Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ANWB wel of niet ?

<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 12:04

ANWB wel of niet ?

Ben benieuwd wat jullie hebben.

Ik twijfel tussen de optie ANWB europa af te sluiten of
Ter plekke bij grote pech lid te worden van de ANWB.

Wat doen jullie ?
<<

Anoniem252

Bericht 23 Feb 2017 12:11

Re: ANWB wel of niet ?

Wij hebben alleen Nederlandse pechhulp. We komen hooguit een paar dagen per jaar net over de grens met de auto. Dan vinden we het niet echt nodig. Als we echt ver naar het buitenland met de auto zouden gaan zou ik het wel afsluiten. Afsluiten ter plekke met pech is volgens mij heel duur.
Edit dit vind ik op de website: Als u de Wegenwacht inschakelt zonder dat u lid bent, wordt u automatisch lid. We berekenen dan een verhoogd inschrijfgeld van €150,00
Laatst gewijzigd door Anoniem252 op 23 Feb 2017 12:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2017 12:11

Re: ANWB wel of niet ?

Geen van beide. M`n vriend haalt me dan wel op met de auto ambulance of eventueel een vriend van ons, die heeft een garage.
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 12:16

Re: ANWB wel of niet ?

Wij gaan dit jaar vooral op vakantie naar belgie en duitsland met de auto en voor de rest gewoon in Nl.

Ik vind 150 nog wel meevallen dan als het echt zou moeten dan heb je wel de andere jaren uitgespaard dat je niks hebt gehad.helpen ze je dan ook gewoon goed of minder ?
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2017 12:18

Re: ANWB wel of niet ?

Cotton schreef:Geen van beide. M`n vriend haalt me dan wel op met de auto ambulance of eventueel een vriend van ons, die heeft een garage.


Wij hebben het ook niet meer. De keren dat we het nodig hadden, was het sneller om het zelf te regelen dan te wachten op ANWB oid.
Ik heb een keer de auto dicht gegooid met de sleutels erin. ANWB zou minimaal 2 uur duren, en dan moest ik nog maar afwachten of ze zonder schade een deur/raam konden openen. Mijn man heeft de kinderen ondergebracht en is op de motor met reserve sleutel gekomen.
Mijn vader had een keer een vervangende auto nodig (hij was in Duitsland en was met caravan onderweg op vakantie) en kreeg een auto die totaal niet vergelijkbaar was met zijn eigen auto. Hij kon er niet fatsoenlijk in zitten (met zijn 1.95 en postuur), de caravan trekken was net te doen, en het was geen automaat, toen hebben wij alsnog één van onze andere auto's naar hem toe gebracht.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2017 12:56

Re: ANWB wel of niet ?

Wij hebben het een paar jaar geleden opgezegd vond het te duur worden toen. Als we pech hebben kunnen we de garage bellen en die helpt ons wel hier in de omgeving

En we gaan niet vaak ver weg en naar het buitenland ook niet
Afbeelding
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Feb 2017 13:02

Re: ANWB wel of niet ?

Het zit bij ons in de reisverzekering. Dus geen ANWB..
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 23 Feb 2017 13:06

Re: ANWB wel of niet ?

Leaseauto :) Maar ook daarvoor had ik al een paar jaar geen ANWB meer, dat kon je elders voordeliger verzekeren.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2017 13:47

Re: ANWB wel of niet ?

In Nederland hebben we het bij de autoverzekering in zodat we er beide gebruik van kunnen maken (ANWB is op naam).
Voor het buitenland zit het in onze reisverzekering als module erbij.
08/2018
05/2021
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 23 Feb 2017 14:11

Re: ANWB wel of niet ?

Ben jaren lid geweest van de ANWB en heb ze ook wel eens nodig gehad. Was erg blij dat ik op die momenten lid was anders betaal je echt een flink bedrag extra. Ook wel eens pech gehad ver van huis en midden in de nacht, toch minder fijn om dan familie wakker te moeten bellen.
Heb nu sinds een jaar een nieuwe auto en ben via de dealer gratis lid van hun eigen Pechservice (ook buienland en vervangend vervoer) zo lang ik mijn onderhoudsbeurten bij hun laat uitvoeren, dus geen ANWB pechhulp meer, maar nog wel lid.


@Merlin: Stel dat je alleen een kapotte accu blijkt te hebben dan is 150 euro echt wel zuur hoor.

Ik vind persoonlijk de ANWB echt niet heel duur.


Ik heb ook een motor maar daar heb k geen pechhulp voor. Ik ga nooit heel ver weg met de motor en mijn vriend heeft een motortrailer dus in geval van pech kan hij me ophalen. Gaan we wel ver weg dan zijn we altijd samen (motorvakantie oid) en mijn vriend kan de meeste reparaties aan de motor zelf.
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 23 Feb 2017 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem281

Bericht 23 Feb 2017 14:14

Re: ANWB wel of niet ?

Ja, wij vinden het waard. M'n man werkt een stukje rijden verderop en dan hebben we geen hulp om zijn auto thuis te krijgen. Bovendien vind ik de acties en kortingen ook leuk :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 14:16

Re: ANWB wel of niet ?

Hier hetzelfde als Bazinga, alleen dan ben ik degene die ver weg werkt. Mijn man heeft ze overigens als eens nodig gehad toen het startslot van z'n auto kapot was.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2017 15:37

Re: ANWB wel of niet ?

Ik had voorheen wel ANWB maar altijd zonder woonplaats service. Als ik stil sta in m'n woonplaats loop ik wel verder :P
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 23 Feb 2017 16:29

Re: ANWB wel of niet ?

In het begin wel gehad. Nu niet meer. Enkel lid. Dat is dan nog geen €20 per jaar geloof ik en dan krijg je wel de kampioen en pasje voor kortingen. Ik heb inmiddels een bronzen kaart wat meer korting oplevert.

Ik heb gratis pechhulp nl en buitenland bij het onderhoud van mijn auto bij de dealer incl vervangend vervoer enz. Ook kortingskaart van de dealer zelf voor gratis aanvullen vloeistoffen, batterij van de vergrendeling op afstand, winter sn zomercheck enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Feb 2017 17:37

Re: ANWB wel of niet ?

Weet wel dat als jij met de auto rijdt, jij ook lid moet zijn en dus niet bijv je man. Anders heb je er nog niks aan. Een lidmaatschap is persoonsgebonden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 18:13

Re: ANWB wel of niet ?

Mamsie schreef:Weet wel dat als jij met de auto rijdt, jij ook lid moet zijn en dus niet bijv je man. Anders heb je er nog niks aan. Een lidmaatschap is persoonsgebonden.


Dat is wel voortaan. Je koopt dan voor 5 euro een pas maar dan heb je alleen op dat kenteken pechhulp en een volledig lid op 4 kentekens per jaar.

Tegenwoordig is het ook niet meer zo dat je per kalenderjaar betaalt maar gewoon een jaar vanaf de datum dat je lid bent geworden.
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 18:14

Re: ANWB wel of niet ?

Ik heb het net toch maar afgesloten voor de zekerheid en dan het europa pakket met hulp in de woonplaats + een partnerpas van 5 euro.

Alleen kreeg niks van betalen te zien had graag meteen betaalt. Nu duurt het weer langer voordat je echt lid bent 2 dagen na betaling pas.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 23 Feb 2017 18:58

Re: ANWB wel of niet ?

Ik heb via mijn garage een pechhulpabonnement afgesloten, een stuk goedkoper dan de ANWB (waar ik in het verleden wel lid van was).
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 23 Feb 2017 19:35

Re: ANWB wel of niet ?

Ik vind het z'n geld ook wel waard, ik rijd voor m'n werk heel het land door en regelmatig 's nachts.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 23 Feb 2017 19:55

Re: ANWB wel of niet ?

Ik heb pechhulp via mijn autoverzekering. Dat was veel goedkoper dan bij de ANWB.
Laatst startte mijn auto niet, accu leeg en toen ik net was gaan zitten in huis op de bank, stond de pechhulp al voor de deur.
Echt heeeel erg fijn! Zo anel was de ANWB nooit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2017 19:57

Re: ANWB wel of niet ?

Nu nog niet ik heb het ingecalculeerd dat mocht het toch ooit nodig zijn dat ik dan extra betaal.
2015 💙

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers