Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken vinger

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Feb 2017 21:53

Ontstoken vinger

Mijn dochter van 2,5 heeft een ontstoken duimpje. We laten haar twee keer per dag spelen met een bakje water met Badedas en proberen dan te zorgen dat die duim zo lang mogelijk daadwerkelijk in het water zit, maar ik zie nog niet echt verbetering. Het topje van de duim is dik, rood en er komt etter uit. Als ik vraag of t pijn doet zegt ze van wel maar ze lijkt er bij het spelen geen last van te hebben en ontziet de duim niet.

Zijn er nog andere dingen die we zelf kunnen proberen of moet ik echt met zoiets sufs naar de huisarts?
<<

Anoniem331

Bericht 14 Feb 2017 21:55

Re: Ontstoken vinger

Mijn zoon heeft het ook gehad. Omdat hij zo klein was en niet met zijn vinger goed in een bakje bleef zitten, ging hij een paar dagen achter elkaar in een badje met biotex. Heeft badedas ook een zuiverende werking?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2017 21:57

Re: Ontstoken vinger

Een bakje warm water met soda of biotex? Als de etter er maar uit kan komen, dan scheelt dat al veel.
Als ze er geen last van heeft, zou ik niet gauw een dokter bezoeken, maar als je het niet vertrouwt, moet je het niet laten.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Feb 2017 21:59

Re: Ontstoken vinger

Ja in Badedas zit soda, werkt ontsmettend. Een badje is op zich ook een goed idee idd, alleen zal ze daar ook in zitten spelen en haar handje veel boven water hebben denk ik. En ze is nog wat te jong om goed te snappen dat ze dat handje gewoon ff in het water moet houden omdat dat goed voor haar is.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Feb 2017 22:02

Re: Ontstoken vinger

Ja ik vind her dus ook stom om hiervoor naar de huisarts te gaan idd exo, maar anderzijds loopt ze inmiddels wel al twee weken met die ontsteking rond en daardoor vraag ik me een beetje af of t wel vanzelf zal overgaan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 14 Feb 2017 22:37

Re: Ontstoken vinger

2 weken vind ik echt lang, zou zeker de huisarts of anders even de assistente bellen. Als de ontsteking doorslaat naar het bot of in haar bloed terechtkomt ben je ver van huis.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem197

Bericht 15 Feb 2017 05:57

Re: Ontstoken vinger

Oké dit zal ook niet makkelijk zijn maar heb je trekzalf geprobeerd? En dan goed afdekken. Dus met een pleister of verbandje.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Feb 2017 19:16

Re: Ontstoken vinger

Of betadine met een pleister of verbandje.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 15 Feb 2017 19:35

Re: Ontstoken vinger

Mijn dochter heeft dit onlangs ook gehad aan haar duim. We hebben een ruime week badjes met soda geprobeerd, maar het verbeterde niet. Ik dacht ook dat het wat suf was om naar de huisarts te gaan, maar toen ik belde, mocht ik gelijk langs komen. Het moet inderdaad niet overslaan op het bot. Mijn dochter heeft een antibioticumzalf gekregen. Dat hielp niet voldoende, ze heeft vervolgens nog een week met een verband om haar duim gelopen dat we continu nat moesten houden. Daarna weer die zalf. Uiteindelijk heeft ze er wel een week of 6 mee gelopen voor het weg was. En toen viel de nagel er nog af en moest er een nieuwe nagel voor terug groeien.

We hebben wel een keer of 4 hiervoor bij de huisarts gezeten, omdat het niet wegging.

Ik zou even contact opnemen met de huisarts. Misschien helpt een nat verband bij je dochter wel beter, omdat je dat steeds nat kunt houden en zo'n badje driemaal daags is lastig is op haar leeftijd.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers