Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 21:24

Re: Healthy en fit in 2017

Twee!
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 21:31

Bericht 15 Feb 2017 22:36

Re: Healthy en fit in 2017

Twee.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Feb 2017 07:29

Re: Healthy en fit in 2017

Ik kies ook voor 2! Supertof dat je een shoot gaat doen zeg!
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2017 07:32

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind twee ook mooier, heel leuk die shoot!
<<

Anoniem192

Bericht 20 Feb 2017 20:19

Re: Healthy en fit in 2017

2!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 21 Feb 2017 08:04

Re: Healthy en fit in 2017

Zo gaaf Lady, je ziet er ook echt zo goed uit. Ik zou voor 2 gaan.

Hier gaat het redelijk. Let steeds beter op mijn eetmomenten en eet in ieder geval 3x per dag. Als mijn dochter dan aan het fruit zit tussendoor probeer ik dat ook te doen. Moet alleen nog goed in de gaten houden dat ik op die eetmomenten ook echt voldoende eet. Soms ben ik dan zo met haar bezig dat ik niet altijd genoeg eet.
Sporten gaat ook eindelijk weer de goede kant op. Fiets heel wat af met S en daarnaast sport ik 1x per week.

Laat die kilo's maar komen!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Feb 2017 14:33

Re: Healthy en fit in 2017

Bedankt voor jullie advies!

Het wordt wek een coole shoot denk ik, in een oude scheepswerf. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Het is in ieder geval een goede stok achter de deur om deze week een beetje gezond en gematigd te eten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Feb 2017 11:53

Re: Healthy en fit in 2017

De shoot was erg leuk om te doen! Het eindresultaat laat nog even op zich wachten.

Na de shoot heb ik me een paar dagen wat minder bezig gehouden met gezond(er) eten en dat merk ik. Last van mijn darmen en maagkrampen. Jeetje.

Vanochtend ben ik uit de nachtdienst gekomen (ook niet bevorderlijk voor buikklachten) en in plaats van slapen ben ik wakker gebleven en naar de sportschool gegaan voor een total body workout. Jaja! Nu ben ik wel echt gaar dus ik ga zomeren lekker een paar uurtjes samen slapen met mijn zoon en dan vanavond een beetje op tijd naar bed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem193

Bericht 27 Feb 2017 14:18

Re: Healthy en fit in 2017

@Lady: Hoelang moet je wachten op het resultaat?
Knap dat je naar de nachtdienst nog door bent gegaan!

Kennen jullie gepofte rijst? Daar kun je echt lekkere dingen mee maken. Dit weekend heb ik vegan pindakaas/chocoladerepen gemaakt. het chocolade gedeelte werd wat droog, daardoor bleef het niet goed plakken, maar het pindakaas gedeelte was echt super. Zelfs mijn "ongezonde" vrienden vonden de repen erg lekker! ;)
Het chocolade-rijst restant heb ik los in een bakje gedaan en was lekker om gewoon zo te snacken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Feb 2017 16:27

Re: Healthy en fit in 2017

Nee, dat ken ik niet. Hoe maak je dat?

Ik weet niet precies hoe lang ik daar op moet wachten. Er waren nog iets van twaalf anderen die een shoot kregen dus de fotograaf moet zo'n 1200 foto's selecteren en bewerken. Ik heb wel een aantal foto's op mijn telefoon:

Afbeelding

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Feb 2017 16:28

Re: Healthy en fit in 2017

Ander vraagje: is appelstroop een healthy broodbeleg of juist niet?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2017 16:32

Re: Healthy en fit in 2017

Lady schreef:Ander vraagje: is appelstroop een healthy broodbeleg of juist niet?

Weet ik niet, maar ik heb wel iets anders lekkers ontdekt: ik at vandaag 2 volkoren beschuiten met een plakje gerookte kipfilet, daaroverheen hüttenkäse en daaroverheen een smeuïg gekookt eitje en dan nog zout en peper. Was echt super lekker! Of hüttenkäse met plakjes banaan en kaneel.
<<

Geel

Bericht 27 Feb 2017 16:34

Re: Healthy en fit in 2017

Volgens mij is appelstroop wel oké, Lady! Net als pindakaas. Niet té vaak doen natuurlijk, maar stukken beter dan hagelslag, chocopasta, stroop en jam.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Feb 2017 16:46

Re: Healthy en fit in 2017

Er zit ook heel veel ijzer in appelstroop dus in die zin is het niet slecht nee. Ik zou er dan ook niet kilo's van opsmeren maar zo af en toe lijkt het me geen kwaad!

Ik ken het wel Alibi,maar gebruik het nooit zelf in de keuken. Heb je het zelf gepoft of zo gekocht?
<<

Anoniem185

Bericht 27 Feb 2017 22:58

Re: Healthy en fit in 2017

Klinkt lekker Alibi en Carrie!
Ik heb geleerd dat appelstroop goed was met mate.

Het traplopen gaat hier goed. Doe ze nu in 2.15 vergeleken met de 2.47 waarmee ik begon toch al een duidelijke verbetering. Verder weeg ik sinds gisteren weer onder de 60 kilo! Hij stond vanochtend op 59,7! Nu wel vandaag frieten gegeten...
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2017 10:11

Re: Healthy en fit in 2017

Ik denk dat het met appelstroop wel echt uitmaakt welk merk je neemt. Sommigen bevatten meer suiker dan ander zoet broodbeleg.
“De stropen in de test bevatten gemiddeld zo’n 180 gram appels per 100 gram stroop. De stroop van Crombach bevat de meeste appels: 700 gram per 100 gram stroop. In de Fruitstroop Rinse Appel van Hero zitten de minste appels: slechts 72 gram per 100 gram stroop – bijna tien keer minder dan in de stroop van Crombach. In vergelijking met ander zoet broodbeleg is rinse appelstroop een bron van ijzer. Dat ijzer komt vooral uit de suikerbieten, in appels zit nauwelijks ijzer. Hoeveel ijzer precies in de stroop zit, varieert sterk per oogstgebied en per jaar. Het ene potje stroop van hetzelfde merk kan dus meer ijzer bevatten dan het andere.”


Ik had gepofte rijst gekocht van Smaakt.
Dit recept had ik gebruikt. Alleen 100 gram gepofte rijst gebruikt.
http://livingthegreenlife.nl/gepofte-ri ... ade-snack/
Zorg wel dat je het mengsel niet te warm laat worden.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 28 Feb 2017 11:38

Re: Healthy en fit in 2017

Mooie foto's Lady! Vind je sporttop erg mooi, mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Feb 2017 12:04

Re: Healthy en fit in 2017

Toch maar met mate die appelstroop en goed de verpakking checken wanneer ik het koop.

Arizona, bedankt! De top heb ik bij Intersport gekocht, weet het merk zo even niet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 12:15

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb nu een goedkoop merk appelstroop omdat ik ijzer nodig had. Heb iedere dag een broodje appelstroop en voel me bere sterk nu en niet meer duizelig, maar er zit wel veel suiker in ja.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2017 14:01

Re: Healthy en fit in 2017

@Cotton: Persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat je je door de boterham met appelstroop sterker voelt.

Heb even wat gelezen her en der. Het schijnt dat je tussen de 0,9 en 4,7 mg ijzer per boterham kan binnen krijgen. Afhankelijk van het merk welke je kiest. Daarvan wordt slechts 0,1 tot 10% door het lichaam opgenomen. Dus als we van het maximale uitgaan heb je 4,7mg ijzer, waarvan 10% wordt opgenomen, dan is dat 0,47 mg, terwijl je als vrouw 15 mg per dag nodig hebt en zelfs meer bij zwangerschap. Als je fruit eet bij je boterham met appelstroop, bevordert dat de opname wel.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 14:11

Re: Healthy en fit in 2017

Alibi schreef:@Cotton: Persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat je je door de boterham met appelstroop sterker voelt.

Heb even wat gelezen her en der. Het schijnt dat je tussen de 0,9 en 4,7 mg ijzer per boterham kan binnen krijgen. Afhankelijk van het merk welke je kiest. Daarvan wordt slechts 0,1 tot 10% door het lichaam opgenomen. Dus als we van het maximale uitgaan heb je 4,7mg ijzer, waarvan 10% wordt opgenomen, dan is dat 0,47 mg, terwijl je als vrouw 15 mg per dag nodig hebt en zelfs meer bij zwangerschap. Als je fruit eet bij je boterham met appelstroop, bevordert dat de opname wel.

Geen idee, ik ben iig niet meer duizelig geweest sinds ik erop let dat ik voeding neem met meer ijzer.
Maar ik had ook wel een behoorlijk tekort waarschijnlijk, door het dieet.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2017 14:14

Re: Healthy en fit in 2017

Cotton schreef:
Alibi schreef:@Cotton: Persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat je je door de boterham met appelstroop sterker voelt.

Heb even wat gelezen her en der. Het schijnt dat je tussen de 0,9 en 4,7 mg ijzer per boterham kan binnen krijgen. Afhankelijk van het merk welke je kiest. Daarvan wordt slechts 0,1 tot 10% door het lichaam opgenomen. Dus als we van het maximale uitgaan heb je 4,7mg ijzer, waarvan 10% wordt opgenomen, dan is dat 0,47 mg, terwijl je als vrouw 15 mg per dag nodig hebt en zelfs meer bij zwangerschap. Als je fruit eet bij je boterham met appelstroop, bevordert dat de opname wel.

Geen idee, ik ben iig niet meer duizelig geweest sinds ik erop let dat ik voeding neem met meer ijzer.
Maar ik had ook wel een behoorlijk tekort waarschijnlijk, door het dieet.


Als je er sowieso op bent gaan letten dan zal het alles bij elkaar wel positief werken ;)
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 14:41

Re: Healthy en fit in 2017

Daar ga ik wel vanuit haha. Appelstroop dieet :P
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Feb 2017 14:49

Re: Healthy en fit in 2017

Toch door het dieet ja? Dat je ijzertekort had?

Ik begin me eindelijk weer fitter te voelen nadat ik zo ziek ben geweest. Ik strompel niet meer als een zombie rond aan het eind van de dag en begin ook weer met sporten! Yes :-). Ik ben wel al die tijd op mijn eten aan het leeten geweest en ondanks dat ik toen dacht dat het niks uitmaakte, merk ik nu dat ik wel degelijk weer klein beetje ben afgevallen (ik val gewoon echt op een slakkengang af). Dus ik ben toch een beetje trots!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2017 14:55

Re: Healthy en fit in 2017

Caro schreef:Toch door het dieet ja? Dat je ijzertekort had?

Dat denk ik wel. Vanaf het moment dat ik zwanger was (en het nog niet wist) was ik extreem duizelig. Denk wel dat het dieet ervoor daar aan bijgedragen heeft, want voor m`n zwangerschap was ik ook best gauw duizelig. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk het.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers