Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdier opa en oma in laten slapen

<<

Linvi

Bericht 19 Feb 2017 21:26

Huisdier opa en oma in laten slapen

Morgen zullen mijn schoonouders waarschijnlijk hun 14jaar oude hondje in moeten laten slapen.

Hun vroegen of we de kindjes afscheid willen laten nemen en hoe we ze er bij willen betrekken.

Mijn eerste gevoel was nee, laat maar zo. Ze zijn al zo gevoelig. Nou weet ik dat mijn schoonmoeder het wel graag wilt dus ben even benieuwd naar ervaringen en wat jullie zouden doen

Mijn dochter is 5.5. Zoon is 3.5
<<

Anoniem331

Bericht 19 Feb 2017 21:27

Re: Huisdier opa en oma in laten slapen

Wat ga je zeggen als het beestje er ineens niet meer is?
Juist wel afscheid nemen kan er voor zorgen dat een kind het beter een plekje kan geven, ik zou het persoonlijk dus wel doen.
<<

Linvi

Bericht 19 Feb 2017 21:54

Re: Huisdier opa en oma in laten slapen

En hoe zouden we dat moeten plannen dan? Ze liggen nu op bed en morgen vroeg moet ze alweer op school zijn...

Misschien denk ik te moeilijk hoor
<<

Anoniem331

Bericht 19 Feb 2017 22:04

Re: Huisdier opa en oma in laten slapen

Als het al gebeurt wanneer ze op school zitten dan gaat het lastig worden ja. Is het pas aan het eind van dr middag, dan zou ik gewoon even heen gaan. Uitleggen wat er aan de hand is,dat ze toch nog een laatste keer even kunnen aaien, en dan is het wel genoeg denk ik.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Feb 2017 12:06

Re: Huisdier opa en oma in laten slapen

Kijken of je inderdaad nog een afscheid kan inplannen en ik zou persoonlijk zeggen dat dieren op een gegeven moment een sterretje worden. Je kan ze altijd zien als je naar boven kijkt, maar ze zijn niet meer in het huisje van opa en oma.
<<

Linvi

Bericht 20 Feb 2017 21:07

Re: Huisdier opa en oma in laten slapen

Afscheid nemen is niet gelukt helaas.

Uit school/ de opvang hebben we ze rustig bij ons genomen en verteld dat hij overleden is. Verteld dat hij oud en ziek was en zijn hartje het niet meer doet waardoor hij nu dood is.
De oudste keek heel verdrietig, kroop tegen mijn man aan en zei dat ze dat niet leuk vond en ze nu wel heel verdrietig was. De jongste vroeg of oma al een nieuwe had gekocht? Maar toen we nogmaals herhaalde zei ook hij dat hij het hondje erg ging missen en het niet leuk vond.

Kindjes hebben er vrede mee denk ik....
(Net als wij, hondje 14,5jr oud)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers