Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2017 12:06

Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Onze zoon zit nu al bijna 1,5 jaar op zwemles, gaat 1x per week 3 kwartier zwemmen en zit nu bijna in badje 3. Ondanks zijn slechte start (kont tegen de krib en niet in het water willen) gaat hij nu gewoon met plezier zwemmen en zie ik bij de kijklessen dat hij echt goed zijn best doet. Ik vind het alleen zo lang duren..

Hoelang hebben jullie kinderen over diploma A gedaan en hoeveel keer per week hadden ze les?
En hoelnag duurde het voordat hij/zij diploma B had?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Feb 2017 12:09

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

De oudste heeft 26 maanden over z'n A gedaan. Voor B en C mocht 'ie de keren erna gelijk afzwemmen. De jongste is nu een jaar bezig en zit in het een na laatste badje. Hier gaan ze ook 1x per week 3 kwartier.
Laatst gewijzigd door Thunder op 19 Feb 2017 12:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Feb 2017 12:09

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Mijn neefje is anderhalf jaar bezig. Iedere week een les van 3 kwartier. Hij moet nog even en dan mag hij afzwemmen.

Onze dochter gaat komende maand starten met turbozwemmen. 7 maanden lang lessen van anderhalf uur en dan zou ze haar diploma moeten hebben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 19 Feb 2017 12:18

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Toen mijn dochter starte met zwemles werd verteld dat kinderen gemiddeld 48 uur zwemles krijgen voor ze hun A diploma halen.
ze kreeg 1 keer per week 45min les en niet in de schoolvakanties. Ze zat ruim 1.5 jaar op zwemles toen ze haar A haalde.
B heeft ze binnen zes weken gehaald en nu is ze bezig met C als het goed is mag ze in maart op en dan heeft ze daar geloof ik 12 lessen voor gehad.

Ik denk trouwens dat als je kind langer heeft moeten wennen, niet onder water durfde etc je die lessen nog wel bij die 48 uur op zou moeten tellen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Feb 2017 12:23

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Mijn nichtje heeft er bijna twee jaar over gedaan. Een ander meisje wat ik ken had hem in minder dan een jaar.

Verschilt dus ook nogal per kind.
R. 2013
D. 2016
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Feb 2017 12:36

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Ruim een jaar met 2x per week zwemles.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem236

Bericht 19 Feb 2017 12:41

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Meeste kinderen duren er langer over dan ik had verwacht. Onze zoon start na de zomer en had de hoop dat hij voor de zomer van tweeduizendachtien wel zijn diploma zou hebben, maar dat is waarschijnlijk dus te enthousiast gedacht.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Feb 2017 12:51

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Hier bijna 1 jaar bezig en in badje 3 vd 4. Wij stappen binnenkort over naar een andere zwemschool en ik hoop dat hij dit jaar zijn a en b nog heeft.

Waar we nu zitten worden de groepen steeds groter dan beloofd. Badje 4 heeft nu 15 kinderen op 1 juf. Mijn zoontje kan nu niet eens over als het zou mogen omdat badje 4 al te vol is. Ook al zou hij wel overmogen is de kans dat hij voldoende aandacht krijgt in zo'n grote groep natuurlijk ook minimaal :(
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Feb 2017 13:00

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Wat vervelend Annie zo'n grote groep dat werkt toch helemaal niet. Lijkt me lastig voor de kinderen en voor de zwemjuf.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Feb 2017 13:18

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Femm schreef:Wat vervelend Annie zo'n grote groep dat werkt toch helemaal niet. Lijkt me lastig voor de kinderen en voor de zwemjuf.


En voor ons met douchen en omkleden :laughcry:

Het werkt ook niet en dat zie je goed elke week. De max was altijd 10 per juf, maar zover kwam het nooit, meestal 6-8 kindjes. Dit is pas sinds december ongeveer, dus ik dacht misschien tijdelijk ivm ziekte ofzo, maar per januari blijken ze de voorwaarden veranderd te hebben (niets van vernomen) waardoor de groepen groter zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem336

Bericht 19 Feb 2017 13:42

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

April begonnen, uur per week. Denk dat hij maart mag afzwemmen.
Hier doen ze er gemiddd 14mnd over. Vanaf les 1 zonder drijfmidelen (alleen plankje) en met tshirt aan. Ook meteen in diepe bad.
Prima methode, vind ik persoonlijk.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Feb 2017 14:10

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Onze zoon is een jaar geleden met zwemles en zwemt pas sinds kort zonder hulpmiddelen. Ik heb het idee dat het nu wel ineens heel snel gaat. Hopelijk heeft hij zijn diploma dan voor de zomer, dan heeft hij er anderhalf jaar over gedaan. Ze kijken hier trouwens individueel naar het kind, want er zijn al kinderen uit de groep van mijn zoon die hun diploma binnen een jaar hadden. Het hangt er echt vanaf hoe je kind het doet en hoe goed ze het oppakken.
2011 2012 2017
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 19 Feb 2017 14:15

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Onze dochter zit sinds oktober '15 op zwemles en ze is nu aan het oefenen met kleren aan. Nog niet iedereen van haar groepje zal gaan afzwemmen, dus ze wordt, samen met 3 andere kinderen, de laatste weken apart begeleid en klaargestoomd voor het diplomazwemmen. Volgende week is er geen les, die week erop mag ze proefzwemmen en met een beetje geluk kan ze die week erop afzwemmen en dan zijn we inmiddels ook anderhalf jaar bezig. Dat is hier ook het gemiddelde voor A. Tijdens vakanties is er geen les.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 19 Feb 2017 14:24

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

M had hem in 1 jaar. (In 1,5jaar had ze A,B en C). Ze zwom 1x per week een uur.

bij T zijn we in Juni in het zelfde zwembad gestart. In principe doen ze er daar allemaal een jaar over.
Alleen was de groep erg groot (16 kinderen) en is T iemand die een slechte concentratie heeft en motorisch zwak is.
Na een half jaar concludeerde we dat deze manier van zwemmen niet bij hem past. We zitten nu sinds januari bij een ander zwembad en zit hij is een groepje met 3 andere kindjes. Hij zwemt ook minder lang. We gaan er dus vanuit dat het bij hem nog wel even gaat duren.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 19 Feb 2017 15:00

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

J. is in juli 2014 begonnen en had haar diploma in februari 2016, ruim anderhalf jaar dus.

De eerste 2 badjes heeft ze ruim een jaar over gedaan. Badje 3 duurde ook nog redelijk lang, maar badje 4 en 5 was ze zo door. Misschien ook wel omdat we toen i.p.v. drie kwartier per week naar anderhalf uur per week les en een half uur privéles zijn gegaan. B en C heeft ze samen 10 maanden over gedaan.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem331

Bericht 19 Feb 2017 15:10

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Beide kinderen hadden hier binnen anderhalf jaar 3 diploma's.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 19 Feb 2017 15:14

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

1x pw is eigenlijk net te weinig ook. 2x per week pikken ze het veel sneller op. Het ligt ook aan de leeftijd en aan het kind. 5 jaar is beter dan 4 jaar. Hoe ouder hoe beter eigenlijk.
Ik heb zelf jarenlang zwemles gegeven.
04-2014
10-2015
<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2017 17:15

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Fauve ik had ook wel 2x gewild maar omdat ik de jongste heb, nog werk en nog andere verplichtingen heb kan het niet meer dan 1x per week. Mijn zoon is gestart 5 jaar.

Als ik het zo lees kan het dus best lang duren. Aangezien hij nu bijna in badje 3 zit schiet het natuurlijk ook al bijna op. Ik hoop dan ook als we in Augustus op vakantie gaan hij zijn diploma heeft.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 19 Feb 2017 17:55

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Mijn oudste heeft er 15 maanden over gedaan met 2x pw les. Zij is eigenlijk te jong gestart.
Mijn jongste is met 5 gestart en is nu 4 maanden bezig ook 2x pw en zit nu al in badje 3 van de 4. Zij gaat dus een stuk sneller dan haar grote zus. Ligt denk ik dus ook zeker aan het kind en hoe groot de groepjes zijn. Oudste had ook steeds een andere leerkracht. Dat vind ik persoonlijk ook niet echt prettig voor een kind.
2009
2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Feb 2017 17:57

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Annie24 schreef:
Femm schreef:Wat vervelend Annie zo'n grote groep dat werkt toch helemaal niet. Lijkt me lastig voor de kinderen en voor de zwemjuf.


En voor ons met douchen en omkleden :laughcry:

Het werkt ook niet en dat zie je goed elke week. De max was altijd 10 per juf, maar zover kwam het nooit, meestal 6-8 kindjes. Dit is pas sinds december ongeveer, dus ik dacht misschien tijdelijk ivm ziekte ofzo, maar per januari blijken ze de voorwaarden veranderd te hebben (niets van vernomen) waardoor de groepen groter zijn.


Dat is nogal een verschil zeg. Jammer dat jullie van niets wisten had wel netjes geweest.

Met douchen en aankleden duurt het nu vast langer
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 19 Feb 2017 19:31

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Mijn dochter heeft 1,5 jaar gedaan over haar A diploma, ze had 2 keer in de week een half uur les, de lessen gingen in de schoolvakanties niet door. Over haar B en C deed ze nog een half jaar (met een zomervakantie en herfstvakantie ertussen).

Mijn zoon is nu 6 maanden bezig en zit nog in badje 1 (van de 6 geloof ik), dat gaat dus nog niet heel snel. Maar hij was helemaal niet watervrij en heel angstig.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Feb 2017 20:25

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Mijn oudste heeft net geen 2 jaar gedaan over A. Lessen van 3 kwartier. Over B heeft hij 5 weken gedaan. Toen hij nog voor A zwom zag hij ineens het licht en mocht na 4 lessen in het laatste badje afzwemmen en daarna dus na 5 lessen afzwemmen voor B. Hij is nu net gestart met C, ben benieuwd hoe lang hij daar over gaat doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 19 Feb 2017 20:41

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Het is allemaal heel verschillend wat ik hoor in mijn omgeving. Mijn oudste is laat begonnen met de zwemles en is sowieso goed in sport / beweging. A en B had ze met 13 maanden zwemles. Voor C is ze nu alweer een paar maanden bezig omdat ze net niet genoeg adem heeft voor de extra meters onder water.

Tweede dochter begint binnenkort ook, ik verwacht dat ze er langer over gaat doen want ze heeft een heel fijne lichaamsbouw en het valt me op dat die kindjes er vaak toch wel vaak wat langer over doen. Maar wie weet valt het mee.
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 19 Feb 2017 22:58

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

14 maanden, maar daar gaan totaal 9 weken vanaf waarin ze niet heeft gezwommen (6 weken zomervakantie en 3 weken vanwege een gebroken arm). Dus ongeveer een jaar.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Feb 2017 13:29

Re: Zwemdiploma A, hoelang over gedaan?

Dochter iets meer dan een jaar. Zoon halen wel er denken ik weer vanaf. Hij geeft er geen bal om. Ziet en doet vanalles behalve zwemmen. Hij zit nu na een jaar in het 2e badje, wil zijn oren niet in het water doen als hij op zijn rug zwemt en gaat nog laaaaaaaang niet Door voor bandje 3.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers