Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen griepprik?

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Okt 2013 23:19

Wel of geen griepprik?

N. heeft weer een oproep gekregen voor de jaarlijkse griepprik. In verband met haar nierafwijking (waarvan de situatie stabiel is op het moment), valt N. binnen de risicogroep. Ik ben van mening dat N. prima zelf een griep kan doorstaan. Waarom zouden we haar dan onnodig die griepprik geven? Vriend is van mening dat we het wel gewoon moeten doen, omdat het 'geen kwaad' kan en ze zo minder snel ziek wordt.

Wat zouden jullie doen?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Okt 2013 10:32

Re: Wel of geen griepprik?

Dat is lastig, en met je vriend de voor en tegens bespreken?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem28

Bericht 25 Okt 2013 11:10

Re: Wel of geen griepprik?

De échte griep is een stuk zwaarder dan wat in de volksmond 'griep' genoemd wordt hè.. Gezonde mensen kunnen dit over het algemeen goed doorstaan, maar risicogroepen hebben meer kans op complicaties. Ik weet niet precies welke complicaties voor N. gevaarlijk zijn, maar misschien kun je daar nog eens extra naar kijken?
<<

Anoniem166

Bericht 25 Okt 2013 11:27

Re: Wel of geen griepprik?

Ik vind dat Rejoy daar wel een punt heeft. Ik voel me momenteel ook grieperig (koorts, duizelig, misselijk, overal pijn), maar dit is bij lange na geen echte griep, want met een paar dagen ben ik er weer vanaf. In zo'n geval zou ik het best aandurven, maar de echte griep is een stuk heftiger. Ik denk dat ik wel voor de griepprik zou gaan. Ze is ook nog jong. Als ze nou al meerdere jaren stabiel is, zou ik het wel aandurven, maar nu nog niet.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Okt 2013 11:30

Re: Wel of geen griepprik?

De risico's die een echte hevige griep meebrengt, zijn vele malen erger dan de risico's die je loopt door haar dat prikje te geven. Bovendien is de kans dat ze een flinke griep krijgt groter dan dat ze ziek zou worden van de prik. Waarom onnodig risico lopen?
<<

Anoniem130

Bericht 25 Okt 2013 11:52

Re: Wel of geen griepprik?

Eens met lampenkapje en rejoy. Een echte griep ben je minstens 7-10 dagen heeeel beroerd van. Als je binnen een week beter bent is het eigenlijk nooit een griepvirus, maar een andere luchtweg/buikinfectie. De echte griep is voor gezonde mensen al heftig, laat staan voor risicogroepen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Okt 2013 11:58

Re: Wel of geen griepprik?

Ik twijfel omdat het geen 100% garantie biedt dat ze de échte griep niet krijgt. Natuurlijk is de kans kleiner, dat weet ik. Ik probeer er alleen achter te komen wat er precies in het griepvaccin zit, buiten de stoffen van de te verwachte virussen dit jaar. Net als ouders doen bij kritisch vaccineren.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Okt 2013 11:59

Re: Wel of geen griepprik?

Rejoy, heb jij misschien wat informatie over kritisch vaccineren waarbij iets over het griepvaccin in voorkomt?
<<

Anoniem28

Bericht 25 Okt 2013 12:01

Re: Wel of geen griepprik?

Parisienne, ik heb geen info voor je. Ik heb me nooit hoeven verdiepen in de griepprik.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Okt 2013 12:03

Re: Wel of geen griepprik?

N. valt trouwens in de risicogroep omdat ze een vernauwing heeft tussen haar rechternier en blaas. De situatie is stabiel, haar rechternier werkt iets langzamer maar doet het wel gewoon. Omdat zij dus in het systeem bekend staat met een nierafwijking krijgt zij een uitnodiging voor een griepprik. Echter, omdat de situatie al een paar jaar stabiel is en ze verder een heel gezond kind is met een goede weerstand twijfel ik over het vaccineren en of de voordelen zwaarder wegen tegenover de (lange-termijn-)nadelen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers