Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babi pangang recept

<<

Anoniem328

Bericht 20 Feb 2017 15:44

Babi pangang recept

Afgelopen weekend hebben wij chinees eten afgehaald. De vorige keer viel het ons al tegen en ook nu weer. Vooral de babi pangang Vet vlees, niet knapperig, zoute smaakloze saus. Dus voor ons geen afhaal chinees meer.

Heeft iemand een top recept voor babi pangang? Ik zie op internet zoveel verschillende recepten met verschillende soorten vlees en marinades en sauzen etc. Wij hebben geen frituur dus het vlees op het laatst even in de frituur, wat je in veel recepten leest, kunnen wij niet.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Feb 2017 16:18

Re: Babi pangang recept

Ik heb een lekker recept! Zal t vanavond even opzoeken. Hier bakken we t vlees de tweede keer gewoon in een pan met een flinke laag olie, ook een soort frituren dus.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2017 19:52

Re: Babi pangang recept

andere chinees zoeken? :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem328

Bericht 20 Feb 2017 20:30

Re: Babi pangang recept

Haha beachgirl bedankt voor deze geweldige tip :razz:
We hebben 2 Chinezen in de buurt en beide zijn we niet tevreden over.
Daarnaast kook ik erg graag dus het lijkt me erg leuk om het eens zelf te proberen!

Sublimo klinkt goed! Ben benieuwd naar je recept!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 21 Feb 2017 06:05

Re: Babi pangang recept

Ingrediënten (voor 4 personen)
500 g hamlappen
1 groot blik perziksap
3 el suiker
1 theelepel sambal
1 theelepel vetsjin
1 theelepel djahé
1 theelepel knoflookpoeder
1 scheutje ketjap
½ fles ketchup (kleine fles)
1 klein blikje tomatenpuree
1 el maïzena
1 potje atjar tjampoer
marjolein
zout en peper
Bereiding
Snijd het vlees in reepjes of blokjes en wrijf het in met marjolein, zout en peper. Bak het vlees totdat het gaar is en haal het vervolgens uit de pan. Voeg de rest van de ingrediënten, behalve de maïzena, toe en roer dit tot een saus. Bindt de saus met de maïzena en voeg daarna het vlees weer toe. Laat het geheel nog een kwartiertje sudderen. Serveren met nasi en kroepoek.

There you go! Succes!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 21 Feb 2017 06:08

Re: Babi pangang recept

O, ik zie nu dat het dubbel bakken helemaal niet in het recept staat maar dat doen we dus wel altijd. Eerst gewoon normaal gaar bakken, dan uit de pan halen en af laten koelen en daarna in een flinke laag olie krokant bakken. Dat krokant bakken doen we in delen, dus niet alle stukken vlees tegelijk.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Feb 2017 21:15

Re: Babi pangang recept

Bedankt voor het recept! Het klinkt heel eenvoudig! De meeste recepten moet je het vlees marineren en een nacht laten intrekken. Jouw variant ga ik ook proberen!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers