Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rouwverwerking kind

<<

Anoniem331

Bericht 07 Feb 2017 21:31

Rouwverwerking kind

XXX
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 09 Feb 2017 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 07 Feb 2017 21:35

Re: Rouwverwerking kind

Hoi Popcorn,

Wat een moeilijke situatie, goed dat je je dochter hierin zo goed mogelijk wil bijstaan.

Mijn tip: http://www.achterderegenboog.nl/

Dit is een stichting voor rouwverwerking bij kinderen waar ik in mijn werk weleens naar verwijs. Misschien heb jij er ook wat aan?
Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 07 Feb 2017 21:43

Re: Rouwverwerking kind

Misschien kan stichting achter de regenboog jullie helpen:
http://www.achterderegenboog.nl/
<<

Anoniem331

Bericht 07 Feb 2017 21:48

Re: Rouwverwerking kind

Beide dezelfde tip. Dankje. Ik zie dat ze afgelopen jaar dingen georganiseerd hebben een dorp hier verderop. Nooit geweten. Helaas staan er voor 2017 nog geen activiteiten gepland. Denk wel dat het iets voor mijn dochter zou zijn. Samen al helemaal.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 07 Feb 2017 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 21:48

Re: Rouwverwerking kind

Ik heb geen tips voor je. Ik wil jullie alleen heel veel sterkte en kracht toewensen en zeggen dat ik het wel heel fijn vind dat je dochter er zo open over is. Gelukkig kropt ze het niet op. Hopelijk vinden jullie op korte termijn een goede manier van rouw verwerken.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Feb 2017 02:16

Re: Rouwverwerking kind

Bij een kinderpsycholoog zou je misschien ook terecht kunnen. Een nichtje van mij heeft daar veel aan gehad toen haar zusje overleden was.
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2017 05:50

Re: Rouwverwerking kind

Ik denk dat het tijd nodig heeft.

Onze dochter was net 5 toen mijn vader overleed.
Ze heeft zeker een half jaar nodig gehad voor ze weer zichzelf was. En op school alles weer goed ging.
Samen er over praten hielp en tekenen en schrijven. We hadden een schriftje waar we alle herinneringen aan opa opschreven.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Feb 2017 08:03

Re: Rouwverwerking kind

Ik denk ook dat het tijd nodig heeft ikknutsel, maar mijn gevoel roept heel hard dat ze meer nodig heeft. Niet dat ik denk dat jou dochter er minder last van heeft (gehad) maar ze is 8, en denkt heel anders over de dingen na dan een kind van 5, of 6. Ze weet oorzaak en gevolg goed, ze weet dat er 3 meisjes zijn die geen mamma meer hebben, ze weet dat een moeder ook dood kan gaan, en dat zijn de dingen waar ze heel erg mee bezig is.
Misschien dat ik morgen toch de huisarts maar bel, het daar voorleg en kijken waar zij mee komt. In het algemeen zijn ze altijd erg behulpzaam, en willen ze vast mee zoeken naar iets passends. Een kinderpsycholoog vind ik eerst een stap te ver.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Feb 2017 08:50

Re: Rouwverwerking kind

Ik denk inderdaad wel dat er een groot verschil zit tussen een opa of oma die overlijdt, of een vader of moeder die overlijdt (waarmee ik het verdriet niet wil afzwakken ikknutsel). Het gevoel erbij is heel anders, beide heeft een grote impact, maar het laatste misschien nog wel veel groter, om de redenen die Popcorn zelf al aangeeft. Ik dacht trouwens ook meteen aan een kinderpsycholoog. Ik zou het zeker overwegen.
<<

Anoniem257

Bericht 08 Feb 2017 11:44

Re: Rouwverwerking kind

Ik was zelf 8 toen mijn vader overleed en heb verder geen psycholoog ofzo gehad. Ik denk wat mij erg hielp was dat er altijd open over gesproken kon worden. Ik kon met mijn moeder praten, juf en in de klas werd het uitgebreid besproken zodat andere kindjes wisten wat er aan de hand was.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Feb 2017 13:16

Re: Rouwverwerking kind

Er zijn ook wel kindercoaches die zich richten op rouwverwerking. Misschien kun je daar iets van vinden bij jou in de buurt.
En wat je zelf zegt, de ha bellen voor advies.
Fijn dat ze er met jou thuis wel over kan praten. Lijkt me voor jou ook heel moeilijk om haar zo verdrietig te zien, terwijl je jezelf precies zo voelt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem331

Bericht 08 Feb 2017 21:00

Re: Rouwverwerking kind

Ik ga morgenochtend inderdaad de huisarts maar even bellen. Zijn beide jonge mensen met ook jonge kinderen en die willen vast mee denken wat haar zou kunnen helpen. Ik vind het gewoon zelf erg lastig, ik wil het niet groter maken dan dat het is, maar vind het echt naar te zien en te horen dat ze er zelf gewoon niet helemaal uit komt.
Zondag hebben ze een kerkdienst van school, en mochten ze zeggen waar ze voor willen bidden. Ze is dan oprecht verontwaardig dat er kinderen zijn die willen bidden omdat hun konijn of hamster dood is gegaan. En ik vind het dan zelf ook gewoon lastig om hara uit te leggen dat die kinderen daar ook verdriet van hebben, omdat ik echt snap waarom ze dat denk. Zijn maar van die kleine dingen, maar als ik die bij elkaar optel ben ik liever nu iets te voorzichtig dan dat ik straks denk had ik maar.
<<

Anoniem197

Bericht 08 Feb 2017 21:35

Re: Rouwverwerking kind

Ik moest meteen denken aan Martine delfos. Heeft zij er geen kinderboek over? Kijk even op internet want volgens mij geeft zij veel tips.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Feb 2017 22:12

Re: Rouwverwerking kind

Ga ik even naar kijken.

Ik had op aanraden van de maatschappelijk werkster in het ziekenhuis toen het boek 'hoe word je dood' besteld. Maar alles wat daar instond weet mijn dochter precies, dus dat was het ook niet helemaal.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 09 Feb 2017 10:26

Re: Rouwverwerking kind

Ik heb toen een boek gekocht voor mijn dochter genaamd 'buurman reus, niet meer nooit meer'.

Wie weet heb je er wat aan.

Succes en sterkte.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2017 10:42

Re: Rouwverwerking kind

Ik heb vanmorgen gebeld. Assistente zei gelijk al, even een afspraak om te horen wat de mogelijkheden zijn. Dus voor volgende week donderdag een afspraak. Neem dochter ook gelijk mee op haar aanraden, dus dan maar horen wat het beste bij haar zal passen.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2017 10:09

Re: Rouwverwerking kind

Vanmorgen de afspraak gehad en samen besloten voor EMDR therapie te gaan.
Huisarts gaat vandaag nog op zoek naar een geschikte psycholoog hiervoor.
Huisarts gaf ook aan dat het goed is dat we hebben gebeld. Ze heeft er gewoon echt last van. Dochter zelf zegt dat ze hoopt dat haar grote gedachten over haar tante wat kleiner zullen worden zodat ze ook weer ruimte heeft voor andere gedachtes.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2017 11:06

Re: Rouwverwerking kind

Wat goed dat ze het zo kan verwoorden. Hopelijk kunnen jullie snel terecht.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2017 11:14

Re: Rouwverwerking kind

Wat knap idd Popcorn!
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2017 11:39

Re: Rouwverwerking kind

Oh dan breekt mijn hart toch steeds weer een beetje als ze zulke grote mensen dingen zegt.
Ben nu met een medaillon voor haar bezig. Ze is zo bang dat ze haar tante vergeet. Hoe mooi is het om haar dan wel bij je te dragen dacht ik. Bestel er ook 1 voor mezelf.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Feb 2017 12:22

Re: Rouwverwerking kind

Wat verwoord ze dat mooi!
Fijn dat de ha het zo serieus neemt, hopelijk kunnen jullie snel terecht.
Lief dat je een medaillon voor haar gaat bestellen. Dat zal ze vast fijn vinden.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2017 12:40

Re: Rouwverwerking kind

Wel bijzonder dat je je eigen kind zo op een heel andere manier leert kennen ook.
<<

Anoniem210

Bericht 16 Feb 2017 17:52

Re: Rouwverwerking kind

Wat is je dochter wijs en wat verwoordt ze dat mooi.
Jullie zijn er op een hele mooie manier mee bezig, ook zo met het medaillon. Respect voor hoe je er mee omgaat popcorn.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2017 20:00

Re: Rouwverwerking kind

Dankjewel, erg lief dat je dat zegt!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Feb 2017 21:53

Re: Rouwverwerking kind

Popcorn, mag ik je een pb sturen?

Wat mooi en fijn dat je het zo kunt doen voor je dochter!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers