Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beter met geld omgaan.

<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2017 22:24

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:Guattari, ik vind het heel hard benoemd. Want wat weet je nu van mij? Je weet mijn volledige naam, maar je hebt geen idee wie ik ben als mens en waar ik voor sta. Wat Caro zegt klopt. Ik laat hier verder niets van mezelf zien. En dat vind ik ook niet noodzakelijk op een forum. Maar dank je wel voor de succes wensen. Ik red me heus wel.


Ik benoem het niet hard; ik benoem het zoals het is en dat beaam je hierboven. Die kaart hoef je bij mij dus niet te trekken ---> wat weet je nu van mij? Ik baseer me op wat je post. Lijkt me vrij logisch. Als jij ervoor kiest halve waarheden te vertellen en daardoor de reacties te manipuleren (bewust of onbewust maakt niet uit; je doet het en daar gaat het om), dan pas ik ervoor om dan nog langer energie te steken in jou adviseren. Er zullen vast nog genoeg andere forummers zijn die jou blijven adviseren, dus ik zie het probleem niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Feb 2017 22:25

Re: Beter met geld omgaan.

Kleine tip van mij: als je nog foldertjes krijgt, plak dan snel een 'nee' sticker op je brievenbus. Wat je niet ziet, kan je ook niet naar verlangen en gaan kopen.
Het is een eerste trigger om het gevoel van hebbenhebbenhebben te voeden.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 22:36

Re: Beter met geld omgaan.

Guattari schreef:
Fedora schreef:Guattari, ik vind het heel hard benoemd. Want wat weet je nu van mij? Je weet mijn volledige naam, maar je hebt geen idee wie ik ben als mens en waar ik voor sta. Wat Caro zegt klopt. Ik laat hier verder niets van mezelf zien. En dat vind ik ook niet noodzakelijk op een forum. Maar dank je wel voor de succes wensen. Ik red me heus wel.


Ik benoem het niet hard; ik benoem het zoals het is en dat beaam je hierboven. Die kaart hoef je bij mij dus niet te trekken ---> wat weet je nu van mij? Ik baseer me op wat je post. Lijkt me vrij logisch. Als jij ervoor kiest halve waarheden te vertellen en daardoor de reacties te manipuleren (bewust of onbewust maakt niet uit; je doet het en daar gaat het om), dan pas ik ervoor om dan nog langer energie te steken in jou adviseren. Er zullen vast nog genoeg andere forummers zijn die jou blijven adviseren, dus ik zie het probleem niet.


Het probleem is dat je oordeelt op iets wat je van mij leest, zonder mij te kennen. Ik heb weer de nodige pagina's op mijn naam, omdat een ander de mening baseert op wat ze lezen. Ik voel me heel erg dom, terwijl ik weet dat ik dat heus niet ben. Ik vind het kwalijk van mezelf dat ik mezelf niet beter kan uitleggen. En ik vind het alles behalve fijn als mensen zeggen dat ze 'de handen van mij aftrekken'. Want, zo is alles wat ik vertel niet bedoeld. Ik hecht juist veel waarde aan wat mij verteld wordt, ook al ben ik het met veel niet eens. Ik leer ervan.

Als slagroom aan de kers kreeg ik vandaag nog een rekening van 300 euro. Eigen risico van mijn vriend. Het redt zichzelf wel weer, maar ik moest even eigen keuzes maken. En de keuze is? Stoppen met roken. Ik weet niet hoe, maar het gaat gebeuren.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Feb 2017 22:38

Re: Beter met geld omgaan.

als de folders een trigger zijn om onnodige dingen te kopen is dat een optie ja.
folders zijn bij mij juist een manier om te besparen door producten die we gebruiken in de aanbieding te kopen.

Evaa@ schreef:EDIT: In onze vrieslades zit het volgende: de bovenste la heb ik altijd brood inzitten, ik haal er altijd 3 dus die la gebruik ik voor het brood. De tweede la zitten 3 bakjes met restjes in, vleeswaren, gehakt, vissticks en 3x diepvriesfruit, de onderste en tevens de kleinste la zitten ijsjes in, kipsaté, restvlees (1 slavink, 2 kipfiletjes, kippenpoten) dwz als ik bijv. 3 slavinken haal dan doe ik eentje terug in de vriezer.

dan ben je wat vlees betreft toch al prima bezig? niet die overgebleven slavink extra opeten maar invriezen en later opeten.
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Feb 2017 22:52

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:Het probleem is dat je oordeelt op iets wat je van mij leest, zonder mij te kennen. Ik heb weer de nodige pagina's op mijn naam, omdat een ander de mening baseert op wat ze lezen.

waarom post je op een forum als je niet wil dat mensen reageren op wat ze lezen?

of beter gezegd, wat jij mensen laat lezen. jij bent degene die schrijft wat anderen te lezen krijgen. Wanneer ik geen reactie wil van onbekenden dan post ik het verhaal niet op een openbaar forum. je kan dat probleem niet afschuiven op andere forumleden.
Laatst gewijzigd door Elska op 15 Feb 2017 15:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 14 Feb 2017 23:13

Re: Beter met geld omgaan.

Als slagroom aan de kers?
Als kers op de taart.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 23:21

Re: Beter met geld omgaan.

Bob schreef:Als slagroom aan de kers?
Als kers op de taart.


Kers op de taart eet ik niet. De slagroom op de kers wel. Het was dus expres.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2017 23:24

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Guattari schreef:
Fedora schreef:Guattari, ik vind het heel hard benoemd. Want wat weet je nu van mij? Je weet mijn volledige naam, maar je hebt geen idee wie ik ben als mens en waar ik voor sta. Wat Caro zegt klopt. Ik laat hier verder niets van mezelf zien. En dat vind ik ook niet noodzakelijk op een forum. Maar dank je wel voor de succes wensen. Ik red me heus wel.


Ik benoem het niet hard; ik benoem het zoals het is en dat beaam je hierboven. Die kaart hoef je bij mij dus niet te trekken ---> wat weet je nu van mij? Ik baseer me op wat je post. Lijkt me vrij logisch. Als jij ervoor kiest halve waarheden te vertellen en daardoor de reacties te manipuleren (bewust of onbewust maakt niet uit; je doet het en daar gaat het om), dan pas ik ervoor om dan nog langer energie te steken in jou adviseren. Er zullen vast nog genoeg andere forummers zijn die jou blijven adviseren, dus ik zie het probleem niet.


Het probleem is dat je oordeelt op iets wat je van mij leest, zonder mij te kennen. Ik heb weer de nodige pagina's op mijn naam, omdat een ander de mening baseert op wat ze lezen. Ik voel me heel erg dom, terwijl ik weet dat ik dat heus niet ben. Ik vind het kwalijk van mezelf dat ik mezelf niet beter kan uitleggen. En ik vind het alles behalve fijn als mensen zeggen dat ze 'de handen van mij aftrekken'. Want, zo is alles wat ik vertel niet bedoeld. Ik hecht juist veel waarde aan wat mij verteld wordt, ook al ben ik het met veel niet eens. Ik leer ervan.

Als slagroom aan de kers kreeg ik vandaag nog een rekening van 300 euro. Eigen risico van mijn vriend. Het redt zichzelf wel weer, maar ik moest even eigen keuzes maken. En de keuze is? Stoppen met roken. Ik weet niet hoe, maar het gaat gebeuren.


Zit niet zo te draaien; je beaamt nota bene in dit topic dat je idd halve waarheden c.q. verhalen hebt verteld. En kijk eens naar wie/wat je wel hebt: er zijn nog genoeg forummers over die gewoon op je reageren. Daar heb je meer aan dan aan eventuele reacties van mij, want ik heb domweg geen behoefte om op iemand te reageren die mij iets wil laten geloven wat geheel niet aan de orde was. Ik ben het zeker met je eens dat je niet altijd even handig bent in jezelf verwoorden, maar nu was dat niet aan de orde. We kunnen er nog urenlang over discussiëren, maar ik laat het liever hierbij. Ook fijner voor dit topic, wat eigenlijk om een andere forummer ging die advies vroeg.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 23:27

Re: Beter met geld omgaan.

Guattari, dat heb ik ook alles behalve en ik draai ook allesbehalve. Hiermee is de discussie gesloten. Lijkt mij.
<<

anoniem213

Bericht 15 Feb 2017 04:40

Re: Beter met geld omgaan.

Maar Fedora, dat eigen risico van je vriend weet je toch bij voorbaat van dat je het kwijt bent. Hoe kan dat dan als een verrassing komen? Misschien handig om het standaard bovenop de maandelijkse premie bij je zorgverzekeraar te betalen. Zijn je maandelijkse kosten hoger, maar dan komt het niet ineens.
<<

Anoniem184

Bericht 15 Feb 2017 05:06

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora, ik denk dat het in jouw geval misschien wél handiger is om je financiën (tijdelijk) uit handen te geven. Ik zou even bij de gemeente aankloppen. Ik heb na alle reacties hier namelijk heel sterk het idee dat je echt een compleet vertekend beeld hebt van jullie uitgavenpatroon en dat je (jullie?) rookt (roken?) draagt vast bij, maar is volgens mij niet het grote probleem.
<<

Anoniem211

Bericht 15 Feb 2017 07:11

Re: Beter met geld omgaan.

Was dit niet het topic van iemand anders..?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2017 07:32

Re: Beter met geld omgaan.

Dat was precies mijn gedachte Marilyn haha, ik ben zowaar terug gaan kijken. Maar dat doet Fedora vaker; het op haar betrekken.
Fedora: ook bij mij kom je onstabiel over. Je werkt niet, hebt overgewicht (door het vele luxe eten en cola drinken), bent ongezond en hebt een onstabiele relatie. Dat is hoe ik jouw posts lees - labiel op elk vlak. En het forum gebruikt als 'lief dagboek'. En ja, dat doe je dus zelf. Schrok echt toen jij begon over kinderen krijgen, maar dat is hopelijk dan ook een onbewust oprui iets en een opvlieger
Afbeelding
Afbeelding
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 15 Feb 2017 07:34

Re: Beter met geld omgaan.

Marilyn schreef:Was dit niet het topic van iemand anders..?


JA! :angel:
Ik vind het niet erg als Fedora of wie dan ook, ook graag beter met geld om wil gaan en daar tips voor vraagt maar hele discussies voeren is een beetje onnodig :)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 07:39

Re: Beter met geld omgaan.

Gaat het goed komen met alle tips Evaa@

Je kan hier altijd je verhaal kwijt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Feb 2017 08:54

Re: Beter met geld omgaan.

Deels eens dat het dan om iemand anders nu lijkt te draaien, maar soms lopen gesprekken toch zo? Ook in het dagelijks leven. En zo blijft het topic wel gewoon 'leven' en schakelen we net zo makkelijk terug naar Eva hoor :-).
<<

Anoniem211

Bericht 15 Feb 2017 08:57

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora heeft heel vaak de neiging om een topic naar zich toe te trekken. Ik vind het vooral zonde eerlijk gezegd. Don't feed the troll.

TO, kun je wat met de tips?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Feb 2017 09:23

Re: Beter met geld omgaan.

Marilyn schreef:Fedora heeft heel vaak de neiging om een topic naar zich toe te trekken. Ik vind het vooral zonde eerlijk gezegd. Don't feed the troll.

TO, kun je wat met de tips?


Fedora is geen trol hoor!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Feb 2017 10:31

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vind Fedora ook geen trol, en iedere hulpvraag 'moet' beantwoord worden. Maar dat is mijn mening.
<<

Anoniem184

Bericht 15 Feb 2017 11:49

Re: Beter met geld omgaan.

Eens met Caro. Ik vind het nogal raar om Fedora een 'troll' te noemen trouwens. Best onaardig ook. Ik zie eerder iemand die met haar berichten (al dan niet onbewust) duidelijk een hulpvraag afgeeft.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Feb 2017 12:13

Re: Beter met geld omgaan.

Evaa@ schreef:
Marilyn schreef:Was dit niet het topic van iemand anders..?


JA! :angel:
Ik vind het niet erg als Fedora of wie dan ook, ook graag beter met geld om wil gaan en daar tips voor vraagt maar hele discussies voeren is een beetje onnodig :)


Maar je hebt natuurlijk al heel veel tips gekregen en bij een deel van die tips heb je een best uitgesproken mening. Ik blijf erbij, net als anderen hier, dat je niet binnen zal lopen op je vaste lasten naar beneden brengen door abonnementen op te zeggen. Jouw kosten zitten 'm in impulsaankopen. Vervolgens leg je die verantwoordelijkheid buiten jezelf neer om dit in de nabije toekomst te voorkomen. Wat kunnen wij dan nog adviseren, behalve in herhaling vallen?

Wist je trouwens dat hier ook een pijler is waar je je spulletjes te koop kunt aanbieden? Zo verdien je toch misschien iets terug van de impulsaankopen en dat zou een mooi begin kunnen zijn van een op te bouwen buffer. Een buffer zou namelijk het eerste zijn waarmee jullie zijn geholpen: het is heel onhandig, vervelend en soms zelf stressvol als apparaten het begeven en je het niet binnen afzienbare tijd kunt vervangen. Maar een buffer is natuurlijk ook voor bijvoorbeeld je eigen risico en aan een nieuwe auto heb je niet zoveel meer als er eens iets mee is en je kunt het niet laten repareren. Ook al is het maar 1000 euro, dat zou je waarschijnlijk al meer rust geven. Gebaseerd op wat jullie vrij te besteden hebben, zou dit echt te doen moeten zijn. Ik denk ook dat het je veel meer voldoening geeft om je spaarrekening te zien groeien ipv slinken. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 15 Feb 2017 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 15 Feb 2017 12:19

Re: Beter met geld omgaan.

Marsy31 schreef:Dat was precies mijn gedachte Marilyn haha, ik ben zowaar terug gaan kijken. Maar dat doet Fedora vaker; het op haar betrekken.
Fedora: ook bij mij kom je onstabiel over. Je werkt niet, hebt overgewicht (door het vele luxe eten en cola drinken), bent ongezond en hebt een onstabiele relatie. Dat is hoe ik jouw posts lees - labiel op elk vlak. En het forum gebruikt als 'lief dagboek'. En ja, dat doe je dus zelf. Schrok echt toen jij begon over kinderen krijgen, maar dat is hopelijk dan ook een onbewust oprui iets en een opvlieger


Ik vind deze reactie niet ok.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 15 Feb 2017 12:30

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vind dat Fedora hier gepest wordt door volwassen vrouwen en er hier als schapen gereageerd wordt: allemaal hetzelfde zeggen en elkaar versterken.
Typisch vrouwengedrag.
Laat haar uitgeven wat ze wil.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem281

Bericht 15 Feb 2017 12:52

Re: Beter met geld omgaan.

Ach houd toch op, jongens. Ja, we kunnen soms doordrammen, maar Fedora is over-friggin'-al met altijd de zelfde kwaaltjes en peeuwtjes en daar wordt op gereageerd. En als alles dan weer 's een opvlieging is geweest en men daar over struikelt, dan is Fedora het slachtoffer?

Nee, net als veel (heel veel!) forummers, moet ze gewoon 's leren dat 't Internet voor iedereen is, iedereen leest alles, onthoudt alles en wat op Internet is verschenen, verdwijnt verdomd moeilijk. Houd daar rekening mee, voor je al je bullshit op een openbaar forum spuit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2017 12:59

Re: Beter met geld omgaan.

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde, wat Bazinga zegt. Mijn rijtje is niet om haar pijn te doen maar hoe zij zichzelf al jaren neerzet, ook onder andere naam, telkens dezelfde problemen herhalend en die inderdaad bij mij blijven hangen. Wat jammer is, want dat rijtje is dus niet positief. En ergens maak ik me oprecht zorgen ook nog: al zo lang geen werk, weinig vriendschappen of highlights, geld-, relatie-, gezondheids- én psychische problemen. En dat altijd verpakt in een 'ik doe het hartstikke goed hoor' pakketje en dan enórme dromen als nieuw huis kopen en aan kinderen beginnen. Dan rinkelen er toch alarm bellen? Niet alleen bij mij overduidelijk. Dus ook ik probeer te snappen in de dagboek verhalen, uit interesse en bezorgdheid, wat is nou echt?
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers