Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verwaterde vriendschap.

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Feb 2017 23:28

Verwaterde vriendschap.

Ik had van jongs af aan een hele goede vriendin. We zagen elkaar meerdere keren per week. Tot ik verhuisde naar de andere kant van het land. Ondertussen al 8 jaar geleden. Vrij snel daarna ging zij ook samenwonen.
We spraken nog regelmatig af en appte bijna dagelijks.
Maar in de loop der jaren, had ik vaak het idee dat het van mijn kant moest komen.
Toen ik vorig jaar verlof had, kwam ze een dagje en merkte ik dat het niet meer zo klikte als voorheen. We hebben andere interesses. Ik was hoogzwanger van de tweede, zij was met een nieuwe opleiding begonnen en dacht helemaal nog niet aan kinderen.
Na mijn bevalling heb ik haar snel het goede nieuws verteld. En de volgende dag kreeg ik uitgebreid verslag over haar nieuwe baan, maar niet de vraag hoe het met ons ging. Dat schoot bij mij verkeerd. Mijn hoofd stond daar toch niet naar toen?
We planden een datum dat ze op kraamvisite zou komen, die zei ze op het laatste moment af. En toen ze een paar weken later kwam, klinkte het gewoon niet meer zo.
Dus ik heb wat afstand gecreëerd. Minder berichtjes gestuurd. Minder gevraagd hoe het met haar ging, dat vroeg ze immers ook nooit aan mij.
Laatste contact was op mijn verjaardag in juni.
Daarna zocht zij geen contact meer en heb ik dat ook niet gedaan. Ik vond het wel even goed zo. Aangezien het vaak van mijn kant moest komen.
Maar nu zie ik dat ze bijna jarig is en moet ik er toch weer vaak aan denken. Moet ik haar dan feliciteren of niet...stuur ik dan een kaartje, appje op fb berichtje. Ik vind het lastig. En ik ben er een beetje verdrietig van, dat zo'n goede vriendschap, zo raar uit elkaar is gelopen. Zonder ruzie of iets tegen elkaar uitgesproken te hebben.

Ik weet ook niet zo goed wat ik met dit topic wil. Gewoon even mijn verhaal kwijt. Omdat ik er nu in bed over lig te piekeren.

Niet quoten, ik haal het misschien wel weer weg later.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem185

Bericht 16 Feb 2017 23:48

Re: Verwaterde vriendschap.

Ik zou een appje sturen. Ik heb ook zo'n vriendin en vind dat wel genoeg zo. Helemaal niks laten horen zit niet in me.

Jammer is dat he, dat een vriendschap zo kan verdwijnen tot eigenlijk niks.
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 16 Feb 2017 23:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

-Ali-

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 Dec 2016 11:46

Bericht 16 Feb 2017 23:48

Re: Verwaterde vriendschap.

Wat jammer dat het zo gelopen is. Als ik nu in jouw schoenen zou staan, zou ik haar hetzelfde behandelen als een kennis ; alleen een felicitatie berichtje via whatsapp o.i.d.

Probeer ook niet te veel te piekeren, soms groeien mensen eenmaal uit elkaar, hoe vervelend dat ook is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Feb 2017 23:48

Re: Verwaterde vriendschap.

Vervelend dat je je er zo verdrietig over voelt. Ik vind dit een heel normaal verhaal, vast herkenbaar voor veel mensen. Want zo verlopen vriendschappen nou eenmaal soms. Jullie zitten niet (meer) op 1 lijn, andere interesses/andere fase in je leven. Logisch dat dat even niet zo strookt.

Ik zou er niet teveel over piekeren. Niemand heeft schuld hier aan. Dat gaat gewoon zo soms. Als jij haar wilt feliciteren, gewoon doen. Niet met verwachtingen of hoop, maar omdat je haar kent.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 17 Feb 2017 07:54

Re: Verwaterde vriendschap.

Herkenbaar inderdaad. Ik ben er wel achter gekomen wie je echte vriendinnen zijn wanneer je het moeilijk hebt. En daar ben ik ook dankbaar voor. De een laat niks van zich horen, en de ander komt midden in de nacht om samen met je op de bank te gaan zitten huilen. Ik vind het dan nu ook wel prima zo.
Ik zou een app of een berichtje via Facebook sturen en het daar bij laten.
<<

anoniem196

Bericht 17 Feb 2017 08:54

Re: Verwaterde vriendschap.

Ik zou een kaartje sturen. Vind ik persoonlijker dan een appje.
Wie weet stuurt ze een berichtje als je kaart ontvangen heeft en kan je het contract weer opbouwen.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Feb 2017 09:00

Re: Verwaterde vriendschap.

Ik zou sowieso een kaartje sturen, al is 't voor je eigen gevoel; jij geeft nog steeds om haar en wenst haar een fijne verjaardag. Een kaartje is heel normaal.

Je kan dan de reactie afwachten en misschien is het een openingen en kun je je gevoelens aankaarten. En anders is 't accepteren. Misschien bloeit het in de toekomst ooit weer op? Het is heel jammer, maar soms gaan die dingen idd zo.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Feb 2017 09:45

Re: Verwaterde vriendschap.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Fijn dat het ook wel herkenbaar is.
Ik heb nooit echt veel vriendinnen gehad. Dus ik vind het jammer dat ik op deze manier dan een vriendin kwijt raak.
Bij de eerste was ze meteen in de kraamweek op visite.
Ik heb ook altijd voor haar klaar gestaan. Maar we zitten nu gewoon niet meer op een lijn.
Ik stuurde haar trouwens altijd een kaartje bij bijzondere gelegenheden. Zij nooit, maar dat is natuurlijk ook aan haar...
2012
2016
2020

Instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Feb 2017 12:38

Re: Verwaterde vriendschap.

Wat vervelend, Jezzie. Maar ik denk dat dat gewoon kan gebeuren, zeker als je in andere fases van het leven zit, er ook nog letterlijk heel wat kilometers afstand tussen jullie zit.
Als je het nog eens wil proberen om het contact aan te halen dan kun je haar een kaartje sturen, of haar eventueel bellen op haar verjaardag. Als je er geen moeite meer voor wil doen en het goed vindt zo, dan zou ik haar appen of via Facebook feliciteren. Soms loopt het gewoon zo in het leven, ook al is dat jammer.
Al denk ik dat er nu teveel gebeurd is dat het contact sowieso niet meer zo wordt als vroeger. Dat het voornamelijk je herinneringen zijn die je terug naar die tijd willen brengen.

Ik had ook een hele goede vriendin wat opeens verwaterde. Zeker nadat ik ging samenwonen en aan de andere kant van het land ging wonen. Ze is nooit bij mij langs geweest omdat ze het te ver rijden vond. Je kunt je afvragen hoe goed een vriendschap is als er zo weinig affectie is bij grote gebeurtenissen als samenwonen of in jouw geval het krijgen van een kind.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Feb 2017 13:35

Re: Verwaterde vriendschap.

Je verwoord het precies zoals het is winegum. Dank je wel :)
Ik stuur haar gewoon een berichtje op haar verjaardag en dan merk ik het verder wel of ze er op reageert.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Brooke

Bericht 17 Feb 2017 13:39

Re: Verwaterde vriendschap.

Heel herkenbaar. Ik had hetzelfde met een vriendin. En het is heel pijnlijk, maar soms gaan de dingen zoals ze gaan. Ik heb ook uren liggen piekeren waarom, maar je krijgt de vriendschap er niet mee terug.

Voor haar verjaardag zou ik gewoon kijken een paar dagen van tevoren waar je je het beste bij voelt op dat moment, op elke manier je haar wilt feliciteren. Als je het maar wel vanuit jou doet en niet omdat het moet of dat het zo hoort.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Feb 2017 14:13

Re: Verwaterde vriendschap.

Hier is het ook herkenbaar. Ik zou een berichtje sturen inderdaad.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Feb 2017 14:37

Re: Verwaterde vriendschap.

Wat vervelend Jezzie. Zo jammer dat vriendschappen die ooit zo hecht waren, opeens zo onbelangrijk lijken voor de ander.

Ik herken het helaas. Ik heb nauwelijks nog contact met mijn beste vriendin van vroeger, mede doordat we in een totaal andere fase leven. Sinds ik kinderen heb is het contact in rap tempo verwaterd.

Wat wil je zelf? Wil je er nog energie in steken, of heb je zoiets van 'het is leuk om contact te houden, maar zij mag nu een keer initiatief tonen'? Als je er nog energie in wilt steken, zou ik een kaartje sturen, even bellen o.i.d. Als je vind dat zij nu aan zet is, zou ik een appje sturen.

Voor de verjaardag van mijn vriendin heb ik dit jaar een klein cadeautje opgestuurd, iets waarvan ik wist dat ze dat kon waarderen en waar ik echt moeite voor heb gedaan. Met mijn verjaardag kreeg ik alleen een berichtje op fb. Dit heeft mij enorm gekwetst. Onlangs zag ik op FB een herinnering langs komen van onze laatste afspraak (een jaar geleden dus), welke ik heb gedeeld met haar met de vraag of ze zin had in een vervolg. Niks op gehoord. Dit jaar zal ik dus niet snel nog iets doen met haar verjaardag.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

anoniem196

Bericht 17 Feb 2017 18:58

Re: Verwaterde vriendschap.

Jezzie en Kissyfur, gelukkig hebben jullie mij nog als vriendinnetje :smile:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Feb 2017 19:54

Re: Verwaterde vriendschap.

Ik wil toch een kanttekening plaatsen over de opmerking 'Ik stuurde haar altijd een kaartje bij bijzondere gelegenheden. Zij nooit maar dat is natuurlijk aan haar..' en dan doel ik vooral op die puntjes want hiermee impliceer je al gelijk dat het niet aan haar ligt want hierdoor ben je wel teleurgesteld dus gaat het woord natuurlijk niet op. Ik ben ook iemand die gewoon kaartjes stuurt bij bepaalde gelegenheden puur omdat ik dat zelf leuk vind maar ik doe dit niet omdat ik verwacht dat mensen dit ook bij mij doen.

Dus als jij haar wilt feliciteren dan moet je dit vooral doen maar verwacht niet hetzelfde terug niet iedereen zit hetzelfde in elkaar en sommige hebben simpelweg niets met kaartjes sturen bij bepaalde gelegenheden. Daarnaast zou ik in dit geval bekijken wat je ermee wilt bereiken want het komt over alsof je het als een poging tot toenadering ziet terwijl zij het misschien zal zien als 1 van de felicitaties die ze die dag ontvangt. Wil je contact of wil je het 'afsluiten' dan hoef je niet te wachten tot haar verjaardag en zou ik ook juist niet voor dat moment kiezen als dat je intentie is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Feb 2017 20:37

Re: Verwaterde vriendschap.

Wat naar dat het bij jou ook zo loopt kissyfur.

Daar ben ik ook heel blij mee ikknutsel :hug:

Siem, dat is ook wel weer zo. Ik stuur veel kaartjes, maar krijg lang niet van iedereen wat terug ofzo. Maar als ik voor haar verjaardag en kaartje stuur of wat cadeautjes geef, dan vind ik het wel jammer als ik met mijn verjaardag dan alleen een appje krijg met 'gefeliciteerd' en niet eens wordt gevraagd of je een leuke dag had oid.

Het is ook wel gewoon klaar denk ik, ik ga in iedergeval geen kaartje meer sturen. Maar stuur wel een bericht via de app. Gewoon omdat ik haar wil feliciteren. En dan merk ik wel wat zij er mee doet. Ik zie het niet als opening ofzo. Want daarvoor verschillen onze levens nu veel voor.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Feb 2017 17:33

Re: Verwaterde vriendschap.

Gelukkig wel Ikknutsel!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers