Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tof kraamcadeau

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2017 21:02

Re: Tof kraamcadeau

Ik heb het nestje voor m'n babyshower gekregen. Ik vond het echt een leuk cadeau. Moet nog in de praktijk zien hoe 't bevalt natuurlijk.
Een speelkleed, mobiel, wikkeldeken en wagenspanner staat hier nog op de 'grote wensen lijst'.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 21:07

Re: Tof kraamcadeau

Speelkleed wil ik samen met mijn oma zelf gaan maken, dat komt er nog even als extraatje bij haha :D Dat zijn ook van die dingen die jaaaaren meegaan en gewoon super handig blijven.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 22 Feb 2017 21:28

Re: Tof kraamcadeau

Je vroeg nog tips voor boeken, ik heb het grote boek van Jip en Janneke gekregen van collega's. Nu is dochter daar nu nog veel te klein voor, maar lijkt me dat ik daar veel plezier van ga hebben. En ik heb het boek Monkie gekregen, een prentenboek zonder tekst over een kindje dat zijn knuffel verliest en uiteindelijk wel weer terug krijgt. Hele leuke tekeningen en ik vind het wel een leuk idee om er zelf het verhaal bij te verzinnen.
december 2016
juli 2019
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Feb 2017 21:54

Re: Tof kraamcadeau

Boeken hebben we niet specifiek voor dochter maar zoon is nu helemaal fan van de boekjes van Liselotje.

En een sieradendoosje? Zo een bv met een ballerina erin.
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 22:06

Re: Tof kraamcadeau

Jip & Janneke boek had ik voorgesteld (heb 'm zelf ook nog van vroeger) maar zij heeft die van haarzelf nog!
<<

Anoniem257

Bericht 22 Feb 2017 22:11

Re: Tof kraamcadeau

Hier was iets voor het slapen ook een groot succes geweest. Ik gebruikte maar eentelefoon met een app haha. Achteraf had ik zeker zoiets willen hebben. Nestje heb ik niet veel mee aangezien je van een voedingskussen ook een nestje kan maken (al is het wel weer iets anders dan zo'n echt nestje )
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 22:15

Re: Tof kraamcadeau

Ik neig inderdaad naar iets met muziek voor bij het slapen og toch dat babynestje.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 22 Feb 2017 22:31

Re: Tof kraamcadeau

En een gepersonaliseerd cadeau? Hier hebben we bijvoorbeeld eens een houten stoeltje met print van het geboortekaartje gegeven. Het kind in kwestie is inmiddels 5 jaar oud, maar heeft er nog dagelijks plezier van.
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 22:32

Re: Tof kraamcadeau

Ja, dat zou inderdaad ook nog een idee kunnen zijn. Daar ga ik me even in verdiepen!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Feb 2017 22:39

Re: Tof kraamcadeau

Boekentip: Rupsje Nooitgenoeg,er zijn verschillende varianten van het boek van, erg leuk!
<<

Anoniem316

Bericht 22 Feb 2017 22:47

Re: Tof kraamcadeau

Ohh ik heb nog een leuke tip. Ik pm je die even omdat ik anders te traceren ben op dit forum haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2017 22:50

Re: Tof kraamcadeau

Sawadee schreef:Boekentip: Rupsje Nooitgenoeg,er zijn verschillende varianten van het boek van, erg leuk!


Ja die wil ik ook heel graag nog!
Let's discover the world together.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 23 Feb 2017 05:49

Re: Tof kraamcadeau

Babynestjes worden bij ons kraambureau afgeraden. Omdat de kinderen met hun gezicht/mond tegen de opstaande rand kunnen gaan liggen. Vandaar dat ze niet veilig zijn.

Boeken zijn altijd leuk. Rupsje Nooitgenoeg hebben wij vorige week van mijn schoonzus gekregen. Blijft echt een leuk boek.
10-08-2017 ♥
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 23 Feb 2017 06:55

Re: Tof kraamcadeau

Wij vonden boeken heel leuk, ook zeker boeken waar de naam van de baby in is verwerkt.
27-12-2011
03-06-2013
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Feb 2017 07:19

Re: Tof kraamcadeau

Wij kregen inderdaad ook een stoeltje met het kaartje er op, dat vind ik nog steeds wel een heel leuk cadeau, hij heeft vanaf het begin in de woonkamer gestaan en nu wordt er ook echt dagelijks gebruik van gemaakt, al meer dan 2 jaar plezier van dus.

Een vriendin van mij had sock-on gekregen van collega's en heeft ze nooit gebruikt omdat ze zo lelijk zijn. Dat ben ik persoonlijk wel met haar eens dus dat zou ik ook echt nooit geven.

Misschien is een jaar abonnement op een dierentuin als ze die in de buurt hebben ook wel leuk, wij hebben die gekregen toen S 1 maand oud was en konden die op elk gewenst moment activeren, hebben we echt heel veel plezier van gehad.

Boeken vind ik inderdaad ook heel leuk en als mensen aan mij vragen of we nog wensen hebben dan zeg ik dat meestal. Maar over het algemeen zijn die wel een stukje goedkoper dan het hier boven genoemde bedrag.

En misschien iets van een kraambezoekboek? Of een boek voor het eerste jaar? Je hebt tegenwoordig hele hippe boeken in zwart wit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Feb 2017 07:54

Re: Tof kraamcadeau

Ik vond cadeautjes met naam er op erg leuk. Houten stoeltje, kapstokje. Dingen waar ze nog nog steeds wat aan heeft.

En wat betreft een boek. Wij kregen een groot boek van dikkie dik. Jip en Janneke vind ik ook leuk.
Of een mooi prentenboek, rupsje nooitgenoeg, ga je mee kleine beer, raad eens hoeveel ik van je hou, wil je mijn vriendje zijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2017 08:26

Re: Tof kraamcadeau

Is een zilveren bestekje misschien een idee?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 09:41

Re: Tof kraamcadeau

Ooooh vergeet ik trouwens het allertofste cadeau wat wij tegenwoordig geven aan echt goede vrienden en wat we zelf gaan maken voor ons kleine wurmpje:

Een handgemaakte stempel, gemaakt door een vrouw die ik via een creatief marktje ken, met een afbeelding en naam van het geboortekaartje. Kan dus wel pas gemaakt worden nadat de baby geboren is, maar ze is heel snel. Met die stempel kan je dan textiel stempelen zoals bijvoorbeeld rompertjes of bijvoorbeeld later als ze groot zijn de gymshirtjes enzo met de naam er in. Wij hebben het nu een aantal keer gegeven als kraamcadeau en het was echt een van de tofste cadeaus zeiden ze. Ik ga vandaag vragen aan haar of ze er eentje wil maken van ons geboortekaartje nu het ontwerp het klaar is, kunnen we alvast gaan stempelen.
Kosten verschillen per grootte stempel, maar tussen de 30 en 40 euro. Ik heb ook een grote stempel laten maken van mijn bedrijflogo en dat was rond de 60 euro. Je krijgt het in een mooi zakje, met een rompertje er al bij, echt heel leuk pakketje. Voor info kan ik je de naam PMen :)
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 09:53

Re: Tof kraamcadeau

Ik dank God nog steeds op m'n blote knieën voor het slaapschaap dat ik van Exo, Joan, Cotton en Bazinga heb gekregen. Toen ik hem niet had miste ik hem ook niet, maar toen hij er eenmaal was sliep David ineens gewoon in z'n eigen bed zonder gemopper. Echt een wonderlijk apparaat.
Een babynestje heb ik nooit gemist, maar goed, misschien had ik dat ook wel heel fijn gevonden. David heeft bij ons gewoon tussenin geslapen of bovenop mij de eerste weken. Ik durfde het niet aan met het aankleedkussen. Ik weet nog hoe zweterig ik het zelf vond om die laatste weken op dat plastic te slapen dus dat wilde ik m'n baby niet aandoen. :nerd:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2017 11:04

Re: Tof kraamcadeau

@Marin, zit er dan speciale inkt bij die niet uit te wassen is? Lijkt me wel, maar ik stel 'm toch deze vraag haha.

Erg tof zeg!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 11:23

Re: Tof kraamcadeau

Ja stempelkussens met textielinkt. Mocht je ze daar niet voor willen gebruiken kan gewone inkt natuurlijk ook. Ik heb net een aanvraag gedaan voor twee stempels van ons kaartje, eentje voor de enveloppen (dus geen textiel) en eentje wel voor textiel met z'n naam er bij. Vet leuk.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Feb 2017 16:24

Re: Tof kraamcadeau

Ik vind zelf een babynestje geen leuk kadoo, maar goed je vriendin wel en daar gaat het om. Zo'n slaapschaap klinkt ook cool. Wat ik verder leuk vind zijn dingen als een hobbelpaard, loopauto of loopfiets. Wel voor als de baby groter is dus.
En sorry Marin, maar zo'n stempel lijkt mij dus helemaal niks. Die zou ik toch niet gebruiken.
<<

Anoniem219

Bericht 23 Feb 2017 16:26

Re: Tof kraamcadeau

Bij de geboorte van de jongste heb ik een houten groei meter gekregen, ik mocht zelf uitkiezen hoe hij eruit ging zien, met haar naam erop. Die hangt nu aan de muur thuis en ziet er heel leuk uit met al die streepjes en data erbij!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 16:54

Re: Tof kraamcadeau

Luisa schreef:Ik vind zelf een babynestje geen leuk kadoo, maar goed je vriendin wel en daar gaat het om. Zo'n slaapschaap klinkt ook cool. Wat ik verder leuk vind zijn dingen als een hobbelpaard, loopauto of loopfiets. Wel voor als de baby groter is dus.
En sorry Marin, maar zo'n stempel lijkt mij dus helemaal niks. Die zou ik toch niet gebruiken.


Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen?
Dingen zoals een loopfietsje of hobbelpaard vind ik meer voor een 1 of 2 jarige verjaardag. Dat lijkt mij dan weer onnodig voor een geboorte. Ieder z'n smaak toch?

Ik vind het zelf enorm leuk om te geven omdat het echt persoonlijk is in de stijl van het geboortekaartje en de naam en je zelf kunt weten waar je het voor gebruikt. Ik vind dat zelf veel leuker dan naar de Prenatal gaan voor een cadeautje, wat we ook wel eens doen/deden.

Zo'n groeimeter klinkt ook heel leuk Aagje!
Let's discover the world together.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Feb 2017 18:12

Re: Tof kraamcadeau

Ik vind boeken erg leuk om te krijgen op dit moment. Kleertjes ook wel, maar wel het liefst van mensen die mijn smaak kennen. Moet zeggen dat ik tot nu toe ook alleen nog maar leuke kleding gehad heb! Verder vind ik een cadeaubon ook wel fijn eigenlijk. Maar dat valt niet echt onder de categorie tof kraamcadeau.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels