Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijzonder dessert

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Feb 2017 08:46

Bijzonder dessert

Met vrienden hebben wij een eetclub waarmee we om de paar weken een 5 gangen diner maken en eten. Ieder stel zorgt voor 1 gang, iedereen doet altijd erg z'n best om er iets lekkers, maar ook wel iets bijzonders van te maken.
Dit keer zijn wij aan de beurt voor het dessert en ik vind het erg moeilijk iets origineels en bijzonders te bedenken. Heeft iemand een goed idee?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem193

Bericht 17 Feb 2017 09:41

Re: Bijzonder dessert

Misschien niet origineel, maar zelf gemaakt wel echt erg lekker vind ik tiramisu.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Feb 2017 10:43

Re: Bijzonder dessert

Tarte rating (liefst nog een beetje warm) met een bolletje (chocolade) ijs, heerlijk!
30-04-2017
<<

Anoniem278

Bericht 17 Feb 2017 10:53

Re: Bijzonder dessert

Charlotte Russe?
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/02/cha ... fruit.html

Bombe/baked Alaska?
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/03/baked-alaska.html

Trifle?
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/04/cho ... ersen.html

Deze recepten staan ook op Allerhande in andere varianten hoor, ik koos nu even deze.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Feb 2017 10:57

Re: Bijzonder dessert

Wij hebben ooit eens zulke caramellen koepeltjes gemaakt:

Afbeelding

Helemaal niet zo moeilijk, maar vergt wel eventjes tijd. Over een soeplepel voor een kleinere of een Ikea blanda voor een grotere die je eerst in de vriezer doet en insmeert met boter. En dan caramel maken en met een lepeltje er over heen ' drizzlen', draden trekken. Dat goed laten drogen (vriezer of buiten kan nu ook wel) en dan er voorzichtig af halen. Mooi om over een bordje ijs met wat fruit te zetten bijvoorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 17 Feb 2017 12:43

Re: Bijzonder dessert

Ik vind een bannoffee taart erg lekker. Heb hem keertje in taartvorm gemaakt en een keer in glaasjes. Was echt beide erg geslaagd :)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Feb 2017 13:02

Re: Bijzonder dessert

Je moet het dus mee kunnen nemen, hooguit laatste dingetjes daar afmaken? Ik zal ook eens nadenken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Feb 2017 14:08

Re: Bijzonder dessert

Oh met meenemen is dat ding niet handig dan.

Ik geniet vaak ook van gewoon wat kleine koekjes en chocoladedingetjes, want ik ben geen grote toetjesfan. Dus zelf cantucci maken, zelf truffels maken, een citroenkoekje (gewoon zanddeeg met citroenrasp), een paar van die kleine dingetjes (drie a vier per persoon), evt een lekkere dessertwijn (vin santo!) er bij voor de cantucci, lekker bij de koffie allemaal. Dat kan allemaal van te voren gemaakt worden. Eerlijk gezegd doe je mij daar altijd meer een plezier mee dan echt een bak tiramisu of ijs.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Feb 2017 08:41

Re: Bijzonder dessert

Quizzle, top jouw linkjes! De tweede link is precies wat ik ooit al eens geroepen had om te willen maken, maar waarvan ik later geen recept meer kon vinden omdat ik niet meer wist hoe het heet. Dat is dus een kanshebber.

Tiramisu is ook zo lekker inderdaad. Jammer daarbij is dat er een aantal meiden zwanger zijn en tiramisu zonder alcohol is toch net minder lekker.

Wat mooi gemaakt Marin! We moeten het inderdaad mee nemen en daar de laatste dingen afmaken, maar dat moet niet zo'n heel groot probleem zijn. Zitten met z'n 2en in de auto dus ik kan het gewoon vasthouden. Dus ik ga hem zeker onthouden.

Tarte Tartin vind ik net niet bijzonder genoeg. Wel bedankt voor de inspiratie Kees, denk dat ik van de week weer eens een Tarte Tartin van witlof ga maken.

Ohhh, banoffee :heart: heerlijk. Maak ik ook vaak voor verjaardagen dus dat kennen ze al van me.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem222

Bericht 20 Feb 2017 08:57

Re: Bijzonder dessert

Ik zit even te denken welke desserts hier altijd goed in de smaak vallen.
Chocolade fondant maar dat is daar nog veel werk. Panna cotta met fruit of panna cotta met koffie.
Miljonaire's shortbread: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... shortbread
Ik doe er dan nog wat zout bovenop en dan serveren met een bolletje ijs.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 20 Feb 2017 08:59

Re: Bijzonder dessert

Ik heb ook weleens 3 bereidingen van peer gedaan bijvoorbeeld, een half stoofpeertje met wat kookvocht er bij, een mini peren crumble en een stoofperenmouse. Opzicht allemaal geen hele bijzondere dingen maar bij elkaar wel een leuk geheel. Ik zal dan wel voor hele kleine porties gaan en dan als je het hebt naast elkaar op een langwerpig bordje presenteren bijvoorbeeld.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... sbolletjes ( de port kan je ook prima achterwegen laten) en ik heb toen de stoofpeertjes zelf gemaakt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Feb 2017 16:26

Re: Bijzonder dessert

Wel een calorieënbom maar zo lekker door de pistache:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... be-blanche
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Feb 2017 16:45

Re: Bijzonder dessert

Mmm lekkere dingen staan hier al.
Ik heb voor het kerstdiner deze kokostaart gemaakt. Teringveel calorieën maar (of: dus) ik kreeg er veel complimenten over: http://www.jamiemagazine.nl/nl/recepten ... taart.html
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Feb 2017 17:45

Re: Bijzonder dessert

Als je geduld hebt deze! (Of delen ervan). Echt fantastisch!
Vooral de koffiemousse en chocomousse.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze pagina nog nooit gemaakt haha. Maar hoort nog bij het geheel.
Afbeelding

Het goede nieuws is dat er ook een 'easy way' is!
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 09:20

Re: Bijzonder dessert

Wow dat ziet er tof uit Frankie!
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 09:30

Re: Bijzonder dessert

Wat is dat voor supertof kookboek?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 09:42

Re: Bijzonder dessert

Whatever schreef:Wat is dat voor supertof kookboek?


Haha ja en waarom hebben wij dat niet?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2017 10:13

Re: Bijzonder dessert

OMG, daar ben je toch gewoon minstens 3 dagen mee bezig om te maken? De koffieschuimpjes moeten al 2 dagen drogen in een droogoven.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 23 Feb 2017 12:14

Re: Bijzonder dessert

Het is echt een fantastisch boek van Roger van Damme. Er staan alleen maar desserts in.

Afbeelding

Er staat ook een chocomousse recept in die zo lekker is! Vaak blijft er veel over omdat je best veel maakt en dan vriezen we dat in om een week later te ontdooien en nogmaals te eten haha.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 23 Feb 2017 12:18

Re: Bijzonder dessert

Jammie! Deze bedoel ik. Ook weer zo fancy.

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 12:20

Re: Bijzonder dessert

Ik vind het vooral tof dat er zo helemaal uitgelegd is hoe je mooi modern een bord op kan maken met meerdere componenten. Daar heb ik zelf echt heel slecht de creativiteit voor en wil ik wel heel graag leren.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2017 12:25

Re: Bijzonder dessert

Whatever schreef:Ik vind het vooral tof dat er zo helemaal uitgelegd is hoe je mooi modern een bord op kan maken met meerdere componenten. Daar heb ik zelf echt heel slecht de creativiteit voor en wil ik wel heel graag leren.


Daar zou ik ook wel de rust voor willen hebben. Koken vind ik leuk en fijn om te doen. Maar krijg er ook honger van. Tegen de tijd dat een uitgebreid gerecht klaar is, kwak ik het op een bord en wil ik zsm eten. :palm:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 12:26

Re: Bijzonder dessert

Alibi schreef:
Whatever schreef:Ik vind het vooral tof dat er zo helemaal uitgelegd is hoe je mooi modern een bord op kan maken met meerdere componenten. Daar heb ik zelf echt heel slecht de creativiteit voor en wil ik wel heel graag leren.


Daar zou ik ook wel de rust voor willen hebben. Koken vind ik leuk en fijn om te doen. Maar krijg er ook honger van. Tegen de tijd dat een uitgebreid gerecht klaar is, kwak ik het op een bord en wil ik zsm eten. :palm:


Haha ik probeer het nog wel maar het wordt gewoon nooit echt wat bijzonders zeg maar. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2017 12:27

Re: Bijzonder dessert

Wow mooi! Maar bij een dessert boek haak ik af haha. Jammer als 't een algemeen kookboek was geweest had ik 't super gevonden. Inderdaad die breakdown van de opmaak wat Whatever zegt is zo leuk en leerzaam. M'n man is hier echt super goed in, maar ik niet!
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 12:28

Re: Bijzonder dessert

Marin schreef:Wow mooi! Maar bij een dessert boek haak ik af haha. Jammer als 't een algemeen kookboek was geweest had ik 't super gevonden. Inderdaad die breakdown van de opmaak wat Whatever zegt is zo leuk en leerzaam. M'n man is hier echt super goed in, maar ik niet!


Ik ben gaan kijken, er is ook een "het beste van" van hem, wat volgens mij niet specifiek desserts is met wel een aantal desserts erin. Maar ik krijg niet echt duidelijk of het nou gave dingen zijn die er verder in staan. Er wordt ook over pannenkoeken gesproken (pannenkoeken of fancy toffe pannenkoekengerechtje? - no clue).

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers