vaak iets alcoholisch maar voor Nobeltje maak ik graag een uitzondering! We hebben er trouwens standaard een fles van in huis.

Ik ben trouwens altijd wel een beetje fan van het pannekoekenhuis wat onder de vuurtoren zit. En je kunt daar heerlijk wandelen/fietsen door de duinen, het bos en langs het strand. Welk appartement zit je trouwens?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 20:49

Re: Ameland

Hmm, nou ik weet zeker wat we geen uitzondering gaan maken hoor. :wink: Pannekoeken vind ik heel vies, dus die sla ik lieved ook over. Sorry, ik waardeer de tips verder wel heel erg hoor!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Feb 2017 20:56

Re: Ameland

Diner In Nes bij De Herberg. Lunch/diner bij De Hekseketel. Terrasje bij Van Heeckeren daar hebben ze ook het nobeltje.
In Hollum terrasje bij Herberg de Zwaan.
Oh en proef de Amelander mosterdsoep!!! Heeeeeerlijk.
Buren is niet veel vind ik, wel lekkere raspatat daar ;) tegenover de primera.
En als je tijd hebt, ga wadlopen en met de zeehondenboot mee. Welk hotel zit je?

Oh en de Bierbrouwerij in Ballum niet te vergeten ;)
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 21:00

Re: Ameland

Bedankt voor de tips. Terrasje vind ik het denk ik nog te koud voor hoor, of het moet volgende week ineens 10 graden warmer zijn. Ik ben nogal een koukleum!
Wadlopen zie ik niet zo zitten denk ik, maar zeehondenboot lijkt mij erg leuk. Bierbrouwerij hebben we totaal geen interesse in, dus die slaan we over. ;-)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Feb 2017 22:17

Re: Ameland

Misschien hebben ze terrasverwarmers. En lekker met een dikke jas en vest aan. Is wel lastig tips geven zo haha
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 22:21

Re: Ameland

Haha ja sorry. Ik waardeer de tips echt wel hoor. Maar als ik zie dat het volgende week 7 graden wordt zie ik mezelf nog niet op een terrasje zitten. :-)
En ja, ik had hierboven al een paar keer genoemd dat we geen alcohol drinken, dus een bierbrouwerij is dan niet zo boeiend. Maar de andere tips voor restaurants etc ga ik wel onthouden hoor!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Feb 2017 22:56

Re: Ameland

restaurant StrAnders bij buren is een van onze favorieten.

Modelspoor ameland gaan we de laatste paar jaar ook altijd even kijken. Kleine kans dat jullie interesses daar liggen maar omdat het niet zo bekend is vermeld ik het toch even :)
Verder lopen we meestal de VVV binnen om te zien welke activiteiten er in onze vakantieperiode zijn. vind het altijd een beetje lastig om anderen advies te geven want iedereen vind weer andere dingen leuk.


wij hebben ook weinig met alcohol maar het idee van de bierbrouwerij neem ik ff mee voor mijn broertjes.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 23:00

Re: Ameland

Is dat met treintjes of zo Elska?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Feb 2017 23:24

Re: Ameland

ja speelgoed voor volwassenen. hobby van mijn man vandaar.
Afbeelding
<<

Nova85

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 18 Aug 2015 19:23

Bericht 25 Feb 2017 08:37

Re: Ameland

Voor eten en drinken: Tante A'n in Hollum, Zee van Tijd of Binnen in Nes, beachclub The Sunset in Hollum en Nobel in Ballum. S avonds kun je leuk zitten bij het Nescafe, al weet ik niet of ze dat nu ook al buiten doen. In de lente/zomer kun je er lang zitten met vuur en heaters.

Shoppen: De Afslag en De Rentmeester in Nes, beide prachtige winkels met accessoires en meubels. Verder heb je er ook nog wel een aantal leuke kledingwinkeltjes zitten. In Ballum zit ook nog een leuke winkel, met kleding en accessoires, ben alleen de naam even kwijt.

Activiteiten: o.a. een strandwandeling, vuurtoren beklimmen, bierbrouwerij, fietsen van dorp naar dorp of een bezoekje aan het Oerd. Qua dorpjes vind ik zelf Nes en Hollum het leukste.

Auto is handig, maar opzich is het met de fiets en/of bus ook wel te doen.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Feb 2017 09:22

Re: Ameland

Haha, er wordt om tips gevraagd en dan worden ze een voor een afgeslagen. Erg grappig om te lezen zo op de vroege zaterdagochtend :D
<<

Anoniem184

Bericht 25 Feb 2017 09:26

Re: Ameland

Kira schreef:Haha, er wordt om tips gevraagd en dan worden ze een voor een afgeslagen. Erg grappig om te lezen zo op de vroege zaterdagochtend :D

Haha, nou, ik had na de reactie op mij ook wel een beetje zoiets van euh, nouja, graag gedaan hoor.

Het Oerd schijnt volgens mijn vriend inderdaad heel mooi te zijn. Daar ben ik dan weer nooit geweest. En ik ben nog steeds benieuwd welk appartement je dan zit, heb ooit met Jordana vlakbij Hollum in een heel leuk appartementje gezeten.
<<

Anoniem316

Bericht 25 Feb 2017 09:57

Re: Ameland

Kira schreef:Haha, er wordt om tips gevraagd en dan worden ze een voor een afgeslagen. Erg grappig om te lezen zo op de vroege zaterdagochtend :D


Vraag me af wat ze dan wil gaan doen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Feb 2017 10:17

Re: Ameland

Ik vind het ook wel komisch, geen pannenkoeken, geen wadlopen, geen terrasje, geen bierbrouwerij, tsja dat wordt dan alleen nog maar wandelen.
04-2014
10-2015
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:24

Re: Ameland

Goh, wat een aparte reacties. Ik zeg volgens mij een keer of 10 dat ik het erg waardeer dat er zo veel tips gegeven worden (meestal in een dergelijk topic reageert de to uberhaupt niet meer), maar ik geef inderdaad van een paar dingen aan dat ik er niets mee ga doen. Vind het zelf een beetje apart namelijk dat ik een paar keer aangeef geen alcohol te drinken, en dat dan toch nog een paar keer gezegd moet worden dat dat toch echt een goede tip is. Ik heb namelijk wel een paar gezegd dat ik verder alle tips voor restaurantjes etc ga onthouden (muv van de pannenkoeken), maar ik beslis uiteraard pas daar waar ik uiteindelijk ga eten, dus heel veel meer kan ik er nu nog niet over zeggen. Verder gaf ik aan dat ik nog niet weet of ik wadlopen zie zitten, nou die tip neem ik dus ook mee, maar dat weet ik nog niet.
En wat ik dan wil gaan doen, wandelen (dus ik neem jou tip over de vuurtoren en omgeving zeker mee Maple), misschien zeehondenboot (ik weet nu even niet meer wie dat zei), rondkijken in de dorpjes en winkels (bedankt voor de tips daarover Nova), misschien iets van een museum als dat er is. Oh, en misschien fietsen huren.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 25 Feb 2017 10:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:26

Re: Ameland

Maple schreef:
Kira schreef:Haha, er wordt om tips gevraagd en dan worden ze een voor een afgeslagen. Erg grappig om te lezen zo op de vroege zaterdagochtend :D

Haha, nou, ik had na de reactie op mij ook wel een beetje zoiets van euh, nouja, graag gedaan hoor.

Het Oerd schijnt volgens mijn vriend inderdaad heel mooi te zijn. Daar ben ik dan weer nooit geweest. En ik ben nog steeds benieuwd welk appartement je dan zit, heb ooit met Jordana vlakbij Hollum in een heel leuk appartementje gezeten.


Oh ja, die vraag had ik even overheen gelezen. Het heet geloof ik Het Baken, en het is een appartement dat bij een hotel hoort, dus we kunnen ook het zwembad daarvan gebruiken. Ben benieuwd of het leuk is.

Oh, en wat is Het Oerd?
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 25 Feb 2017 10:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:28

Re: Ameland

Fauve schreef:Ik vind het ook wel komisch, geen pannenkoeken, geen wadlopen, geen terrasje, geen bierbrouwerij, tsja dat wordt dan alleen nog maar wandelen.


Ja want het leven bestaat natuurlijk alleen uit eten, drinken en wadlopen.
<<

anoniem213

Bericht 25 Feb 2017 10:35

Re: Ameland

Mizz_S schreef:
Fauve schreef:Ik vind het ook wel komisch, geen pannenkoeken, geen wadlopen, geen terrasje, geen bierbrouwerij, tsja dat wordt dan alleen nog maar wandelen.


Ja want het leven bestaat natuurlijk alleen uit eten, drinken en wadlopen.

En wandelen!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:38

Re: Ameland

June schreef:
Mizz_S schreef:
Fauve schreef:Ik vind het ook wel komisch, geen pannenkoeken, geen wadlopen, geen terrasje, geen bierbrouwerij, tsja dat wordt dan alleen nog maar wandelen.


Ja want het leven bestaat natuurlijk alleen uit eten, drinken en wadlopen.

En wandelen!


Hoe kon ik die nou vergeten. :palm:
<<

Anoniem184

Bericht 25 Feb 2017 10:40

Re: Ameland

Oh nee, daar hebben wij niet gezeten. Moest even opzoeken waar dan wel, maar wij zaten toen in Amelander Kaap.
En je bent uiteraard gewoon vrij om ook niks met sommige tips te doen hoor! Ik vond alleen de manier waarop je het aangaf een beetje bijzonder. Nee, daar gaan we niets mee doen, bam, deur dicht. Maar dat kan ook gewoon m'n eigen interpretatie zijn hoor.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers