Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Okt 2013 20:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, wat leuk!!
Wij hebben ook het gevoel dat het een jongen is, maar dat hoeft dus niets te zeggen!

En Shy ook een meisje, gefeliciteerd!

Ik krijg trouwens net de uitslag van de combitest binnen, en wij hebben geen verhoogd risico. Dus dat is een erg fijne uitslag!
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Okt 2013 20:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gefeliciteerd, Shy! Leuk een meisje! En Mikado ook! Toch geen jongens babyboom hihi
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 24 Okt 2013 20:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jaa dank je wel!!

Solei: dat is ook erg fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Okt 2013 22:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: fijn dat de uitslag goed is!

Zo, dus nu toch wat tegengewicht voor de jongensbabyboom, haha! Leuk, van alles wat nu!

Shy, ik heb meteen even gespiekt op de site van Hema en daar zag ik in het blauw de slofjes. En ook nog een overslagtruitje, allebei meteen besteld! Dan hebben we nu helemaal alles ervan, ik vind het zo'n leuk pakje!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Okt 2013 07:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: Super fijn zo'n uitslag!!!!

En jeeeuuujjjj! Ook een meisje shy!!! :cheering: Brengt de boel hier weer een beetje in evenwicht!

Sow, ik had me gister toch een onrustige buik... Ik had een computer dagje op mijn werk en kleinezus maar bewegen en bewegen... Is erg leuk en gezellig, maar zoals gister niet... Kreeg er heel veel harde buiken van en meerdere keren had ik een grote bol van kop of kont uitsteken. Ik hou mijn hart vast voor over een paar weken... DIt was echt al uitermate niet prettig qua gevoel. Werd er echt misselijk van en deed gewoon pijn.
Vandaag wel maar even voor de zekerheid langs de huisarts met plasje om te kijken voor blaasontsteking. Bij L had ik nooit harde buiken (maar voelde kind ook heel anders, placenta aan de voorkant), alleen als ik blaasontsteking had...
Zo, genoeg geklaagd, verder voel ik me namelijk heeerrrrllijkkkk :thumbup: Bekkenklachten zijn te doen, ik vind mezelf altijd heel mooi als ik zwanger ben, we hebben een heerlijk weekend voor de boeg (dochter gaat uit logeren, eindelijk weer eens een dagje/nachtje samen met manlief... Echt maaaaaanden geleden) en we hebben gister voor volgende maand een weekendje weg geboekt op de Veluwe, lekker ff eruit met zn drietjes. O, en dinsdag waarschijnlijk met een vriendinnetje (ook hier van het forum) naar Zwaluwenhoeve, lekker relaxen... Me is happy :cheering:

Verder qua voorbereidingen ligt alles beetje stil. Vorig weekend al het behang gekocht, maar verder nog niks mee gedaan. Geboortekaartje had ik al gemaakt de dag na de 20weken echo... Verder qua kopen niet zoveel nodig. Ja, een co-sleeper. Maar graag bedje van de ikea ombouwen, dus die heb ik ook zo.
Wil verder graag wasbaar gaan luieren, dus dat is een van de weinige grote aankopen waarschijnlijk. Dus daar heb ik me wel al wat in verdiept (en besloten de eerste maand gewoon in wegwerp te gaan en als ik me goed voel een huur-pakket te nemen..). Verder lees ik elke avond een paar blz in een boek over bevallen, ik wil het deze keer allemaal wat relaxter gaan doen dan mijn vorige bevalling die ik geheel hyperverntilerend en in paniek ben doorgekomen :angel:

Fijn weekend allemaal!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 25 Okt 2013 08:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat lastig Snoezel als je zo'n last van je buik hebt! Hopelijk blijft dat je voor de rest bespaard :) En wat een heerlijke vooruitzichten heb je! Fijn dat je verder geen grote aankopen hoeft te doen en dat je het meeste al in huis hebt. Mag ik je vragen waarom je kiest voor wasbare luiers? Ik heb me er nog niet in verdiept maar ben benieuwd!

Shy, gefeliciteerd, ook een meisje! En wat een ontzettend leuk pakje heb je gekocht!

Ik vraag me af wanneer iedereen de grote aankopen gaat doen? Het kamertje/kinderwagen bestellen? Ik wil dit graag na de 20-weken echo doen maar ik hoor om me heen enorme levertijden.... Ik zie het ook niet zitten dat alles pas met 38 weken geleverd gaat worden.
Laatst gewijzigd door Mikado op 25 Okt 2013 08:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 25 Okt 2013 08:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, jij ook een meisje! Leuk zeg, en wat een leuk pakje.

Solei, fijn dat de uitslag van de combinatietest goed was.

Snoezel, een drukke dame dus bij jou in je buik. Wat een heerlijke dingen om naar uit te kijken, ik kan me voorstellen dat je er ook erg naar uit kijkt om een dag en nacht samen met je man door te brengen. Geniet ervan!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 25 Okt 2013 09:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Haha de verloskundige liet mij gister de drie streepjes zien op de foto's, nu denk ik soms ze zal het toch wel goed gezien hebben? Haha herkenbaar voor sommige ofniet?

Mikado wij hebben afgelopen weekend de babykamer besteld, levertijd is acht weken. Maar we krijgen hem rond de tweede week van 2014. Wilde mijn man graag, en aangezien meneer pas wilde beginnen met de kamer als hij het geslacht wist, hij kan nu aan de bak!
Ik zag het pakje hangen en moest het hebben haha, zo kan niemand er meer omheen met wat het geslacht is :thumbup:

Snoezel: zo is het! Ik vind het zo leuk :cheering: Leuke dingen inderdaad in het vooruitzicht, hoe komt het dat je bij de vorige bevalling zo in paniek was? Inderdaad goed en leuk om erover te lezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 25 Okt 2013 09:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, de kinderwagen hebben we van mijn schoonzus overgenomen, dus die is al gekocht. Van haar hebben we veel spullen gekregen. Onze kleine komt in de familiewieg van mijn man, die moet nog wel bekleed worden, dit laten we na de 20 weken echo doen. In het kamertje wil ik een combinatie van oude en moderne meubeltjes. Toen ik nog maar net zwanger was liep ik tegen een oude, nog op te knappen commode aan. Hij is alleen nog niet af, maar dat gaat snel.

Wil je wachten tot na de 20 weken echo omdat je de spulletjes aan wilt passen aan het geslacht, of om watvmeer zekerheid te hebben dat alles goed is? Je kan namelijk bij veel winkels kosteloos annuleren mocht er alsnog iets mis gaan.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Okt 2013 09:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: Super dat de uitslagen goed zijn! Gefeliciteerd.

Snoezel: Vervelend die harde buiken en dat ze steeds beweegt! Het is heel herkenbaar. Hier ook dagen dat hij veel kan bewegen en hard ook! Dat ik denk dat wordt nog wat straks. Ik voel af en toe ook een harde bult aan de ene kant van mijn buik het hoofdje inderdaad. Het is namelijk heel hard.

Mikado: Bij Babydump (ik wil geen reclame maken) hebben ze een heel goede service qua levering etc. Meestal koop je alles rond de20 weken echo. Als je het op internet besteld dan stond er ook de afgelopen keer 2 dagen dus dat valt mee. Wij laten alles zo rond de Kerst bezorgen. Alles is al betaald het hoeft alleen nog bezorgd te worden.

Sinds de zwangerschap heb k een trekkend gevoel aan de rechterkant van mijn rug zo onder de ribben. Het is gelukkig niet elke dag, maar ik hb er wel steeds vaker last van. De verlos zei dat dit niet echt bij de zwangerschap hoort. Herkent iemand dit? Misschien heeft t met mijn houding te maken (nogal een holle rug en die wordt natuurlijk steeds holler naarmate de zwangerschap vordert).


Fijne dag allemaal! Alweer de laatste vakantiedag, maar wel even lekker uit kunnen rusten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 25 Okt 2013 10:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: fijn zeg een goede uitslag.

Snoezel: Wat vervelend van die harde buiken. En wat lijkt me het naar dat je zo paniekerig was tijdens je vorige bevalling, weet je zelf ook hoe dat komt? Wat een leuke dingen heb je in het vooruitzicht daar wordt je inderdaad erg blij van.

Mikado: Wij hebben afgelopen weekend de babykamer en kinderwagen gekocht. Het duurt bij ons nog wel heel lang voor dat het geleverd wordt namelijk de derde week van januari.

Dolfijntje: Ik herken het niet, het zou wel kunnen dat het met je houding te maken heeft, dat je nu misschien bepaalde spieren meer belast nu je zwanger bent.

Deze week weer bij de vk geweest. Alles was gelukkig goed. Het hartje klopte mooi en ik had een perfecte bloeddruk zei ze, die zag ze helaas niet zo veel. Daar ben ik wel extra blij mee want ik heb een verhoogde kans op een hoge bloeddruk doordat mijn vriend altijd een vrij hoge bloeddruk heeft. Hij slikt daar ook medicijnen voor.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Okt 2013 13:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Vraagjes aan jullie:
- hoe staat het met jullie emoties/hormonen? Ik merk dat ik de afgelopen week snel emotioneel kan worden bijv. om een boek, liedje of iets op televisie.
- Sporten jullie nog regelmatig? Ik probeer wel in beweging te blijven al gaat zelfs fietsen nu lastiger omdat ik snel een harde buik krijg. Ook mijn conditie is ver achteruit gegaan en mijn spieren voelen snel vermoeid.
- Hoe staat het met jullie gewicht? Al veel aangekomen of nog helemaal niets? Ik ben nu zo rond de 5 kg aangekomen. Ik snoepte hiervoor niet zo vaak, maar nu kan ik het niet laten staan.... :(

En nog een vraag: hoe gaat jouw man/vriend met jouw zwangerschap om? Houdt hij extra rekening met je? Leest hij boeken over de zwangerschap?
Laatst gewijzigd door dolfijntje24 op 25 Okt 2013 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 25 Okt 2013 15:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Emoties/hormonen. Ik huil niet echt sneller, maar pieker wel veel meer. Iedere nacht lig ik een paar uur wakker omdat ik pieker over de stomste dingen. Normaal heb ik dit altijd voor mijn menstruatie, daarom ga ik er vanuit dat dat mijn hormonen zijn.

Sporten, tot vorige week werkte ik in een winkel waar ik de hele dag in beweging was. Nu ik thuis zit ga ik veel fietsen, dat vind ik heerlijk en ik blijf zo in beweging. Mijn conditie is erg achteruit gegaan. Doordat ik zo moe was ben ik steeds met de auto naar het werk gegaan, de beweging die ik op mijn werk kreeg was eigenlijk al te veel. Daardoor moet ik nu het fietsen echt weer opbouwen. Gisteren heb ik te ver gefietst, dat merk ik nu aan mijn banden en de rest van mijn spieren.

Gewicht, ik heb mij vorige week voor het laatst gewogen, toen was ik weer net zo zwaar als voor ik zwanger werd. Ik ben in het eerste trimester afgevallen doordat ik erg weinig naar binnen kreeg. Ik eet nu nog steeds niet zo als voor mijn zwangerschap, maar al wel weer een stuk beter. Ik heb het idee dat mijn buik nu begint te groeien, dus er zal nu wel snel wat bij komen.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 25 Okt 2013 15:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Emoties/hormonen: Ik merk dat ik wat sneller aangeslagen ben door dingen, een collega van mij bijvoorbeeld heeft een ernstige burn-out. Ik ben hier behoorlijk van slag van geweest. Ook ben ik heel erg onzeker. Kan me heel erg afvragen of het me allemaal wel gaat lukken, of ik er wel echt klaar voor ben. Heb gelukkig ook heel veel momenten waarop me heel gelukkig voel.

Sporten: Ik wandel veel. Fietsen kost me wat moeite sinds ik last van mijn bekken heb, dus probeer ik veel te wandelen. Maar eigenlijk mag dat wel wat meer.

Gewicht: In het begin van de zwangerschap at ik heel erg weinig, waardoor ik veel ben afgevallen. Dit heb ik er nog steeds niet bij gekregen. Ik heb net als Katrien mijn eetlust nog steeds niet weer terug zoals hij voor de zwangerschap was.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 25 Okt 2013 16:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje,

Emoties: ik ben wel wat sneller in tranen bij films of boeken, maar ik twijfel ook of ik dat voor de zwangerschap ook niet al had. Wel heb ik gister steeds moeten huilen gedurende de dag toen we te horen hadden gekregen dat we een meisje krijgen, de spanning moest er even uit!

Sport: normaal fitness ik 2x per week maar dat heb ik tot nu toe nog helemaal niet gedaan, vind het echt beschamend van mezelf. Was en ben steeds zo ontzettend moe dat ik na m'n werk neerplof en niets meer doe. Ik merk dat ik nu minder moe begin te worden dus hoop het wel binnenkort op te gaan pakken. Ik ben van plan om dan niet al te veel krachttraining te gaan doen maar lekker op de loopband ofzo, m'n conditie gaat merkbaar achteruit en ik word steeds slapper.

Gewicht: ik durf me niet te wegen haha. M'n buik wordt dikker en de rest van m'n lichaam niet, maar op m'n buik zit ook genoeg vet en het is echt niet alleen de baby.

Mijn man heeft het boek van Kluun gelezen en daar heeft hij wel wat van opgepikt merk ik. Ook is hij heel geinteresseerd, denkt hij mee over het kamertje/de kinderwagen/oppas etc. Alleen als ik kleertjes wil kopen stribbelt hij wel tegen, hij vindt het allemaal maar overbodig en ziet het geld al rollen, haha. Verder neemt hij me een heleboel uit handen en zorgt hij ervoor dat ik weinig hoef te doen, erg lief. Nu scheelt het ook dat mijn man steeds een paar weken weg is voor zijn werk, hij vertrekt aankomende week weer. Die weken ben ik dan op mezelf aangewezen en hij wil tijdens zijn tijd thuis het zo makkelijk mogelijk voor me maken en zo goed mogelijk voor me achterlaten.
2014 2016 2019
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Okt 2013 16:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,

Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Veel herkenbare dingen dus zoals het sporten. Ik was ook best sportief voor de zwangerschap, maar als ik thuis ben plof ik neer op de bank inderdaad.
Wat fijn Mikado dat je man je helpt waar nodig is. Hoe vind je dat om dan alleen te zijn? Mijn vriend gaat binnenkort ook weer een week weg, gelukkig moet ik dan werken waardoor de tijd sneller gaat. Hij was een keer in de meivakantie weg en dat vond ik echt verschrikkelijk. Nu heb ik t zo gepland dat ik weekend bij mijn moeder ben, een dagje alleen, daarna twee dagen werken en twee avonden bij vriendinnen en dan komt hij alweer thuis.
Mijn vriend heeft het boek van Beau van Erven Dorens gekregen: Handboek voor vaders. Hij leest nooit en gaat dit denk ik ook niet lezen. Ik ben er nu aan begonnen, echt een geweldig boek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 25 Okt 2013 21:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

We hebben net op ebay even gezocht naar een muursticker, heb er 1 gevonden en is besteld. Echt zo leuk! Zie het al helemaal voor mij haha.
Volgende week zaterdag gaan we even een babywinkel leeg kopen :P

Het word nu allemaal veel echter, hebben jullie dat ook? Je weet het geslacht en het gaat meer leven enzo :heart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Okt 2013 21:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Wat fijn dat je je zo heerlijk voelt! En ook nog leuke dingen in het vooruitzicht, heerlijk! Klinkt wel vervelend, dat je zo'n onrustige buik had. Heb ik vorige keer nooit echt gehad, en afgaand op waar ook deze keer de placenta ligt valt het ook deze keer weer mee denk ik. Nadeel is wel dat het langer duurt voordat de bewegingen sterker voelbaar zijn, maar ik voel gelukkig al wel wat. Hier liggen de voorbereidingen ook een beetje stil, gaan we binnenkort wel weer mee verder. Waren jullie snel uit een geboortekaartje? Ik heb nu een paar opties die ik leuk vind, van de week ga ik er samen met vriend even voor zitten. En wasbare luiers, respect! Ik vind het heel goed, maar zie zelf al het 'gedoe' niet zo zitten, dus we gaan toch maar weer voor wegwerp. Wat voor boek lees je over bevallen? Ik was namelijk ook niet bepaald relaxt, al was ik ook niet in totale paniek ofzo. Maar iets beter voorbereiden wat dat betreft kan misschien wel verschil maken.

Mikado: Dingen als de wagen heb ik al, want die hebben we nog van de vorige. Maar vorige keer had ik met 19 weken de wagen gekocht, vond die erg mooi en kon toch voor beide geslachten. Kamertje moeten we trouwens wel opnieuw kopen, want die hebben we niet meer. Maar we willen dit keer meubeltjes van Ikea, dus geen levertijd! Maar ik zou wel op tijd zijn inderdaad, bij de plaatselijke babywinkel waar we geïnformeerd hebben hadden ze het over uiterlijk eind oktober bestellen, dan eind december in huis als het geen gekke levertijd zou hebben. Want eind december wil ik graag het kamertje klaar hebben.

Shy: herkenbaar, met name de vorige keer. Vroeg me ook af of het echt, echt, echt wel een meisje zou zijn. Omdat ze dat vaak toch lastiger kunnen zien dan bij een jongen. Maargoed, zij weten hoe ze moeten kijken, dus het zal echt wel goed zitten. En inderdaad, nu we het geslacht weten gaat het nog meer leven! Kun je echt gericht shoppen, met de naam aan de slag, etc. Zo leuk!

Dolfijntje: vervelend dat gevoel bij je rug! Ik herken het overigens ook niet. Hormonen heb ik volgens mij nog niet bijzonder veel last van, vorige keer trouwens ook niet gehad. Sowieso kan ik vrij snel emotioneel zijn, maar dus niet extra door de hormonen nu. Sporten doe ik niet, maar deed ik toch al niet. Heel slecht, haha. Maar na de bevalling hoop ik wel wet iets aan sport te gaan doen, alleen nog even bedenken wat het gaat worden. Ik ben nu ongeveer 1 kg aangekomen, al vind ik mezelf er wel aardig ontploft uitzien al, en verbaas me dat er echt pas 1kg hij zit. Gelukkig maar! Mijn vriend houdt wel extra rekening met me gelukkig, doet meer in huis bijvoorbeeld en probeert begrip op te brengen voor wat ik doormaak. En hij heeft het boek van Kluun gelezen, had ik hem gegeven. Plus met zijn verjaardag vorige week een overlevingspakket voor papa's van me gekregen, met daarin ook een boek over zwangerschap en twee boeken over vaderschap.

Appeltje: Fijn dat het allemaal zo goed was bij de vk!

Wij hebben ook weer wat, haha! Eindelijk bedacht welk behang het gaat worden, is het op de paar plaatsen waar je het kunt krijgen uitverkocht voor onbepaalde tijd, grrrr. Maar heb al wel diverse mails gestuurd, om te kijken of er al ergens meer bekend is. Want nu ik eruit ben, wil ik ook alleen dat ene behang! Verder vast wat aan het oriënteren op geboortekaartjes, heb nu een paar leuke die ik heb opgeslagen en van de week ga ik er samen met vriend even voor zitten om te kijken of we een van deze gaan kiezen of niet. Verder eindelijk de laatste paar dingetjes aan de kamer van dochter gedaan, dus die is nu af! Dus nu kunnen we de babykamer gaan aanpakken. Maar eerst nog even feesten, zondag wordt onze dochter 3! Het grote cadeau staat al klaar, boodschappen worden voor me gehaald en ook de taart is besteld bij Lejow van hier (die maakt echt zulke mooie taarten!). Heb er helemaal zin in!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2013 21:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lejow gaat morgen druk aan de bak :D
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Okt 2013 21:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lejow schreef:Lejow gaat morgen druk aan de bak :D

:D Ik ben echt blij met je, ik vrees dat het een ramp zou worden als ik het zelf zou moeten doen. Taart bakken en bekleden is misschien vast te leren, maar met name de figuurtjes erop.. Ik weet gewoon dat ik absoluut geen talent heb om herkenbare figuren na te tekenen, boetseren of wat dan ook :laughcry: Gelukkig maak jij van die mooie (en lekkere!) taarten :cheers:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 26 Okt 2013 06:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze: de naam hebben we al haha, voor een jongetje zou het nu moeilijker zijn :P
Gister dan een muursticker besteld, dus behang moet er af en de muren geverfd.
Babykamer is besteld. En ga nu zoeken naar een geboortekaartje, al denk ik dat ik die ook al heb gevonden :thumbup:
Ik ben in ieder geval lekker op dreef!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Okt 2013 07:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado Tja, wasbaar luieren... Het is een persoonlijk iets. L heeft bijna haar hele luierleven in wegwerp gezeten tot ik erachter kwam dat wasbaar helemaal niet zo heel omslachtig ed hoeft. De laatste weken/maanden dat ze dus wasbaar nodig had, had ze dus regelmatig een wasbare aan haar billen. Het is voor mij gewoon een kwestie van allereerst financiën, Pampers waren hier het beste (in de andere lekte ze OF door OF ze kreeg uitslag) en ik betaalde me dus iedere maand blauw. Ten tweede is het gewoon zoveel beter voor het milieu. En ten derde zien die wasbare dingen er zooooo schattig uit :thumbup:

ShyHahah, heel herkenbaar hoor dat je je afvraagt of ze het toch wel goed hebben gezien. Hier lag babydame heel de echo met haar benen over elkaar en pas aan het eind zei ze- meisje. Maar goed, ik ga er toch maar vanuit :)
Paniek... tja. Ik had enorme weeënstorm en wist totaal niet wat ik ermee moest, ondanks mijn cursus zwangerschapsyoga en de verloskundige die me probeerde bij te staan.

Katrien Leuk een familiewieg! Wij hebben inderdaad de oude wieg van mezelf en mijn zus... :heart:

dolfintje Die trekkende pijn is voor mij ook niet herkenbaar inderdaad...

Ai.. ik zie op de klok dat het alweer laat is... Ik zal vanavond op de rest reageren. Fijne week allemaal maar weer!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 28 Okt 2013 14:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: wat naar! Hopen dan dat deze bevalling anders gaat verlopen voor jou!
Haha dus het is wel herkenbaar? Ik koop nu al van alles in het roze maar denk soms wel, even goed de bonnetjes bewaren dan kan ik het nog ruilen haha.

Ik zit te denken om langer door te werken voor mijn verlof, wil daarna ook gelijk 3 weken vakantie dan heb ik even lekker de tijd met mijn kindjes.
Tot hoeveel weken gaan jullie werken? En was dat makkelijk te regelen met je werkgever?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 28 Okt 2013 20:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, ik ga weer even verder waar ik vanochtend geëindigd was:

Shy:
Ik ga werken tot 34 weken. Ik heb geen keus om tot 36 te werken ivm dat ik nu al gedeeltelijk ziek ben. Je bent dan verplicht 6 weken van tevoren met verlof te gaan. Mijn werkgever vind alles prima. Die weet dat ik de kantjes er niet vanaf loop en is tot nu toe erg flexibel en erg blij met hoe ik dingen tot nu toe heb opgelost.
Leuk trouwens dat je geslaagd bent voor een muursticker! Ik ben benieuwd!

appeltje
Ik had gewoon totaal niet verwacht hoe een bevalling echt zou zijn. Ik had me echt ingelezen, zwangerschapsyoga gedaan, etc, maar iedere bevalling is anders en op dat moment kreeg ik een weeënstorm en wist ik echt van narigheid totaal niet meer waar ik het moest zoeken en ben ik dus echt in mijn paniekmodus geschoten... :( Maar ook echt blinde paniek waar niemand me uitkreeg... :bounce:
Fijn dat je bloeddruk goed was!

Dolfijntje
Jouw vragen:
- hoe staat het met jullie emoties/hormonen? Ik ben normaal al een huilenbalk, maar laatste weken is dat helemaal drama :angel: Ik kan ook gewoon gaan huilen omdat ik gelukkig ben.... Mijn hele gevoelsleven is zoveel sterker op het moment.
- Sporten jullie nog regelmatig? Nee, totaal niet. Ik deed al niet veel voor mijn zwangerschap, maar door mijn rug/bekkenklachten kan ik het gewoon niet opbrengen. Ik probeer wel regelmatig flink stuk te wandelen en ik doe aan stijldansen 1 keer in de week (topklasse). Dit is eigenlijk een beetje teveel voor me (standaard soort spierpijn gevoel in mijn rug erna), maar goed... Volgens fysio was het goed het te blijven doen, en anders doe ik helemaal niets meer en het is niet dat je me erna op kan vegen. Wel met docent afgesproken dat ik kan stoppen wanneer ik wil en dan ook de rest van het cursusgeld terugkrijg. Dit vind ik erg prettig...
- Hoe staat het met jullie gewicht? Al veel aangekomen of nog helemaal niets? Ik ben nu 7kg aangekomen. Ik zou de hele dag wel kunnen eten, maar doe dat niet. Ik eet wel af en toe een extra boterham, en heb bv altijd mandarijntjes mee naar mijn werk. Ik probeer wel echt een beetje erop te letten... Lukt niet altijd, maar in het algemeen wel.
- Hoe gaat jouw man/vriend met jouw zwangerschap om? Houdt hij extra rekening met je? Leest hij boeken over de zwangerschap? Hij houdt zeker rekening met me. In mijn eerste zwangerschap vond hij dat nog erg lastig. Later bleek dat hij het ook gewoon lastig dat ik, die echt altijd alles zelf doet en kan en wil doen, opeens soms een hoopje ellende was. Nu is hij heel lief, kookt voor me, denkt ook vooruit (dus dan hoef ik niet eerst iets te vragen). Hij leest geen boeken, maar dat hoeft ook echt niet van me. Wel bv toen ik het laatst had over dat ik zo'n last van harde buiken had, maar dat dat echt nog niet erg was 1 dag, had hij dat bv wel opgezocht. Verder praat ik hem gewoon zelf regelmatig bij over wat ik gelezen heb, of wat me bezig heeft gehouden of wat ik nog moet doen.. Dus dat hij er wel bij betrokken blijft.

roze:
Ja, ik was zo klaar met het kaartje. Haha. Ik had eens rondgekeken en mijn man en ik waren het erovereens dat een kaartje in de trant van Liz haar kaartje het leukste zou zijn. Dus weer druk aan de online knutsel gegaan en met dezelfde soort figuurtjes ed een kaartje in elkaar geknutseld. :heart:
Ik ben bezig in het boek "hypnobirthing". Is wel in het Engels. Gaat vooral over ademhalingstechnieken en vertrouwen krijgen in je eigen lijf. Het is voor mij een fijn boek, krijg er ook echt weer vertrouwen in...
En natuurlijk nog gefeliciteerd met A!!!! Leuke dag gehad? Trok je het een beetje? En wow, wat een gaaf kamertje heeft ze gekregen trouwens! Zag de foto's op fb, wat zal zij blij geweest zijn!

All:
Zo, ook iedereen weer gehad geloof ik.
WIj hier een heerlijk weekend gehad. Dochterlief was een nachtje logeren. Wij zijn zaterdag lekker saampies op pad geweest. Eerst gekeken voor een nieuwe auto (en gekocht), daarna samen heerlijk naar het strand uitwaaien en daarna samen wat gegeten. 's Avonds heerlijk samen op de bank gehangen en veel goede gesprekken gehad. Was super fijn. Zondagochtend heeerllllllijk samen uitgeslapen en daarna wat geleuterd in huis. Ik heb het behang in de babykamer eraf staan krabbelen. Kan ik van de week eens kijken of ik het nieuwe behang erop kan krijgen. Daarna bij mijn schoonouders mosselen gegeten.
Vandaag voelde ik me een beetje lousy. Gisteravond veel te laat naar bed gegaan, niet goed voor mijn al veel te lage bloeddruk... Vandaag liep ik dus een beetje zwevend en dizzy in het rond.
Morgen lekker met een vriendinnetje (ook van hier) een dagje naar de sauna... Kijk ik naar uit, even heeerrrlijk relaxen...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 28 Okt 2013 20:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, ik heb het boek van Beau van Erven Dorens ook besteld, lijkt me leuk! Leg hem denk ik onder de kerstboom tegen die tijd voor m'n man. Ik ben er aan gewend dat hij voor zijn werk weg is; 4/5 weken weg en dan weer 4/5 weken vakantie. Dus als hij thuis is is hij ook echt thuis dat is wel fijn.

Shy, ik ga werken tot 34 weken. Moet het officieel nog regelen op m'n werk maar dat is vast geen probleem. Ik werk in het onderwijs en mijn verlof loopt (als de baby niet eerder komt) tot de zomervakantie. Ik heb na mijn verlof dus nog lekker 6 weken vakantie, heel goed gepland, haha!

Snoezel, veel plezier morgen in de sauna, heerlijk!


Ik merk dat ik steeds meer energie terug krijg, zo fijn! Stort 's avonds nog wel vroeger in dan gewoonlijk maar ik ben verder helemaal fit. Net een week vakantie gehad en daar al een hoop voorbereidingen voor gedaan; lekker rondgekeken naar kamertjes, kinderwagen, de babykamer helemaal leeg gehaald, geboortekaartjes bekeken en als het goed is al een naam uitgekozen :)

Hoe denken jullie trouwens over namen die in de top 20 staan? De naam die wij al heel lang heel erg leuk vinden, staat dus in de namen top 20. Heb altijd gezegd dat ik dat dan nooit zou doen maar vind het zo lastig om nu ineens een andere naam te kiezen!

Hoeveel dagen gaan jullie trouwens werken na je verlof? En nemen jullie ouderschapsverlof op?
2014 2016 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers