Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beter met geld omgaan.

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Feb 2017 00:42

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:Kijk, ik vind het lief dat je je zorgen om mij maakt. Dat zegt dat ik als oud-forummer nog iets van credits heb opgebouwd. Maar het is niet nodig. Ik red me en wij redden het. Ik zou wel willen dat iemand wat vaker op mij reageert, maar helaas. Het mag niet zo zijn. Want de situatie met mijn vriend zit me dwars, maar dat lijkt niemand te deren.

Verder zal ik jou nooit, maar dan ook NOOIT, een slechte moeder noemen, omdat je het gewoon simpelweg niet bent. Ik probeerde een voorbeeld te schetsen en die kwam verkeerd over. Mijn excuses ervoor.

Justmedaan, ik heb geen antwoord. Ik denk niet dat je in mijn schoenen staat momenteel. En ik denk het niet alleen, ik weet het zeker.

En verder, kan dit even gestopt worden? Ik heb er geen zin meer in.


Je denkt het niet alleen maar je weet het zeker? Je weet niks van mij mens. Geloof mij maar dat we allemaal ons portie krijgen en meemaken. Je bent echt niet de enige die iets heftigs meemaakt hoor. Echt je hebt een oordeel over iets waar je niks van weet. Je weet namelijk niks van wat ik meemaak. Dus hoe kun je het zeker weten? Hier ga je echt de fout in.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem221

Bericht 16 Feb 2017 00:47

Re: Beter met geld omgaan.

JustMeDaan schreef:
Fedora schreef:Kijk, ik vind het lief dat je je zorgen om mij maakt. Dat zegt dat ik als oud-forummer nog iets van credits heb opgebouwd. Maar het is niet nodig. Ik red me en wij redden het. Ik zou wel willen dat iemand wat vaker op mij reageert, maar helaas. Het mag niet zo zijn. Want de situatie met mijn vriend zit me dwars, maar dat lijkt niemand te deren.

Verder zal ik jou nooit, maar dan ook NOOIT, een slechte moeder noemen, omdat je het gewoon simpelweg niet bent. Ik probeerde een voorbeeld te schetsen en die kwam verkeerd over. Mijn excuses ervoor.

Justmedaan, ik heb geen antwoord. Ik denk niet dat je in mijn schoenen staat momenteel. En ik denk het niet alleen, ik weet het zeker.

En verder, kan dit even gestopt worden? Ik heb er geen zin meer in.


Je denkt het niet alleen maar je weet het zeker? Je weet niks van mij mens. Geloof mij maar dat we allemaal ons portie krijgen en meemaken. Je bent echt niet de enige die iets heftigs meemaakt hoor. Echt je hebt een oordeel over iets waar je niks van weet. Je weet namelijk niks van wat ik meemaak. Dus hoe kun je het zeker weten? Hier ga je echt de fout in.



Ik lees je bericht niet eens als je mij 'mens' noemt. Uit wat ben jij gekomen dat je denkt dat je zo over mij mag praten?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Feb 2017 00:49

Re: Beter met geld omgaan.

We hebben nog steeds de negeerfunctie toch? Lijkt me handig om deze weer te gaan gebruiken. Dit leidt echt tot helemaal niks behalve modder gooien. Was al wel weer een tijdje geleden natuurlijk..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Feb 2017 00:55

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
JustMeDaan schreef:
Fedora schreef:Kijk, ik vind het lief dat je je zorgen om mij maakt. Dat zegt dat ik als oud-forummer nog iets van credits heb opgebouwd. Maar het is niet nodig. Ik red me en wij redden het. Ik zou wel willen dat iemand wat vaker op mij reageert, maar helaas. Het mag niet zo zijn. Want de situatie met mijn vriend zit me dwars, maar dat lijkt niemand te deren.

Verder zal ik jou nooit, maar dan ook NOOIT, een slechte moeder noemen, omdat je het gewoon simpelweg niet bent. Ik probeerde een voorbeeld te schetsen en die kwam verkeerd over. Mijn excuses ervoor.

Justmedaan, ik heb geen antwoord. Ik denk niet dat je in mijn schoenen staat momenteel. En ik denk het niet alleen, ik weet het zeker.

En verder, kan dit even gestopt worden? Ik heb er geen zin meer in.


Je denkt het niet alleen maar je weet het zeker? Je weet niks van mij mens. Geloof mij maar dat we allemaal ons portie krijgen en meemaken. Je bent echt niet de enige die iets heftigs meemaakt hoor. Echt je hebt een oordeel over iets waar je niks van weet. Je weet namelijk niks van wat ik meemaak. Dus hoe kun je het zeker weten? Hier ga je echt de fout in.



Ik lees je bericht niet eens als je mij 'mens' noemt. Uit wat ben jij gekomen dat je denkt dat je zo over mij mag praten?




Fedora schreef:Pfft, gaat het nu nog steeds over mij?

Jullie kennen me heel erg slecht en jullie versterken dat beeld door steeds meer onzin te posten. Het boeit me niet, ik sta er ver boven. Ik weet hoe mijn/ons leven werkelijk is en ik laat me niet vertellen dat ik mezelf 'weer' laat vallen.

De reden dat ik tips vroeg was dat mijn moeder, ja, die, zei dat zij het ook niet met 150 euro redt (niet rokend), terwijl ik vind dat je het daarmee prima moet kunnen redden. Niet meer en niet minder. Ik vroeg tips en ik kreeg enkel commentaar. Want wie ben ik om 150 euro uit te geven per week? Nou, ik ben Fedora en ik doe mijn boekhouding en ik bepaal bovenal wat ik uitgeef en aan wie ik het uitgeef.

Ik ben ziek, ik ben een oude alcoholist, ik weet niet wat ik doe, ik weet niet wat ik voel, ik weet eigenlijk helemaal niets. En bovenal ben ik de weg kwijt. Nou, zeg. Ik praat zo ook niet over anderen. Ik zeg ook niet dat Minx zich gruwelijk heeft vergist en dat ik het anders had gedaan. Ik lees haar verhaal, vind het jammer voor haar, maar zeg niet dat ze bijna onder water staat. Ik heb respect, terwijl het respect hier ver te zoeken is.

Beste mensen. Mijn vriend zit op PAAZ, het is zwaar en we proberen er beiden zo goed mogelijk uit te komen. Ik ben warig, vaag, niet bezig met alle stommiteiten waar jullie mee bezig zijn. We zijn aan het overleven. Jullie weten helemaal niets van mij, en dan op dit moment ook ECHT niets van mij. Ga onze strijd maar eens nadoen. Dat kunnen jullie niet. Goh, het spijt me dat ik even anders reageer, maar mijn situatie is ook even anders dan die van jullie is of ooit gaat zijn.

Ga je nooit met mij vergelijken, ga ook nooit zeggen dat ik onder water sta en op het punt sta om te verzuipen, want dat punt is er niet. We zijn aan het zorgen voor de gezondheid voor mijn lieve vriend. En dat gaat boven alles.

Fauve, ik voel het exact hetzelfde. Maar daar kun je hier op het forum niet mee aankomen, want iedereen zorgt voor elkaar. Niemand zorgt voor mij, maar hè, ze zorgen voor elkaar.


:lol:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

anoniem182

Bericht 16 Feb 2017 00:56

Re: Beter met geld omgaan.

Waar baseer je dan op dat een ander jullie strijd niet kan voeren, Fedora?
Daarmee oordeel je dat jullie het zwaarder hebben dan anderen en ja, dat kan verkeerd vallen. Dat is namelijk heel persoonlijk.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Feb 2017 00:59

Re: Beter met geld omgaan.

Dan ben je toch dom bezig, Reva.

Tussen 'beste mensen' en 'mens' zit een wereld van verschil. En dat juist jij dit vergelijk maakt, maakt dat ik heerlijk ga slapen.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Feb 2017 01:01

Re: Beter met geld omgaan.

Expecto Patronum schreef:Waar baseer je dan op dat een ander jullie strijd niet kan voeren, Fedora?
Daarmee oordeel je dat jullie het zwaarder hebben dan anderen en ja, dat kan verkeerd vallen. Dat is namelijk heel persoonlijk.


Eerlijk, ik vind dat ik het momenteel het zwaarst heb van het hele forum. Momenteel! Want niemand reageert op me, alleen als ze me naar beneden kunnen halen.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Feb 2017 01:02

Re: Beter met geld omgaan.

Ik voel me vereerd dat je door zo'n klein gebaar van mijn kant heerlijk slaapt. Truste!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Feb 2017 01:05

Re: Beter met geld omgaan.

Je reactie raakt mij Fedora, maar ik vind echt dat je behoorlijk in de slachtofferrol kruipt. Nou triggert bij mij het woord slachtofferrol woede, dus kan me voorstellen dat jij ook denkt: f^#% maar op, jij kent me niet. Maar het begint al door te zeggen dat niemand op je reageert. Maar heb je niet door dat iedereen juist WEL je stukjes leest, omdat we ze zo op kunnen lepelen? Het zijn vaak berichtjes waar niks op te zeggen is, een herhaling van herhalende dingen in je leven. Het wordt niet voor niks 'lief dagboek' genoemd.

Het tweede waar ik aan vind dat je jezelf als slachtoffer ziet, is dat je gewoon niet werkt, toegeeft ontzettend ongezond bezig te zijn maar vooral omdat je denkt dat je een bijzonder leven lijdt. Tuurlijk hebben jullie het zwaar gehad, en ik geloof nog steeds. Maar heb niet de illusie dat anderen dat niet hebben. Sterker nog, ik kan hier op het forum al minstens 10 noemen die het zwaar hebben of hebben gehad. Maar die verdrinken niet in eigen zelfmedelijden, die werken ook gewoon en hebben een leven. Kort en cru gezegd:
Zeur en pleur alles op het forum wat er mis is in je leven, doe wat met je adviezen en verander je leven.
Of: accepteer dat dit het is en zeur er niet over

Als mens ben je bijzonder, wie of wat je ook bent, gedaan hebt of meegemaakt, maar je situatie is gewoon niet zo heel bijzonder hoor Fedora. Er is ZOVEEL dat je kunt veranderen in je leven om het jezelf wat makkelijker te maken, het is niet eens heel moeilijk. Je geeft zelf aan hoe klein je wereldje is geworden sinds je met je vriend bent en dat je dat jammer vindt. Maar kijk eens naar oorzaak en gevolg in je leven. Je hebt overgewicht - wilt er wat aan doen - verteld vervolgens dat je vriezer vol zit, dat je liters cola op een dag drinkt etc. Je bent eigenlijk ongelukkig in de relatie met je vriend - en dan opeens weer niet - maar hebt nauwelijks vrienden over, gaat niet meer met mannen om. Het zijn maar 2 voorbeelden van vele problemen waar oorzaak en gevolg overduidelijk zijn.

En nu je wordt aangevallen, en ja, ook ik vind en doe dat, ga je weer heeeel hard roepen dat het allemaal zoooo zwaar is en hoe goed je het doet. Prima overlevensstrategie, sterker nog: zou ik ook doen als ik aangevallen werd. Maar het gaat niet over 1 nacht ijs he? Vorige keren dat je hier was ben je gegaan omdat het eigenlijk hetzelfde ging als nu. Denk je nou echt dat iedereen die zo stellig is een stel heksen is die erop uit is om jou pijn te doen? Ik denk oprecht dat deze mensen, mezelf inclusief, juist denkt: kom op Fedora. Geef het dan gewoon toe, je hebt veel demonen verbrand in het verleden maar het loopt nog steeds niet op rolletjes. En als je dan gelukkig was, dan zou het me niet kunnen schelen. Maar het schreeuwt uit je berichten en wat wij zeggen bereikt je niet.

Nu je vriend er niet is, is het misschien juist eens goed de balans op te nemen. Wat wil ik nou eigenlijk graag zelf? En hoe pak ik dat aan? Zodat je hoogtepunten niet het kaarten met de oma van je vriend is, maar iets wat je echt blij maakt. Misschien toch weer een baan? Want daar was je zo positief over laatst. Weer wat onder de mensen, eigen inkomen, ontwikkeling. En misschien toch een kleine verandering in wat je eet en drinkt? Het zijn kleine stappen. Maar jouw doelen zijn vaak zo ENORM, reuzenstappen en onrealistisch en vervolgens ben je teleurgesteld in jezelf. Maar je kunt ook mini doelen stellen en die halen. En weet je, dat is altijd een stap vooruit, nooit achteruit. Je vriend werkt nu hard aan zichzelf, misschien tijd om niet aan 'ons' te denken aan heksen, maar als mensen die zelf genoeg demonen en zware zaken in het leven hebben doorgemaakt en overwonnen en graag jouw ogen willen openen. En geloof me, al deze krengen hebben WEL je posts gelezen en reageren op je bericht, dat zegt genoeg over betrokkenheid. Echt. Denk erover na.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 16 Feb 2017 01:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem182

Bericht 16 Feb 2017 01:16

Re: Beter met geld omgaan.

Dus dat er niemand op je reageert (ik zie iets anders) maakt dat jij het zwaar hebt.
En dat is moeilijker dan depressie, suïcidale gedachten, rouw, ongeneeslijke ziekten, moeilijk zwanger kunnen raken, scheidingen, om maar voorbeelden te noemen van andere problemen die hier op het forum besproken worden?
<<

Anoniem184

Bericht 16 Feb 2017 05:02

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora, elk huisje heeft z'n kruisje. Ja, jij hebt het zwaar. Maar met jou zo ontzettend veel andere mensen. Ook op dit forum. Die kiezen er alleen niet voor om alles zo openlijk online te plempen. En dan nog, het is toch geen wedstrijd? Geen excuus om niet naar je uitgavenpatroon te kijken/hulp daarin te vragen? Hoe heerlijk zou het zijn als je elke maand de helft van het geld kon besparen, opzijzetten voor een vakantie samen? Ik weet nog wel hoe je maandenlang hebt benoemd hoe fijn jullie vakantie naar Duitsland was. Alleen daarvoor zou ik al alles aangrijpen om te zoeken naar besparingen. En dan doel ik niet per sé op stoppen met roken. Maar gewoon alles op de schop.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2017 07:50

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Expecto Patronum schreef:Waar baseer je dan op dat een ander jullie strijd niet kan voeren, Fedora?
Daarmee oordeel je dat jullie het zwaarder hebben dan anderen en ja, dat kan verkeerd vallen. Dat is namelijk heel persoonlijk.


Eerlijk, ik vind dat ik het momenteel het zwaarst heb van het hele forum. Momenteel! Want niemand reageert op me, alleen als ze me naar beneden kunnen halen.

Bwah wat een onzin. Je hebt in dit topic hele goede adviezen gehad.

En het zwaar hebben is geen wedstrijd.
<<

Anoniem210

Bericht 16 Feb 2017 08:21

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vind het ronduit kwetsend om zo volhardend rond te bazuinen dat jij zeker weet dat jij degene bent die het, het aller zwaarste heeft.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2017 08:26

Re: Beter met geld omgaan.

Lennox schreef:Ik vind het ronduit kwetsend om zo volhardend rond te bazuinen dat jij zeker weet dat jij degene bent die het, het aller zwaarste heeft.


Eens :wtf:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Feb 2017 08:45

Re: Beter met geld omgaan.

Kira schreef:
Lennox schreef:Ik vind het ronduit kwetsend om zo volhardend rond te bazuinen dat jij zeker weet dat jij degene bent die het, het aller zwaarste heeft.


Eens :wtf:


Nou inderdaad. En word ook overal genoemd. Er zijn zoveel hier die het zwaar hebben ik zelf ook momenteel.

Misschien handig voor de topicopenster om weer ontopic te gaan.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2017 08:46

Re: Beter met geld omgaan.

Het ligt niet aan de topicopenster hoor :P
<<

Anoniem278

Bericht 16 Feb 2017 10:03

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Expecto Patronum schreef:Waar baseer je dan op dat een ander jullie strijd niet kan voeren, Fedora?
Daarmee oordeel je dat jullie het zwaarder hebben dan anderen en ja, dat kan verkeerd vallen. Dat is namelijk heel persoonlijk.


Eerlijk, ik vind dat ik het momenteel het zwaarst heb van het hele forum. Momenteel! Want niemand reageert op me, alleen als ze me naar beneden kunnen halen.


Ik ga alleen even hier op in omdat ik de rest een te grote zooi vind.
Maar ik heb wel serieus op jou gereageerd, en niet alleen in dit topic. Ik heb je niet naar beneden gehaald, ik heb wel in sommige reacties vraagtekens gezet bij de inhoud van je bijdrage op dat moment, omdat die soms haaks stond op een eerdere bijdrage. Niet omdat ik jou daarmee wil pakken, want eerlijk gezegd mag je van mij alles schrijven wat je maar wilt, maar omdat ik er zelf van in de war raak.
Ik heb dat afkick kliniek - paaz verhaal zelf bij jou gecheckt, weet je nog? En nu lees ik dus hier wéér iets anders. Wil je dan liever dat ik maar gewoon denk 'het is Fedora, en alles wat die schrijft moet je niet serieus nemen want over n uur is het weer compleet anders?' Dan behandel ik jou toch ook extreem minderwaardig?

Ik denk niet dat we moeten meten met zwaar/zwaarder/zwaarst. Niet 'momenteel' en niet over een uur, gewoon niet. Er is geen gradatie in pijn omdat ik jouw pijn nooit zal kunnen voelen en jij de mijne niet. En ook niet die van de buurvrouw of de neef van de moeder van de hond.
Ik denk dat jij het zwaar hebt, en dat gaf ik in mijn eerdere reacties ook al aan. Het vreemde is alleen dat jij mij dan onderuit haalt, zegt dat ik het totaal verkeerd zie en dat alles perfect is, en nu zeg je dat je aan het 'overleven' bent.
Wat wil je dan dat ik denk? Wil je dat ik je wil helpen, wil reageren en je wil steunen, of wil je me zo in de war maken dat ik je maar negeer omdat ik totaal niet meer weet wat ik dan moet doen?

Ik heb jou echt nooit willen pesten of in een hoek willen drijven, ik denk ook niet dat ik dat deed maar mocht het zo overgekomen zijn of daartoe geresulteerd hebben dan spijt me dat. Dat is niet en nooit mijn intentie.
Het enige wat ik wilde laten weten is dat ik me, door zaken die jij hier neerzet en ook door de enorme contrasten erin, zorgen maak om je welzijn.
Als het zo is dat jij daar nu niets mee wilt en kunt, ook gezien de situatie met je vriend, dan mag je dat aangeven en dan is dat ok. Maar je kunt mijn zorgen niet zomaar wegwuiven en vervolgens in de 48 uur erna continu dingen neerzetten waardoor ik gewoon lees dat al mijn zorgen meer dan terecht zijn.

Want ik maak me oprecht zorgen om JOU. Niet om alle blabla, niet omdat dit topic nu zo gelopen is, maar omdat ik me altijd zorgen zou maken om iemand die graag wil werken en geen baan kan vinden, het liefst lekker thuis op de bank tegen haar vriend aankruipt, maar die vriend is opgenomen en heeft het zwaar en graag een ander huis wil maar ook daarin hartstikke klem zit.
En nu staat daar jouw naam bij maar als daar Henk, Frits, Loes of Berta bijstond had ik me ook zorgen gemaakt en die persoon willen steunen. En dan had ik die persoon ook geadviseerd om wel even inhoudelijk te kijken naar sommige dingen omdat er in bepaalde verhalen gewoon extreem veel niet klopt. En dan nóg zou ik die persoon steunen want als het namelijk goed ging, zouden ze zoiets niet doen/nodig hebben.

Ik hoop dat iedereen nu dan maar stopt met er nog verder op in gaan, en misschien kun jij Minx excuus aanbieden want je had geen voorbeeld hoeven noemen, maar als je het toch had willen doen had je een minder beladen en kwetsbaar voorbeeld kunnen kiezen en dat weet jij ook wel. Dat was niet nodig en zij verdient dat net zo min als jijzelf.
Laat dit topic voor wat het is en richt je op andere topics. Het is genoeg geweest en dat lees ik heel duidelijk van jouw kant en dat mag iedereen ook respecteren en ja, ik moet dat ook maar ik vond het heel naar om dit te lezen van je, en dat moest ik nog even rechtzetten anders maak ik me nog meer zorgen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Feb 2017 10:37

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vind dat een hele mooie lieve constructieve post Quizzle. Het is je al vaker gezegd maar ook ik vind je echt een aanwinst hier.

Lieve Fedora: ik snap je gevoelens en ik snap ook dat je het idee krijgt niet meer gesteund te worden. Ik heb ook afgelopen dagen posts langs zien komen in wat moet ik kwijt over je vriend en ik vond dat ook moeilijk. Ik had/heb zelf ook niet de energie over afgelopen dagen om er op in te gaan en het was vast confronterend voor je om dan bijvoorbeeld de meelevende reacties op mijn updates te zien. Maar ik weet zeker dat als jij vergelijkbaar zou plaatsen: "ik trek het niet meer, ik heb hierbij hulp nodig, ik wil met iemand praten:, dat je dezelfde meelevende reacties en complimentjes zou krijgen. Ik denk dat iedereen het oprecht heel naar voor je vindt allemaal en echt niet denkt dat je een makkelijk leven hebt of dat je je aanstelt. Het is alleen wel heel moeilijk om te blijven meeleven (wat ook investeren en energie kost) als iemands verhalen blijven veranderen, er weinig zelfreflectie is en die persoon zichzélf ook niet helpt. En als slagroom op de kers :smile: krijg je van jou dan soms ook nog een snauw van hier tot tokio cadeau (beschermingsmechanisme? get them before they get you? mensen afwijzen om zelf niet afgewezen te worden? geen idee... maar niet te doen!). Dan is het lullig gezegd een beetje een bodemloze put. Iets dat echte vrienden in het echte leven vaak al niet meer trekken, laat staan mensen op een forum. Been there, done that en dan was ik wat sommige dingen betreft nog wel een stuk minder lastig dan jij (iig coherente verhalen en geen tegenstrijdigheden, maar dat wegduwen is vermoeiend voor mensen en problemen duren soms te lang - het heeft mij ook al vriendschappen gekost, het is eigenlijk ook niet iets dat je kunt verwachten, vrienden zijn geen therapeuten). ;)

Ik denk dat als jij je meer zou laten helpen, volledig open en eerlijk zou zijn (en nee, dan hoef je echt niet alles online te gooien, ik heb ook driekwart van wat ik heb meegemaakt hier nooit verteld, maar gewoon geen kleine verdraaiingen of halve waarheden die dan later niet kloppen) en niet zo om je heen zou schoppen, je zou merken dat eigenlijk bijna(!) iedereen hier het heel lief bedoelt.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Feb 2017 12:35

Re: Beter met geld omgaan.

Jullie posts zijn heel lief en helpend, Quizzle en Whatever. :) Hopelijk heeft Fedora daar veel aan. Wat mij stoort is dat ze nu beweert dat niemand op haar reageert. Ik denk toch echt wat anders te zien, namelijk: er is hier m.i. geen enkele forummer die zo vaak met raad en daad wordt bijgestaan als Fedora. Ze is in bepaalde topics vrij actief (of ze neemt andermans topic over) en ik kan zo 7 forummers (minimaal) opnoemen die heel vaak op haar reageren en meedenken.

Zo'n uitspraak van Fedora valt bij mij dan ook niet bepaald lekker, omdat het domweg niet zo is. Ik zit nota bene vorige week nog voor haar bijna 3 kwartier een sollicitatiebrief van feedback te voorzien. En dan nu gaan jammeren dat niemand op haar reageert? Vrij ondankbaar, als je het mij vraagt (en dan doel ik echt niet alleen op het nakijken van een sollicitatiebrief). Het heel moeilijk hebben, is geen vrijbrief om je zo uit te laten naar andere forummers.
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2017 13:01

Re: Beter met geld omgaan.

Ik doe ook ff m'n plasje. Zo. Klaaar!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Feb 2017 13:42

Re: Beter met geld omgaan.

Dat vond ik nou niets toevoegen én niet grappig.
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 16 Feb 2017 14:10

Re: Beter met geld omgaan.

Cotton schreef:Gaat het goed komen met alle tips Evaa@

Je kan hier altijd je verhaal kwijt!


Ja, tenminste dat hoop ik wel haha! Ik moest net naar de supermarkt omdat de boter op is en ik liep alleen met de boter ook weer de supermarkt uit. Dat voelde toch wel echt als een overwinning haha hoe stom dat ook mag klinken. Het schap met drinken (waar dus o.a. de energy blikjes ook staan) heb ik heel hard genegeerd, volgens mij ben ik nog nooit zo snel de supermarkt in gegaan en weer uit gegaan :P
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 16 Feb 2017 14:20

Re: Beter met geld omgaan.

Guattari schreef:Wist je trouwens dat hier ook een pijler is waar je je spulletjes te koop kunt aanbieden? Zo verdien je toch misschien iets terug van de impulsaankopen en dat zou een mooi begin kunnen zijn van een op te bouwen buffer


Dat is een heel mooi begin inderdaad maar mijn impulskopen bestaan voornamelijk uit make-up en andere beauty spulletjes, dat is nogal lastig verkopen denk ik :P Als mijn kasten uit zouden puilen met kleding, heel veel decoratie, boeken o.i.d. dan zou dat heel goed kunnen maar dat valt heel erg mee. Ik heb net mijn kleding en schoenen geteld :palm: Maar ik heb 18 paar schoenen (inclusief 2 paar slippers en 2 paar pantoffels), 2 blazers, 1 spijkerjasje, 2 zomerjasjes, 7 truien, 1 vest, 6 blousjes (incl. 1 spijkerblouse), 5 broeken, 7 t-shirts, 4 basic hempjes voor onder de t-shirts/truien en 3 zomerhempjes. Volgens mij is dit niet extreem veel toch?
Laatst gewijzigd door Evaa@ op 16 Feb 2017 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2017 14:20

Re: Beter met geld omgaan.

Evaa@ schreef:
Cotton schreef:Gaat het goed komen met alle tips Evaa@

Je kan hier altijd je verhaal kwijt!


Ja, tenminste dat hoop ik wel haha! Ik moest net naar de supermarkt omdat de boter op is en ik liep alleen met de boter ook weer de supermarkt uit. Dat voelde toch wel echt als een overwinning haha hoe stom dat ook mag klinken. Het schap met drinken (waar dus o.a. de energy blikjes ook staan) heb ik heel hard genegeerd, volgens mij ben ik nog nooit zo snel de supermarkt in gegaan en weer uit gegaan :P

Goedzo!! Naast geld scheelt het dus ook weer tijd haha. :banaan:
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2017 14:22

Re: Beter met geld omgaan.

Whatever schreef:Dat vond ik nou niets toevoegen én niet grappig.
Het was ook niet grappig bedoeld. Het stoort me dat Fedora dat sommigen als speelbal wordt gebruikt. We weten dat ze wazig is en dat gaan wij echt niet kunnen veranderen van achter ons computertje.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers