Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval 2017

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Feb 2017 15:32

Carnaval 2017

Over iets meer dan een week is het carnaval. Wat zijn je plannen en hoe ga je verkleed?

Ik ga weer een aantal optochten af. Zoals een erg mooie verlichte optocht in Berghem (waar ze gelukkig nog geen lichtslangen gebruiken zoals bij Standaardbuiten (snap niet waarom Omroep Brabant deze uitzend want er is een veel mooiere)). Verder nog een paar optochten in de buurt.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2017 15:39

Re: Carnaval 2017

Ik woon gelukkig (net) boven de rivieren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Feb 2017 16:27

Re: Carnaval 2017

Caulfield schreef:Ik woon gelukkig (net) boven de rivieren.


Hhahaah! Ik zag jouw naam als reactie staan en dacht eerst echt 'zij?' Maar 'gelukkig' gaf je deze reactie :smile:

Ik kom dan uit Maastricht oorspronkelijk, maar ik heb echt niks met dat hele Carnaval. Met het halve ook niet trouwens.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Feb 2017 17:45

Re: Carnaval 2017

Ik zit nu voor het 13e seizoen in een prinselijke hofkapel maar ga voor het eerst nauwelijks carnavallen. Blazen gaat al niet meer sinds november en hele dagen op pad gaat ook niet. Ik zal dus ws iedere dag een dagdeel mee gaan met de club (geen kroegentocht natuurlijk maar meer naar de gehandicapten, gemeentehuis voor de confrontatie met B&W, opnames Baronie-tv) en we gaan de kinderoptocht en de grote optocht kijken. Zien we die ook eens (normaal staan we op de wagen natuurlijk)
30-04-2017
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2017 18:02

Re: Carnaval 2017

Ik ga heerlijk de hele carnaval werken! Woon er midden in en heb er helemaal niks mee.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 16 Feb 2017 22:17

Re: Carnaval 2017

Ja, ik ga zeker carnavallen! :cheering: Sowieso naar Oeteldonk.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Feb 2017 23:51

Re: Carnaval 2017

Ook ik ga de hele carnaval werken.
<<

Anoniem211

Bericht 17 Feb 2017 08:15

Re: Carnaval 2017

Caulfield schreef:Ik woon gelukkig (net) boven de rivieren.


Ik ook, maar hier vieren ze het wel!

Ontopic: ik vier het ook! Mijn vriend zit bij de carnaval, dus meedoen is dan wel leuk natuurlijk :)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Feb 2017 08:41

Re: Carnaval 2017

Hier ook boven de rivieren maar hier wordt het in de katholieke dorpen wel gevierd. Mijn broertje is prins geworden, een hele grote eer, dus wij gaan zeker carnaval vieren. Heb er ontzettend zin in.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Feb 2017 08:46

Re: Carnaval 2017

Ik ga dit jaar voor de tweede keer vastelaovend vieren. Eigenlijk heb ik er niet veel mee, maar we wonen sinds anderhalf jaar in Limburg, en mijn man zegt dat we moeten integreren... :razz: Wij gaan denk ik op zaterdag gewoon hier eventjes de stad in, op zondag of maandag (weet even niet meer welke dag het nou is) naar de optocht (dat vind ik ook echt wel leuk, beter dan waar ik vandaan kom, daar had je een kar en drie versierde fietsen zo ongeveer) en op maandag of dinsdag (ben ook even kwijt welke dag) naar de boerebroelof. En dan ben ik er wel weer klaar mee!
<<

Anoniem201

Bericht 17 Feb 2017 11:03

Re: Carnaval 2017

:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: Ik kan niet wachten!!!! Hier begint het op vrijdag al met ambtenaren carnaval in Maastricht. We gaan elk jaar met een hele grote groep Maastricht in. Reuze gezellig.
Zaterdag even een bijkom dag en zondag gaat het dak eraf. We beginnen met de optocht en daarna met de kids naar een zaaltje. 's avond gaan we met de kids naar de lichtstoet in het dorp in de buurt.
Maandag ochtend en dinsdag ochtend werken maar in de avond carnaval vieren uiteraard.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Feb 2017 11:27

Re: Carnaval 2017

Jaaaaa hier ook een fanatieke carnavalsvierder!

Mijn man zit bij de Raad van 11 in ons dorp dus wij zijn overal bij aanwezig :smile: Heb er super veel zin in, we hebben al vele voorbereidende feestjes gehad inmiddels, super leuk en gezellig!

Hier begint het vrijdags op school. Daarna 's avonds het eerste feest voor de volwassenen. Zaterdag overdag is de kindercarnaval, 's avonds weer voor ons. Zondag staat in het teken van de optocht en 's avonds weer feest. Maandag starten we met een brunch en loopt het feest door tot in de avond ergens. Op dinsdag is het hier afgelopen omdat er te weinig animo vanuit het dorp meer was. We gaan dan met de hele vereniging uit eten en voor degenen die willen bezoeken we 's avonds nog een vereniging uit de buurt.

Ik vind het het leukste feest van het jaar :cheering:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2017 16:01

Re: Carnaval 2017

Voor degenen die wel gaan: wat doen jullie aan? Ben eigenlijk wel benieuwd!
Ik heb een echte Limburgse outfit (en dat voor een import-Limbo): alles rood, geel, groen (glitterjasje met pailletten, sjaal, diadeem, beenwarmers, handschoenen).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Feb 2017 16:04

Re: Carnaval 2017

Ik heb een paar jaar geleden een indianen jurkje gekocht. Deze trek ik weer aan.
Ik ga helaas maar één avond en een middag. Acht het is in elk geval leuk om te gaan en ik heb in het dorp niet zo heel veen vrienden meer waardoor ik meer avonden kan gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem187

Bericht 21 Feb 2017 16:41

Re: Carnaval 2017

Mizz_S schreef:Ik ga dit jaar voor de tweede keer vastelaovend vieren. Eigenlijk heb ik er niet veel mee, maar we wonen sinds anderhalf jaar in Limburg, en mijn man zegt dat we moeten integreren... :razz: Wij gaan denk ik op zaterdag gewoon hier eventjes de stad in, op zondag of maandag (weet even niet meer welke dag het nou is) naar de optocht (dat vind ik ook echt wel leuk, beter dan waar ik vandaan kom, daar had je een kar en drie versierde fietsen zo ongeveer) en op maandag of dinsdag (ben ook even kwijt welke dag) naar de boerebroelof. En dan ben ik er wel weer klaar mee!


Hoi, je personal 'vastelaovends'agenda is hier!

Zaterdag: Boetegewoene Boetezitting
Zondag: Kinderoptocht
Maandag: Optocht
Dinsdag: Boerebroelof

Veel plezier alvast! Tof dat je gaat inburgeren ;)
<<

anoniem224

Bericht 21 Feb 2017 18:21

Re: Carnaval 2017

Ik ga zaterdag naar Karnaval Festival. Is een feestje van de organisatie van Intents Festival. Beetje hardstyle carnaval, ik ben benieuwd. Misschien daarna nog ergens de stad in, aangezien het al om 21:00u afgelopen is.

Maandag ga ik met mijn neefje kindercarnavallen.
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 21 Feb 2017 18:29

Re: Carnaval 2017

En mocht je geen polsbandje hebben voor de boetegewoene boetenzitting in de zoepkoel, dan kan ik de Parade aanraden of het plein bij het stadhuis!

Serendipity schreef:
Mizz_S schreef:Ik ga dit jaar voor de tweede keer vastelaovend vieren. Eigenlijk heb ik er niet veel mee, maar we wonen sinds anderhalf jaar in Limburg, en mijn man zegt dat we moeten integreren... :razz: Wij gaan denk ik op zaterdag gewoon hier eventjes de stad in, op zondag of maandag (weet even niet meer welke dag het nou is) naar de optocht (dat vind ik ook echt wel leuk, beter dan waar ik vandaan kom, daar had je een kar en drie versierde fietsen zo ongeveer) en op maandag of dinsdag (ben ook even kwijt welke dag) naar de boerebroelof. En dan ben ik er wel weer klaar mee!


Hoi, je personal 'vastelaovends'agenda is hier!

Zaterdag: Boetegewoene Boetezitting
Zondag: Kinderoptocht
Maandag: Optocht
Dinsdag: Boerebroelof

Veel plezier alvast! Tof dat je gaat inburgeren ;)
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 21 Feb 2017 19:41

Re: Carnaval 2017

nijntje schreef:En mocht je geen polsbandje hebben voor de boetegewoene boetenzitting in de zoepkoel, dan kan ik de Parade aanraden of het plein bij het stadhuis!

Serendipity schreef:
Mizz_S schreef:Ik ga dit jaar voor de tweede keer vastelaovend vieren. Eigenlijk heb ik er niet veel mee, maar we wonen sinds anderhalf jaar in Limburg, en mijn man zegt dat we moeten integreren... :razz: Wij gaan denk ik op zaterdag gewoon hier eventjes de stad in, op zondag of maandag (weet even niet meer welke dag het nou is) naar de optocht (dat vind ik ook echt wel leuk, beter dan waar ik vandaan kom, daar had je een kar en drie versierde fietsen zo ongeveer) en op maandag of dinsdag (ben ook even kwijt welke dag) naar de boerebroelof. En dan ben ik er wel weer klaar mee!


Hoi, je personal 'vastelaovends'agenda is hier!

Zaterdag: Boetegewoene Boetezitting
Zondag: Kinderoptocht
Maandag: Optocht
Dinsdag: Boerebroelof

Veel plezier alvast! Tof dat je gaat inburgeren ;)


Jullie hebben wel de leukste prins van het land! :banaan:

Ik vier het ook! Dit jaar gaan we echt heel veel plekken af en dat vind ik juist ook wel het leuke eigenlijk :)
Donderdag begin ik al in Valkenburg waar dan al een groot evenement is en we een hotelletje geboekt hebben. Vrijdag zullen we dan moeten bijkomen verwacht ik en misschien nog even onze eigen stad in.
Zaterdag doen we in de oude woonplaats van mijn vriend mee aan de optocht en blijven we daar nog wel even hangen.
Zondag kijken naar de optocht in onze eigen stad en ook weer de kroeg in.
Maandag is er optocht in mijn oude woonplek dus daar wil ik eigenlijk ook nog even kijken maar verder zal ik er dan wel klaar mee zijn denk ik :ja:

Dit jaar heb ik geen nieuwe outfit meer gekocht omdat ik nog best veel heb liggen. Afgelopen jaar heb ik steeds beter leren schminken dus dit jaar wil vooral daar de nadruk op leggen en dan qua outfit iets makkelijks uit de carnavalskist pakken :wink:
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem187

Bericht 21 Feb 2017 21:29

Re: Carnaval 2017

Ja, wij hebben een hele toffe prins dit jaar! :banaan:
Enne, met 'boetegewoene boetezitting' bedoelde ik alles in de stad, niet persé de zoepkoel. Ik vind de zoepkoepl overigens geen f*ck aan, geef mij maar de parade of het plein voor het stadhuis. Veel leuker!!

Ik sla dit jaar de carnaval over :face: Neppe Limburger dat ik ben!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Feb 2017 22:15

Re: Carnaval 2017

Waarom sla je over? Kan eigenlijk niet hoor! Zelfs ik ga. :smile:
Wij gaan idd ook niet naar de Zoepkoel, gewoon naar de stad. Zoepkoel lijkt me niet zo veel aan (waar is dat eigenlijk?), hoor ik nooit wat positiefs over, alleen dat er weinig mensen uit V. heen gaan, maar vooral van buitenaf. Ja, onze prins (zeg ik nou echt onze?) is leuk! Ik zit er inmiddels ook helemaal in, we hebben zo'n poster op het raam, en rood geel en groene ballonnen voor het raam. En dus vandaag mijn pekske gehaald :wink: (bij 'jouw' tuincentrum Serendipity). Ik moet trouwens nog een outfit voor de boerebroelof. Moet je daar nou echt per se die traditionele kleding aan? Ik heb dat niet. Waar haal je dat? Ik heb het nog nergens gezien?
Wow, Tante Toos, jullie hebben ook een druk programma! Leuk hoor! Ga je ook naar het afschieten van het kanon? Dat is toch traditie in S.?
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:31

Bericht 21 Feb 2017 22:35

Re: Carnaval 2017

Je zou voor de kleding kunnen kijken bij José Duckers. Die verkoop kleding voor de boerenbruiloft.

Mizz_S schreef:Waarom sla je over? Kan eigenlijk niet hoor! Zelfs ik ga. :smile:
Wij gaan idd ook niet naar de Zoepkoel, gewoon naar de stad. Zoepkoel lijkt me niet zo veel aan (waar is dat eigenlijk?), hoor ik nooit wat positiefs over, alleen dat er weinig mensen uit V. heen gaan, maar vooral van buitenaf. Ja, onze prins (zeg ik nou echt onze?) is leuk! Ik zit er inmiddels ook helemaal in, we hebben zo'n poster op het raam, en rood geel en groene ballonnen voor het raam. En dus vandaag mijn pekske gehaald :wink: (bij 'jouw' tuincentrum Serendipity). Ik moet trouwens nog een outfit voor de boerebroelof. Moet je daar nou echt per se die traditionele kleding aan? Ik heb dat niet. Waar haal je dat? Ik heb het nog nergens gezien?
Wow, Tante Toos, jullie hebben ook een druk programma! Leuk hoor! Ga je ook naar het afschieten van het kanon? Dat is toch traditie in S.?
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 21 Feb 2017 23:01

Re: Carnaval 2017

Voor de boerenbruiloft kun je ook gewoon een zwart jurkje of in ieder geval iets 'chique en zwart' aan doen en dan wel nog even kijken naar iets leuks voor op je hoofd. Zo heb ik het ook vaker gedaan!
Wij hebben inderdaad een vol programma! De vasteloavend is er bij mij dan ook van jongs af aan ingestampt dus ik pak er graag een paar dagen vrij voor :P
Kanon van het Balkon is inderdaad op zaterdag in S. Die dag doen we altijd in het oude dorp van mijn vriend mee met de optocht en gaan we later terug naar S. Maar vorige jaren was tegen die tijd de markt al zo vol dat we er niet meer opkwamen dus nog even kijken of dit jaar eerder weggaan of het maar weer overslaan.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren Mizz_S! Ben je de liedjes al aan het oefenen? ;)
09-07-2018
11-07-2021
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 22 Feb 2017 09:52

Re: Carnaval 2017

Zaterdag met de 2 kids gaan we de optocht kijken een dorpje verderop, mijn broertje heeft een kar gebouwd en staat erop en mijn moeder doet ook mee met de optocht. Zondag middag gaan we met de jongens naar de gezins carnaval, heb er zin in!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 22 Feb 2017 11:59

Re: Carnaval 2017

Zaterdagmiddag misschien even naar de kindercarnaval.
Zondagmiddag hier optocht kijken met vrienden en kinderen, daarna naar de kindercarnaval. Kinderen 's avonds naar opa en oma en dan zelf weer de kroeg in.
Maandagmiddag een dorpje verder optocht kijken met vrienden en kinderen (mijn broer zit daar in de raad van elf) en daarna daar naar de carnaval. Denk de kinderen in de avond weer naar opa en oma en gaan wij zelf nog even terug.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 16:03

Re: Carnaval 2017

Mizz_S schreef:Waarom sla je over? Kan eigenlijk niet hoor! Zelfs ik ga. :smile:
Wij gaan idd ook niet naar de Zoepkoel, gewoon naar de stad. Zoepkoel lijkt me niet zo veel aan (waar is dat eigenlijk?), hoor ik nooit wat positiefs over, alleen dat er weinig mensen uit V. heen gaan, maar vooral van buitenaf. Ja, onze prins (zeg ik nou echt onze?) is leuk! Ik zit er inmiddels ook helemaal in, we hebben zo'n poster op het raam, en rood geel en groene ballonnen voor het raam. En dus vandaag mijn pekske gehaald :wink: (bij 'jouw' tuincentrum Serendipity). Ik moet trouwens nog een outfit voor de boerebroelof. Moet je daar nou echt per se die traditionele kleding aan? Ik heb dat niet. Waar haal je dat? Ik heb het nog nergens gezien?
Wow, Tante Toos, jullie hebben ook een druk programma! Leuk hoor! Ga je ook naar het afschieten van het kanon? Dat is toch traditie in S.?


Ik heb er echt totaal geen zin in dat jaar. Ik zit niet zo lekker in m'n vel en vindt daardoor alles stom. Ligt dus aan mij en absoluut niet aan de carnaval. Voor iemand die normaal vrijdag tot en met dinsdag gaat, al 26 jaar lang is het vrij apart om nu totaal niet te gaan. Drie vriendinnen van mij kwam het wel goed uit dat ik niet ga, nu hebben ze zaterdag een oppas voor de kinderen en de honden :bounce: !
Hahaha 'mijn' tuincentrum. Ik weet wel direct welke je bedoelt! Ik zie op FB vast een foto voorbij komen van je outfit? :smile:

De zoepkoel is trouwens het plein voor de Maaspoort. Vroeger was dat echt een kuil, vandaar zoepkoel (=zuipkuil). Jaren geleden hebben ze de zoepkoel dichtgegooid maar in de volksmond blijft het toch zo heten.

Ik heb met de boerenbruiloft meestal een zwart kanten jurkje aan (van de Wehkamp!), colbertje erover en dan een ouderwetse gebreide sjaal (gehaald bij José Duckers) met zo'n ouderwetse broche (gehaald bij José Duckers) erop. Je hoort ook een hoedje etc. op te hebben maar ik háát hoedjes. Ik heb meestal mijn haren half naar achteren met een parelklem. Verder nog parel-oorbellen in, netjes opgemaakt, lippenstiftje op, net zwart handtasje aan gaaaaaan! Ik vind de dinsdag wel echt de allertofste dag, vooral 's avonds vanaf 23.30 uur voor het stadhuis. Mooie muziek, muts afzette van de prins en dan is écht het einde van de carnaval daar.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers