Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Medelijden met die man.

<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 17:41

Re: Medelijden met die man.

Dee schreef:
caribbeanlover schreef:
Dee schreef:Mijn mond valt open van verbazing CBL. Je hebt maar een mening over jan en alleman maar zelf ben je ook te beroerd om een poot uit te steken.


Ik leg uit waarom! En nee ik ben niet beroerd om een poot uit te steken aangezien ik gewoon werk net als ieder normaal mens die niks mankeert!


Zo zo, applaus. Ik werk meer uren dan dat jij doet, heb een kind, een hobby én ik help mee op verjaardagen! Je bent gewoon net zoals je schoonmoeder hoor, niet meer en niet minder. Je had je schoonvader prima even kunnen helpen, als is het maar om het goede voorbeeld te geven ipv te mekkeren op je schoonmoeder.


Nou ik ben, kan en doe al meer dan haar dus vergelijk mij niet met haar dank je!

Radler, ik ga niet om taart vragen. Vind dat niet netjes en dat moet vanuit diegene komen waar ik dan ben. Het blijft gewoon raar, jaar in jaar uit..................ben er klaar mee!

Applaus voor jezelf, voor iedereen die wel altijd helpt! :hulde:

Het kan allemaal vlotter lopen als 1 iemand gewoon eens van d'r luie ass komt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2017 17:55

Re: Medelijden met die man.

Je bent de koningin toch niet dat je bediend moet worden op een verjaardag. Bij ons helpt altijd iedereen. Heerlijk is dat en niemand loopt elkaar in de weg. Lekker een beetje afwisseling ipv alleen op een stoel zitten wachten.
2015 💙
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Feb 2017 19:22

Re: Medelijden met die man.

Ik ben echt het toppunt van lui denk ik.

Ik vier mijn verjaardag niet, toen ik dat nog wel deed, kreeg er niemand taart, ik help niet bij mijn schoonouders en ik werk niet terwijl ik niks mankeer (ja, mijn kind).

Misschien moet ik mijn leven maar eens gaan beteren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem184

Bericht 13 Feb 2017 19:27

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar CBL, sta je dan niet op voor die arme man met de mededeling 'laat maar, dat doe ik wel'?


Dat is niet aan mij daar ben ik kom ik niet voor.

Dan valt dat zogenaamde medelijden die man dus ook wel mee en vind je dit dus alleen maar een ordinaire reden om je schoonmoeder weer even met de grond gelijk te maken. Sympathiek CBL, sympathiek.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Feb 2017 19:30

Re: Medelijden met die man.

Twee volwassen mensen; die komen er onderling wel uit. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2017 19:54

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Dee schreef:
caribbeanlover schreef:
Ik leg uit waarom! En nee ik ben niet beroerd om een poot uit te steken aangezien ik gewoon werk net als ieder normaal mens die niks mankeert!


Zo zo, applaus. Ik werk meer uren dan dat jij doet, heb een kind, een hobby én ik help mee op verjaardagen! Je bent gewoon net zoals je schoonmoeder hoor, niet meer en niet minder. Je had je schoonvader prima even kunnen helpen, als is het maar om het goede voorbeeld te geven ipv te mekkeren op je schoonmoeder.


Nou ik ben, kan en doe al meer dan haar dus vergelijk mij niet met haar dank je!

Radler, ik ga niet om taart vragen. Vind dat niet netjes en dat moet vanuit diegene komen waar ik dan ben. Het blijft gewoon raar, jaar in jaar uit..................ben er klaar mee!

Applaus voor jezelf, voor iedereen die wel altijd helpt! :hulde:

Het kan allemaal vlotter lopen als 1 iemand gewoon eens van d'r luie ass komt.


Met die laatste opmerking sla je eens de spijker op zn kop.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Feb 2017 20:06

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Quizzle schreef:Weet je wat ik jammer vind? Dat je eigenlijk nooit iets positiefs hier neerzet. Het is helemaal niet erg dat jij overal een mening over hebt, al doet die er wellicht niet altijd persé toe, maar het is zo zonde dat je alleen negatieve dingen de moeite vindt om op een forum te zetten.

In deze situatie is het dan een familiaire ergernis, maar je doet het zelfs bij het Ali topic en de showbizzbaby's. Het is niet: 'wat leuk dat ze zwanger is' , maar 'wat stom dat je alleen dan iets over haar hoort/je ziet er niks van'.
Het is niet 'mijn schoonmoeder had hartstikke veel hapjes gemaakt', maar het is 'we kregen niet eens taart aangeboden'.

En misschien is dit forum jouw negatieve uitlaadklep en dan is dat ok, ik hoop het ergens want dan ben je offline vast hartstikke gezellig, maar het blijft wel zonde. Want zolang jij enkel de moeite neemt om het negatieve te benoemen, mis je vast een heleboel positieve dingen die er ook zijn.


Ze had geen hapjes gemaakt, ook daar is ze te lui voor! Dit forum is idd een uitlaatklep en kan ik mijn hart luchten.


Kan je niet beter een dagboek bij houden dan? Iedereen (ook ik) vind dat je best had kunnen helpen. Ik was afgelopen weekend jarig (gisteren) en vierde het zaterdag. Mijn lieve (ja ik heb een hele lieve schoonmoeder) vroeg of ze me kon helpen. Ik zei graag, had mn handen vol aan alles en vind het hartstikke fijn dat ze me hielp.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 13 Feb 2017 21:31

Re: Medelijden met die man.

Haha als ik een stuk taart vergeet te geven, dan zeggen mijn gasten dat gewoon.
Ik vergeet ook wel eens een theetje ofzo te brengen, maar dan hoor ik het graag.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Feb 2017 00:53

Re: Medelijden met die man.

Ik vind jou net je schoonmoeder: bemoeien met alles, geen poot uitsteken, zeuren en katten.
Het is familie he.. Ik help altijd overal. Net als mijn vrienden. Ik vind het vanzelfsprekend en vind ook dat de jarige lekker moet kunnen blijven zitten. Is al gestress genoeg - met iedereen praten en aandacht geven. Moet je de hapjes ook nog doen. En ik heb zelfs een klein beetje begrip voor je schoonmoeder, de kinderen en aangetrouwd zijn geen gasten, dat is hele dichte familie en die helpen gewoon. Net als dat ik vind dat je (schoon) ouders ook even helpen als jij of je man jarig is. Ik vraag niet om taart, ik wacht niet tot ik het krijg, ik pak het zelf bij mijn ouders/schoonouders/schoonbroers/zussen als ik op sta om even nieuwe koffie in te schenken voor de mensen die zitten. Ik hoef niet bediend te worden, ik ben familie en die steken op zo'n dag even de handen uit de mouwen ipv op de dikke reet te zitten en anderen in de gaten te houden. Ben je 95 ofzo?

Echt, je hebt zo'n kromme manier van denken. En na al die jaren al dat geklaag en veroordelend gedrag hier op zegmaaryes, waar elke keer weer 99% van de mensen je vertellen dat JIJ diegene bent die krom denkt, zie je dan nou echt niet eens in dat JIJ het probleem bent? Mensen zeggen het niet voor de lol he, JIJ hebt een interessante maar bijzonder vreemde kijk op de wereld en mensen om je heen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2017 11:02

Re: Medelijden met die man.

Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2017 11:04

Re: Medelijden met die man.

_Lana_ schreef:Haha als ik een stuk taart vergeet te geven, dan zeggen mijn gasten dat gewoon.
Ik vergeet ook wel eens een theetje ofzo te brengen, maar dan hoor ik het graag.


Ik neem aan dat jij dat niet expres en elk jaar weer doet. Bij hun is het elke keer raak naar ons toe, het begint op te vallen.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 14 Feb 2017 11:13

Re: Medelijden met die man.

Ik werk meer dan fulltime, daarom vier ik mijn verjaardag altijd bij mijn ouders thuis. Dan hoef ik en niks te doen en zij halen de boodschappen en als alle visite weg is piep ik er zelf ook tussenuit en ruimen zij alles op (nadat ik met de auto naar huis ben gebracht uiteraard) :smile:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 11:29

Re: Medelijden met die man.

Reva schreef:Ik werk meer dan fulltime, daarom vier ik mijn verjaardag altijd bij mijn ouders thuis. Dan hoef ik en niks te doen en zij halen de boodschappen en als alle visite weg is piep ik er zelf ook tussenuit en ruimen zij alles op (nadat ik met de auto naar huis ben gebracht uiteraard) :smile:


Lui wezen dat je er bent.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Feb 2017 11:35

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Misschien verdient de partner meer dan genoeg en hoeft de vrouw niet te werken. En trouwens zorgen voor je kind vind ik ook werken, huishouden doe je er ook naast.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 14 Feb 2017 11:40

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Omdat het een keuze is! Ik ben ontzettend lui want ik werk niet. Ik zorg 24/7 voor mijn kinderen omdat ik dat belangrijk vind.
Maar daarnaast help ik ook als mijn (schoon)ouders jarig zijn of mijn (schoon)broers/zussen. Zelfs als mijn (oud)tante of buurvrouw jarig is, help ik mee.
Er zijn geen woorden voor jouw gedrag of opmerkingen!
<<

Anoniem197

Bericht 14 Feb 2017 11:41

Re: Medelijden met die man.

Ow en ik vraag ook gewoon om taart als ik niets krijg of als mijn zoon mijn stuk op eet. Daarvoor ben ik thuis genoeg bij degene waar ik op verjaardag kom.
<<

Anoniem244

Bericht 14 Feb 2017 11:46

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!

Oordeel eens niet zo joh.. ieders eigen keuze en beslissing toch!
Leven en laten leven...

Ik heb geen kinderen en werk momenteel al een tijd niet, jeetje wat een luie drol ben ik dan wel niet!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Feb 2017 11:55

Re: Medelijden met die man.

Really..... hoe lang had je er zelf ook alweer over gedaan om een baan te vinden???
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2017 12:04

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Goed dat je werkt, zeg. Tip: je kunt ook zeggen dat je niet kunt komen op de verjaardag van de schoonfamilie omdat je zo druk bent met werk. Doe ik ook weleens :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2017 12:04

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Goed dat je werkt, zeg. Tip: je kunt ook zeggen dat je niet kunt komen op de verjaardag van de schoonfamilie omdat je zo druk bent met werk. Doe ik ook weleens :smile:
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 14 Feb 2017 12:09

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Ja hier ben ik... 3 kinderen en ik werk niet ;-). Niet omdat ik perse niet wil maar omdat mijn baan niet te combineren was met jonge kinderen en ik het heerlijk vind om alles van mijn kindjes mee te kunnen maken. Oh en verder ben ik natuurlijk thuis omdat ik lui ben, mezelf volvreet met taart die ik zelf moet halen, gehaktballen draai voor het avondeten en niet onbelangrijk, graag de hele dag netflix kijk.

Even on topic. Ik vind jou maar een moeilijk mens en ben werkelijk verbaasd dat mensen de deur nog openen voor je.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 14 Feb 2017 12:31

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!



Euhm jij werkt parttime en hebt jaren niet gewerkt??
<<

Anoniem184

Bericht 14 Feb 2017 13:33

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!

Je kind een basis willen bieden zonder kinderopvang vind ik anders ook een bewuste keuze waar ik respect voor kan opbrengen. En ja, dat komt uit de mond van iemand die in de kinderopvang werkt.
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 21:31

Bericht 14 Feb 2017 13:43

Re: Medelijden met die man.

Weet je, na al die jaren verbaas ik mezelf steeds meer en meer dat jij nog steeds getrouwd bent. Je hebt altijd maar commentaar om je schoonfamilie, ze kunnen echt niets goed doen. Zoals je zelf ook vaak aangeeft bespreek ( of deel je mede) aan je man te pas en te onpas jouw mening over zijn familie. Echt, wat moet je man hiervan vinden? Je hebt hier al een verteld dat jullie op het punt van scheiden stonden. Geloof mij CLB, stop met dit gedrag! Het zal je uiteindelijk echt je huwelijk gaan kosten en dat is niet wat je wil lijkt mij.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2017 13:51

Re: Medelijden met die man.

Linnie schreef:
caribbeanlover schreef:Fijn/prima dat jullie wel helpen, moet je zelf weten. Buiten mijn schoonzus helpt niemand dus ook niet de broers en zussen van mijn schoonouders. Blijkbaar hebben zij dat altijd zo gedaan...................so what!

Dat er nog meiden hier zijn met kids die niet werken. Waarom? Je kan het prima combineren doen tig vrouwen wel. Mijn moeder werkte vroeger ook net als alle moeders van mijn klasgenoten op de basisschool. Zo hoort dat ook vind ik. Je financiele bijdrage leven vind ik normaal en een man hoeft niet alles te doen....................lekker ouderwets!


Misschien verdient de partner meer dan genoeg en hoeft de vrouw niet te werken. En trouwens zorgen voor je kind vind ik ook werken, huishouden doe je er ook naast.



Je krijgt niet betaald dus nee het is geen werken!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers