Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even van me afschrijven

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Feb 2017 11:32

Even van me afschrijven

Jillz luistert zo ontzettend slecht. Net bij de fysio, gaan we weg wordt ze woest omdat ze mee naar huis moet. Thuisgekomen weer boos, omdat ze niet naar school gaat (pas om 1 uur), en dan slaat ze mij en huilt alles bij elkaar. Later gaat het weer, krijgt ze en koekje. Koekje op wil ze meer, krijgt ze niet weer boos en huilen. Pfff is het gewoon de fase van een 2 jarige? :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem201

Bericht 21 Feb 2017 11:35

Re: Even van me afschrijven

Ik ben 2 en ik zeg NEE!

Ja het is een fase!
<<

Anoniem315

Bericht 21 Feb 2017 11:40

Re: Even van me afschrijven

Herkenbaar. Toverwoord: rustig blijven.
Mijn oudste is 3 en zit helaas al zo'n anderhalf jaar in deze fase. Met de komst van het zusje is het nog erger geworden. Maar ja... We moeten er doorheen.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 21 Feb 2017 11:41

Re: Even van me afschrijven

Mijn zoon is drie en is ook zo. Word er soms ook echt moedeloos van. Als ik maar wat met hem ga doen, winkelen ofzo, dan is ie poeslief. Maar dat gaat helaas niet altijd.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Feb 2017 12:04

Re: Even van me afschrijven

Moesje schreef:Mijn zoon is drie en is ook zo. Word er soms ook echt moedeloos van. Als ik maar wat met hem ga doen, winkelen ofzo, dan is ie poeslief. Maar dat gaat helaas niet altijd.


En zodra je naar huis gaat wordt ze hels. Vorige week ook in de speeltuin, durf er haast niet meer naartoe :laughcry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 21 Feb 2017 12:15

Re: Even van me afschrijven

Haha heel herkenbaar. Driftbui op de grond gaan liggen huilen omdat iets niet mag of niet kan. Het gaat wel over. T. heeft dat haast niet meer.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Patsy

Bericht 21 Feb 2017 12:44

Re: Even van me afschrijven

Onze oudste is bijna 3 en zit in dezelfde fase. Ooit gaat het over, ik hoop snel.
<<

Anoniem280

Bericht 21 Feb 2017 13:13

Re: Even van me afschrijven

Wij zitten er ook dubbel en dwars in.
En eerlijk, ik vind het een pittige en geen leuke fase/leeftijd :palm:
Maar zodra wij iets afzonderlijk van elkaar met de kinderen ondernemen, zijn ze poeslief en luisteren ze ineens enorm goed.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Feb 2017 13:49

Re: Even van me afschrijven

Die fase heeft mijn oudste volledig overgeslagen. Lijkt me echt irritant!

Helpt het misschien iets als je vooraf aankondigt dat iets gaat gebeuren? Dus 'we gaan vanmiddag naar X', en dan 'over een uur gaan we naar X' en dan nog een kwartier van tevoren en 5 minuten van tevoren?
Dat deed en doe ik altijd wel bij m'n oudste, zodat hij nooit overrompeld is door een gebeurtenis.
#teammaple🍁
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 21 Feb 2017 14:15

Re: Even van me afschrijven

Zoals UN. En als ze boos wordt? Doei Naomi, daar ga ik niet op in. Duidelijke grens, ga je eroverheen krijg je straf.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 21 Feb 2017 14:17

Re: Even van me afschrijven

Mijn oudste heeft die fase ook overgeslagen, daar ben ik niet rouwig om zo te lezen :-). Maar ik vind het idee dat UN oppert wel een goede, zo is ze toch altijd voorbereid.
2012 & 2016
<<

Anoniem280

Bericht 21 Feb 2017 14:22

Re: Even van me afschrijven

Wanneer S. wakker wordt is het eerste wat ze zegt/vraagt, Mama, papa, auto? Wanneer er geantwoord wordt met nee, is zij al boos.
Ik negeer haar vraag daarna, want de vraag blijft ze herhalen.

Hetzelfde als een koekje, J. vraagt steevast, wanneer ze drinken krijgt, of ze er een koekje bij mag.
Hoezo koekiemonster :palm:
Maar bij het nogmaals vragen en wanneer ons antwoord nee is, ook boos, drammerig, zusje slaan, wegduwen etc.
Negeren wij haar gedrag, dan loopt ze zelf naar de keuken om een koekje te pakken.
En dat mag niet, wat ze dondersgoed weet.
(Dit is afgelopen vrijdag voorgevallen) J. hierop aangesproken, mama vind het niet leuk dat je zelf een koekje hebt gepakt.
Begint ze te lachen.
Uitdaagster.
Nee is bij ons nee, maar bij hun is het ja.

Hoe ga je er dan mee om?
Ik vind dat echt enorm lastig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2017 14:29

Re: Even van me afschrijven

Oei ik ga duimen dat D. die fase ook over gaat slaan, wat een ellende.

Caramba, ik lees jouw voorbeeld maar het klinkt mij wat soft in de oren om te zeggen "Mama vindt het niet leuk dat je zelf een koekje hebt gepakt". Ik zou eerder kiezen voor een variant waarbij het duidelijk is dat het niet mag en niet waarbij je alleen aangeeft dat jij het niet leuk vindt: "J., jij mag niet zelf koekjes pakken." (of iets in die trant).

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 21 Feb 2017 15:09

Re: Even van me afschrijven

Ja, mijne had dat ook ja. Het was zelfs zo erg dat ik tegenwoordig verbaasd ben als hij dingen gewoon zonder morren doet. Dat is bijna 3 jaar anders geweest. Wanhopig werd in ervan.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Feb 2017 16:05

Re: Even van me afschrijven

Ik kondig het ook aan vrij ver van tevoren, maar zodra ik haar schoenen aan wil doen loopt/rent ze weg alsof het een spelletje is zucht...

Toen ik haar vanmiddag op haalde bij de psz lag ze best hard te krijsen op de mat van de achterdeur naar het speelpleinen van de psz. Zegt een moeder zo welk kindje is dat, zeg ik dat is mijn dochter :palm:.

Ze ligt nu even op bed, zei de juf ook zal de vermoeidheid wel wezen .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 21 Feb 2017 16:13

Re: Even van me afschrijven

Herkenbaar. Hier is sinds deze week een strafhoekje. Dat werkt veel beter. En aankondigen doe ik ook altijd en een waarschuwing. En pick your battle, waarover ga je het gevecht aan.
Maar vind het wel erg om te lezen dat het bij sommige zolang duurt, daar zit ik ook niet op te wachten.
Maar het is gewoon normaal hoor.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Feb 2017 17:21

Re: Even van me afschrijven

Heb haar om half 5 uit bed gehaald, ze is zo moe, dat ze nu op de bank ligt te slapen, en dat doet ze normaal nooit! :laughcry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 21 Feb 2017 17:30

Re: Even van me afschrijven

Mijn dochter van 18 maanden heeft ook van die buien. Vaak is ze dan of moe of ze heeft honger.
Verder vertel ik ook altijd van te voren wat er staat te gebeuren, maar dat is lang niet altijd wat zij in gedachten had.

Ik hoop ook dat deze fase niet al te lang gaat duren :D.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Feb 2017 17:46

Re: Even van me afschrijven

Hier met 2 jaar en 3 mnd ook nog niet echt gelukkig, ik merk wel wat meer temperament maar niet op deze manier *afkloppen*

Caramba, ik probeer niet telkens nee te zeggen, maar bijvoorbeeld van het weekend gaan we samen met de auto, leuk he! Of we gaan zo lekker eten, als je nu een koekje eet zit je buik al vol. Zelfde boodschap anders verpakt. Daarnaast kan hij gewoon simpelweg niet bij de koekjes en als hij echt stout is gaat hij gewoon even in de hoek, ik zeg niet alleen dat mama dat niet zo heel leuk vind. Hij staat niet vaak in de hoek, maar als hij er staat dan weet hij ook dat het serieus is!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 21 Feb 2017 19:33

Re: Even van me afschrijven

Ja hoor, heel erg herkenbaar! Die van mij is ook 2 jaar en 3 maanden (net als van Minoessepoes) maar het is af en toe kommer en kwel. Volgens mij heb ik een half jaartje geleden ook een topic hierover geopend, dat ik mijn kind af en toe niet meer leuk vond. En wat bleek, toen ik die stress kwijt was, ging het met hem ook beter!

Vooral bij het naar bed gaan is het "neej, nie sjape"
Jammer dan, je gaat toch. Dus we zetten een timer op de oven en als die piept, ruimen we op en gaan we naar bed. En dat accepteert hij sinds een week :banaan:

Dikke knuffel! Mama zijn is af en toe helemaal niet leuk!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 21 Feb 2017 19:40

Re: Even van me afschrijven

Mijn kinderen hebben er allebei een handje van,de oudste nog steeds en die is 5.
Ik heb duidelijke grenzen en dat weten ze, gaan ze toch raar doen loop ik of weg, of ik documenteer het voor later als chantagemateriaal ;-)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Feb 2017 20:06

Re: Even van me afschrijven

Oreo schreef:Ja hoor, heel erg herkenbaar! Die van mij is ook 2 jaar en 3 maanden (net als van Minoessepoes) maar het is af en toe kommer en kwel. Volgens mij heb ik een half jaartje geleden ook een topic hierover geopend, dat ik mijn kind af en toe niet meer leuk vond. En wat bleek, toen ik die stress kwijt was, ging het met hem ook beter!

Vooral bij het naar bed gaan is het "neej, nie sjape"
Jammer dan, je gaat toch. Dus we zetten een timer op de oven en als die piept, ruimen we op en gaan we naar bed. En dat accepteert hij sinds een week :banaan:

Dikke knuffel! Mama zijn is af en toe helemaal niet leuk!


Dank je wel. Ze ligt nu op bed, hopelijk gaat ze gelijk slapen, en niet 10x wakker ivm op de bank slapen haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 22 Feb 2017 08:23

Re: Even van me afschrijven

Elliot schreef:Oei ik ga duimen dat D. die fase ook over gaat slaan, wat een ellende.

Caramba, ik lees jouw voorbeeld maar het klinkt mij wat soft in de oren om te zeggen "Mama vindt het niet leuk dat je zelf een koekje hebt gepakt". Ik zou eerder kiezen voor een variant waarbij het duidelijk is dat het niet mag en niet waarbij je alleen aangeeft dat jij het niet leuk vindt: "J., jij mag niet zelf koekjes pakken." (of iets in die trant).


Volgens mij heb ik haar naam wel genoemd, maar ik onthoudt lang niet alles meer.
Ze keek mij eerst wel met een pruillip aan en vervolgens begon ze te lachen.
Ze weet echt heel goed dat ze het niet mag pakken.

Ook als ik eten sta te koken, komen ze ombeurten, dit is vlgs mij doorgestoken kaart bij hun, want in de woonkamer hoor ik hun, in geheimtaal, smoezen.
Vervolgens komt S. naar mij toe en gaat bij lade staan waar koekjes liggen.
Mama, koekje? Nee S. Nu geen koekje, wij kunnen zo eten. Boos!
Daarna komt J. Vraagt precies hetzelfde, krijgt het zelfde antwoord, en zij wordt woest!
Begint dan vervolgens S. te duwen en te stompen en ik krijg meestal ook een duw.
Zeg ik iets van haar gedrag, en ze blijft woest, zet ik haar op de stoel in de woonkamer.
Leuk vind ze het niet, maar dan bedaard het vrijwel wel meteen.

Maar ze kunnen heel lang in een driftbui blijven hangen. Kan hun er soms moeilijk uit krijgen.
Zijn ze er uit, 2 tellen later precies hetzelfde weer.
Dat vind ik echt pittig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom