Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Feb 2017 13:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dee schreef:Nee niet droog. Het is ook pas sinds vanochtend. Heb niet een andere wasverzachter of wasmiddel dus ik heb geen idee wat het kan zijn. Zo naar!!


Ben je pas verkouden/grieperig oid geweest?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Brooke

Bericht 17 Feb 2017 13:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik ben ziek geweest, ik had griep en ben nu een beetje aan de betere kant na meer dan een week. Merk alleen dat ik nergens zin in heb nog, ook niet in leuke dingen. Lijkt een beetje of ik een dip heb. Nou waren het wel voor ik ziek werd een aantal zware pittige weken met veel afspraken rondom de zorg van onze dochter. En de andere dingen gingen ook gewoon door. Nu is J. dit weekend uit logeren en wil mezelf een schop geven om morgen er op uit te gaan (stond al op de planning). Ik hoop dat ik daar wel een beetje van opknap.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Feb 2017 13:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Weinig slapen is zo ruk :( Sterkte voor iedereen die meerdere keren per nacht wakker wordt! Wat dat betreft mag ik niet klagen.

Ik baal heel erg van die stomme allergieën van zoon. We hadden een heel fijne, leuke en lieve gastouder gevonden waar hij sinds augustus 2x pw kwam. Ze ging echt goed met de allergieën om. Maar ze wilden graag weer een hondje, en maandag vertelde ze dus dat die donderdags al zou komen. Ze dacht dat het wel kon als ze de hond overdag weg zouden brengen en erg goed zouden schoonmaken. Maar dat kan dus niet. Hij kwam daar 9u per dag, dat is redelijk structureel. En de allergoloog heeft niet voor niks geadviseerd dat onze eigen huisdieren weg moesten... en dat zoon tot zijn 12e jaar niet structureel in aanraking mag komen met huisdieren.

Probeer maar eens binnen een week nieuwe opvang te regelen voor zo'n allergisch knulletje :(

Oh, en de stress van deze week komt er net ff uit in de vorm van migraine. En dat terwijl ik alleen met zoon ben. Gelukkig is het na en lange warme douche en heel veel pijnstillers flink gezakt, maar pfffft...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Feb 2017 13:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Sterkte Oreo! Lijkt me echt zwaar om altijd rekening te moeten houden met zijn vele allergieën en ook lastig dat niet iedereen het begrijpt. Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe fijne gastouder voor hem!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem205

Bericht 17 Feb 2017 13:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Suus schreef:Sterkte Oreo! Lijkt me echt zwaar om altijd rekening te moeten houden met zijn vele allergieën en ook lastig dat niet iedereen het begrijpt. Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe fijne gastouder voor hem!


Dat is idd een groot issue. Mensen onderschatten het, en zien niet in welke gevolgen wij later weer hebben. Geef mij die allergieën maar, zou een stuk makkelijker zijn!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Feb 2017 14:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ah wat naar Oreo! Ik stuitte van de week al op onbegrip op het kdv omdat mijn dochter nog steeds geen brood lust en dus een warme hap of cracottes eet tijdens de lunch. Want dan willen de andere kinderen ook een cracotte als ze dat zien, aldus het kdv, dus wilden ze haar vooral brood blijven aanbieden. Ik wens ze succes :). Toen moest ik ook aan jullie denken en was ik benieuwd hoe jullie opvang voor S geregeld hadden met zijn dieet. Lastig hoor...vervelend om te lezen dat jullie weer opnieuw op zoek moeten. Ik hoop dat jullie gauw een fijn en veilig plekje voor hem vinden!

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post, lief!
@ Caro, ook daarvoor is het tijd dat er wat meer rust komt zodat we aan bouwen toekomen. Helaas is dat nog steeds wel nodig. Maarrr we hebben gisteravond een weekendje weg geboekt in de lente, even samen zonder E. Dat is hopelijk een goed begin!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem205

Bericht 17 Feb 2017 15:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Jemig wat stom Teun! Jij bepaalt wat je kind eet toch?
Over het kdv niks dan lof! Hij zit bij Maple in de groep, en hij heeft het reuze naar zijn zin. Volgens mij 'weten' alle kindjes over zijn allergieën en wordt er heel erg goed rekening mee gehouden. Superfijn dus!
Ik geef alleen eten mee wat hij mag, en daar wordt mega goed rekening mee gehouden. En bij twijfel krijg ik een appje met een foto van de ingrediëntenlijst.

Echt stom dat ze zo blijven pushen op brood! Wat ze niet wil, hoeft ze toch niet te eten?
<<

Anoniem192

Bericht 17 Feb 2017 15:13

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Kan hij niet alle dagen naar het KDV als het daar wél goed gaat? Dan hoef je je ook geen zorgen over eventuele huisdieren etc te maken.
<<

Anoniem278

Bericht 17 Feb 2017 15:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

@Oreo,

Eigenlijk vind ik het best rot, van je GO, om dat zo aan te pakken. Natuurlijk mogen mensen een hond nemen als ze willen maar ik vind om iets maandag aan te kondigen en je dan gewoon binnen drie dagen met een voldongen feit wegzet. Alsof je binnen drie dagen iets anders kunt regelen. Niet netjes.
Nog even afgezien van hoe rot ik het vind dat jullie kleine man zoveel allergieën heeft. Dat levert vast enorm veel stress op?

@Teun

En ik vind het ook bizar dat een kind brood móet eten, want.... de andere kinderen. Je kindje mag straks niet zeggen : 'ik wil een DS want de andere kinderen hebben er ook eentje', maar iets anders even gezonds eten moet dan allemaal maar wel. Hoezo met twee maten meten?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2017 17:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

En wat nou als ze geen brood zou mogen eten ivm een allergie? Dan is t vast ineens geen probleem :palm:
<<

Anoniem205

Bericht 17 Feb 2017 18:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik ben net bij een kdv gaan kijken. Daar gaat S per as maandag heen. Is niet heel erg in de buurt, maar met 10-15min rijden ben ik er. Zag er heel prima uit.

Weg stress :) Al was daar dus wel een migraine aanval voor nodig :(
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Feb 2017 19:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fijn dat het opgelost is Oreo, maar ik ben het wel eens met Quizzle. Ik vind het ook echt niet netjes van jullie gastouder dat ze per direct een hond nemen en dat je maar moet zorgen dat je 3 dagen later andere opvang hebt geregeld. Nu is het je gelukt, maar voor hetzelfde geld lukte het niet en hadden jullie een probleem.
2012 & 2016
<<

Anoniem184

Bericht 17 Feb 2017 20:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ga je twee verschillende kdv's doen Oreo of moet ik me gaan voorbereiden op een groep zonder S? :(
Ik had je bericht op FB van de week zien staan, wilden nog reageren maar hij was al weg. Hoe langer ik erover na ging denken, hoe vreemder ik het eigenlijk vond namelijk. Veel ouders kiezen toch bewust voor een gastouder met of zonder huisdieren. Eigenlijk vind ik dan dat je als huisdiervrije gastouder niet ineens kunt besluiten een hondje te nemen. En wil je dat dan toch écht graag, laat dat dan iets verder van tevoren weten...
Sterkte met je migraine, fijn in elk geval dat je een mogelijk alternatief gevonden hebt! En ook fijn te lezen dat je zo tevreden over ons bent :)
<<

Anoniem205

Bericht 17 Feb 2017 20:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nee hoor Maple, S blijft voorlopig ook 2x pw bij jullie. Maar 4x pw is niet te doen, want als ik dan een keer weg moet voor werk moet O 45min enkele reis omrijden om S te brengen en halen. En dat is niet chill. Dus nu 2 kdv's :)
<<

Anoniem184

Bericht 17 Feb 2017 20:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Gelukkig! En nee, dat lijkt me dan inderdaad niet handig :)
<<

Anoniem316

Bericht 18 Feb 2017 09:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

JustMeDaan schreef:
Dee schreef:Nee niet droog. Het is ook pas sinds vanochtend. Heb niet een andere wasverzachter of wasmiddel dus ik heb geen idee wat het kan zijn. Zo naar!!


Ben je pas verkouden/grieperig oid geweest?

Ja verkouden. Het is nu aan de beterende hand. Kan dat er mee te maken hebben? Heb dit nog nooit eerder gehad.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Feb 2017 12:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ja dat kan. Het kan dan netelroos zijn. Eventueel zijn daar tabletjes tegen overgevoeligheid voor te krijgen. Wel op recept denk ik. Ik heb het pas geleden gehad na een verkoudheid. Jeuk overal gek werd ik ervan. Ook rode vlekken en hele kleine vochtblaasjes kreeg ik erbij.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Feb 2017 12:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

JustMeDaan schreef:Ja dat kan. Het kan dan netelroos zijn. Eventueel zijn daar tabletjes tegen overgevoeligheid voor te krijgen. Wel op recept denk ik. Ik heb het pas geleden gehad na een verkoudheid. Jeuk overal gek werd ik ervan. Ook rode vlekken en hele kleine vochtblaasjes kreeg ik erbij.


Netelroos zie je wel echt huidafwijkingen bij, anders is het per definitie geen netelroos. Netelroos zijn gewoon urticaria/galbulten. Overgevoeligheid/hyperreacyiviteit op watdanook. Kan viraal, maar ook wasmiddel, insektensteek, of zomaar. Ik krijg soms galbulten van haartjes van mijn vriend in bed.

Daar kun je overigens gewoon antihistaminica (zeg maar hooikoortstabletjes, cetirizine bijvoorbeeld) zonder recept voor halen bij de drogist of apotheek. Ik neem ook wel eens een hooikoortstabletje als ik in de winter erg rood/jeukerig word, want soms wordt het steeds erger en dan onderdruk je net even die histamine release.
<<

Anoniem202

Bericht 18 Feb 2017 13:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik heb zo'n enorme kater. Ik wilde m'n eettafel gaan schuren maar ik ben bang dat ik het geluid van de schuurmachine niet trek.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Feb 2017 13:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Haha Phoebe. Als het maar een leuke avond was!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2017 14:46

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hier ook een zaterdag met een kater. Half 4 aangetikt vannacht, maar het was zo gezellig dat het de kater wel waard is.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Feb 2017 16:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Even klagen hoor, voel me al sinds vanmorgen f.... beroerd van de hoofdpijn. Al 2 keer overgegeven dus ook de paracetamol eruit :(. Uiteindelijk de vk net gesproken en heb gelukkig zetpillen in huis tegen de misselijkheid van de dokter die gelukkig tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden en ook paracetamol zetpillen.

Een drukke peuter in de buurt is ook niet zo fijn haha. Helaas is mn man voetballen. Maar hoe moet ik als ik zo beroerd ben gaan koken :confused:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 18 Feb 2017 17:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Niet linnie. Ik gaf zoon dan gewoon een boterham of liet mijn man eten meenemen. Doe niet teveel. Succes, de misselijkheid en overgeven is echt verschrikkelijk!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Feb 2017 18:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

DdL schreef:Niet linnie. Ik gaf zoon dan gewoon een boterham of liet mijn man eten meenemen. Doe niet teveel. Succes, de misselijkheid en overgeven is echt verschrikkelijk!


Heb mn man voorgesteld wat op de voetbal te eten, dat wij een soepje met brood doen, en dat was goed.

Voel me gelukkig weer beter!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Feb 2017 18:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Hopelijk knap je snel op Linnie!

Ik baal van mn lijf.. heb vitamine D tekort, een blaasontsteking, een rusteloos been en ontstoken gewrichten in mn voet.
Voor die hele riedel slik ik nu allerlei pillen :(

En ons tweede autootje deed gisteren ineens mega raar.. gelukkig is het de bougie kabel 'maar'.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers