Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hey lieve mensen

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Feb 2017 10:42

Re: Hey lieve mensen

Tom schreef:Oh thanks! Jullie hebben dus dezelfde mening als ik! Mijn vriend zegt het altijd precies andersom.


Haha ik vond inderdaad dat de brug open is als er boten door kunnen en verkeer moet wachten. Maar soms roep ik ook wel "de brug is/was dicht" als ik er zelf niet door kon (met fiets/bus/auto dus), maat eigenlijk bedoel je dan de slagbomen waren dicht. :smile: Net als een spoorwegovergang
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 13 Feb 2017 10:50

Re: Hey lieve mensen

Ik heb ook een vraagje. Ik zat me vorige week op school te ergeren dat er Juf Van Jansen op de lokaaldeur stond. Is dit nou goed of fout? Je moet toch ook niet mevrouw Van Kempen schrijven? Of is dat alleen als er mevrouw W. van Kempen staat?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2017 11:04

Re: Hey lieve mensen

Moesje schreef:Ik heb ook een vraagje. Ik zat me vorige week op school te ergeren dat er Juf Van Jansen op de lokaaldeur stond. Is dit nou goed of fout? Je moet toch ook niet mevrouw Van Kempen schrijven? Of is dat alleen als er mevrouw W. van Kempen staat?


Klopt, het is mevrouw Van Kempen of mevrouw W. van Kempen.
❤ 7 juni 2018
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 13 Feb 2017 12:24

Re: Hey lieve mensen

Moesje, blijkbaar vinden ontzettend veel mensen dat lastig. Hoe vaak ik niet zie dat het fout gaat.. Ik heb zelfs collega's die het "verbeteren" in dingen die ik geschreven heb, waarbij zij het dan juist fout doen.

Wat dus niet goed is:
Geachte heer de Vries
Het besluit van minister de Boer
Een afspraak met dokter van Leeuwen
Voorzitter van groep de Graaf
Het huis van de familie ten Napel

Wat wel goed is:
Geachte heer De Vries
Het besluit van minister De Boer
Een afspraak met dokter Van Leeuwen
Voorzitter van groep De Graaf
Het huis van de familie Ten Napel

En ook goed:
Geachte heer M. de Vries
Het besluit van minister Kees de Boer
Een afspraak met dokter Hans van Leeuwen
Voorzitter van groep J. de Graaf
Het huis van de familie J. & S. ten Napel
<<

Geel

Bericht 13 Feb 2017 12:28

Re: Hey lieve mensen

Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Feb 2017 12:35

Re: Hey lieve mensen

Geel schreef:Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.

Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2017 12:37

Re: Hey lieve mensen

Carrie schreef:
Geel schreef:Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.

Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?

Ziet er niet uit imo.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2017 12:37

Re: Hey lieve mensen

Carrie schreef:
Geel schreef:Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.

Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?


:yes:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 13 Feb 2017 12:38

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.

Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?


:yes:

Ah yaassssss :banaan:
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2017 12:38

Re: Hey lieve mensen

Dus een raamsticker met Jan, Jan en Jan van der Berg is goed.
Maar Familie van der Berg dus niet?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2017 12:39

Re: Hey lieve mensen

Cotton schreef:
Carrie schreef:
Geel schreef:Mijn vriendin heeft dus naast haar voordeur een raamgrote naamsticker geplakt met: Familie van der Berg.

Dan denk ik echt: BEL MIJ EFFE VOORDAT JE DAT DING LAAT MAKEN.

Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?

Ziet er niet uit imo.


Ik vind Familie van der Berg er niet uitzien. Dan is het net of er één persoon woont van wie de voornaam Familie is.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 13 Feb 2017 12:40

Re: Hey lieve mensen

Hey, ik heb wat geleerd van dit topic mensen! :smile: Top, thanks!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2017 12:40

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Cotton schreef:
Carrie schreef:Hoe moest het dan? Familie Van der Berg?

Ziet er niet uit imo.


Ik vind Familie van der Berg er niet uitzien. Dan is het net of er één persoon woont van wie de voornaam Familie is.

Haha ja jij kent de regels, dus dan snap ik dat. Ik vind het gewoon echt lelijk staan :P.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2017 12:41

Re: Hey lieve mensen

Jeetje. Je leert hier wat iedere dag he!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Feb 2017 12:41

Re: Hey lieve mensen

Ik heb dit nooit geweten en doe het op mijn werk dus verkeerd. Ik ga mijn leven direct beteren!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2017 12:42

Re: Hey lieve mensen

Cotton schreef:Dus een raamsticker met Jan, Jan en Jan van der Berg is goed.
Maar Familie van der Berg dus niet?


Klopt, als er een naam of voorletter bij staat, schrijf je het tussenvoegsel met een kleine letter. Geen naam of voorletter = tussenvoegsel met hoofdletter.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 13 Feb 2017 12:42

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Cotton schreef:Dus een raamsticker met Jan, Jan en Jan van der Berg is goed.
Maar Familie van der Berg dus niet?


Klopt, als er een naam of voorletter bij staat, schrijf je het tussenvoegsel met een kleine letter. Geen naam of voorletter = tussenvoegsel met hoofdletter.

Dat wordt dus een naambordje met voornamen later. Pas als ik trouw krijg ik een tussenvoegsel haha. Kan nog even oefenen :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2017 12:45

Re: Hey lieve mensen

Wat dat betreft doen de Belgen het makkelijker, die schrijven het tussenvoegsel sowieso al met een hoofdletter. Staat wel lelijk vind ik: Bart Van Kampen. Bij veel namen zit Van zelfs gewoon vast aan de achternaam (denk aan Willy Vandersteen).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem193

Bericht 13 Feb 2017 13:59

Re: Hey lieve mensen

Belgen zeggen en schrijven ook regelmatig Van Kampen Bart. Soms is dat echt lastig. Als je een achternaam hebt die ook een voornaam kan zijn.

Ik vind een tussenvoegsel met een hoofdletter schrijven ook echt lelijk cotton. Heb dat mijn mijn tussenvoegsel nog nooit gedaan. Misschien toch maar gaan doen dan ;)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Feb 2017 14:01

Re: Hey lieve mensen

Alibi schreef:Belgen zeggen en schrijven ook regelmatig Van Kampen Bart. Soms is dat echt lastig. Als je een achternaam hebt die ook een voornaam kan zijn.

Ik vind een tussenvoegsel met een hoofdletter schrijven ook echt lelijk cotton. Heb dat mijn mijn tussenvoegsel nog nooit gedaan. Misschien toch maar gaan doen dan ;)

Maar alleen als je jezelf Mevrouw noemt he? Niet dat je ineens Alibi De Vries opschrijft :P Mevrouw De Vries of Alibi de Vries.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 13 Feb 2017 14:04

Re: Hey lieve mensen

Elliot schreef:
Alibi schreef:Belgen zeggen en schrijven ook regelmatig Van Kampen Bart. Soms is dat echt lastig. Als je een achternaam hebt die ook een voornaam kan zijn.

Ik vind een tussenvoegsel met een hoofdletter schrijven ook echt lelijk cotton. Heb dat mijn mijn tussenvoegsel nog nooit gedaan. Misschien toch maar gaan doen dan ;)

Maar alleen als je jezelf Mevrouw noemt he? Niet dat je ineens Alibi De Vries opschrijft :P Mevrouw De Vries of Alibi de Vries.

:yes:
<<

Anoniem278

Bericht 13 Feb 2017 14:37

Re: Hey lieve mensen

Ik ben voor de afschaffing van het woord 'kak' als plaatsvervanger van, neem ik aan, 'shit'.
In mijn omgeving hoor ik het echt zo vaak: 'kak, vergeten'. Ik denk dan, hoe kun je dat nu vergeten te doen, dat voel je toch? Maar dat is dus een soort van raar stopwoordje.
Hier in de regio zeggen mensen trouwens ook vaak 'grapje' in plaats van 'foutje'. Ook vreemd.

En net als jouw zonder w als het bezit is, vind ik jou met w in zinnen als 'ik kom naar jouw' ook echt tenenkrommend.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Feb 2017 14:39

Re: Hey lieve mensen

Quizzle schreef:Ik ben voor de afschaffing van het woord 'kak' als plaatsvervanger van, neem ik aan, 'shit'.
In mijn omgeving hoor ik het echt zo vaak: 'kak, vergeten'. Ik denk dan, hoe kun je dat nu vergeten te doen, dat voel je toch? Maar dat is dus een soort van raar stopwoordje.
Hier in de regio zeggen mensen trouwens ook vaak 'grapje' in plaats van 'foutje'. Ook vreemd.



Oh dat doe ik allebei. Kak vind ik lekkerder om te zeggen dan shit ofzo. En 'grapje' vind ik gewoon lollig om te zeggen. :D
Maar dat zijn geen foutjes, dat zijn gewoon irritante stopwoordjes. Ik vind a-relaxed bijvoorbeeld heel irritant, maar dat is niet fout.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 13 Feb 2017 14:41

Re: Hey lieve mensen

Elliot schreef:Oh dat doe ik allebei. Kak vind ik lekkerder om te zeggen dan shit ofzo. En 'grapje' vind ik gewoon lollig om te zeggen. :D
Maar dat zijn geen foutjes, dat zijn gewoon irritante stopwoordjes. Ik vind a-relaxed bijvoorbeeld heel irritant, maar dat is niet fout.


Jawel, eigenlijk zijn het wel foutjes. Want het woord 'grapje' betekent absoluut niet hetzelfde als het woord 'foutje' of het woord 'oeps' waarvoor het in de plaats komt.
En, in mijn zin past het woord 'kak' ook niet want ik denk niet dat iemand kan vergeten te schijten... dat voel je echt wel.

:smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2017 14:52

Re: Hey lieve mensen

Ja maar ho eens even: Is het nu:

Familie Van Den Berg óf
Familie Van den Berg?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers