Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vast bedritueel

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Feb 2017 15:04

vast bedritueel

Hebben jullie al snel een vast bedritueel toegepast? Zo ja: vanaf wanneer? Wat deed je? Deed je dat bij alle slaapjes?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Feb 2017 15:10

Re: vast bedritueel

Ja bij m'n oudste deed ik vanaf het begin hetzelfde, boekje lezen, slaap kindje slaap zingen en in bed.
Bij m'n jongste is het ritueel: in bed leggen. Arm jochie komt er echt wat bekaaid van af :) Maar hij slaapt er prima op, zodra de deur dichtgaat hoor ik hem niet meer.
#teammaple🍁
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Feb 2017 15:13

Re: vast bedritueel

Bij de oudste als baby: in bed leggen, kus op zijn voorhoofd, muziekmobiel aan en slapen.
Bij de jongste hetzelfde. Alleen gaat ze 's avonds altijd mee naar boven (als ze wakker is) als ik de oudste in bed leg, en dan lees ik dus voor hen samen een verhaaltje.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Feb 2017 15:16

Re: vast bedritueel

Ik doe niet echt een vast ritueel geloof ik. Ik geef hem een fles, doe hem in bad/onder de douche of niet (want dat doe ik niet iedere dag), kleed hem om/aan, doe zijn slaapzak aan en ik leg hem in bed. Meestal begint hij heel eventjes te mopperen, maar zodra ik zijn slaapschaap aanzet en hem een speentje geef is hij wel stil en voordat ik beneden ben slaapt hij al meestal. Ik zing trouwens wel altijd liedjes terwijl ik hem omkleed (meestal echt hele achterlijke liedjes, bijvoorbeeld op de melodie van 'In Holland staat een huis' zing ik: En David is zo lief/mooi/knap/leuk/slim). Overdag doe ik dat niet, dan leg ik hem gewoon in zijn kleren in bed. Of in de kinderwagen, als we gaan wandelen.
Als mijn man en ik hem samen naar bed brengen doen we altijd nog een soort kusjespalooza, dan geven we hem tegelijkertijd heel veel kusjes op zijn wangen. Dat vindt ie heel leuk :)

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 21 Feb 2017 15:23

Re: vast bedritueel

Niet echt een apart ritueel. Tanden poetsen, slaapzak aan, boekje lezen en in bed. Hij duikt dan meteen op z'n knuffels, ik geef hem heel veel kusjes waar hij om moet lachen en ik ga weg. Alles bij elkaar 5 minuten. Hij slaapt vervolgens in no time en we horen hem niet meer tot de volgende ochtend :hulde:

Overdag is het helemaal snel. Slaapzak aan, in bed, kus en weg.


Sommige vrienden/familie hebben een heel ritueel in de slaapkamer wat soms wel 20 of meer minuten duurt. Ben zo blij dat wij een makkelijke slaper hebben!
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 21 Feb 2017 15:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Feb 2017 15:25

Re: vast bedritueel

Ik doe bij de slaapjes overdag niet veel. Alleen een kus en het slaapbeertje aandrukken. 'Savonds doe ik dit ook alleen lees ik dan nog een verhaaltje voor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Feb 2017 15:46

Re: vast bedritueel

Wij doen nog niet echt wat.
Overdag probeer ik haar nu steeds in haar ledikant te kregen. Soms gaat dat twee uur goed (ze slaapt niet al tijd. Soms ligt ze 'te kletsen') en soms gaat het maar 45 minuten. Ik doe dan schone luier, slaapzak aan, in bed, speentje , kus en lampje aan (gaat na kwartier uit). Muziekdoos vergeet ik steeds.

In de nacht slaapt ze negen van de tien keer al omdat ik haar nog even omhoog hou. Dan leg ik haar weg, kusje en lampje aan.

Nu slaapt ze bij mij. Ze heeft de hele ochtend hazenslaapjes en is volgens mij bekaf. Dan maar lekker bij mama!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem236

Bericht 21 Feb 2017 15:46

Re: vast bedritueel

Jongste; fles, douchen (of niet) pyjama, tanden poetsen, babyfoon muziekje aan, slapen. Is ook altijd meteen stil
Oudste; douchen (of niet), pyjama, tanden poetsen, plassen, verhaaltje of liedjes zingen, uit bed voor slokje water, in bed, uit bed voor nog een plas, in bed, uit bed voor poepen, in bed, uit bed voor n knuffel, slapen :palm:

Bij beide kinderen is een muziekje altijd vast geweest.daar slapen ze goed door in.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Feb 2017 15:54

Re: vast bedritueel

Bij T. deden we al best snel een soort ritueel.
Dat begint met het geven van de vit. D druppels.
Nu gaan we daarna tanden poetsen en dan gaat hij in bed.
Dan lezen we een verhaaltje voor en spreken de dag even door. Daarna zingen we 2 liedjes, doen we zijn muziekjes aan en gaan we naar beneden.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Feb 2017 15:55

Re: vast bedritueel

Dit doen/deden we touwens alleen bij het slaapje 's avonds (was ooit 18u, is nu 19u/19.30u)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 21 Feb 2017 16:14

Re: vast bedritueel

Wij hebben wel een soort vast ritueel.
Voor de laatste fles zorgen we altijd al dat ze in nachtkleding en met schone luier is.
We geven haar beneden de laatste fles, in de wipstoel.
Daarna even boeren op schoot.
Dan naar boven, licht laat ik uit in haar kamertje(op de gang aan).
We stoppen haar in haar slaapzak, tanden poetsen, speen in, muziekdoosje aan en in bed.
Dan de deur dicht. Zodra ik beneden ben slaapt ze al.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Feb 2017 16:23

Re: vast bedritueel

Wij spelen na 't eten met z'n drieën op de grond (hoe burgerlijk en idyllisch :laughcry: ) en dan gaat één van ons de fles maken, de ander leest nog even voor uit een boekje, om weer rustig te worden. (Tijdens 't spelen wordt er wel 's gestoeid, kieteldood, kiekeboe'n als een malle enz.) Dan naar boven, tand :nerd: poetsen, schone luier en slaapzak om en hij krijgt de fles in z'n kamer, met een klein lichtje aan. Als de fles leeg is, doen we een poging tot boeren, maar die komt eigenlijk nooit, dus dan leg ik 'm neer, aai over z'n bol en dan krijg ik altijd een heel brede lach, waarna hij z'n duim in z'n mond propt. Lichtje uit en hij slaapt praktisch direct.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Feb 2017 16:31

Re: vast bedritueel

De oudste had al snel een ritueel van tandenpoetsen, verhaaltje, nog even praten (toen hij zelf kon praten) en dan slapen. Dit doen we nog steeds zo en dat gaat prima.

De jongste is nu 11 maanden en gaat tot nu toe gemakkelijk naar bed.
Beneden krijgt ze schone luier, pyjama en slaapzak aan, daarna flesje en na het uitbuiken naar bed. Meestal slaapt ze al in onze armen, maar soms ook niet. We leggen haar dan lekker in bed en ze slaapt vrij snel in.
We gaan haar straks ook voorlezen, maar tot nu toe is ze steeds te moe om wakker te blijven. Ze vindt boeken ook leuker om te slopen en op te eten eigenlijk :-)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Feb 2017 16:40

Re: vast bedritueel

Ik ben daar zo slecht in. We hebben nu min of meer dezelfde volgorde. Pyama aan tanden poetsen slaapzak aan en dan verhaaltje lezen of heel soms Sesamstraat kijken op mijn bed kus en naar bed. Verhaaltje sla ik ook nog wel eens over als hij moe is. Omkleden soms in de woonkamer dan heb ik 's middags z'n pyama en slaapzak al op de verwarming gelegd zodat die lekker warm zijn. Ben er echt oas met een jaar ofzo mee begonnen. Hij heeft zeker de eerste 9 maanden vooral op mij geslapen.
2015 💙
<<

Geel

Bericht 21 Feb 2017 17:01

Re: vast bedritueel

Olijfje schreef:Sommige vrienden/familie hebben een heel ritueel in de slaapkamer wat soms wel 20 of meer minuten duurt. Ben zo blij dat wij een makkelijke slaper hebben!
Betekent een ritueel dan dat het kind geen makkelijke slaper is? Een ritueel wordt door slaapexperts juist aangeraden. Bovendien hebben wij volwassen dat ook: tandenpoetsen, even naar de wc, nog even douchen, pyjama aan, nog even lezen en dan gaat je licht uit. Het zorgt ervoor dat je in de slaapmodus komt en geeft je hersenen een seintje om melatonine aan te maken. Helemaal niks mis mee.

Wij doen inderdaad altijd hetzelfde. Gordijnen dicht, wassen, tanden poetsen, pyjama en slaapzakje aan, nachtlampje aan, fles drinken, in bed, liedje zingen, muziekdoosje aan, kusjes en doei. Dit is trouwens ons avondritueel. Overdag is het korter, vijf minuten, maar ik doe wel altijd hetzelfde.

Jip, wij deden het vanaf een week of 6.
Laatst gewijzigd door Geel op 21 Feb 2017 17:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 21 Feb 2017 17:01

Re: vast bedritueel

Bazinga schreef: tand :nerd: poetsen
Echt hè, dit.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 21 Feb 2017 17:06

Re: vast bedritueel

Schone luier en slaapzak aan, ondertussen een beetje klieren en de dag doorspreken. Slokje water, samen de gordijnen dichtdoen en zwaaien naar buiten, slaap kindje slaap zingen, paar dikke kussen en in bed, muziekje aan en slapen.

Zou heel graag een verhaaltje voorlezen, maar S is vaak al zo moe dat ze echt geen zin meer heeft daarnaar te luisteren. Op welk moment doen jullie dat?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Feb 2017 17:14

Re: vast bedritueel

Schone luier aan
Pyjama aan
Muziekdoosje met dansende lieveheersbeestjes aan, daar lacht ze steeds om
In bed trekken we haar slaapzak aan
Speen in haar mond, reservespeen boven haar hoofd leggen
Knuffeltje bij haar leggen
Dikke kus geven, slaap lekker zeggen
Lamp uit
Muziekmobiel aan

En ze slaapt meesta voordat we beneden zijn
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem316

Bericht 21 Feb 2017 17:59

Re: vast bedritueel

Hier badderen (om de dag ongeveer), aankleden, fles, nog even knuffelen en dan het bed in. Overdag leg ik haar gewoon in bed.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Feb 2017 20:18

Re: vast bedritueel

Je hebt gelijk Geel, dat staat eigenlijk los van elkaar. En een ritueel is ook goed. Wij doen het tandenpoetsen verhaaltje etc ook in een vaste volgorde.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Feb 2017 20:32

Re: vast bedritueel

Pyjama aan en schone luier.
Fles waar hij de helft van drinkt meestal.
Dan zijn 2 fantastische tandjes poetsen, slaapzak aan en naar bed.
Als hij in bed ligt knuffelen we hem altijd nog.
Dan is het ongeveer 19:00. Al met al zijn we hier een kwartiertje mee bezig.
2016
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2017 21:05

Re: vast bedritueel

Samen de trap met lied. Alledrie samen in bad. Rustig de pyjama's aan. Nog even op de kamer spelen. Een fles op de kamer. Vitamine D. De tanden van de oudste twee worden gepoetst. Ook met lied. Slaapzakken aan. Oudste twee in bed, baby op schoot en dan nog een verhaal voorlezen. Ik ben wel 40 min bezig, maar dat vind ik niet erg.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Feb 2017 21:29

Re: vast bedritueel

Ik vraag me ook bijna af hoe je het voor elkaar kunt krijgen om geen ritueel te krijgen met een kind haha. Je doet het vaak toch in een bepaalde volgorde omdat op een gegeven moment gebleken is dat dat het handigst is. Ja, en eventueel voeg je er nog iets 'leuks' aan toe, maar ook dat is maar net als het handig is, of goed blijkt te werken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Feb 2017 21:36

Re: vast bedritueel

Ik vroeg me meer af vanaf wanneer je dat gaat Doen. Wij hebben nog niet echt een vaste volgorde overdag en avond. In de nacht wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 21 Feb 2017 21:50

Re: vast bedritueel

Die vaste volgorde 's avonds was bij ons vanaf het moment dat hij tussen de fles van 19 en 22 in z'n ledikantje sliep ipv bij ons op de arm. Vrij snel, na een week of 3 denk ik.
Beneden flesje geven, naar boven, verschonen en in bed.
Later werd dat uitgebreid met slaapzak aandoen, tandenpoetsen en verhaaltje voorlezen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers