Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tof constructiespeelgoed voor kleuter

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 10:51

Tof constructiespeelgoed voor kleuter

In april wordt m'n oudste zoon 5 en we willen hem iets constructie-achtigs geven. Wie heeft er goeie ervaringen met een bepaald soort speelgoed?
#teammaple🍁
<<

Linvi

Bericht 19 Feb 2017 11:10

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Mijn neefjes hebben een mega grote bak met clics. Superleuk spul. Weet niet of je zoiets bedoelt?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Feb 2017 11:15

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ik heb hier iets liggen, een soort meccano oid alleen dan van plastic. Mijn bijna kleuter vindt het enorm leuk. Ik ga even opzoeken hoe het heet.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2017 11:17

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Mijn oudste is helemaal gek van Lego. Hij is altijd snel afgeleid en heeft totaal geen geduld maar geef hem een doos Lego en hij volgt alles stap voor stap totdat het bouwwerk klaar is. Helemaal zelf. Hij kan zich ook goed vermken met losse Lego. Hij bouwt dan geheel met fantasie een auto of een huisje.

Op school hebben ze dit. Heros Constructor. Dit vind mijn zoon ook erg leuk om te doen :
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Feb 2017 11:22

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Het is dit geloof ik:
https://www.speeltechniek.nl/Vilac-Bati ... ructie-set

Van plastic en hout en je moet schroeven en kan er super veel leuke dingen mee maken. (hijskranen, bulldozers, takelwagens.. Dat komt hier allemaal voorbij).
De set die ik heb die is van een vriendin van me geweest. Haar moeder had het bewaard voor haar kinderen maar die wil ze niet en nu hebben wij het dus. Wat ik wil zeggen, erg degelijk materiaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:34

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Linvi schreef:Mijn neefjes hebben een mega grote bak met clics. Superleuk spul. Weet niet of je zoiets bedoelt?
Ziet er leuk uit ja!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:35

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ja spencer zulk spul lijkt mij ook erg leuk! Bedankt!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:36

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ava bedoel je technisch LEGO?
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 19 Feb 2017 11:38

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ik vind Kapla echt geniaal speelgoed. Aar dat is niet exact wat je bedoelt, denk ik? Clics hebben op m'n werk ook op de groep, wordt heel veel mee gespeeld. Ik kwam er laatst achter dat een hele bouw-ideeën voor op Pinterest staan, nu vinden ze het nóg leuker :)
<<

anoniem213

Bericht 19 Feb 2017 11:41

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Mijn neefje, twee maanden jongen dan jouw zoon, speelt graag met Knex. Het is nog niet altijd even mooi, maar hij vindt het wel echt al heel leuk.

Wij speelden vroeger met Sio Montage (of zoiets), maar ik weet niet of dat nog bestaat eigenlijk. Dat was ook heel leuk en daar speelden wij als kleuter al mee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:43

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ja Kapla vind ik ook leuk maar dat zou ik kopen als ik verder nog niks aan blokken en hout zou hebben liggen. Wat leuk dat je pinterest zo lekker kunt gebruiken bij je werk! M'n zoon is ook dol op pinterest trouwens :) Hij zoekt vaak samen met mij naar werkbladen voor hem, of we zoeken knutselwerkjes of koekjes- en taartrecepten. 'Oh die moet je even pinnen mama, die ziet er goed uit'
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:45

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

June schreef:Mijn neefje, twee maanden jongen dan jouw zoon, speelt graag met Knex. Het is nog niet altijd even mooi, maar hij vindt het wel echt al heel leuk.

Wij speelden vroeger met Sio Montage (of zoiets), maar ik weet niet of dat nog bestaat eigenlijk. Dat was ook heel leuk en daar speelden wij als kleuter al mee.
Ja Knex ken ik nog van vroeger. Mijn voorkeur gaat wel uit naar iets dat niet van plastic is eigenlijk. Hout en metaal vind ik fijner. Maar toch bedankt voor de tip!
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 19 Feb 2017 11:46

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Dan zou ik aan Meccano denken, maar ik weet eigenlijk niet voor welke leeftijd dat is. Wel heel leuk dat soort speelgoed, ook voor jezelf :D.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 11:54

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Haha ik heb weer andere hobby's :) Maar ik zal het eens aan m'n man laten zien allemaal.
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 19 Feb 2017 12:49

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Urban Naked schreef:Ja Kapla vind ik ook leuk maar dat zou ik kopen als ik verder nog niks aan blokken en hout zou hebben liggen. Wat leuk dat je pinterest zo lekker kunt gebruiken bij je werk! M'n zoon is ook dol op pinterest trouwens :) Hij zoekt vaak samen met mij naar werkbladen voor hem, of we zoeken knutselwerkjes of koekjes- en taartrecepten. 'Oh die moet je even pinnen mama, die ziet er goed uit'


Leuk is dat he! Ja we hebben een iPad op de groep en daar hebben we als groep Pinterest op gezet en een account gemaakt. De oudste peuters vinden het helemaal geweldig als we (knutsel)activiteiten op gaan zoeken, die willen dan ook echt inspraak hebben :D
<<

anoniem203

Bericht 19 Feb 2017 12:55

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Urban Naked schreef:Ava bedoel je technisch LEGO?


Nee gewone lego. Technisch Lego is vanaf 8 jaar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2017 14:49

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Ok want dan begreep ik het niet, gewone LEGO zoek ik niet want dat heeft hij al jaren :) Ik ga nog wel naar technisch LEGO kijken trouwens.
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Feb 2017 18:25

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Mijn zoon heeft toen hij 5 jaar werd de Quercetti georello toolbox gehad, leuk en uitdagend speelgoed is dat (maar wel van plastic).

Wat misschien ook leuk is is zo'n houten knikkerbaan, van bijvoorbeeld haba of quadrilla.
<<

Anoniem243

Bericht 19 Feb 2017 19:09

Re: Tof constructiespeelgoed voor kleuter

Als je iets anders dan anders zoekt is Magnatiles misschien ook wat... Magnetisch (kunststof) bouwmateriaal waarmee je zowel 2-dimensionaal als 3-dimensionaal kunt bouwen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers