Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij willen veranderen?

<<

Anoniem193

Bericht 21 Feb 2017 09:23

Wat zou jij willen veranderen?

Aan jezelf, hoe je nu je leven leeft?

Zelf heb ik het idee dat ik de laatste tijd nogal op pauze heb gestaan, nu sta ik weer op play en wil ik ook genieten van de dingen die ik wel kan doen. De dingen die ik doe, wil ik dan ook bewust meemaken en niet op dat moment met andere dingen bezig zijn. Dus niet tijdens een spelletje met de kinderen, al een boodschappenlijstje maken etc.
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 21 Feb 2017 11:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2017 09:24

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik ben de laatste tijd wat knorrig en heb een erg kort lontje. Daar probeer ik aan te werken, want ik vind mezelf geen leuk persoon zo.

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 21 Feb 2017 09:28

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Elliot schreef:Ik ben de laatste tijd wat knorrig en heb een erg kort lontje. Daar probeer ik aan te werken, want ik vind mezelf geen leuk persoon zo.


Hier sluit ik mij een beetje bij aan, en ook bij wat Alibi zegt. Ik merk dat ik vaak met cerschillende dingen tegelijk bezig ben end aardoor gestressed raak. Het voelt voor mij dan veel drukker dan dat ik het daadwerkelijk heb. Denk dat ik daardoor dus ook een korter lontje heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2017 09:28

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik zit momenteel zo ontzettend in een fase van verandering, daar zou ik niets aan willen veranderen. Ik ben lekker aan het ontdekken hoe ik vorm ga geven aan deze nieuwe fase, dat vind ik juist leuk (en heel spannend). Ik merk nu al dat ik meer rust in m'n kop heb, meer tijd heb voor de dingen die ik echt wil en belangrijk vind en dingen even beter kan behappen en balanceren. Op dit moment zou ik dus even niets willen veranderen, dat gebeurt namelijk over een paar weken wel . :omg:
Let's discover the world together.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 21 Feb 2017 09:29

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik ben nog steeds best onzeker over dingen en heb altijd heel erg het gevoel dat ik me moet bewijzen om waardevol te zijn. Ik zou dat graag losgekoppeld willen hebben en mezelf waardevol vinden zonder daar succes aan te hangen. Hopelijk helpt de mindfulnesscursus waarvoor ik me heb ingeschreven. Ben in ieder geval heel benieuwd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2017 09:30

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik ben de laatste tijd snel/vaak moe, dat heb ik altijd in de winter, maar is wel vervelend. Dus dat zou ik wel willen veranderen.
Verder ben ik eigenlijk heel tevreden.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Feb 2017 09:31

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Elliot schreef:Ik ben de laatste tijd wat knorrig en heb een erg kort lontje. Daar probeer ik aan te werken, want ik vind mezelf geen leuk persoon zo.


Weet je ook waar je knorrigheid en korte lontje vandaan komt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Feb 2017 09:33

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik wil van mijn fobie af. Als dat lukt ben ik al een heel tevreden mens. Ik ga binnenkort weer in therapie (nu op wachtlijst) en ik heb goede hoop dat ik een eind kan komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2017 09:35

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Alibi schreef:
Elliot schreef:Ik ben de laatste tijd wat knorrig en heb een erg kort lontje. Daar probeer ik aan te werken, want ik vind mezelf geen leuk persoon zo.


Weet je ook waar je knorrigheid en korte lontje vandaan komt?

Ja ik denk door de veranderingen de laatste tijd. Ik ben met name knorrig naar mijn man als hij iets 'anders' doet met de baby dan dat ik het zo doen. Bijvoorbeeld als hij hem naar mijn mening niet snel genoeg op bed legt of juist te snel weer eruit haalt. Ik moet gewoon nog even mijn plek vinden als moeder :)
En als er dan mensen op m'n werk met zeikerige verhalen komen (bijvoorbeeld dat ze het zoooooo druk hebben terwijl ze qua werklast echt heel weinig werk toebedeeld hebben gekregen) dan merk ik dat ik daar echt chagrijnig van wordt.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Feb 2017 09:41

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik heb het idee dat ik op pauze sta. Huizen is het elke keer net niet. Werk kreeg ik weer eens te horen dat ik te snel wil. Rechtzaak is nog niet klaar want we zijn het alles behalve eens met de uitspraak er miste volgens de rechter nl 1 bewijsstuk die we dus nu nog 'even' moeten proberen te regelen. Psycholoog gaat me allemaal te langzaam dus dat tempo ook maar weer even opvoeren.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 21 Feb 2017 09:44

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Alibi schreef:Aan jezelf, hoe je nu je leven lijdt?
.


Ik lijd m'n leven gelukkig niet. Dat zou miserabel zijn :(

Ik zou willen veranderen dat ik wat meer geniet van het leven. Dat gaat al veel beter dan de afgelopen jaren, maar het kan méér. Ik zie altijd en overal gevaar en ben soms heel stressig om weinig. Ik heb alles meezitten, dus waarom ben ik dan niet blijer?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Feb 2017 09:45

Re: Wat zou jij willen veranderen?

M'n lichamelijke gestel, maar daar wordt aan gewerkt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 21 Feb 2017 09:56

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik wil meer genieten van het moment. Ik zit soms veel te veel dingen te analyseren en kan dan piekeren. Ik voel me soms in de wachtstand staan. Iedereen om me heen gaat verder (huisje, boompje, beestje) en ik zit thuis met een kat. :laughcry: En verder heb ik een leuk leven, maar merk dat het me steeds meer zeer doet.

*Zooooo, en nu klaagmodus uit*
<<

Geel

Bericht 21 Feb 2017 10:16

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Herkenbaar Elliot! Nu niet meer, maar wel de eerste 8,9 maanden. Vond mezelf echt stom toen, ik deed allemaal dingen die ik me had voorgenomen niet te doen.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Feb 2017 10:20

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik geniet soms te weinig en daar baal ik van. Maar ik weet tegelijkertijd ook niet hoe ik dat moet veranderen. Ik neem alles maar voor lief ofzo.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Feb 2017 10:26

Re: Wat zou jij willen veranderen?

HE wat rot Elliot!

Ik wil alleen maar wat meer energie hebben. Dat is het enige, word er gek van dat ik zo moe ben iedere keer. Ik begin steeds meer gewoon tevreden te worden met de persoon die ik ben, en mezelf ook gewoon goed te vinden zonder 30 veranderingen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Feb 2017 10:41

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik ben op zich heel tevreden met het leven dat ik leid. :wink:

Ik doe de laatste tijd wel mijn best om ondanks mijn constante moeheid dingen die moeten wat gestructureerder en consequenter aan te pakken.

En ik wil graag bewuster met mijn eten en beweging omgaan. Maar dat blijkt nog een heel proces te zijn. Probeer nu maar gewoon stapje voor stapje goede keuzes te maken en mijn alles-of-niets-mentaliteit los te laten.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Feb 2017 10:47

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Lonely Goatherd schreef: Probeer nu maar gewoon stapje voor stapje goede keuzes te maken en mijn alles-of-niets-mentaliteit los te laten.


Dit probeer ik sinds december ook te doen en ik merk dat ik daar heel snel een fijn gevoel bij krijg. Ook vind ik het fijn om te weten dat als je een keuze maakt je niet gevangen komt te zitten door die keuze. Je kunt altijd weer veranderen, niets staat vast.

Dat zijn/waren echt twee issues van mij. Ik wil het doen en dan ook nog eens perfect (en dan met name op privé vlak) en als ik een keuze maak dan zit ik er aan vast, help! (keuzestress).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Feb 2017 11:02

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Dat alles of niets is inderdaad herkenbaar. Ik merkte dat ook heel erg en ik kon niet zo goed nee zeggen. Tegenwoordig zeg ik ook gewoon nee als ik ergens geen zin in heb. Dat vind ik ook een perfecte reden.
2015 💙
<<

Anoniem202

Bericht 21 Feb 2017 11:45

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik moest hier even over nadenken, maar ik wil eigenlijk helemaal niets veranderen.
Ik heb het idee dat m'n vakantie naar Maleisië me heel veel goed heeft gedaan, sowieso lekker opgeladen, maar ook over hoe ik tegen dingen aankijk en ik in het leven sta (klinkt lekker zweverig haha).
We hebben daar zo veel pech gehad en ik sta er een beetje van te kijken hoe bizar positief we daaronder zijn gebleven. Ook het 'go with the flow' gevoel heb ik daar nóg meer geleerd. En dat komt vooral ook door m'n travelbuddy en de wisselwerking tussen ons denk ik. Het is absoluut een vriendschap die mij heel veel heeft gebracht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2017 11:46

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Wat fijn Phoebe. Je hoopte al dat die reis een soort nieuw begin was toch? Fijn dat het ook echt zo heeft uitgepakt, ondanks (of juist dankzij) de gekke wending van de terugreis.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Feb 2017 14:51

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Dat ik uiteindelijk kan zeggen dat mijn eetprobleem/eetstoornis (diagnose is nog niet vastgesteld) en de onderliggende problemen verleden tijd zijn. Maar de eerste stappen daarin zijn gezet dus dat gaat hopelijk helemaal goed komen.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Feb 2017 15:19

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Niks! Ik vind m'n leven awesome en dat wat ik minder awesome vind, kan ik niks aan doen, want dat zou betekenen dat er iemand dood is en da's ook weer zo rigoureus.. Maar hoe ik in 't leven sta, hoe ik me voel, alles wat ik doe, vind ik goed.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2017 15:30

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Ik wil net als Caro een energieboost. En even geen griep, virus, bacterie, pijnen of andere kwalen in huize Holly. En dan ben ik helemaal tevree.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 21 Feb 2017 15:41

Re: Wat zou jij willen veranderen?

Jada schreef:Dat ik uiteindelijk kan zeggen dat mijn eetprobleem/eetstoornis (diagnose is nog niet vastgesteld) en de onderliggende problemen verleden tijd zijn. Maar de eerste stappen daarin zijn gezet dus dat gaat hopelijk helemaal goed komen.


Wat goed van je dat je de eerste stappen hebt gezet!! :ja:
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers