Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buisjes

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Feb 2017 20:12

Re: Buisjes

Ah, dat klinkt heel slim. Ik kan me van vroeger alleen zo'n test met koptelefoon in een hokje herinneren en dan moest ik op een knopje drukken als ik een piep hoorde. Ik zal Lu dat niet echt gaan doen. Hoewel hij me met de ogentest ook verbaasde bij de orthopedist want hij deed die met de rondjes met openingen steeds aan een andere kant echt prima. Hij was echt heel fanatiek. Ook alle andere testjes deed hij keurig, ze hebben de eerste keer vergeleken met een test met druppeltjes.

Ik kan nu eerlijk gezegd eigenlijk niet meer wachten tot het zo ver is. Echt, nu de twijfel weg is zie ik zo veel dingen die er mee te maken hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2017 12:07

Re: Buisjes

<<

Lindsya22

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 25 Sep 2016 11:29

Bericht 20 Feb 2017 12:54

Re: Buisjes

Mijn zoon heeft sinds een jaar buisjes. Hij was twee jaar toen we het lieten doen. Zijn trommelvliezen konden niet terug klappen door het vele vocht er achter. Hij had heel vaak oorontsteking. Nu heeft hij nog weleens oorontsteking maar niet zo vaak als eerst en hij hoort nu veel beter.
De operatie is zo gebeurd. Alleen de uitwerking van de narcose was voor mijn zoon niet fijn. Maar gelukkig was dar na een uurtje over en mochten we s'middags naar huis. We zijn ook in asz in Zwijndrecht geweest, ik vind het een fijn ziekenhuis. Succes
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 20 Feb 2017 13:22

Re: Buisjes

Nou Kate is vanochtend geweest voor buisjes en haar neusamandel.
Alles is goed gegaan maar ik vond het hartverscheurend dat dat kapje op haar mond geduwd werd en we haar met 4 man vast hielden (ze moest dus haar speen uit, ze kreeg een mega verdrietige driftbui) - halverwege toen ze nog niet eens helemaal weg was zei die zuster geef dr maar een dikke kus en toen moest ik weg. Lag mijn moppie daar alleen tussen al die vreemde mensen!

5 minuten later werd ik alweer gehaald dat ze klaar was, en toen hadden ze haar dus daar alweer wakker gemaakt en lag ze hysterisch te trappelen en te driftbuien en huilen bij een zuster in dr arm terwijl het bloed uit haar oor en neus stroomde.. potjandrie, haal mama dan even binnen zodat die haar gelijk ziet als ze wakker wordt! Ze heeft uiteindelijk echt nog 1,5 uur in die driftbui gehangen - ze moest drinken maar wilde echt niet dus dat is erin geforceerd met een spuitje.

Maar het is wel goed gegaan! En nu hopen dat het zo blijft ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Feb 2017 13:40

Re: Buisjes

Ah gossie arme Kate!! Echt sneu dat ze zo driftig was.
Lucas is tot nu toe altijd heel stoer met dokters. Hij doet meestal heel goed wat ze zeggen, behalve als ze hem vragen iets te zeggen of geluid te maken haha. Hij moest voor de kno-arts Aaaah zeggen maar hield zijn mond stevig dicht. Uiteindelijk deed hij wel zijn mond goed open maar hij wilde echt geen Aaah zeggen. Gelukkig had ze het toch al goed gezien.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 20 Feb 2017 13:59

Re: Buisjes

Ja, alle kindjes die daar waren vandaag werden krijsend terug de zaal op gereden. Maar dat is een bekend fenomeen, omdat ze zo bruut wakker worden gemaakt na een paar minuten. Ze zeggen dat hoe ze de narcose in gaan, zo komen ze er vaak ook weer uit.

Maar Kate had ook die neusamandel, dus echt wel last van haar neus ook die bloedde, L. heeft alleen buisjes toch? Daar zal hij trouwens hopelijk (net als Kate haha) ook wel beter van gaan slapen! Is de druk van zijn oren af. Oh echt, ik hoop het echt, voor ons allebei!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 20 Feb 2017 14:06

Re: Buisjes

AH Parel dat klinkt echt enorm zielig. Ik zou waarschijnlijk tranen met tuiten huilen, heel handig ala moeder...

Ik zag dat je zei dat het verwijderen van de keelamandelen een heftige ingreep is die ze liever niet eerder dan drie jaar doen. Weet je ook waarom ze er terughoudend mee zijn bij jonge kinderen? Ik kan dat op internet niet terugvinden, alleen DAT ze er terughoudend mee zijn.

Mijn huisarts begon erover dat t voor mijn dochter misschien verstandig zou zijn neus- en keelamandelen te laten verwijderen. Ik dacht dat dat iets kleins was wat vrij veel gedaan werd, maar blijkbaar dus toch niet...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Feb 2017 15:55

Re: Buisjes

Lucas is wel 's nachts vaak een keer wakker, als dat daarvoor ook zou helpen dan ga ik die kno-arts echt zoenen! Voor nu ben ik al lang blij als hij niet meer zo keihard praat, gilt en je regelmatig glazig aankijkt of "huh? wat?" zegt.

Klinkt wel heel zielig van Kate!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Feb 2017 20:21

Re: Buisjes

Ahw, arme Kate!
Waarom maken ze de kids zo bruut wakker dan? In het SFG komen ze met bed en al de uitslaapkamer ingereden en terwijl ik er bij was werd ze eigenlijk wakker (ging de zuster haar roepen enz).
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Feb 2017 21:39

Re: Buisjes

Bij ons (Amphia Langedijk) lieten ze de kinderen uit zich zelf wakker worden.
Alleen als het te lang gaat duren gaan ze ze voorzichtig wakker maken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 21 Feb 2017 10:47

Re: Buisjes

Ik heb geen idee! Maar is B. nu al geweest dan Lejow? Zij mocht toch pas maart ergens?
Vandaag gaat het beter hoor, ze heeft wel gigantische looporen, maar hoogstwaarschijnlijk had ze een ontsteking toen ze geholpen werd (wat we al vermoedden). Ook ging ze gisteren heel slecht slapen, omdat ze getraumatiseerd leek door de operatie. Ik hoop zo dat dat gauw overgaat!

Pompoen, jouw L. heeft omdat hij doof is natuurlijk flink vocht achter zijn trommelvliezen, die zorgen voor druk achter zijn oren en daardoor weer voor pijn als hij plat ligt. Continue oorpijn zeg maar. Dikke kans dat dat verbeterd!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2017 19:37

Re: Buisjes

Morgen om 8.30 u is Lu. aan de beurt. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan en hoe het daarna gaat met horen.
Lu. er alvast een beetje op voorbereid net, dat hij morgenochtend niet mag eten en hoe het in zijn werk gaat. Hij vondt het maar grappig allemaal Rm had er wel zin in. Tot nu toe vind hij naar de dokter gaan altijd wel interessant, hopelijk blijft dat ook zo.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 06 Mrt 2017 20:17

Re: Buisjes

Succes morgen! Ik hoop dat hij er veel van profijt van zal hebben
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Mrt 2017 20:19

Re: Buisjes

Succes morgen!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mrt 2017 21:05

Re: Buisjes

Succes!!

Hier nog 3,5 week wachten :palm:
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 06 Mrt 2017 21:20

Re: Buisjes

Succes morgen!! Wij moeten nog lang wachten :( .
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2017 21:30

Re: Buisjes

Wat stom dat jullie zo lang moeten wachten! Ik ben benieuwd hoe hij dat nuchter zijn vindt, hij kan altijd nogal mopperig worden als hij honger heeft.

Ik had trouwens een filmpje van het ziekenhuis, dat kon ik dan mijn kind laten zien ter voorbereiding. Nou echt wat een stom filmpje, duurde ruim 10 minuten en het was echt zo stom en saai. Was half voor kinderen half voor de ouders en ze lieten helemaal zien hoe dat kind in slaap viel en zo. Denk niet dat Lu. daar nou specifiek minder angstig van wordt.

Ik ga hem morgen dat filmpje van Ernst, Bobbi en de rest wel laten zien, dat is meer zijn humor haha.

Hoe lang moeten jullie nog wachten Kajaka88?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 06 Mrt 2017 21:35

Re: Buisjes

Wij moeten de 27e naar de anesthesie. Ik denk dat we pas eind april/begin mei aan de beurt zijn. Wachtlijst was 8-9 weken.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 06 Mrt 2017 22:49

Re: Buisjes

Mijn dochter is ook pas 6 april aan de beurt. Het is inmiddels ook al een 3 weken geleden dat wij een afspraak hebben gemaakt.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Mrt 2017 03:41

Re: Buisjes

Succes vandaag met Lu Pompoen!
30-04-2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2017 11:44

Re: Buisjes

Nou het is prima gegaan. Hij was wel heel boos dat hij geen eten kreeg vanmorgen en hij wilde echt niet in dat bedje liggen, zelfs niet er op zitten. Hij wilde niet meewerken met de zuster die een slaapmiddel in zijn billen wilde spuiten en toen dat daarna begon te werken bleef hij stug rechtop zitten, hij zat helemaal te zwieren in bed, giechelde met dubbele tong: "ik ben een beetje wiebelig" maar weigerde te gaan liggen. Hij zei ook hele grappige dingen, dat hij nog wel kon lopen bijvoorbeeld. We moesten zo hard lachen.
Was wel zielig toen hij onder narcose moest want daar verzette hij zich enorm tegen. Hij had mijn vinger zo stevig vast, hij had witte knokkels ervan en was totaal gespannen.
Gelukkig was het heel snel klaar en daarna duurde het best even voor hij wakker werd. Toen hij wakker werd ging hij gelijk rechtop zitten en het eerste wat hij deed was over het hek van zijn bed klimmen want hij wilde níet in bed.
Op zaal vroeg hij gelijk om een boterham, dus dat heeft hij gelijk gekregen. Ging er in als koek. Daarna mochten we ook naar huis. We waren er om 8.30 en om 10 uur waren we klaar.
Nu is hij nog een beetje suffig maar verder merk ik niets meer aan hem.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mrt 2017 11:50

Re: Buisjes

Wat fijn dat het zo goed ging Pompoen. Moet wel lachen om je eigenwijze ventje. Wel sneu dat ie er duidelijk tegenop zag. Maar gelukkig is 't voorbij!
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Mrt 2017 09:29

Re: Buisjes

Fijn dat het bij jullie goed gegaan is Pompoen, wel sneu dat hij zich er zo tegen verzette!

B was vanmorgen aan de beurt, we moesten om 7.15 aanwezig zijn. Je wacht daar in de gang met alle ouders en kindjes en wordt dan 1 voor 1 naar binnen geroepen. B was als een van de laatste, omdat ze 1 van de grootste was.
Ik had van te voren met haar het filmpje van Ernst en Bobbie gekregen, waarbij Bobbie ook buisjes krijgt (er is ook een keelamandelen variant), en dat heeft echt onwijs geholpen. Want ze herkende alles wat ze zag in de OK, luisterde mega goed, ging rustig liggen, hop kapje op haar mond en weg was ze.

Binnen 5 minuten was ze weer in de uitslaapkamer, waar ze best nog even geslapen heeft (hoe groter, hoe meer narcose middel natuurlijk). Uiteindelijk gaf de broeder haar een soort pijnprikkel, daarvan werd ze wakker, met een grote lach op haar gezicht, ging ze recht overeind zitten en moest ze vervolgens om alles lachen. Het was echt bijna hilarisch :P
En om kwart voor 9 liepen we het ziekenhuis weer uit.

Ze heeft net ontbeten met een ijsje, en nu loopt ze rond alsof er niets aan de hand is. Als het aan haar zou liggen gaat ze straks ook gewoon naar school :laughcry:
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Mrt 2017 09:48

Re: Buisjes

Fijn zeg dat het zo rustig verlopen is! En ze geen last lijkt te hebben. Ik heb vanmorgen gebeld. M. mag 13 april, eindelijk!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mrt 2017 10:47

Re: Buisjes

Fijn dat het zo goed ging!

Ik ben vanmorgen bij de kno geweest voor controle omdat hij niet echt veel beter lijkt te horen. De buisjes zitten er goed in en ze kan er goed doorheen kijken links. Rechts zit er een bloedpropje, dus daarvoor koeten we nu gaan druppelen, ze denkt niet dat hij daardoor nog steeds minder goed hoort maar het zou kunnen. Over een maand hebben we een gehoortest, omdat het er toch op lijkt dat hij nog doof is. Gelijk daarna krijgen we dan de uitslag.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers