Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Medelijden met die man.

<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 14:03

Medelijden met die man.

Gister vierde mijn schoonvader zijn verjaardag. Zoals altijd werd ons weer niet gevraagd of we taart wilde. Mijn man is binnenkort jarig dus zal ik het spelletje ook eens spelen. Mijn schoonmoeder vroeg aan mijn schoonzus en haar man of ze het in de gaten wilde houden als iemand iets wilde drinken. Die arme man moest rond gaan met gehaktballetjes, servetten en een houdertje waar prikkertjes in zaten. Zit ze hem te commanderen dat hij de servetten ook aan de mensen moet geven. Hij had zijn handen vol, dat was haast niet te doen. Ik had echt zoiets van ''hallo kom eens van je luie reet af en help eens mee, hij is jarig''.
Zit ze te klagen dat het belachelijk is dat anderen rekening met zijn werk moeten houden. Ik dacht echt ''als hij niet werkt heb jij geen eten, geen kleding, geen vakantie tig keer per jaar en geen leuke dingen zoals dansen etc omdat je te lui bent om te werken''. Dat wilde ik echt serieus hardop zeggen!
Het erge is nog dat zei ooit een keer op haar verjaardag hardop had gezegd ''ik ben jarig'' omdat mijn schoonvader vroeg of ze wilde helpen. Bah zo ontzettend kinderachtig zeg!

Ik heb nou serieus de neiging om nooit meer naar hun verjaardagen te gaan om deze taferelen telkens. Ik erger me kapot. Door niet te gaan zie ik en hoor ik het niet! Mijn man zal het wel onzin vinden, maar ik vind dat niet.
Ik vind het zo sneu voor mijn schoonvader. Hij is al met pensioen en werkt nog wat hij dus niet nodig heeft en hoeft. Mijn schoonmoeder presteerder het een keer om weer eens te klagen op haar verjaardag dat hij moest werken en dat terwijl hij er anders altijd bij is. Zij wist dat dus had ze het op een andere dag kunnen vieren.

Wij helpen de gasten samen en ook mijn schoonzus en haar man doen dat. Dat vind ik normaal.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Feb 2017 14:06

Re: Medelijden met die man.

Is je man nu nog niet jarig geweest?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Feb 2017 14:10

Re: Medelijden met die man.

Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!

♥♥
<<

Anoniem201

Bericht 13 Feb 2017 14:17

Re: Medelijden met die man.

Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


:good:
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 14:20

Re: Medelijden met die man.

Alibi schreef:Is je man nu nog niet jarig geweest?


Dat zeg ik toch
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 14:22

Re: Medelijden met die man.

Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dat vind ik te ver gaan, want ik ben te gast. Andere gasten doen dat ook niet en dat zou ik raar vinden. Vind het al raar dat je je dochter vraagt, zij is ook te gast en zijn ouders helpen ook niet bij haar. Dus waarom zij dat doet bij hun vind ik raar.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Feb 2017 14:22

Re: Medelijden met die man.

Ik snap het niet. Je schoonvader moest werken maar ook met de balletjes rond? En wat hebben je schoonzus en zwager met dit verhaal te maken?
<<

Anoniem316

Bericht 13 Feb 2017 14:23

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dat vind ik te ver gaan, want ik ben te gast. Andere gasten doen dat ook niet en dat zou ik raar vinden. Vind het al raar dat je je dochter vraagt, zij is ook te gast en zijn ouders helpen ook niet bij haar. Dus waarom zij dat doet bij hun vind ik raar.


Uuuhh.. oke. Je bent toch zo goed als thuis bij zulke mensen. Je zou ze best eens kunnen helpen. Scheelt je ook weer een ergernis.

Ik help vaak zat bij andere mensen thuis. Juist de jarige moet ontzien worden en dan kan je best je handjes even uiten de mouwen steken
Laatst gewijzigd door Anoniem316 op 13 Feb 2017 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Feb 2017 14:24

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dat vind ik te ver gaan, want ik ben te gast. Andere gasten doen dat ook niet en dat zou ik raar vinden. Vind het al raar dat je je dochter vraagt, zij is ook te gast en zijn ouders helpen ook niet bij haar. Dus waarom zij dat doet bij hun vind ik raar.


Serieus? Ik help ook - waar mogelijk - bij ons thuis of bij mijn schoonouders. Da's pas erg, dat je dat te ver vindt gaan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Feb 2017 14:25

Re: Medelijden met die man.

Ik help altijd op de verjaardag van mijn ouders of schoonmoeder ook al ben ik te gast. Vele handen maken licht werk en even met de balletjes rond is toch geen moeite en wordt vast hartstikke gewaardeerd!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 13 Feb 2017 14:27

Re: Medelijden met die man.

Bij ons in de familie is het heel gebruikelijk dat je even helpt, althans bij de verjaardag van je ouders/broer/zus etc. Overigens ook bij vrienden help ik even een handje met het inschenken van drinken, taart rondbrengen etc. Vind het zelf altijd sneu dat diegene die jarig is alleen maar aan het rennen en vliegen is en niet eens kan genieten van de verjaardag.
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 22:09

Bericht 13 Feb 2017 14:28

Re: Medelijden met die man.

Ik help ook altijd op de verjaardag van mijn schoonouders. Omdat ik weet dat mijn schoonvader het niet altijd overziet. Kleine moeite, groot plezier!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Feb 2017 14:28

Re: Medelijden met die man.

Amandine schreef:
caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dat vind ik te ver gaan, want ik ben te gast. Andere gasten doen dat ook niet en dat zou ik raar vinden. Vind het al raar dat je je dochter vraagt, zij is ook te gast en zijn ouders helpen ook niet bij haar. Dus waarom zij dat doet bij hun vind ik raar.


Serieus? Ik help ook - waar mogelijk - bij ons thuis of bij mijn schoonouders. Da's pas erg, dat je dat te ver vindt gaan.


Haha heel vreemd inderdaad. Vriend en ik hebben gisteren ook geholpen met taart en koffie schenken en aan het eind met opruimen bij verjaardag vriendin van hem.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 14:29

Re: Medelijden met die man.

Dee schreef:Ik snap het niet. Je schoonvader moest werken maar ook met de balletjes rond? En wat hebben je schoonzus en zwager met dit verhaal te maken?


Dat was op mijn schoonmoeders verjaardag dat hij moest werken dat staat er ook. Ik noem mijn schoonzus als voorbeeld hoe het eigenlijk hoort.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Feb 2017 14:30

Re: Medelijden met die man.

Ik help ook altijd bij mijn familie hoor. Vind ik ook wel handig, als ik geen zin heb in een gesprek met een saaie oom of tante. Ja sorry tante Truus maar ik ga even mijn moeder helpen! :smile:

♥♥
<<

Anoniem210

Bericht 13 Feb 2017 14:30

Re: Medelijden met die man.

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dat vind ik te ver gaan, want ik ben te gast. Andere gasten doen dat ook niet en dat zou ik raar vinden. Vind het al raar dat je je dochter vraagt, zij is ook te gast en zijn ouders helpen ook niet bij haar. Dus waarom zij dat doet bij hun vind ik raar.


Ik help ook altijd bij mijn schoonouders/ouders/broers en zussen. Ik vind het eerder raar dat jij dit niet doet.
Los van het feit dat je schoonmoeder ook zeker haar handjes kan laten wapperen.
<<

Anoniem210

Bericht 13 Feb 2017 14:31

Re: Medelijden met die man.

Elliot schreef:Ik help ook altijd bij mijn familie hoor. Vind ik ook wel handig, als ik geen zin heb in een gesprek met een saaie oom of tante. Ja sorry tante Truus maar ik ga even mijn moeder helpen! :smile:


:good:
<<

Anoniem278

Bericht 13 Feb 2017 14:33

Re: Medelijden met die man.

Weet je wat ik jammer vind? Dat je eigenlijk nooit iets positiefs hier neerzet. Het is helemaal niet erg dat jij overal een mening over hebt, al doet die er wellicht niet altijd persé toe, maar het is zo zonde dat je alleen negatieve dingen de moeite vindt om op een forum te zetten.

In deze situatie is het dan een familiaire ergernis, maar je doet het zelfs bij het Ali topic en de showbizzbaby's. Het is niet: 'wat leuk dat ze zwanger is' , maar 'wat stom dat je alleen dan iets over haar hoort/je ziet er niks van'.
Het is niet 'mijn schoonmoeder had hartstikke veel hapjes gemaakt', maar het is 'we kregen niet eens taart aangeboden'.

En misschien is dit forum jouw negatieve uitlaadklep en dan is dat ok, ik hoop het ergens want dan ben je offline vast hartstikke gezellig, maar het blijft wel zonde. Want zolang jij enkel de moeite neemt om het negatieve te benoemen, mis je vast een heleboel positieve dingen die er ook zijn.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Feb 2017 14:34

Re: Medelijden met die man.

Elliot schreef:Waarom zeg jij dan niet tegen je schoonvader: Joh, blijf lekker zitten jarige job, ik loop wel even!


Dit dus!
Bij mijn ouders, schoonouders of familie helpen we juist altijd.
Zij zelf hebben het ook druk hoor, maar ik vind het heel normaal om ook even te helpen.
Andersom doen ze dat ook trouwens.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2017 14:37

Re: Medelijden met die man.

Elliot schreef:Ik help ook altijd bij mijn familie hoor. Vind ik ook wel handig, als ik geen zin heb in een gesprek met een saaie oom of tante. Ja sorry tante Truus maar ik ga even mijn moeder helpen! :smile:


Ik doe dat ook :-D.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Feb 2017 14:39

Re: Medelijden met die man.

Caro schreef:
Elliot schreef:Ik help ook altijd bij mijn familie hoor. Vind ik ook wel handig, als ik geen zin heb in een gesprek met een saaie oom of tante. Ja sorry tante Truus maar ik ga even mijn moeder helpen! :smile:


Ik doe dat ook :-D.


Wie niet :razz:
<<

Anoniem250

Bericht 13 Feb 2017 14:40

Re: Medelijden met die man.

Ik zou niet meer naar verjaardagen gaan. Niemand heeft er iets aan als jij komt. Jij niet omdat je je boos maakt en zij niet, omdat een gefrustreerde verjaardagsgast niet gezellig is. Volgens mij vind je je schoonvader wel lief. Ga dan eens op de koffie bij die beste man (die vast niet zo heel zielig is) en neem een stuk taart mee voor jou en voor hem (dan komt het ook nog goed met het taartstuk, want het is natuurlijk ook heel erg balen als je op een verjaardag geen taart aangeboden krijgt).
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 14:57

Re: Medelijden met die man.

Nogmaals ik ben te gast dus nee ik ga niet mee helpen! Zal wat zijn als iedereen dat doet, dan loop je elkaar in de weg. Mijn schoonmoeder had best mee kunnen helpen, maar is liever lui dan moe! Dus waarom zouden gasten moeten helpen. Dat jullie blijkbaar normaal vinden dat zij niks deed vind ik vreemd.

Ook vinden jullie het blijkbaar normaal dat mijn schoonmoeder verwacht dat mijn schoonzus helpt, maar bij haar thuis geen poot uitsteekt! Snap niet waarom mijn schoonzus dat blijft doen, dan verwacht ik ook wat terug.

Bij deze mijn vraag. Jullie gaan toch ook niet helpen als je op een bruiloft, feest of in een restaurant zijn? Wedden dat iedereen nee antwoord. Nou dan waarom op andermans verjaardag wel! Slaat nergens op!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Feb 2017 14:59

Re: Medelijden met die man.

Nou dat ligt er maar net aan. Als het een bruiloft is op een locatie waar personeel is help ik niet nee, er worden dan mensen betaald om dit te doen. Maar een feest bij iemand in huis daar wil ik best even helpen hoor, het is toch niet leuk voor de gastvrouw/gastheer dat je op je eigen feest alleen maar heen en weer aan het lopen bent?
Het klinkt nu een beetje alsof je zelf ook liever lui dan moe bent als ik eerlijk ben.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2017 15:00

Re: Medelijden met die man.

Quizzle schreef:Weet je wat ik jammer vind? Dat je eigenlijk nooit iets positiefs hier neerzet. Het is helemaal niet erg dat jij overal een mening over hebt, al doet die er wellicht niet altijd persé toe, maar het is zo zonde dat je alleen negatieve dingen de moeite vindt om op een forum te zetten.

In deze situatie is het dan een familiaire ergernis, maar je doet het zelfs bij het Ali topic en de showbizzbaby's. Het is niet: 'wat leuk dat ze zwanger is' , maar 'wat stom dat je alleen dan iets over haar hoort/je ziet er niks van'.
Het is niet 'mijn schoonmoeder had hartstikke veel hapjes gemaakt', maar het is 'we kregen niet eens taart aangeboden'.

En misschien is dit forum jouw negatieve uitlaadklep en dan is dat ok, ik hoop het ergens want dan ben je offline vast hartstikke gezellig, maar het blijft wel zonde. Want zolang jij enkel de moeite neemt om het negatieve te benoemen, mis je vast een heleboel positieve dingen die er ook zijn.


Ze had geen hapjes gemaakt, ook daar is ze te lui voor! Dit forum is idd een uitlaatklep en kan ik mijn hart luchten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers