Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is disney in het weekend te doen ??

<<

Anoniem204

Bericht 22 Feb 2017 10:20

Is disney in het weekend te doen ??

Hoi hoi,

Wij willen heel graag naar disney toe.

De scherpste aanbieding die ik heb gevonden is op 30 juni. Het kost dan 445 euro voor 3 personen in het magic circus hotel incl entree op dag 1 en op dag 2 incl ontbijt. En als je met de bus wil met 3 personen kost het 545 euro.

https://www.oad.nl/frankrijk/disneyland ... ataPrijzen

https://www.oad.nl/frankrijk/disneyland ... ataPrijzen


Liever zouden wij doordeweeks gaan i.v.m. De drukte maar ik kan gewoon geen scherpere aanbieding vinden.
Ik weet echt niet het verschil tussen doordeweeks of weekend met de drukte.

Is disney in het weekend te doen of zouden jullie toch echt doordeweeks gaan ??
Is dit hotel een beetje leuk?

Voorkeur bus of auto? Met de bus is maar 100 euro duurder dan met de auto en met benzine en tol ben je natuurlijk ook het nodige kwijt maar je bent later in het park op dag 1.

Groetjes Merlin
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2017 10:36

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Oh absoluut auto. No way dat ik een bus ga zitten met allemaal andere mensen, dat ik me moet houden aan de bustijden en dat ik me ga ergeren aan het feit dat ik afhankelijk ben van iets anders. Daarnaast, maar dat is vast persoonlijk, ben ik gewoon gehecht aan zelf rijden.

Tol is niet zo duur joh: dat is hooguit 20 euro ofzo: de meeste stukken naar Disney zijn tol-loos en anders moet je even een route uitstippelen dat echt volledig tolvrij is.
Disney is wel te doen in het weekend, het ene weekend is ook het andere niet maar je moet er niet vanuit gaan dat je dan álle attracties kan doen. Vaak heb je toch wel lange wachttijden, of iig langer dan door de week en als je alles wil zien is twee dagen op een rustige dag al vrij krap. Zeker als je ook nog Studios in wil.
<<

Anoniem204

Bericht 22 Feb 2017 10:45

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Wij willen zeker geen wilde atracties bezoeken maar meer de rustige, shows, leuk rond kijken.
Wij houden zelf ook niet van wilde atracties.
We hebben ook een kindje van 2,5 bij ons en het moet vooral ook leuk zijn voor hem.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Feb 2017 11:03

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Eerlijk gezegd vond ik het doordeweeks zelfs nog heel druk. Wij gingen van donderdag tot zaterdag, in december maar buiten de schoolvakantie. Op donderdag en vrijdag was het al heel druk, op zaterdag vond ik het echt een hel. Ik zou dus echt doordeweeks gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem184

Bericht 22 Feb 2017 11:09

Re: Is disney in het weekend te doen ??

December is sowieso een mega drukke periode. Ik denk dat het nu wel weer meevalt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Feb 2017 11:12

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Ook in het weekend? Ik vond het destijds doordeweeks eigenlijk al veel te druk. Stel dat het nu in het weekend zo druk is als toen doordeweeks, dan zou ik dat al reden genoeg vinden om nu dus doordeweeks te gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem184

Bericht 22 Feb 2017 11:19

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Haha, ik heb eigenlijk helemaal geen recente ervaring met Parijs, alleen maar met Disneyworld. Daar merkte ik in drukte in elk geval weinig verschil tussen een zaterdag of zondag of een doordeweekse dag. Ik heb op Instagram wel redelijk wat (recente) foto's voorbij zien komen van Disneyland Parijs (ik zit nog steeds helemaal in m'n Disney-mood :redface:) ook foto's gemaakt in het weekend en daar zag het er echt enorm veel rustiger uit dan bij ons destijds in Disneyworld, dat ik een weekend Disneyland zonder twijfel aan zou durven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Feb 2017 11:23

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Een kennis van me is er 1,5 week geleden geweest in het weekend, en die vond de drukte behoorlijk tegenvallen. Lange wachttijden overal voor een 'gewoon' onbeduidend weekend in februari.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Feb 2017 11:24

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Ik vond Disneyland echt heel erg tegenvallen (en ik weet dat ik daarin in de minderheid ben), dus misschien is mijn mening gewoon negatief gekleurd en leek de drukte daardoor ook erger of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 22 Feb 2017 14:17

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Wij gaan hetzelfde weekend naar Disney maar hebben vrijdag t/m maandag toegang tot het park. Dus we hoeven niet het hele park op een dag te zien. Ook hebben we een lunch met disneyfiguren gepland staan zodat we niet in de rij hoeven voor een "handtekening". Misschien is het een optie om ermeen dagje entree aan te plakken?

Edit: zo'n lunch is stervensduur hoor ik net van mijn man. €65 per volwassene en €35 per kind :wtf:
<<

Maxine

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 02 Jan 2017 11:48

Bericht 22 Feb 2017 14:27

Re: Is disney in het weekend te doen ??

In het weekend zou ik absoluut niet gaan, ook niet buiten de schoolvakanties om. Ik ga regelmatig naar disney doordeweeks en op donderdag en vrijdag is het eigenlijk al te druk.

Een tip trouwens voor mensen die disney te druk vinden, ook doordeweeks, ga buiten de schoolvakanties om in een week waarin het nieuwe evenement (halloween, kerst, summer fun etc) nog niet begonnen is of wanneer ze bezig zijn met opbouwen. Ik ging van 29 sep t/m 3 okt. Halloween begint op 1 okt dus de eerste 2 dagen kregen we daar niks van mee, maar vanaf 1 okt veranderde het park in halloween sfeer. Je pikt dan toch een beetje van zo'n sfeer mee, maar omdat het veel minder is dan bv op eind okt gaan er minder mensen.

Jan/Feb/mrt en apr zijn ook vrij druk, eind mei iets minder, mits het geen meivakantie of andere feestdag is, jun/jul/aug is gewoon niet te doen zo druk, begin en eind sept is het redelijk rustig, begin okt ook nog wel en daarna kun je beter tot januari gewoon niet gaan. Kijk trouwens niet alleen naar nl schoolvakanties, maar ook die van belgie, duitsland en frankrijk.

Als iemand nog iets anders wil weten over disney, pm me maar, ik ben er nu zo vaak geweest dat ik veel vragen wel kan beantwoorden.
<<

Anoniem244

Bericht 22 Feb 2017 20:50

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Kijk eens via de Belgische site.
Wij gaan eind april 5dagen naar Disney en via de nl site zouden wij voor 2 volwassenen en 2 kinderen, 4 nachten en 5 dagen Disney 400,- meer betalen. Via de Franse en Belgische (makkelijker want in het NL ;-)) betaal je minder.

Ik vond vrijdag en zaterdag wel echt een stuk drukker trouwens dan de dagen daarvoor (was wel in de zomervakantie). Maar denk dat het volgend jaar sowieso vaak wel druk is ivm scherpe aanbiedingen en hun verjaardsg
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Feb 2017 21:43

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Via Frankrijk is niet altijd goedkoper, ik ben toevallig vandeweek ook aan het vergelijken geweest. Frankrijk kwam op 1200 euro uit ofzo, en via Duitsland rond de 800.
Ook de aanbiedingen verschillen, bij het ene land krijg je er eten bij, bij het andere land niet.

Ik zou niet voor die aanbieding gaan die je gevonden hebt, het is maar 1 dag in Disney, en met een bus.
Zoals gezegd is zou ik dus echt via de Disneyland site zelf gaan!
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 09:08

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Nee met de auto is 2 dagen entree gewoon op dag 1 en op dag 2 voor 445 euro ende derde dag weer naar huis.

Ik kan helaas echt geen scherpere aanbieding vinden voor doordeweeks zouden diezelfde week ook vanaf woensdag kunnen. Komen alleen maar bedragen van + 700 euro voorbij op wat voor site dan ook.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Feb 2017 10:30

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Ik stuur je even een PB Merlin!
Vind het leuk om met je mee te zoeken.
<<

Anoniem244

Bericht 23 Feb 2017 11:03

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Via de Belgische site van magische nachten kwam ik idd ook op 714,- uit voor 2 nachten, 3 personen, doordrweeks
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 11:03

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Graag maar ik denk dat dit de scherpste aanbieding is die je kunt vinden :smile:
<<

Anoniem204

Bericht 23 Feb 2017 11:04

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Toch raar het verschil van 714 euro en 445 euro voor precies hetzelfde alleen dan in het weekend zoveel goedkoper.

Dacht dat, dat altijd andersom was.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2017 11:30

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Wij zijn trouwens met de trein gegaan, dat scheelde al best veel met de bus. En dan in een niet zo duur hotel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem244

Bericht 23 Feb 2017 11:36

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Wij waren ook 300,- goedkoper uit voor 4 als we zo tm do gingen, wilde in 1e instantie ma tm vr

Heb je ook al gekeken als je bv Davy crocket of een hotel in de buurt los doet en dan los entreeticket Disney?
<<

Anoniem204

Bericht 26 Feb 2017 09:38

Re: Is disney in het weekend te doen ??

De enige aanbieding die ik verder nog heb kunnen vinden is deze :

https://book.disneylandparis.com/HotelR ... State.aspx

Of deze https://www.oad.nl/frankrijk/disneyland ... ataPrijzen

Met allebei hun eigen voor en nadelen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 26 Feb 2017 12:10

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Bij Kras kom ik uit op 556 euro bij aankomst op 28 juni en vertrek op 30 juni.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 12 Mrt 2017 15:18

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Beetje late reactie, maar misschien heb je er iets aan...

Wij zijn in nov 2015 met de bus geweest in combinatie met veronica. We kwamen op vrijdag rond 13 uur aan en hadden tm zondag entree. Zondag vertrokken we rond 17 uur geloof ik. Het is ons ontzettend meegevallen toen. Mijn briend rijdt geen auto en ik heb een spierziekte waardoor ik dat stuk naar Frankrijk niet kan/durf te rijden. 2-3 uur is de max.

Met het Disney event zit je goedkoop in een echt Disney hotel, heb je 3 dagen entree ipv 2 en is op zaterdagavond het studios park speciaal geopend. Zoon en ik gingen naar bed, maar mijn vriend kon overal zo doorlopen die avond.

Je kan het pakket ook zonder bus, dus met eigen vervoer kopen trouwens.

Op 5 mei ga ik samen met zoon met de bus voor 1 dag heen en weer. Was maar € 25, dus dan hebben we die nachtrit er wel voor over. In november gaan we met het hele gezin weer met het Veronica event.
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 02 Apr 2017 21:01

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Is er nog iemand die binnenkort gaat? Ik zoek een Mickey knuffel die daar verkocht wordt. Wie wil die voor mij meenemen en vervolgens opsturen? Uiteraard worden de kosten vergoed.
<<

Anoniem244

Bericht 03 Apr 2017 13:30

Re: Is disney in het weekend te doen ??

Ik ga 23 tm 27 april
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers