Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beter met geld omgaan.

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Feb 2017 13:42

Re: Beter met geld omgaan.

Fauve schreef:Ik vind dat Fedora hier gepest wordt door volwassen vrouwen en er hier als schapen gereageerd wordt: allemaal hetzelfde zeggen en elkaar versterken.
Typisch vrouwengedrag.
Laat haar uitgeven wat ze wil.

Wat een onzin, Fedora vraagt nota bene zelf om tips en er wordt keer op keer gezegd dat ze mag uitgeven wat ze wil, daar gaat het helemaal niet om.

♥♥
<<

Anoniem211

Bericht 15 Feb 2017 13:53

Re: Beter met geld omgaan.

Maple schreef:Eens met Caro. Ik vind het nogal raar om Fedora een 'troll' te noemen trouwens. Best onaardig ook. Ik zie eerder iemand die met haar berichten (al dan niet onbewust) duidelijk een hulpvraag afgeeft.


Ach kom op. Fedora is al jarenlang vooral aandacht aan het trekken, rare niet kloppende verhalen aan het posten. Wat ze ermee wil bereiken mag Joost weten. Inmiddels heeft ze al zoveel tips, adviezen en goedbedoelde reacties gehad waar ze niks mee doet, dat wat mij betreft 'don't feed the troll' wel een keer op z'n plaats is. Dan maar onaardig.

https://en.m.wiktionary.org/wiki/don't_feed_the_troll
<<

Anoniem184

Bericht 15 Feb 2017 14:35

Re: Beter met geld omgaan.

Da's heel mooi dat je mij daarvoor quote, Marilyn, vertel je het ook even aan Caro en Caulfield?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 15 Feb 2017 14:40

Re: Beter met geld omgaan.

Maple schreef:Da's heel mooi dat je mij daarvoor quote, Marilyn, vertel je het ook even aan Caro en Caulfield?



Lekker belangrijk, de boodschap is toch duidelijk.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 14:40

Re: Beter met geld omgaan.

Maple schreef:Da's heel mooi dat je mij daarvoor quote, Marilyn, vertel je het ook even aan Caro en Caulfield?

Huh? Dat maakt toch niet uit?
<<

Anoniem184

Bericht 15 Feb 2017 14:55

Re: Beter met geld omgaan.

Laat maar, was even een beetje geïrriteerd :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2017 15:41

Re: Beter met geld omgaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat het een stuk slechter met fedora gaat dan ze zelf doorheeft. Voor mijn gevoel ging het een tijd lang best ok en zakt ze nu weer terug in oude gewoontes en is het vooral zoeken naar hoe en wat. Een trol zou ik het niet willen noemen. Eerder een gevalletje van wij zien iets anders dan het voelt. Het idee controle te hebben maar het absoluut niet hebben. Wij zien haar hangen vlak boven het water waarom ze elk moment kan vallen maar haar redenatie is het gaat toch goed ik heb toch nog droge voeten. Dus trol weet ik zo ook niet.
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 15 Feb 2017 18:42

Re: Beter met geld omgaan.

Waarom zou ik jou niet quoten Maple? Ik reageer toch op wat je zegt?

Minx, ze hangt al jaren boven dat water. Niks veranderd.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 22:42

Re: Beter met geld omgaan.

Pfft, gaat het nu nog steeds over mij?

Jullie kennen me heel erg slecht en jullie versterken dat beeld door steeds meer onzin te posten. Het boeit me niet, ik sta er ver boven. Ik weet hoe mijn/ons leven werkelijk is en ik laat me niet vertellen dat ik mezelf 'weer' laat vallen.

De reden dat ik tips vroeg was dat mijn moeder, ja, die, zei dat zij het ook niet met 150 euro redt (niet rokend), terwijl ik vind dat je het daarmee prima moet kunnen redden. Niet meer en niet minder. Ik vroeg tips en ik kreeg enkel commentaar. Want wie ben ik om 150 euro uit te geven per week? Nou, ik ben Fedora en ik doe mijn boekhouding en ik bepaal bovenal wat ik uitgeef en aan wie ik het uitgeef.

Ik ben ziek, ik ben een oude alcoholist, ik weet niet wat ik doe, ik weet niet wat ik voel, ik weet eigenlijk helemaal niets. En bovenal ben ik de weg kwijt. Nou, zeg. Ik praat zo ook niet over anderen. Ik zeg ook niet dat Minx zich gruwelijk heeft vergist en dat ik het anders had gedaan. Ik lees haar verhaal, vind het jammer voor haar, maar zeg niet dat ze bijna onder water staat. Ik heb respect, terwijl het respect hier ver te zoeken is.

Beste mensen. Mijn vriend zit op PAAZ, het is zwaar en we proberen er beiden zo goed mogelijk uit te komen. Ik ben warig, vaag, niet bezig met alle stommiteiten waar jullie mee bezig zijn. We zijn aan het overleven. Jullie weten helemaal niets van mij, en dan op dit moment ook ECHT niets van mij. Ga onze strijd maar eens nadoen. Dat kunnen jullie niet. Goh, het spijt me dat ik even anders reageer, maar mijn situatie is ook even anders dan die van jullie is of ooit gaat zijn.

Ga je nooit met mij vergelijken, ga ook nooit zeggen dat ik onder water sta en op het punt sta om te verzuipen, want dat punt is er niet. We zijn aan het zorgen voor de gezondheid voor mijn lieve vriend. En dat gaat boven alles.

Fauve, ik voel het exact hetzelfde. Maar daar kun je hier op het forum niet mee aankomen, want iedereen zorgt voor elkaar. Niemand zorgt voor mij, maar hè, ze zorgen voor elkaar.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 22:49

Re: Beter met geld omgaan.

June schreef:Maar Fedora, dat eigen risico van je vriend weet je toch bij voorbaat van dat je het kwijt bent. Hoe kan dat dan als een verrassing komen? Misschien handig om het standaard bovenop de maandelijkse premie bij je zorgverzekeraar te betalen. Zijn je maandelijkse kosten hoger, maar dan komt het niet ineens.

Mijn vriend heeft een eigen bijdrage en eigen risico. Vorig jaar zeshonderd euro extra betaald en dit jaar nogmaals. Niet erg hoor, maar mij ontglipt ook weleens iets. Je weet dat het eraan zit te komen, maar het komt niet en dan vergeet je het weer. Ik was het even vergeten. En het geld had er gestaan als de ketel en toilet het niet hadden begeven.

Plus een verkeerd ingevulde belastingaangifte. Dat had ik zo niet door.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 15 Feb 2017 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 22:57

Re: Beter met geld omgaan.

Marilyn. Als ik mijn frustratie toch nog even een staartje moet geven. Dan wil ik zeggen dat ik in niets lijk op de vriendin die jij 354689 keer hebt vergeven voor alles wat ze je heeft aangedaan. Dus aub, hou ermee op.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Feb 2017 22:57

Re: Beter met geld omgaan.

Jouw strijd niet na kunnen doen? Jij weet helemaal niet wat mensen meemaken omdat ze het hier niet allemaal neerplempen. Wie heeft er nu een oordeel dan?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 23:01

Re: Beter met geld omgaan.

JustMeDaan schreef:Jouw strijd niet na kunnen doen? Jij weet helemaal niet wat mensen meemaken omdat ze het hier niet allemaal neerplempen. Wie heeft er nu een oordeel dan?


Ow, ik weet van heel veel forummers hun levensverhaal. Ik weet van scheidingen, nieuwe kansen, nieuwe liefdes. En ik heb me nooit negatief uitgelaten over de stappen die zij maakten. En dus, ik heb geen oordeel. Als je het voor iemand opneemt, zorg dan dat je weet waarover je praat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2017 23:06

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:Ik ben ziek, ik ben een oude alcoholist, ik weet niet wat ik doe, ik weet niet wat ik voel, ik weet eigenlijk helemaal niets. En bovenal ben ik de weg kwijt. Nou, zeg. Ik praat zo ook niet over anderen. Ik zeg ook niet dat Minx zich gruwelijk heeft vergist en dat ik het anders had gedaan. Ik lees haar verhaal, vind het jammer voor haar, maar zeg niet dat ze bijna onder water staat. Ik heb respect, terwijl het respect hier ver te zoeken is.
.


PARDON!! Zeg jij hier nu ff dat J een 'foutje' is???
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 23:12

Re: Beter met geld omgaan.

Minx schreef:
Fedora schreef:Ik ben ziek, ik ben een oude alcoholist, ik weet niet wat ik doe, ik weet niet wat ik voel, ik weet eigenlijk helemaal niets. En bovenal ben ik de weg kwijt. Nou, zeg. Ik praat zo ook niet over anderen. Ik zeg ook niet dat Minx zich gruwelijk heeft vergist en dat ik het anders had gedaan. Ik lees haar verhaal, vind het jammer voor haar, maar zeg niet dat ze bijna onder water staat. Ik heb respect, terwijl het respect hier ver te zoeken is.
.


PARDON!! Zeg jij hier nu ff dat J een 'foutje' is???


Zeer zeker niet. J. is een hele mooie toevoeging op jouw leven. Je hebt je alleen wel vergist in jouw ex. Ik had dat kunnen veroordelen, maar dat doe ik niet, omdat dat is hoe het leven gaat. Als je alles op voorhand weet, dan had je het anders gedaan. Maar dat wist je niet. Dat zeg ik, ik heb geen oordeel. En ik vind dat jouw J. het heeft getroffen met een moeder zoals jij bent.

Maar ik hoef niet continu messteken om iets wat ik mogelijk en misschien fout heb gedaan.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Feb 2017 23:17

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
JustMeDaan schreef:Jouw strijd niet na kunnen doen? Jij weet helemaal niet wat mensen meemaken omdat ze het hier niet allemaal neerplempen. Wie heeft er nu een oordeel dan?


Ow, ik weet van heel veel forummers hun levensverhaal. Ik weet van scheidingen, nieuwe kansen, nieuwe liefdes. En ik heb me nooit negatief uitgelaten over de stappen die zij maakten. En dus, ik heb geen oordeel. Als je het voor iemand opneemt, zorg dan dat je weet waarover je praat.


Maar van mij weet je niks persoonlijks en dus weet je ook niet welke strijd ik dagelijks lever. Je weet dus helemaal niet of ik dat wel of niet na kan doen. Dus oordeel je indirect over mij. Ook ik ben een forummer.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2017 23:17

Re: Beter met geld omgaan.

Edit: weggehaald zoek het uit je hebt me nu flink pissig met je gedraai
2015 💙
<<

anoniem182

Bericht 15 Feb 2017 23:22

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora, ik lees al een tijdje mee.
Verwarring ontstaat mede door je woordgebruik. Je schreef eerder dat je vriend werd opgenomen in een afkickkliniek, nu schijnt het de PAAZ te zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. Dan ontstaan vraagtekens. Het lijkt of je dingen groter, anders, kleiner, schrijft.

Verder, dat niemand jullie strijd kan nadoen? Wat weet jij van andermans verdriet en moeilijkheden?

Ik ben zelf net een half jaar behandeld op de PAAZ overigens - Opname Depressie.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 23:22

Re: Beter met geld omgaan.

Kijk, ik vind het lief dat je je zorgen om mij maakt. Dat zegt dat ik als oud-forummer nog iets van credits heb opgebouwd. Maar het is niet nodig. Ik red me en wij redden het. Ik zou wel willen dat iemand wat vaker op mij reageert, maar helaas. Het mag niet zo zijn. Want de situatie met mijn vriend zit me dwars, maar dat lijkt niemand te deren.

Verder zal ik jou nooit, maar dan ook NOOIT, een slechte moeder noemen, omdat je het gewoon simpelweg niet bent. Ik probeerde een voorbeeld te schetsen en die kwam verkeerd over. Mijn excuses ervoor.

Justmedaan, ik heb geen antwoord. Ik denk niet dat je in mijn schoenen staat momenteel. En ik denk het niet alleen, ik weet het zeker.

En verder, kan dit even gestopt worden? Ik heb er geen zin meer in.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 15 Feb 2017 23:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Feb 2017 23:26

Re: Beter met geld omgaan.

Minx ik las er echt niet in dat Fedora J een foutje vindt eerlijk gezegd. Maar wel je relatie. Toch 2 verschillende dingen. O
<<

anoniem182

Bericht 15 Feb 2017 23:26

Re: Beter met geld omgaan.

Je oordeelt overigens wel door te zeggen dat een ander jullie strijd niet kan nadoen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2017 23:29

Re: Beter met geld omgaan.

Carrie schreef:Minx ik las er echt niet in dat Fedora J een foutje vindt eerlijk gezegd. Maar wel je relatie. Toch 2 verschillende dingen. O


het boeit eigenlijk niet waar ze op doelt maar het is gewoon echt een valse steek onder water. Ik oordeel niet maar..... door dr maar haal je het hele ik oordeel niet weg.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 23:30

Re: Beter met geld omgaan.

Expecto Patronum schreef:Fedora, ik lees al een tijdje mee.
Verwarring ontstaat mede door je woordgebruik. Je schreef eerder dat je vriend werd opgenomen in een afkickkliniek, nu schijnt het de PAAZ te zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. Dan ontstaan vraagtekens. Het lijkt of je dingen groter, anders, kleiner, schrijft.

Verder, dat niemand jullie strijd kan nadoen? Wat weet jij van andermans verdriet en moeilijkheden?

Ik ben zelf net een half jaar behandeld op de PAAZ overigens - Opname Depressie.


Mijn vriend werd in eerste instantie opgenomen voor het Oxycodin/Oxycotin gebruik (voorgeschreven door huisarts). Nu hij afkickt worden zijn mishandelingen als zes jarige weer werkelijkheid. Hij is uit huis geplaatst door jeugdzorg op zijn zesde. Hij mocht nergens aarden, want mama had een vinger in de pap. Hartstikke leuk, maar wij, vriend en ik, moeten het er maar even mee doen. Het is moeilijk, want als hij zo verschrikkelijk neerslachtig is, dan wil ik hem troosten. Hem helpen. Maar dat kan ik nu niet. Ik weet nu, door mijn vriend, van hoe ver je moet komen op afdeling Paaz.

En sorry dat ik het vooral nooit eens ben met anderen. Ik moet ook overleven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2017 23:30

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora wil je de quote weghalen.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 15 Feb 2017 23:34

Re: Beter met geld omgaan.

Minx schreef:Fedora wil je de quote weghalen.



Heb ik de juiste weggehaald? En wat Carrie zegt. Dat zei ik namelijk ook.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers