Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleertjes in commode/kast organiseren

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 19:45

Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik zoek nette opruimtips! :) Maar specifiek voor kinderkleertjes, dus vandaar in deze pijler (ja ja, ik ben het nog niet vergeten op te letten hierop, als het toch niet goed is, excuus).

Ik heb vandaag de commode ingeruimd. Op maat en soort kleding gesorteerd en dat netjes opgeborgen. Ik heb echt m'n best gedaan, maar vind het nog steeds een beetje slordig. Ik ga het -geheel in mijn stijl- natuurlijk gewoon even laten zien:

Maar 50 links en maat 56 rechts:
Afbeelding

En een verdieping lager maat 62 en klein beetje 68 (daar heb ik logischerwijs nog niet echt veel in):
Afbeelding

Ik heb nog vijf andere pakjes ongeveer in grotere maten, die liggen nog in de grote Pax kast te wachten tot het past. Ook hebben we een klein hanggedeelte in de Pax kast maar daar heb ik geen foto van. Ik heb trouwens ook drie bakjes voor sokjes, slofjes, mutsjes en slabjes. Die komen nog op een plankje boven de commode maar plankje ligt nog bij de Ikea :)
En het andere deel van de commode wordt gebruikt voor luiers, doeken, etc, daar wil ik ook nog bakken voor kopen, dat lijkt me handig.

Maar goed, die commode dus. Hebben jullie dat op een handigere manier gedaan? Ik ben geen opvouwkoningin, meestal is het niet zo netjes. Gebruiken jullie iets van dividers om alles netjes te houden? Bakjes? Hoe houd je de kleding netjes of is het al snel een chaos? Dit soort bakken kan ik natuurlijk zo halen bij de Ikea als ik daar toch nog heen ga:

Afbeelding

Foto's van jullie handig ingerichte commodes of kasten mogen (graag)!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Feb 2017 19:54

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben maar 1 la, daar liggen gewone hydrofielen, spuugdoekjes, rompers en een mandje met luiers en een mandje overige met billencreme, haarlotion, tandpasta en borstel, kammetje ed. Gewoon allemaal netjes opgevouwen en ziet er niet rommelig uit. De kleertjes hangen ik de kast. Ik vind het prima zo, alles wat ik moet kunnen pakken kan ik met 1 hand bij en het is overzichtelijk. Nu nr 2 komt krijgt hij ook een mandje met luiers en zijn rompers komen er bik, gaat makkelijk.

Jij hebt veel ruimte in je commode maar ik zou eerder hydrofielen ed er in leggen, zodat je die binnen handbereik hebt dan kleertjes in maat 68, die heb je voorlopig toch nog niet nodig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 16 Feb 2017 19:56

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Foto's kan ik dit weekend wel plaatsen :).

Wij hebben in de commode idd die Ikea-bakjes.
Eentje voor rompers en eentje voor sokken in de bovenste lade. Verder liggen daar ook de omslagdoeken voor na het douchen
In de middelste la is er een bakje met allemaal troepjes en daar liggen dan 'los' de luiers in.
In de onderste la alle hydrofielen en spuugdoekjes.

Kleding hebben wij verder allemaal in de kast.
Longsleeves, truien, blousjes en vesten hangen en broeken en shirts met korte mouwen liggen opgevouwen.
In de lade onderaan de kast ligt het beddengoed en op de planken boven het hanggedeelte liggen wat knuffels en nog wat andere rommeldingen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 19:56

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

minoessepoes schreef:Jij hebt veel ruimte in je commode maar ik zou eerder hydrofielen ed er in leggen, zodat je die binnen handbereik hebt dan kleertjes in maat 68, die heb je voorlopig toch nog niet nodig.


Ja die komen in een bakje aan de andere kant van de commode, net als luiers enzo. Bakjes lijken me daar handig voor inderdaad qua handbereik. Wat je nu ziet zijn twee lades links, rechts is ook nog een heel gedeelte met plank:

Afbeelding

Evt kunnen de kleertjes in 62/68 ook nog in de kast natuurlijk, die heb ik voorlopig toch ook niet echt nodig.

Zouden rompertjes in een mandje/bakje ook handig zijn?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 19:58

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik bedenk me dat ik T's kamer nog nooit in 't echt heb gezien Snirp! Ik weet helemaal niet hoe ver de kast bij de commode is. Bij ons is dat best een endje, niet handig om iig kleding te pakken terwijl baby op de commode ligt. Dus qua handbereik wil ik de huidige maat iig in de commode houden.

Die bakjes zijn dan misschien inderdaad toch wel handig!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Feb 2017 19:59

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Oh wauw, je hebt idd al veel kleren hahah
Dit is het bij mij. Links maat 50 rechts vanaf 56 naar groter. De spullen op de 2e plank gaan allemaal nog uit de kast en op de onderste plank komen de lakentjes en dekens. De rest nog geen idee. Ga iig wel een sokken mandje halen denk ik.

Afbeelding
30-04-2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 16 Feb 2017 20:00

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Marin schreef:Ik bedenk me dat ik T's kamer nog nooit in 't echt heb gezien Snirp! Ik weet helemaal niet hoe ver de kast bij de commode is. Bij ons is dat best een endje, niet handig om iig kleding te pakken terwijl baby op de commode ligt. Dus qua handbereik wil ik de huidige maat iig in de commode houden.

Die bakjes zijn dan misschien inderdaad toch wel handig!


Dan maak ik ook geen foto's dit weekend, maar kom je gewoon irl even kijken ;).
Bij ons is de commode ook wel op 2/3 stappen van de kast. Dus kleding leg ik altijd klaar. En toen T. klein was pakte ik het als ik hem in mijn armen had.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 20:01

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

He wat ziet dat er knus uit Kees! Sokken heb ik nu inderdaad in een mandje, dat lijkt me sowieso praktisch met die piepkleine flutsels.
Ga je de meeste kleding ophangen? Of neerleggen? Ophangen is bij ons niet zo handig, omdat de kast zo ver weg is.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 20:05

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Snirp schreef:
Marin schreef:Ik bedenk me dat ik T's kamer nog nooit in 't echt heb gezien Snirp! Ik weet helemaal niet hoe ver de kast bij de commode is. Bij ons is dat best een endje, niet handig om iig kleding te pakken terwijl baby op de commode ligt. Dus qua handbereik wil ik de huidige maat iig in de commode houden.

Die bakjes zijn dan misschien inderdaad toch wel handig!


Dan maak ik ook geen foto's dit weekend, maar kom je gewoon irl even kijken ;).
Bij ons is de commode ook wel op 2/3 stappen van de kast. Dus kleding leg ik altijd klaar. En toen T. klein was pakte ik het als ik hem in mijn armen had.


Ha, goed idee Snirp!
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Feb 2017 20:08

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik leg de kleding ook altijd klaar, kleertjes liggen in de kast. In de commode liggen rompertjes, hydrofielen, luiers, zalfjes en in de onderste lade lakentjes.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 20:09

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Hebben jullie dan niet veel te veel ruimte over in de commode? Of valt dat mee?
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Feb 2017 20:11

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben volgens mij een kleinere commode haha!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 16 Feb 2017 20:15

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben de hemnes ladekast (die met 4 grote en 4 kleine lades). Ik heb in de ene grote lade 62 liggen en in de ander 68. De rest ligt in een box achter de Schotten. In de bovenste laatjes liggen de sokjes in zo'n bakje als die jij post, hydrofielen, pyjama's en rompers. In de onderste twee grote lades ligt wat beddengoed.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 16 Feb 2017 20:17

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik ga morgen foto's maken! :D
Ophangen vind ik veel handiger dan vouwen, dus alles wat kan hangen hangt hier.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Feb 2017 20:18

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben dezelfde commode. En idd altijd veel ruimte over gehad. Met name rechterkastje nauwelijks gebruikt. Toen ze klein was lag daar bijvoorbeeld de voetenzak van de wandelwagen in. Nu gebruiken we rechterkant voor voorraad billendoekjes, luiers en bovenin zalfjes, thermometer etc. Nog steeds veel ruimte over dus aan die kant haha.

Toen ze klein was hadden we in de onderste la hydrofielen en spuugdoekjes en in de bovenste la de kleertjes in de maat die ze droeg. Grotere kleertjes zou ik nog lekker even in andere kast opbergen dus. We hadden de kleertjes dan gewoon op stapeltjes bovenin. Stapeltje rompers, stapeltje shirtjes etc. En dan een bakje voor de sokjes. Nu ze groter is gebruiken we geen hydrofielen meer en hebben we haar kleertjes verdeeld over beide laden. Bovenin de rompers shirtjes etc, onderin broekjes, leggings, rokjes.

Truc om t netjes te houden zit vooral in echt alleen de maat die hij draagt erin te doen volgens mij. Dan is t niet zo heel veel en blijft het overzichtelijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Feb 2017 20:20

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Bij mij ligt het zo:
Afbeelding
Links een bakje met sokjes en daarachter zitten normaal monddoekjes in maar m'n kotsmajoor heeft ze alle 148 vies gemaakt :wink:
Daarna een stapeltje pyjama's, dan van voor naar achter rompers korte mouw, rompers lange mouw en broekjes en helemaal rechts van voor naar achter twee stapels shirts en een stapel broekjes.
In de la eronder liggen hydrofielen, badcapes en washandjes en in de onderste la kleding in grotere maten.

Ik heb ook een deurtje in de commode, daar liggen schoentjes die hij nog niet past, speelgoed dat hij nog niet gebruikt en beddengoed.

Oh en ik heb ook nog een inbouwkast, daar hangen vestjes en daar liggen alle kleertjes die te klein zijn. En voorraad badschuim en luiers enzo.

♥♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Feb 2017 20:21

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Marin schreef:He wat ziet dat er knus uit Kees! Sokken heb ik nu inderdaad in een mandje, dat lijkt me sowieso praktisch met die piepkleine flutsels.
Ga je de meeste kleding ophangen? Of neerleggen? Ophangen is bij ons niet zo handig, omdat de kast zo ver weg is.


Meeste zullen we hangen ja. Dat klein frutspul opvouwen vind ik niet echt handig. Broekjes liggen nu en dat blijft miss wel, weet ik nog niet.
Onze kast is makkelijk te bereiken met 1 arm als je bij de commode staat. Je staat nl al bijna in de kast als je voor de commode staat :laughcry:

Afbeelding
30-04-2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 16 Feb 2017 20:22

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Hier hangt ook voornamelijk alles. De kast waar de kleertjes hangen is wel een paar passen van de commode af. Ik leg dus altijd kleertjes klaar.
In de commode heb ik in de bovenste la luiers. Een bakje met sokjes en een bakje met wat verzorgingsproducten. In de tweede la liggen de hydrofielen, badcapejes, rompertjes en pyjama's. En dan heb ik nog een la waar voorraad luiers en luierdoekjes liggen.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 16 Feb 2017 20:26

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

In de commode zelf heb ik geen kleren liggen. Ik heb een lade met losse luiers, luierzakjes en een bakje met zalfjes etc. Er ligt standaard een pak billendoekjes naast het aankleedkussen en ik pak iedere keer een luier en zakje uit de lade voordat ik ga verschonen. Dan heb ik nog 2 kastjes daar ligt aan de ene kant voorraad luiers en billendoekjes en aan de andere kant hydrofiele luiers, washandjes, omslagdoeken etc.

In de kledingkast heb ik alle kleren. Er hangt een gedeelte, er is een mandje voor de sokken en de rest ligt allemaal opgevouwen. Op de onderste plank had ik altijd grotere maten liggen, beddengoed en slaapzakjes.

Momenteel heb ik niet zoveel voorraad meer in de grotere maten maar dat komt ook omdat ze niet zo snel meer door de maten gaat. En er staat een grote tas nog naast de kast met grotere maten die ik binnenkort uit ga zoeken, een gedeelte daarvan gaat in de kast en de voorraad maten gaan in een andere kast waar ik ook onze eigen zomer kleren etc heb liggen.

In de laden onder de kleren heb ik nu andere dingen liggen zoals voorleesboeken, speelgoed etc. Dingen die straks daar weg gaan als we wat meer plankjes hebben opgehangen en een speelgoed kist hebben gemaakt.

Nog even een paar foto's;

Dit gebeurde er toen mijn vriend 2 dagen kleren had uitgezocht hahaha. (En ik ook nodig de te kleine kleren eruit moest halen)
Afbeelding

Dit is nog vrij in het begin.
Afbeelding

Dit alweer wat later en dus wat leger.
Afbeelding

Nu is het nog een stuk leger, als ik het niet vergeet zal ik van het weekend wel even een nieuwe foto maken. En dan zal ik ook de commode op de foto zetten.

Sowieso moet ik straks weer een ander systeem zien te vinden want de kleren van onze nieuwe uk komen in dezelfde kast erbij te liggen.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem205

Bericht 16 Feb 2017 20:47

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben de brede Hemnes kast van Ikea als commode. En we hebben daarnaast geen andere kast.
Dus ik heb die bakjes die je in het wit liet zien, maar dan in het zwart.
Alle kleine laatjes boven bevatten dingen als rompers, hydrofielen, monddoekjes, sokken, broeken en medicijnen.
De grote lades bevatten t-shirts, slaapzakken/lakentjes/dekentjes, kleding een (paar) maat groter en bijvoorbeeld zwemdingen. Grote pakken luiers liggen onder de commode en een klein stapeltje in een mandje op een plankje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 21:29

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wat fijn veel reacties met praktische tips en foto's! Even rustig doornemen.

Dee, die Hemnes leek mij ook heel handig inderdaad. Mooi ruim ook. En er kan per laatje natuurlijk minder in (zeker de kleine laatjes) dus blijft het overzichtelijker.

Ben benieuwd Blue Phone!

SophieZMY, wat fijn om van jou te lezen met jouw ervaring van deze commode. Ik dacht eerst dat ie weinig ruimte zou hebben maar dat valt dus heel erg mee! Misschien ga ik inderdaad wel de maatjes 62 en 68 dan nog even in de kast leggen, dat is voorlopig toch niet nodig, en dan kan de bovenste lade ook wat leger en beter verdeeld.

Elliot, die bakjes van de Ikea ken ik ook en hebben we in de badkamer en keuken ook. Handig he! Jeetje 148 doekjes vies? Grapje of echt? Ik weet niet of ik je durf te geloven. Netjes gesorteerd verder trouwens, inderdaad beetje zoals ik ook heb gedaan, ook met de rest in de kast.

Het is ook best wel ernstig, want we hebben gewoon 3 meter paxkast nog over voor de baby! Die stond al in de kamer en laten we gewoon staan natuurlijk. Nou ja een deel gebruiken we wel voor onszelf, als linnenkast bijvoorbeeld en dat gaan we ook gewoon zo houden hoor. Hij heeft echt niet ZO veel kastruimte nodig!

Kees, ik vond het kleine frutspul makkelijker vouwen dan verwacht, makkelijker dan eigen kleding eigenlijk. Maar ik ben ook echt een slechte vouwer normaal :palm:
Ook wel handig toch juist bij jou, ja het is een kleiner kamertje, maar het heeft zeker ook een praktische kant denk ik!

Josephine, haha oh jee, wat een chaos toen je vriend er door heen was geraasd. Veel kleertjes ook wel en leuke kast trouwens! Misschien kan je kijken of je het kan reduceren tot 1 kant voor je oudste dochter. Dan kan de baby de andere kant in gebruik nemen.

Oreo, klinkt ook handig!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Feb 2017 21:38

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Alle kleertjesn liggen en hangen in de kast. Die pak ik voor ik haar ga omkleden. Op de bovenste plank mutsjes, boxpakjes, jurkjes en rokjes. Op de plank daaronder truitjes en broekjes.
De plank daar onder maat 62/68 alles bij elkaar.

Op de commode luiers en luierdoekjes. In de eerste la rompers, sokken en maillots in een mandje, in een ander mandje losse dingen als een borstel, vijl, cremetjes. De la daaronder hydrofielen, badcapes, spuugdoekjes, slabbers. De onderste la is voor omslag doeken, dekentjes.

In het kastgedeelte van de commode liggen de wiegendekentjes en ledikant sspullen en de aankleedkussen hoezen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Feb 2017 21:56

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Haha Marin nee niet letterlijk 148 haha! Zou wat zijn. Ik denk dat ik 30 van die doekjes heb ofzo? Ze zijn inmiddels weer schoon hoor :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 21:57

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Haha ja je weet het niet met die babies! Maar alsnog veel. Rottig voor hem (en jou!).
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Feb 2017 22:16

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik heb 30 simpele witte hydrofiel doeken. Ben er zo blij mee dat ik er zoveel heb! Er gaan er twee per dag door en soms nog meer bij badje of wat meer knoeien bij het drinken. Eerst dacht ik dat het er te veel waren!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat