Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 23 Feb 2017 11:21

Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn dochter (5) is zeer geïnteresseerd in cijfers en letters, kent ze en speelt graag spelletjes met letters en cijfers.
Ze loopt achter qua zindelijk zijn, kan/durft niet te fietsen.

Ze is meer bezig in haar hoofd, dan met lichamelijke dingen.
Wat valt jouw op bij je kind?
<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2017 11:28

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

M'n oudste had in de eerste jaren vooral cognitieve, vooral verbale, skills voorop staan en daarna pas motorische. Maar ik denk dat ze heel gemiddeld is, over het algemeen.

De jongste ontwikkelt zich ook heel gemiddeld.

Geen uitblinkers dus, wat mij betreft.
<<

Geel

Bericht 23 Feb 2017 11:42

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Geen flauw idee. Ik geloof niet in voor- en achterlopen.
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 23 Feb 2017 11:44

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Geel, hoe zie jij het dan? Als een kind iets nog niet kan, wat gezien de leeftijd wel zou moeten.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 11:45

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn dochter blinkt uit in leidinggeven. Ze instrueert haar broer en nichtje al en vertelt waar ze mee moeten spelen. Ook verplaatst ze ze. Bijvoorbeeld H.annah kom je hier? En als ze dan niet komt dan gebaart ze erbij. En als ze dan nog niet komt dan geeft een zacht duwtje in de rug en pakt ze haar bij de hand. En er wordt naar haar geluisterd. Mijn kleine Sofia bepaalt wat er gebeurt.

Verder is ze gemiddeld. Behalve haar groei. Ze is te klein. Mijn zoon is ook gemiddeld. Al vind ik dat hij nog niet zo goed praat. Hij is net twee en maakt nog geen zinnen, maar zegt losse woorden. Volgens mij is dat ook nog gemiddeld.Ook hij is qua groei te klein. Hij kan wel bovengemiddeld gek doen. Het is soms net een clown. Maar dat doet hij voor zijn jongste zusje. Die schatert het dan uit. Maar hij doet dan echt bovengemiddeld idioot.

Mijn jongste dochter is al helemaal gemiddeld. Niks speciaals.
Maar wel weer kleiner en fijner dan gemiddeld.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 23 Feb 2017 13:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 23 Feb 2017 11:47

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Grappig om te lezen HG.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Feb 2017 13:12

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Ze blinken uit in vriendelijkheid richting anderen en heel behulpzaam zijn.
Dit zie ik zelf ook wel maar hoor het ook van de school en van vriendinnen en familie. Altijd wel bereid om even te helpen of iets voor een ander te doen.

Wat ze minder goed kunnen vind ik lastig, ik kan heel veel dingen opnoemen die ik bij andere zie en zij echt niet kunnen. Zoals bijv de dochter van parel kan echt al vet goed handstanden maken. Nou hier echt niet. Maar ja is dat normaal dat een 5 jarige dat kan? Of blinkt de dochter van parel daar dan in uit?
Wat ze wel beter zouden mogen doen is op school voor zichzelf op komen, duidelijker maken dat ze iets echt niet leuk vinden.
:heart: :heart: 2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 13:17

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn kind blinkt uit in doorslapen :smile: Dat doet hij, enkele nachten uitgezonderd, al vanaf 5 weken. Sowieso slaapt hij goed, ook overdag.
Hij is niet zo'n lachebek, hij kan het wel maar hij doet het niet zo vaak. Komt vast nog wel.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 13:20

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Wat een topbaby heb jij Elliot. Mijn kinderen presteren alledrie op doorslapen in de nacht erg onder.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 23 Feb 2017 13:39

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Studiebol schreef:Ze blinken uit in vriendelijkheid richting anderen en heel behulpzaam zijn.
Dit zie ik zelf ook wel maar hoor het ook van de school en van vriendinnen en familie. Altijd wel bereid om even te helpen of iets voor een ander te doen.

Wat ze minder goed kunnen vind ik lastig, ik kan heel veel dingen opnoemen die ik bij andere zie en zij echt niet kunnen. Zoals bijv de dochter van parel kan echt al vet goed handstanden maken. Nou hier echt niet. Maar ja is dat normaal dat een 5 jarige dat kan? Of blinkt de dochter van parel daar dan in uit?
Wat ze wel beter zouden mogen doen is op school voor zichzelf op komen, duidelijker maken dat ze iets echt niet leuk vinden.


Mijn oudste dochter, de hanstandenqueen dus, kan bovengemiddeld goed sporten. Ze is niet bang, doet de raarste dingen als salto's, handstanden, de brug en probeert nu de overslag. Ook legt ze zo een puzzel van 100 stukjes neer. Daarentegen loopt ze flink achter met letters, cijfers etc. Ze doet lekker nog een jaar groep 2, ook om zich zekerder te maken - ze doet nu pas iets als ze het écht kan.

Mijn jongste dochter blinkt ook wel uit in grove motoriek, ze maakt kaarsrechte koprollen (net 2) en springt al zeker een maand of 9 met beide voeten van de grond. Daarentegen slaapt ze niet voorbeeldig, eet ze niet voorbeeldig én praat ze zeker nog niet voorbeeldig. Holly, die van mij is even oud als die van jou en ze praat ook alleen nog maar in losse woordjes hoor!
<<

Geel

Bericht 23 Feb 2017 13:50

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Orchidee1 schreef:Geel, hoe zie jij het dan? Als een kind iets nog niet kan, wat gezien de leeftijd wel zou moeten.
Er zijn gemiddeldes, maar elk kind is zichzelf. En dat is prima. Ik vind voor- en achterlopen negatief klinken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 13:54

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Geel schreef:
Orchidee1 schreef:Geel, hoe zie jij het dan? Als een kind iets nog niet kan, wat gezien de leeftijd wel zou moeten.
Er zijn gemiddeldes, maar elk kind is zichzelf. En dat is prima. Ik vind voor- en achterlopen negatief klinken.

Hier ben ik het trouwens wel mee eens. Ik merk ook dat ik er nu al zenuwachtig van word als David niet volgens de sprongetjes van oei ik groei ontwikkel, terwijl hij zich echt prima ontwikkelt verder.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 14:03

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Wat knap van jouw dochters, parel! Al die kunsten. Acrobaten in de dop! Dus K communiceert ook nog in woorden? S maakt al hele zinnen. H.annah gaat ook in de auto naar huis of opa eten in de keuken maken. Maar R komt niet verder dan auto, eten, slapen, hier en mama etc.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2017 14:04

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Oei ik groei heb ik in de tweede maand al bij het oud papier gegooid. Wat een stom boek. Volgens dat boek liepen mijn kinderen hopeloos achter. Terwijl ze het volgens mij (lekker gemiddeld) goed doen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Feb 2017 14:09

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn zoon was precies zo. Met 2,5 jaarging z'n spraak met sprongen vooruit en waren we verbaasd als er ineens een echte volzin tussen zat. Nu zingt hij ook liedjes, zo leuk!

Verder denk ik dat hij als gemiddeld (met standaard'afwijkings'grenzen) ontwikkelt.
L2014 & H2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 23 Feb 2017 14:09

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Geel schreef:
Orchidee1 schreef:Geel, hoe zie jij het dan? Als een kind iets nog niet kan, wat gezien de leeftijd wel zou moeten.
Er zijn gemiddeldes, maar elk kind is zichzelf. En dat is prima. Ik vind voor- en achterlopen negatief klinken.


Eens...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 14:10

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn neefjes (de ene is 4 en de ander bijna 2,5) praatten toen ze 2 waren ook nog niet in zinnen hoor. Ja, van die korte zinnetjes als: "mama ben je nou?" of "dag opa", maar verder.. Mijn oudste neefje zei op die leeftijd heel vaak POES als hij een kat zag, mijn jongste neefje zegt te pas en te onpas AUTO! Haha. Het komt wel goed hoor, volgens mij zijn jongens sowieso wat trager met praten dan meisjes, gemiddeld gezien. Mijn oudste neefje heeft inmiddels hele verhalen :)

HGL ja ik heb die neiging nu ook, maar ik vind het ook nog wel fijn om te kunnen zien wanneer hij een sprong heeft. Al moet ik zeggen dat ik tot nu toe nog niets heb gemerkt van de sprongen dus of het nou veel toevoegt om dat te weten...

♥♥
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 23 Feb 2017 14:15

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Geel schreef:
Orchidee1 schreef:Geel, hoe zie jij het dan? Als een kind iets nog niet kan, wat gezien de leeftijd wel zou moeten.
Er zijn gemiddeldes, maar elk kind is zichzelf. En dat is prima. Ik vind voor- en achterlopen negatief klinken.


Als ik weer eens twijfel of onzeker ben over de ontwikkeling, dan lees ik jouw zin, mooi geschreven!
En weet je, voor mezelf hoeft ze nog niet te kunnen fietsen etc, (hoewel zindelijk zijn wel erg prettig zou zijn), maar het is meer de reacties die ik van de buitenwereld krijg, waardoor ik onzeker wordt.
<<

Anoniem281

Bericht 23 Feb 2017 14:18

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Ik geloof ook niet zo in de voor- of achterlopen, maar kinderen kunnen wel al ergens goed in zijn. Mijn kind is supersociaal en lacht heel de dag!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Feb 2017 14:21

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Onze oudste blinkt uit in een enorme goedzak zijn. Alleen maar lief naar zijn broertje. Alle leidsters op de opvang krijgen bij binnenkomst een dikke knuffel. Ik zie hem gewoon echt geen ruzie maken. Behalve met papa en mama :laughcry:.
Waar hij echt niet goed in is, is praten. Daarin loopt hij wel écht achter. Maar daar zijn we hard voor aan het werken.

Onze jongste doet alles voor nu nog lekker gemiddeld.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Feb 2017 14:31

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Ik heb het oei ik groei boek een keer geleend van een vriendin.
Ik heb meermalen vol verbazing gelezen wat kinderen op een bepaalde leeftijd al zouden moeten kunnen en welke spelletjes, oefeningen etc er wordt geadviseerd bij een bepaalde leeftijd.
Als ik mag geloven wat daar in staat dan loopt onze zoon ontzettend achter.
Dus heb het boek weer weggedaan en zoon ontwikkelt zich maar fijn op zijn eigen tempo.

Hij heeft trouwens wel een groot talent voor gek en idioot doen. Hij is echt een clown en maakt iedereen aan het lachen :smile:
<<

anoniem203

Bericht 23 Feb 2017 14:38

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Mijn jongste blinkt uit in puzzeltjes maken en dingen raden (bijv. bij Dora op tv "gaan we nu over de brug of gaan we varen in de boot?" En hij loopt achter met praten. Is nu eigenlijk sinds een maand dat hij echt is gaan praten.

Oudste blinkt uit in zijn fantasie. Altijd al zo geweest. Hij kan zich goed in zijn eentje vermaken met wat auto's, Lego enz en kan dan hele verhalen verzinnen. Hij loopt achter met zindelijk zijn 's nachts.
<<

Geel

Bericht 23 Feb 2017 14:40

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Bazinga schreef:Ik geloof ook niet zo in de voor- of achterlopen, maar kinderen kunnen wel al ergens goed in zijn.
Ja, maar dat vind ik dus nét iets anders. Kan niet zo goed uitleggen waar 'm dat in zit trouwens.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Feb 2017 14:42

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Iets goed kunnen is niet voorlopen denk ik.
Mijn dochter is echt een kei in knutselen en tekenen. Van niet iets maken is helemaal haar ding, maar dat is niet echt voorlopen. Zijn ook kinderen die dat juist helemaal niet hebben, en die lopen dan ook niet achter.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Feb 2017 15:03

Re: Waarin blinkt jouw kind uit en waarin loopt kind achter?

Parel, grappig om het verschil te zien. S is iets ouder dan K, hij probeert weleens te springen maar bakt er nog weinig van, een koprol zie ik hem echt nog niet maken! Echt knap dat ze dat allemaal al kan!

Dat S motorisch niet heel snel is dat wisten wij al, hij liep precies met 1.5, prima verder maar niet snel. Hij doet dingen ook pas als hij zeker weet dat hij het kan, dus 3 dagen nadat hij los ging lopen kon hij ook al voetballen bijvoorbeeld.
Hij eet dan wel weer heel goed, eigenlijk gewoon alles en kan ook al heel netjes met vork ( en hij vind ook met mes :palm: ) eten, hij slaapt sinds hij 5 maanden is elke nacht door en kletst ons echt de oren van het hoofd, hij maakt 4 woorden zinnetjes en kan in de supermarkt bijvoorbeeld de halve groenten en fruit afdeling opnoemen inclusief paprika, tomaat, ui e.d.

Hij is ook wel wat klein van stuk, maat 80 wordt nu te klein dus ik koop nu 86 voor hem, daardoor zijn mensen vaak wel verbaasd als ze hem horen praten, maar ik denk dat dat vooral komt omdat hij dus jonger oogt.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers