Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beter met geld omgaan.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2017 21:42

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vraag me dan echt oprecht af waar je het allemaal aan uitgeeft.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 13 Feb 2017 21:47

Re: Beter met geld omgaan.

Minx schreef:Ik vraag me dan echt oprecht af waar je het allemaal aan uitgeeft.


Boodschappen. En ik rook. En we gaan naar de delicatessenzaak. En we eten buiten de deur.
<<

Anoniem202

Bericht 13 Feb 2017 21:51

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Minx schreef:Ik vraag me dan echt oprecht af waar je het allemaal aan uitgeeft.


Boodschappen. En ik rook. En we gaan naar de delicatessenzaak. En we eten buiten de deur.


ALs je dat zou laten zou het niet alleen in je portemonnee schelen, maar misschien helpt het ook nog met je afvaldoel.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Feb 2017 22:00

Re: Beter met geld omgaan.

En je restschuld!
<<

Anoniem221

Bericht 13 Feb 2017 22:02

Re: Beter met geld omgaan.

Phoebe schreef:
Fedora schreef:
Minx schreef:Ik vraag me dan echt oprecht af waar je het allemaal aan uitgeeft.


Boodschappen. En ik rook. En we gaan naar de delicatessenzaak. En we eten buiten de deur.


ALs je dat zou laten zou het niet alleen in je portemonnee schelen, maar misschien helpt het ook nog met je afvaldoel.

Dat sowieso. Maar eten van de delicatessenzaak eet ik niet. Dat haal ik voornamelijk voor mijn vriend.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Feb 2017 22:38

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Minx schreef:wow fedora dat vind ik ook echt exteeem veel. Wij eten echt vrij luxe maar wij komen echt niet aan 150 euro voor 3 volwassenen en een peuter.


We redden het er niet eens mee. We zijn echt zwaar verwend en ik vind dat we dat moeten aanpassen. We kunnen zo ongelofelijk besparen op 'weekgeld'. We kunnen het ook gewoon uitgeven, dat maakt dat we het uitgeven. Maar het moet zoveel minder kunnen. En dat blijkt eigenlijk ook wel, want de voorraadkasten puilen uit. In de vriezer ligt alleen al voor 200 euro aan eten. Maar we zijn verwend. Hebben onszelf verwend.


Heel eerlijk? Je bent dan niet zozeer verwend, maar eerder gewoon dom bezig als je je dit eigenlijk niet kunt permitteren. Dat baseer ik op je andere reacties op dit forum. Dit bedoel ik zeker niet lullig; ik ben alleen verbaasd. Wat moet je in godsnaam met een voorraad aan voedsel in je diepvries waar een heel weeshuis van kan eten?
<<

Anoniem184

Bericht 14 Feb 2017 05:51

Re: Beter met geld omgaan.

Zelfs als we elke dag, zeven dagen per week, eten zouden laten bezorgen, dan redden we €150 in de week niet eens. Ik vraag me ook af waar dat geld dan allemaal aan op gaat? :confused:
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Feb 2017 07:10

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef:
Minx schreef:wow fedora dat vind ik ook echt exteeem veel. Wij eten echt vrij luxe maar wij komen echt niet aan 150 euro voor 3 volwassenen en een peuter.


We redden het er niet eens mee. We zijn echt zwaar verwend en ik vind dat we dat moeten aanpassen. We kunnen zo ongelofelijk besparen op 'weekgeld'. We kunnen het ook gewoon uitgeven, dat maakt dat we het uitgeven. Maar het moet zoveel minder kunnen. En dat blijkt eigenlijk ook wel, want de voorraadkasten puilen uit. In de vriezer ligt alleen al voor 200 euro aan eten. Maar we zijn verwend. Hebben onszelf verwend.


Dus je geeft meer dan 600 euro per maand uit aan boodschappen?! :wtf:
En dat terwijl ik overal berichten van je lees dat je moet bezuinigen, minder moet uitgeven, je spaar rekening moet aanbreken omdat zowel jij als je vriend niet werken.
Mijn vriend en ik hebben allebei een prima baan, maar als wij 600 euro in de maand aan boodschappen zouden uitgeven zouden we ook niks meer overhouden.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Feb 2017 07:14

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora, ik snap er (weer..) geen fuchsia van. In 't ene topic bazel je over doelen die je moet en zal bereiken en een ander huis kopen op basis van, nou ja geen idee eigenlijk, want je hebt niks. Je hebt 't continue over een baan moeten vinden, 500 euro van de spaarrekening halen en vervolgens heb je 't over 150 euro per week uitgeven aan boodschappen.

Get real. Je beweert alles zo goed op de rit te hebben, maar volgens mij leef je grotendeels in een droomwereld.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2017 08:04

Re: Beter met geld omgaan.

Dit topic is wel hilarisch als je Fedora haar posts in het baaltopic ziet.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Feb 2017 08:29

Re: Beter met geld omgaan.

Cotton schreef:Dit topic is wel hilarisch als je Fedora haar posts in het baaltopic ziet.


Nou idd. Lekker geloofwaardig nog allemaal :clown:
<<

Anoniem192

Bericht 14 Feb 2017 08:33

Re: Beter met geld omgaan.

Gewoon een tijdje alles opschrijven om je precies bewust te zijn van je uitgaven. Ik heb toen kopjes gemaakt (boodschappen, cadeautjes, (uit) eten, onzin, dingen voor in huis etc) en dan ben je je goed bewust van alles en kan je doelen gaan stellen voor jezelf.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 08:50

Re: Beter met geld omgaan.

Cotton schreef:Dit topic is wel hilarisch als je Fedora haar posts in het baaltopic ziet.


Ja joh, het is toch niet meer te volgen allemaal?
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 08:55

Re: Beter met geld omgaan.

Tja, ik boek wekelijks 150 euro af als weekgeld en ik moet nu de spaarrekening aanspreken, omdat we teveel vaste lasten hebben. Jullie vinden 150 euro heel erg veel per week. Wij kunnen het er niet van doen. Snap de hilariteit, al kan ik er niet om lachen. We verschillen duidelijk van levensstijl.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 09:00

Re: Beter met geld omgaan.

Je doet maar wat je niet laten kan, eerlijk, het zijn niet mijn centen maar je moet eens ophouden met het ene te verkondigen en het andere te doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Feb 2017 09:08

Re: Beter met geld omgaan.

Sorry dat ik het zeg wij kunnen het er niet van doen is bullshit. Het is echt een kwestie van willen. Als je niet voor je ww afloopt een baan vindt zit je straks in de bijstand. Hoe denk je het dan te gaan doen.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2017 09:09

Re: Beter met geld omgaan.

Fedora schreef: We verschillen duidelijk van levensstijl.


Maar wat doe je dan van die 150e? Ik vraag me af waar dat verschil dan eigenlijk in zit. Ik denk dat wij sommige weken ook wel tegen dat bedrag aan zitten (hou het niet bij), maar wij houden inderdaad ook van lekker en goed en vers eten, en drinken graag wijn. Dus we halen kaas bij de kaasboer, vis bij de vishandel, scharrelvlees, noten, wat lekkere wijn - en als dat in een week allemaal gebeurt, dan komen we denk ik ook aan de 150. En eten we de week erop weer capucijners en stamppot ;) Wat doen jullie ermee?
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2017 09:13

Re: Beter met geld omgaan.

Oh en Fedora, volgens mij bedoelen mensen het hier goed hoor. Je geeft zelf vaak aan allerlei doelen te hebben en die haal je niet, en veel daarvan hebben met geld te maken, en jullie huidige situatie van 2 uitkeringen te moeten leven, geen werk, et cetera - en dit staat daar dan heel erg haaks op. Dus ofwel het klopt niet, ofwel je hebt een duidelijk gebied waar je heel veel kan verbeteren! Interen op je spaargeld terwijl je weinig inkomen hebt is voor niemand goed en dat gunnen mensen je niet.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2017 09:17

Re: Beter met geld omgaan.

Als mijn vriend mee gaat boodschappen doen zitten we ook over de €100 en dan hebben we zeker €50-€70 aan dingen die we niet nodig hebben. Zoals lekkere koeken, frisdrank, 6 soorten ijs, luxe vleeswaren, chocola, nog meer koeken en frisdrank, verschillende soorten koffie en chips en nootjes en hapjes voor in de airfryer.
Dat gaat gewoon niet iedere week. Ik vind het veel te duur en als we dat te vaak doen worden we ook zo rond als een tonnetje.
Dusja, andere levensstijl, maar als je geld moet besparen is het toch heel makkelijk aangepast? Dat je het er niet van kan doen is ronduit onzin. Je wil het niet.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 09:33

Re: Beter met geld omgaan.

Wij gaan elke eerste week van de maand naar Duitsland. Op dat moment is er sprake van €600,00 maandgeld en dat is € 150,00 per week als een maand 4 weken heeft. We halen voor de hele maand frisdrank, drogisterijartikelen en benzine. Op dat moment kan ik van elke week € 50.00 afboeken, waardoor er nog 100,00 per week overblijft.

Elke zaterdag eten we iets bij de Vietnamees. Nu kost dat de kop niet, maar is toch elke week 3 tot 4 euro. Ook elke zaterdag halen we voor 4 euro brood bij de bakker. Mijn vriend heeft een nieuwe verslaving, namelijk Mineola's en die haalt hij bij een toko. Afgelopen zaterdag heeft hij er 15 gehaald (die hij deelt met zijn groepsgenoten, want mijn vriend wil trakteren als hij weet dat anderen het ook lekker vinden) voor € 4.50. Elke week wil mijn vriend een Frans worstje. Afgelopen weekend hebben we er 9 euro uitgegeven (twee worstjes met korting, piment en peper) en een stukje Organische sambalkaas. Twee worstjes en kaas doen we niet wekelijks, meestal één piment worstje voor vriend. Dan ga ik nog naar de drogist voor een voorraadje Palmolive als ze er weer zijn voor € 1,00. Weekboodschappen zijn tussen de 40 en 50 euro. En daar zit dan ook wasverzachter, brillcream en tandpasta bij (is bij de supermarkt goedkoper dan in de drogist. En mijn tandpasta is in Duitsland geen cent goedkoper dan hier)

En dan komt er een kostenplaatje waar ik liever vanaf ben, maar wat me niet lukt. Roken. Er gaat een hoop geld in rook op.

Maar nu moet ik ook zeggen dat niemand onze voorraadkasten en diepvries willen zien. Daar ligt ook zoveel geld in aan etenswaren. Afgemeten zakjes gehakt, kipfilet, hamreepjes, spekreepjes en geblancheerde groenten. In één van de voorraadkasten heb ik vijf wasverzachters, vier cremespoeling, twee shampoo, haarverf, zes roldeo's, twee shampoo voor vriend, deo's voor vriend. En het komt wel op, maar wordt ook razendsnel weer aangevuld. In de voorraadkast met eten heb ik een extra pak beschuiten, extra pak Wasa, rijstenwafels, afbakbroodjes, verschillende pakken koffie, verschillende soorten pasta (spaghetti, volkoren penne, tagliatelle, fusili) en we hebben 8 verschillende soorten cup a soup, waarvan vriend wekelijks een pakje meeneemt.

Ik denk dat je ons op bepaalde fronten hamsteraars kunt noemen. We genieten ook met volle teugen van de Hamsterweken van de AH. Het komt nooit op, want er komt altijd opnieuw voorraad. En als we geen zin hebben in het eten wat we voor die dag hadden bedacht? Hoppa, dan gaan we naar de supermarkt voor nieuw voedsel.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 09:38

Re: Beter met geld omgaan.

Ik vind het een leuk relaas hoor, maar je ziet toch zelf ook wel in dat het krom is?

1) je wil afvallen
2) je wil verhuizen
3) je wil een baan
4) je wil niet interen op je spaargeld
5) maar het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon en het verdwijnt óf in jullie magen óf in jullie voorraadkasten.

En je kan mij veel vertellen maar iedere maand tandpasta, wasverzachter, palmolive en drogisterij artikelen gaat er bij mij niet in. Dat is volledige onzin: zelfs in mijn gezin met twee volwassen, een hond en parttime kids gaat er nog geen hele fles wasverzachter of wasmiddel doorheen.

En nogmaals, het interesseert me niet zoveel wat jij met je geld doet. Maar je moet eens eerlijk worden naar jezelf. Dan komt er misschien eens wat van je doelen terecht.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2017 09:39

Re: Beter met geld omgaan.

Je haalt in Duitsland voor de hele maand drogisterijartikelen, maar daarna lees ik dat bij je weekboodschappen weer terugkomen. Sowieso, hoeveel drogisterij artikelen koop je per maand? En dan staat je voorraadkast ook nog vol met drogisterij artikelen. Zou je niet eens wat op maken?

Mijn vriend wil dit, mijn vriend wil dat. Ik doe dit en dat. Schijnbaar moet er iets veranderen. Dus dan even 1x in de maand een worstje halen i.p.v. wekelijks? Het kan zo simpel zijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 09:42

Re: Beter met geld omgaan.

Ik zie ook een hoop dingen waarachter je je verschuilt: je vriend, zijn karakter, zijn verslaving voor minneola's, zijn worsten (ok, dat klinkt dubbel), het roken: maar dat zijn allemaal excuses. Sorry, maar zo zie ik het echt. Je doet alsof je dat allemaal overkomt en erbij staat te kijken en er niks aan kan doen. En die houding gaat er bij mij niet in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 09:43

Re: Beter met geld omgaan.

Oh overigens, mij heb je er niet mee: maar als je deze levensstijl wil hanteren dan moet je niet in een ander topic gaan verkondigen dat je geen onnodig geld uitgeeft en dat het zo sneu is dat je geld van je spaarrekening moet terugboeken.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Feb 2017 09:50

Re: Beter met geld omgaan.

Verstandelijk weet ik dat ik de komende twee weken niet naar de supermarkt hoef. Alles is in huis om mezelf een maand af te sluiten van de buitenwereld en om dan niet te verhongeren of in vieze kleding rond te lopen. Er zijn nog Franse worstjes in huis (waar ik overigens niet van eet. Want het is niet echt mijn soort voedsel) en ach. Verstandelijk weet ik dat ik de spaarrekening helemaal niet hoef aan te spreken en dat ik gewoon kan tanken van het overgebleven weekgeld.

Maar mijn gevoel zegt dat ik mezelf en mijn vriend niet zoveel moet misgunnen. We hebben beiden moeilijke jaren achter de rug en het is zo dat ik dat nu probeer te compenseren. Voor hem, maar ook vooral voor mezelf. Maar jullie hebben gelijk, zo kom je natuurlijk nergens.

Hoe stom het ook mag klinken, het is weleens handig als een ander er een lichtje op schijnt. Dan word ik even op mijn plek gezet, maar zeker nodig.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers