Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij willen veranderen?

<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 21 Feb 2017 16:04

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Nu even niks. Ik ben heel blij met de recente veranderingen (werk en betere gezondheid). Dat waren wel echt dingen die hoog op het lijstje stonden.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 21 Feb 2017 16:10

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik zou graag een baan willen :ja:

Ben ik mee bezig, dus komt vast goed!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Feb 2017 17:40

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Infragilis schreef:
Jada schreef:Dat ik uiteindelijk kan zeggen dat mijn eetprobleem/eetstoornis (diagnose is nog niet vastgesteld) en de onderliggende problemen verleden tijd zijn. Maar de eerste stappen daarin zijn gezet dus dat gaat hopelijk helemaal goed komen.


Wat goed van je dat je de eerste stappen hebt gezet!! :ja:


Dank je wel :)
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2017 10:53

Re: Wat zou jij willen veranderen?

@Marin: Vind het mooi om te lezen dat je zo aan het cocoonen bent. Op mij kom je heel relaxed over, is dat ook zo?

@Joan: Wanneer heb je die cursus? Zelf heb ik daar ook eens naar gekeken, maar ben bang dat het voor mij te zweverig is.

@Mizz: Eet je wel gezond? En slaap je voldoende? Natuurlijk is moeheid is wat bij de winter "hoort", maar het hoeft echt niet!

@Susan: Wat voor fobie heb je? Goed dat je eraan werkt (gaat werken), het gaat je vast veel opleveren.

@Elliot: Oe dat is herkenbaar. Goed dat je zelf wel ziet waar het door komt. Zelf weet ik hoe moeilijk het is om in te zien dat de manier van een ander ook een goede manier kan zijn. Dat van het werk is ook herkenbaar! Hun referentiekader is anders. Iedereen heeft een andere beleving van zwaar/veel werk.
Hoop dat je snel wat minder knorrig bent. Komt vast goed als je wat meer lekker in het werk en moeder ritme zit.

@Minx: Balen dat je dat gevoel hebt. Probeer ook de kleine stapjes te blijven zien. Kleine stapjes vooruit is ook vooruit!

@Exo: Sorry :razz:
Overdenk jij ook altijd alles en wil je exact weten hoe een dag/gebeurtenis gaat verlopen?

@Thunder: Heb het zo met je te doen! Het gaat echt wel goed komen. :hug:

@Jeanette: Doe je er ook wat aan zodat je verder kan? Of zit je thuis met de kat op de bank af te wachten?

@Caro: Wat fijn dat je steeds meer tevreden wordt over jezelf. De energie komt wel weer, weet je waar het aan zou kunnen liggen?

@LG: Super goed dat je stapje voor stapje probeert verbeteringen aan te brengen. Alles tegelijk willen, werkt inderdaad averechts. Misschien kun je zoeken naar iemand die je kan ondersteunen?

@Phoebe: Wat heerlijk dat de vakantie je zoveel gebracht heeft! Ik vond het ook heel bijzonder om jullie belevenissen te volgen. Jullie gingen er zo positief mee om! Erg knap.

@Jada: Daar mag je echt heel trots op zijn. De eerste stappen zijn het moeilijkste!

@Bazinga: Dat klinkt toch wel heel heftig. Beïnvloed diegene je leven erg?

@HG: Met 3 kleine kinderen is er natuurlijk altijd wel wat, maar als je zelf weer helemaal fit bent, dan kun je dat zeker beter aan! :hug:

@Infragilis: Al een baan op het oog, of druk aan het solliciteren?
<<

Anoniem187

Bericht 23 Feb 2017 12:23

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Oh Alibi, lief hoe je op iedereen reageert! :heart:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Feb 2017 12:33

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik zou voornamelijk willen dat ik wat makkelijker zou zijn in geld uitgeven. En dan bedoel ik niet dat ik ons geld door ramen en deuren naar buiten wil gooien, maar dat ik gewoon minder lang nadenk over geld. We kunnen het allemaal makkelijk en we hebben echt genoeg geld maar toch overdenk ik alles te veel en te lang. Soms vind ik dat heel goed van mezelf hoor, maar vaak vind ik het ook niet leuk. Ik heb nogal snel het idee dat alles zoveel kost en dat we met een dagje zwemmen met het gezin en daarna nog wat eten al snel zoveel kwijt zijn (om maar een voorbeeld te geven), terwijl we allebei genoeg verdienen en we het allemaal makkelijk kunnen. We doen het dan vaak ook wel hoor, maar ik wil daar gewoon iets makkelijker in worden en niet meer alles 10 keer overdenken.
2012 & 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2017 12:34

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Serendipity schreef:Oh Alibi, lief hoe je op iedereen reageert! :heart:


+1

Ik heb een overgeeffobie, al heel lang. Vorig jaar ben ik ook in therapie geweest, maar dat verliep zo rommelig dat het is gestopt. Nu aangemeld bij een grotere instantie, heb al intake- en adviesgesprek gehad en nu sinds een maandje op de wachtlijst voor het eerste echte gesprek. Ik schat dat het nog een week of zes duurt voor ik aan de beurt ben. Ik heb er ook wel vertrouwen in, omdat ik me voor het eerst in lange tijd kan voorstellen hoe het is om die fobie niet te hebben, dat kon ik heel lang niet. Ik ben zelf nog lang niet zo ver dat ik niet meer angstig ben, maar ik kan me voorstellen dat het kan, en ik denk dat het daarmee begint.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Feb 2017 12:35

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Oh wat fijn Susan dat je het positief inziet. Ik wist niet dat je die fobie hebt maar het lijkt me wel lastig. Heb je daar alleen moeite mee bij jezelf of ook als je kinderen moeten overgeven?
2012 & 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 12:57

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik zou graag gelukkig willen zijn, vrolijker. En dan niet kortdurende vrolijk bij leuke afleiding maar zodra ik alleen ben toch vaak weer erg verdrietig en moe van het leven. Heb maandag huilend bij vriendje gelegen dat mijn leven al bijna dertig jaar van ene moeilijke periode overloopt in volgende moeilijke periode en wanneer het nou leuk of in ieder geval neutraal/prima wordt. En dat vind ik eng, neig weer teveel naar mijn depressie vroegere modus van "als dit het is, wat is er dan leuk aan, dan hoeft het niet hoor".

Hopelijk gaat hulp helpen komende tijd, al zal dat nog wel even duren. Volgende week vrijdag weer naar de POH-GGZ. Uberhaupt uitvogelen wat dit nou is is wordt al een issue vrees ik.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 13:04

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik vind het echt fijn om te lezen dat jij zo happy bent Marin.

En Jada en Susan: jullie zijn superstoer! Ik ben er van overtuigd dat iets herkennen, erkennen en ermee aan de gang willen al 80% van het probleem oplost! Succes!

Infragilis: ik duim voor je, jij bent zo'n leuke slimme meid dat komt vast goed!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 23 Feb 2017 13:08

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Elliot schreef:Ik ben de laatste tijd wat knorrig en heb een erg kort lontje. Daar probeer ik aan te werken, want ik vind mezelf geen leuk persoon zo.


:good:
04-2014
10-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 13:10

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Heb jij dat ook Fauve, of wat bedoel je precies?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2017 13:12

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Snoes schreef:Oh wat fijn Susan dat je het positief inziet. Ik wist niet dat je die fobie hebt maar het lijkt me wel lastig. Heb je daar alleen moeite mee bij jezelf of ook als je kinderen moeten overgeven?


Ook als de kinderen moeten overgeven. Dat maakt het heel lastig. Want ik ben er ook al bang voor als het (nog) helemaal niet aan de orde is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2017 13:12

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Whatever schreef:En Jada en Susan: jullie zijn superstoer! Ik ben er van overtuigd dat iets herkennen, erkennen en ermee aan de gang willen al 80% van het probleem oplost! Succes!


Dank je wel!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Feb 2017 13:29

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Elliot schreef:Heb jij dat ook Fauve, of wat bedoel je precies?


Ik mag hopen dat ze bedoelt dat dit voor haar ook geldt. Anders vind ik het een rare en nare reactie.

Whatever, ik vind het heel verdrietig om te lezen dat je zo met jezelf in de knoop zit. Knap dat je ermee aan de slag gaat en hopelijk kun je inmiddels wat meer open zijn naar je vriend zodat hij je waar mogelijk kan steunen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 13:30

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Carra schreef:
Elliot schreef:Heb jij dat ook Fauve, of wat bedoel je precies?


Ik mag hopen dat ze bedoelt dat dit voor haar ook geldt. Anders vind ik het een rare en nare reactie.

Whatever, ik vind het heel verdrietig om te lezen dat je zo met jezelf in de knoop zit. Knap dat je ermee aan de slag gaat en hopelijk kun je inmiddels wat meer open zijn naar je vriend zodat hij je waar mogelijk kan steunen.


Jezus, ik ging ervan uit dat het een "dit inderdaad, heb ik ook"-post was. Anders is het echt te triest voor woorden.

Thanks, lief van je.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Feb 2017 13:41

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik zou heel graag mijn werk willen veranderen, maar daar werk ik momenteel hard aan door te studeren. Verder zou ik van woonplaats willen veranderen maar dat is meer een doel voor over een paar jaar, daar heb ik nu wel vrede mee.
Daarnaast zou ik psychisch dingen willen veranderen maar ook daar werk ik hard aan en dat gaat steeds beter. Dat had ik 2-3 jaar geleden echt niet verwacht, toen zat ik zó diep.
Alle meiden met psychische klachten wil ik ook een knuffel geven. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen, als je de juiste hulp krijgt kan je je écht weer beter gaan voelen! :hug:
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 23 Feb 2017 14:54

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Wow Alibi wat ben jij lief!
Ik ben druk aan het solliciteren, maar dat wil nog niet lukken. Nou ja, druk, ik ben behoorlijk veeleisend maar dat ik mag ik van mezelf ook zijn na mijn vorige baan.

Dankjewel Whatever, lief!!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Feb 2017 16:17

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Alibi, wat lief! :heart:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers