Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


aargh die ex

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Feb 2017 21:21

aargh die ex

het is zo makkelijk om te zeggen dat ik het langs me neer moet leggen, daarom schrijf ik het hier toch even van me af.
het contact loopt nog steeds niet. hij werkt niet tegen, dus als ik iets vraag is het vaak wel ok, maar vanuit hem komt er niks. dat vind ik moeilijk en oneerlijk, maar ok, daar kan ik me wel bij neer leggen uiteindelijk.
sinds hij weg is (geboorte van dochter) is hij bij zijn vriendin, daar waar hij toen ook mee vreemd is gegaan. een jaartje geleden heb ik haar eindelijk ook eens gesproken, en eigenlijk valt zij best wel mee.
er is daarna nog iets voorgevallen met ex waar ik hem op aangesproken heb in een echt 1 op 1 gesprek, dat wuifde hij ook weg.
2 maanden geleden is het door omstandigheden uitgegaan tussen hem en zijn vriendin. ik heb ze beide telefonisch gesproken en herkende veel van wat zij zei over hem. ook over de omgang met dochter, wat me pijn deed.
ik heb ex ook gesproken, en daarbij ook gezegd dat ik haar snapte, en dat die dingen mij tegenstonden, maar nu ook met dochter. in de hoop dat hij het nu zou inzien. gebeurde niet, helaas, maar kon het proberen ;)

nu sprak ik ex gisteren over de situatie. hij heeft nog steeds contact met haar, zij is wispelturig. ze woont wel bij iemand anders zolang (die op zijn tijd weer zegt ze een relatie hebben), en zoekt soms app-contact als degene weg is. nu hebben ze laatst expres een week geen contact gehad, en na die week miste zij ex toch wel. dinsdag gaat zij naar hem toe. hoe of wat weet ex ook niet.

erg vaag en best gecompliceerd dus. of het goed komt of niet moeten ze zelf weten. ik heb wel aan ex gevraagd of hij dochter er nog wel even uit wil laten. dus als dochter bij hem is dat de vriendin er dan niet is. en dit is hij dus niet van plan.... stel dat zij weer bij hem zou trekken (wat bij wijze van volgende week al zou kunnen want dan zou ze geen thuis meer hebben) dan zou hij niet tegen haar zeggen dat zij die betreffende dag weg zou moeten omdat dochter er is. ik heb aangegevn dat ze evt nog zoveel moeten uitzoeken, dat er nog niks zeker is en dat dat voor dochter onduidelijk is. maar dat zou dochter toch niet merken volgens hem.. hij zei ook dat ze zich van niemand iets aantrekken, waarop ik zei dat dochter niet zomaar iemand is, maar zijn kind, zijn dochter. dan haalt hij zijn schouders op.

ik vind het gewoon verschrikkelijk dat hij omwille van dochter zijn eigen ding doet. en ik kan hem niet tegenhouden hierin... toch?
of het daadwerkelijk zo ver komt weet ik niet, maar de manier waarop hij zo standvastig was doet me zeer. hoe kan hij zoiets zeggen en willen doen? wat kan ik nog?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 19 Feb 2017 21:26

Re: aargh die ex

Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp het niet helemaal? Mag je dochter haar niet meer zien tot ze weten of ze wel of niet uit elkaar gaan?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Feb 2017 21:36

Re: aargh die ex

tis best lastig om het in het kort te omschrijven, sorry voor de onduidelijkheid..

maar in principe zijn ze dus uit elkaar. dit heeft hij ook zo uiteindelijk (toen ze al een week of 3 uit elkaar waren)tegen dochter verteld, dat zij niet meer bij hem woont. dochter heeft haar ook niet meer gezien.
maar nu weet ik dus niet meer zeker of het uitblijft, dat weet hij ook niet. ze hebben elkaar ook niet meer gezien, alleen via telefoon contact. maar stel dat ze weer bij elkaar komen, dan kan hij dochter daar toch niet mee bloot stellen? ze hebben nog zoveel uit te zoeken. ik vergelijk het met daten met een nieuwe vriendin, die stel je toch ook niet meteen bloot aan je kind?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 19 Feb 2017 21:38

Re: aargh die ex

Oké, nu snap ik het beter inderdaad.

Lastig, ik denk niet dat je het hem kunt verbieden. Je kunt wel aangeven dat jij er anders over denkt.
Ik ben het wel met je eens dat ze beter eerst uit kunnen zoeken hoe het nu zit.
<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2017 21:45

Re: aargh die ex

Ik denk dat je het moet laten gaan. Laat je ex en zijn vriendin het zelf uitzoeken. Daar heb jij gewoon niks over te zeggen hoe hard het ook klinkt. Je ex hoort rekening te houden met je dochter maar het hoeft niet. Iig niet met alles. En waar ben je bang voor wbt je dochter? Dat ze in de war raakt en vragen heeft? Dat kan toch? Jij en je ex kunnen haar vragen vast beantwoorden.

Waar je hem wel op kunt aanspreken is puur de verzorging/veiligheid/omgang met zijn dochter. Als je dochter ergens last van heeft of tekort komt en ze geeft dat aan dan mag je er iets over zeggen. Maar niet met wie hij date, wat voor persoonlijkheid zijn nieuwe vriendin heeft enz.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Feb 2017 21:55

Re: aargh die ex

Elsa schreef:tis best lastig om het in het kort te omschrijven, sorry voor de onduidelijkheid..
ik vergelijk het met daten met een nieuwe vriendin, die stel je toch ook niet meteen bloot aan je kind?


Helaas lees ik vaak genoeg dat dit wel gebeurt, onder het mom van: "we vertellen het kind dat we vrienden zijn in het begin en het is geen probleem, want we kennen elkaar toch al een tijd."

Je verhaal leest wel wat verwarrend, maar dat kan aan mij liggen. Hebben jullie geen ouderschapsplan opgesteld, waarin is opgenomen na hoeveel tijd nieuwe partners voorgesteld mogen worden? In dit geval heb je daar misschien niet veel aan, want feitelijk is ze geen nieuwe vriendin. Toch zou ik wel aanhalen dat hier bij de echtscheiding afspraken over zijn gemaakt (als dit tenminste ook echt is gebeurd).

Als er nooit afspraken zijn gemaakt, lijkt het me dat je niets anders kunt dan jullie dochter wel die veilige haven te bieden. Meer opties heb je niet, denk ik.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Feb 2017 22:09

Re: aargh die ex

ava, ik heb er ook niks over te zeggen voor mezelf, maar wel voor mn dochter. ik heb geen idee wat ze er van mee krijgt. ze vraagt er niks over, ook niet toen ze uit elkaar gingen, misschien heeft ze daar de leeftijd nog niet voor. maar dan nog krijgt een kind meer mee dan je denkt denk ik..
dochter laat weinig merken of ze iets te kort komt of niet. dat is ook de reden waarom ik er niks over kan zeggen, en haar gewoon nog laat gaan. klinkt hard, maar ik ben het zo beu. maar ja, tot nu toe doet hij haar niks aan. hoewel, een wietplantage in je huis hebben is niet echt ongevaarlijk.. maar dat is nu niet meer, dus ja. en toen ik er naderhand iets van zei zag hij dat nog niet in. en dat hij haar even alleen laat als hij de hond uitlaat snapt hij ook niet dat dat niet kan.

guattari, daar hebben wij inderdaad geen afspraken over.. ze was natuurlijk super jong, en hij was toen al bij die vriendin, dus was ook niks om over af te spreken..

tis gewoon frusterend dat hij kan doen en laten wat hij wil, en niet aan dochter denkt..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem282

Bericht 19 Feb 2017 22:20

Re: aargh die ex

Hm, dat schiet dus niet op. Ik lees vooral in dat je gefrustreerd bent over jullie dochter in zijn liefdesleven betrekken. Dat is heel zuur, maar je kunt er weinig tot niets mee zolang hij niets doet wat schadelijk is voor jullie dochter. De andere zaken die je benoemt, staan los van deze andere dame. Daar zou ik hem wel op aanspreken op het moment dat er iets niet gaat zoals je mag verwachten wat betreft het verantwoordelijkheid nemen als vader. En als je echt vindt dat hij jullie dochter aan onveilige/gevaarlijke situaties blootstelt, kun je daar wel werk van maken als hij jou daarin niet serieus neemt. Maar dit laatste staat los van zijn liefdesleven met deze dame.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Feb 2017 22:59

Re: aargh die ex

Na dat gebeuren met het wiet heb ik er ook over zitten denken, maar toch kan ik mn dochter haar vader nog niet ontzeggen. Nu vraagt ze niet om hem, maar als ze er heen gaat is het ook goed (maar wat dat betreft kan ik haar iveral naar toe brengen). Ik weet niet wat het haa doet als ze weer eens naar zijn moeder wordt gebracht omdat hij moet werken (die ene keer dat hij dochter ziet), want daar zegt ze nu niks over, dat zal later allemaal wel aan bod komen.
(Hoewel ik soms ook zeer twijfel aan de driftbuien die ze hier soms heeft. Uitingvan?)

En ik ben bang dat dat in het geval van zijn vriendin ook is. Nu zal dochter er niet direct iets aan lijden, maar later?

Mijn vriend zei ook al dat het gelukkig hier wel gewoon goed en verrtrouwd is voor haar.
Maar ik snap gewoon niet dat ex zulke dingen kan doen... 'Gelukkig' wordt dochter ouder en kan ze me meer vertellen (zoals ze bijv wel eens alleen is, of dat ze bij oma is geweest en papa weg was). En dalik ook als die vriendin er is, en dan kan ik hopenlijk merken aan dochter hoe ze er mee omgaat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem244

Bericht 19 Feb 2017 23:23

Re: aargh die ex

Hoe moeilijk ook probeer het los te laten.
Helaas kan je er weinig mee en zolang er geen gevaarlijke situaties ontstaan en je dochter geen gevaar loopt zal je er mee moeten dealen dat vader er andere normen en waarden op na houdt dan wat jij zou willen. Helaas heb je er weinig over te zeggen wie er bij hem is en hoe hij jullie dochter in zijn liefdesleven betrek.
Maar ik snap heel goed dat het voor jou heel frustrerend is
<<

Anoniem301

Bericht 20 Feb 2017 08:57

Re: aargh die ex

Elsa schreef:Na dat gebeuren met het wiet heb ik er ook over zitten denken, maar toch kan ik mn dochter haar vader nog niet ontzeggen. Nu vraagt ze niet om hem, maar als ze er heen gaat is het ook goed (maar wat dat betreft kan ik haar iveral naar toe brengen).

Wat bedoel je precies met bovenstaande? Zou je in de toekomst haar haar vader wel willen ontzeggen?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Feb 2017 12:27

Re: aargh die ex

Ja IK zou t wel willen. Er komt gewoon niks uit die vent, t is een oppas en geen papa. Maar voor dochter zou ik die beslissing zelf niet maken op grond hiervan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem282

Bericht 20 Feb 2017 12:44

Re: aargh die ex

Ik vind het best heftig, als ik eerlijk ben. En dan doel ik op jouw wens dat jij je dochter het liefst haar vader wil ontzeggen. Misschien is er veel meer aan de hand dan wat je nu schetst, maar dat haal ik niet uit je posts.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Feb 2017 12:49

Re: aargh die ex

Als ik jou zo lees lijkt me de situatie met ex nog het minste probleem, hoewel ik snap dat je daar mee zit. Maar een wiet plantage, alleen thuis laten. Ex klinkt behoorlijk onverantwoordelijk. Is het geen idee om dochter je bij zijn moeder te brengen ipv bij hem? Of heb je daar ook geen veilig gevoel bij? Hij brengt haar kennelijk daar toch al vaak, misschien kan dat structureel? Ben je ook van die ex/vriendin situatie af.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Feb 2017 12:56

Re: aargh die ex

Luisa schreef:Als ik jou zo lees lijkt me de situatie met ex nog het minste probleem, hoewel ik snap dat je daar mee zit. Maar een wiet plantage, alleen thuis laten. Ex klinkt behoorlijk onverantwoordelijk. Is het geen idee om dochter je bij zijn moeder te brengen ipv bij hem? Of heb je daar ook geen veilig gevoel bij? Hij brengt haar kennelijk daar toch al vaak, misschien kan dat structureel? Ben je ook van die ex/vriendin situatie af.


Eens.
Ik snap ook best dat zij niet enthousiast is over de hele omgang. Zo te lezen doet ze nog behoorlijk haar best om het contact te stimuleren, dus zo heftig vind ik het helemaal niet dat ze het in haar hart liever anders zou zien, eerder begrijpelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem201

Bericht 20 Feb 2017 13:14

Re: aargh die ex

Susan schreef:
Luisa schreef:Als ik jou zo lees lijkt me de situatie met ex nog het minste probleem, hoewel ik snap dat je daar mee zit. Maar een wiet plantage, alleen thuis laten. Ex klinkt behoorlijk onverantwoordelijk. Is het geen idee om dochter je bij zijn moeder te brengen ipv bij hem? Of heb je daar ook geen veilig gevoel bij? Hij brengt haar kennelijk daar toch al vaak, misschien kan dat structureel? Ben je ook van die ex/vriendin situatie af.


Eens.
Ik snap ook best dat zij niet enthousiast is over de hele omgang. Zo te lezen doet ze nog behoorlijk haar best om het contact te stimuleren, dus zo heftig vind ik het helemaal niet dat ze het in haar hart liever anders zou zien, eerder begrijpelijk.


Idd eens met het bovenstaande. Als mijn ex zo onverantwoordelijk zou zijn als "vader" dan zou ik hem ook mijn zoon willen ontzeggen. Veiligheid van het kind staat toch voorop? Maar ze geeft aan dat ze het niet doet omdat ze juist haar dochter een vader gunt. Dat zegt toch heel veel over Elsa.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Feb 2017 13:17

Re: aargh die ex

Ik snap haar gevoel ook: het is haar moederhart dat spreekt. Voor haar gevoel gaat het kind naar een vele slechtere plek dan bij haar, een plek waar er geen rekening met het kind wordt gehouden en de plek ook nog (deels) onveilig is. Ze moet blijkbaar vaker aan de vader trekken om ook maar iets voor elkaar te krijgen dan dat er iets uit hem zelf komt, dan is het toch niet gek dat haar moederhart zegt 'laat het kind maar bij mij'?
<<

Anoniem250

Bericht 20 Feb 2017 13:18

Re: aargh die ex

Ik snap dat het vervelend is, maar je kan er niks aan doen. Ik denk dat het niet goed is te willen de omgang tussen vader en dochter te stoppen. Zelfs in blijf mijn lijf huizen hebben vaders nog bezoekrecht. Hij is de vader. Onvervangbaar. Ik zou omgang stimuleren en als het moet faciliteren. Je zou als het zo niet gaat nieuwe afspraken maken en die laten vastleggen in het ouderschapsplan. Je kan daarin benoemen dat ze alleen komt op afgesproken dagen als hij dan ook zelf voor haar zorgt. Je zou ook een bezoekregeling kunnen opperen, maar dat lijkt me in jouw situatie niet heel wenselijk. Voor je dochter is het echt het beste als hij in haar leven blijft, ook al doet hij in zijn leven domme en onverstandige dingen.
<<

Anoniem250

Bericht 20 Feb 2017 13:21

Re: aargh die ex

Als het bij hem onveilig is, zou ik professionele hulp inschakelen. Dan komt er een andere regeling, waar zij hem wel ziet, maar hij niet de zorg voor haar heeft. En alles laten vastleggen. Ik zou mijn kind niet naar een onveilige plaats sturen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Feb 2017 13:23

Re: aargh die ex

Caro schreef:Ik snap haar gevoel ook: het is haar moederhart dat spreekt. Voor haar gevoel gaat het kind naar een vele slechtere plek dan bij haar, een plek waar er geen rekening met het kind wordt gehouden en de plek ook nog (deels) onveilig is. Ze moet blijkbaar vaker aan de vader trekken om ook maar iets voor elkaar te krijgen dan dat er iets uit hem zelf komt, dan is het toch niet gek dat haar moederhart zegt 'laat het kind maar bij mij'?


Precies.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 20 Feb 2017 13:25

Re: aargh die ex

Het is puur een mening van mij, geen feit. :) Ik vind het altijd heftig als kinderen op een gegeven moment het contact verliezen met een ouder. Zo'n band is doorgaans niet makkelijk te herstellen/op te pakken na jaren (mocht daar nog behoefte aan zijn). Wat deze vader doet vind ik ook niet verantwoordelijk, maar ik lees geen opzet. Eerder onnadenkendheid. Dan zeg ik absoluut niet dat het daarom maar oké is dat hij een wietplantage in zijn huis had en z'n dochter alleen laat. Ik zou alleen dan eerst met hem willen praten. Ik lees dat dit al is gebeurd. Voor mij zouden meerdere gesprekken dan eerst aan de orde zijn.

Het is niet makkelijk om een kind een ouder te ontzeggen. Daar moet heel wat aan voorafgaan. Ik zet er mijn vraagtekens bij of dit voldoende is, ook omdat ik niet inlees dat hij de zorg voor hun dochter niet zou willen. Hij pakt het alleen heel onverantwoordelijk aan en daar is zeker heel veel winst nog te behalen. Maar wat ik al zei: je kunt er natuurlijk altijd werk van maken als jullie dochter bij vader wordt blootgesteld aan gevaarlijke situaties/er sprake is van verwaarlozing en onverantwoordelijk gedrag. Je gaat dan een molen in waar ook niemand blij van wordt, maar ik zou wel begrijpen dat je haar wil beschermen. Dat moet je ook doen als ouder. Verder sluit ik me aan bij HGL. Wijze woorden. :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Feb 2017 13:29

Re: aargh die ex

Caro, jij verwoord t idd zoals ik t zie.
ik zou zo graag willen dat dochter mijn vriend als vader zou zien en dat wij gewoon een gezinnetje zouden zijn. Zeg dat ook wel eens, verstandelijk als grap, gevoelsmatig gemeend; wil je m'n dochter niet adopteren?:)
Maar hoewel dochter niet naar ex vraagt, lijkt ze t ook nog niet vervelend te vinden. Dus op basis daarvan kan ik niet veel. Qua wiet zag hij t gevaar ook niet in. En dat is nu voorbij (als 't goed is). T alleen laten moet ik nog terugkoppelen. Quatari zegt t ook wel goed, t is niet geheel onveilig, maar helemaal veilig is t ook niet. Maar dat ziet hij zelf gewoon echt niet. En dan is t lastig dit in gesprek te brengeb

Dit topic, dit onderwerp, is t zoveelste wat me frustreert. Ik ben aan 't trekken aan een dood paard, t werkt toch niet wat ik zeg of doe of wil.
Ergens mag ik wel blij zijn dat t geen vechtscheidung is, maar zo'n ongeïnteresseerd vader die doet wat hij zelf wil en niet aan dochter denkt is ook energievretend. En dat speelde nu dus weer met zijn 'vriendin' wat ff van me af moest
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem282

Bericht 20 Feb 2017 13:44

Re: aargh die ex

En wat HGL ook al opperde: is het ook een optie om in het ouderschapsplan iets op te laten nemen over het 'toezicht houden op'/bezoekregeling/'geef-het-een-naam', zodra jullie dochter naar de vader gaat? Dat je er bijvoorbeeld bij bent, of dat hij bij jullie komt? Dan behoudt jullie dochter haar vader en zie jij wat er gebeurt als ze samen zijn. Ik snap echt dat je moederhart spreekt, maar probeer onderscheid te maken tussen wat frustratie is en wat echt niet kan in de rol als vader die hij heeft. Ik zou gaan voor een andere oplossing dan 'meteen' hem jullie dochter ontzeggen, omdat laatstgenoemde ook omgekeerd geldt. Dat zou natuurlijk best heel verdrietig zijn en hopelijk nog niet nodig. Misschien heb ik makkelijk lullen als buitenstaander, maar een tussenoplossing of iig heldere afspraken op papier zouden denk ik de situatie al erg ten goede komen. Dan heb je ook iets concreets als hij zich er niet aan weet te houden. Succes!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Feb 2017 13:48

Re: aargh die ex

Overigens praat ik het ook niet goed als er geen contact meer zou zijn, maar dat lees ik ook niet van Elsa. Puur haar gevoel dat ze zoiets heeft van 'laat mijn dochter nu maar bij mij, daar is ze veilig en geliefd'. Volgens mij zou ze het contact niet echt in de weg gaan staan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Feb 2017 13:55

Re: aargh die ex

Hij zou niet accoord met zo'n regeling. Want alleen het wiet en het alleen laten is het echte gevaarlijke tot nu toe, en hij ziet echt niet dat dat niet zou kunnen. En het wiet is voorbij (er is toen een inval geweest, vandaar dat ik het weet), en het alleen laten is hopenlijk maar een paar minuten, want is tijdens hond uitlaten ( ik keur het nog steeds niet goed hoor!)
En voor de rest is in zijn ogen alles wat hij doet goed, en is hij wel een papa. Alleen 'niet een papa die ik zou willen' aldus hem. Tja tis maar wat je onder papa zijn verstaat..
Het ouderschapsplan weer eens bespreken is wel een goede. Vooral nu dochter ook naar school gaat, en er dan ook verwachtingen vanuit mijn kant zijn die hij niet ziet.
Maar ik gok er zomaar op dat hij hier geen geld aan uit wil geven.. Hij wil best iets voor zijn dochter doen, zolang het maar geen geld kost zonder dat hij er meerwaarde van inziet, of het hem qua tijd niet uitkomt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers